Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

A másik hatban más forrásokból, a lényeg
Nem sok drágább és gazdaságtalanabb dolog van a világon, mint párhuzamos kapacitásokat kiépíteni ugyanarra a célra csak azért, mert az egyik megoldás nem képes állandó megoldást adni az adott igényre. De minek egy második, csak korlátozottan alkalmas megoldás, ha egy teljes igényt kielégítő "első lépcsős" rendszert mindenképpen ki kell építeni és üzemeltetni?!! Mintha tartanék egy kis villany-autót a helyi közlekedésre (nem olcsón!!), de ha messzebbre el kell indulni a melóba vagy a családdal, arra meg persze kell egy "hagyományos szar" is, mert a villanyegér csak gyaloglás vagy bicikli helyett jó a Penny Marketig?!!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Nem értem amúgy ki vesz villanyautót manapság.

Kiszámoltam a minap, hogy ha vennék egy használt Opel Amperát 4MHUF-ért, és csak ingyen töltenék a munkahely körüli ingyen töltőállomáson, nem lenne sem amortizáció, sem semmi egyéb költségem a járművel, napi 50km-t mennék így vele, heti 5x, 330 ft-os benzinárral akkor 692 hét alatt térülne meg, ami több mint 12 év!

Reálisan nem olcsóbb mint egy benzines, hacsak a parkolást nem számítjuk még bele, ami Budapesten egy jelentős tétel lehet. A lítium piaci árának várható változása, és egyéb piaci tényezők miatt egyelőre nem éri meg elektromos autót venni a jelentős dotálás ellenére sem, úgy ítélem meg. Tudom, hogy a modell nagyon leegyszerűsít (és remélem nem számoltam el magam sehol), de én ez alapján döntöttem úgy, hogy egyelőre nem veszek elektromos autót.
 
Villanyautónak nem pont az olcsó fenntarthatóság a lényege?
Adókedvezmény, parkolási kedvezmény, olcsó feltöltés.

Mert pont munkába járásra szeretnék átépíteni jövőre egy Wartburg-ot (így hobbi is lenne egyúttal).
Az interneten talált videókban elég tróger munkát végeznek általában:
Belsőégésű motor helyére belökik a villanyt, csomagtartót teletolják akkumulátorokkal oszt kész.

Én némileg kifinomultabb megoldásra gondoltam: mind a négy kerék egyedi meghajtást kapna, központilag vezérelve (pl. hátsó kerekek csak akkor üzemelnek ha szükség van a plusz lóerőre, vagy motorfékezésnél), így a motorházba kerülhetnének az akkumulátorok, meghagyva a csomagtartót.
Mivel az eredeti motor is harmatgyenge mai mércével, ezért az elektromos meghajtásnak se kell bivalyerősnek lennie (pláne négyfelé elosztva).
A tanksapka helyére egy porszívóból kivett kihúzhatós dugvilla, az üzemanyagtank helyére pedig a töltőelektronika kerülne.
Stb. stb. még nagyon korai fázisban van a dolog.

Az első cél kb. 100km hatótáv jó időben 80km/h-val, maximális sebesség 120km/h.
 
A jobb hat hónap alatt is van egy dolog, amit biztos megtapasztaltál már. Éjszakának hívják...
A naperőművek nem képesek zsinóráram termelésre. Pont.
Persze, hogy nem. Az elektromos hálózatban sincs semmi ami "zsinóráramot" termelne (ez is csak egy naív fogalom ) A valóságban mindig változtatják a termelőkapacitás teljesítményét a fogyasztás függvényében.
 
Nem sok drágább és gazdaságtalanabb dolog van a világon, mint párhuzamos kapacitásokat kiépíteni ugyanarra a célra csak azért, mert az egyik megoldás nem képes állandó megoldást adni az adott igényre. De minek egy második, csak korlátozottan alkalmas megoldás, ha egy teljes igényt kielégítő "első lépcsős" rendszert mindenképpen ki kell építeni és üzemeltetni?!! Mintha tartanék egy kis villany-autót a helyi közlekedésre (nem olcsón!!), de ha messzebbre el kell indulni a melóba vagy a családdal, arra meg persze kell egy "hagyományos szar" is, mert a villanyegér csak gyaloglás vagy bicikli helyett jó a Penny Marketig?!!
Készen importálni nyersanyagot (pl fűtőanyagot) és technológiát (pl erőművet) eléggé gazdaságtalan. Saját technológiát gyártani, telepíteni, karbantartani az saját munkahely. Ugyanúgy nem megy ki (vagy kevesebb megy ki) pénz az országból fűtőanyagra.
 
Készen importálni nyersanyagot (pl fűtőanyagot) és technológiát (pl erőművet) eléggé gazdaságtalan. Saját technológiát gyártani, telepíteni, karbantartani az saját munkahely. Ugyanúgy nem megy ki (vagy kevesebb megy ki) pénz az országból fűtőanyagra.
Saját - magyar technológia - a napenergiára és a szélenergiára mióta van nálunk?!! Van a Siemensnek meg sok más cégnek (nem egy volt kollégám már ilyen cégeknél dolgozik, de még csak nem is itthon adóznak!), de az nem saját, pont úgy kimegy rá pénz az országból mintha energiahordozót vennénk. Csak ennek a felhasználhatósága időjárás és napszak-függő, ezért ugyanúgy kell az energiahordozóra alapuló teljes kapacitású rendszer, amivel viszont megspórolható a magújulóra költött és ugyanúgy az országból kivitt pénz...
 
Persze, hogy nem. Az elektromos hálózatban sincs semmi ami "zsinóráramot" termelne (ez is csak egy naív fogalom ) A valóságban mindig változtatják a termelőkapacitás teljesítményét a fogyasztás függvényében.
Nézd már meg Paks outputját.
52. és 53. oldal.http://uni-nke.hu/uploads/media_items/11-patzay-gyorgy.original.pdf

A fizikai ingadozásón túl - tized százalékos - csak a blokk leállás és inuláskor van tranzines. Ezért van az, hogy az éves adatok szinte mindig egyeznek, a külső hőmérséklet és a TMK idejének minimákis eltérése miatt van az, hogy nem miliméterre azonos a termelés évről évre, meg a szökőnap miatt. Az elején létáni a reaktorok rákapcsolásának idejét és a 2000-es évek eleji francia elbaszarintást is. illetve az 460 --> 500 MWe teljesímény növelés is.

Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor nem gondolod, hogy bölcsebb lenne csendben maradni és nem terjeszteni az orbitális téveszméided, mint valami balfasz vallást..?
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
Saját - magyar technológia - a napenergiára és a szélenergiára mióta van nálunk?!! Van a Siemensnek meg sok más cégnek (nem egy volt kollégám már ilyen cégeknél dolgozik, de még csak nem is itthon adóznak!), de az nem saját, pont úgy kimegy rá pénz az országból mintha energiahordozót vennénk. Csak ennek a felhasználhatósága időjárás és napszak-függő, ezért ugyanúgy kell az energiahordozóra alapuló teljes kapacitású rendszer, amivel viszont megspórolható a magújulóra költött és ugyanúgy az országból kivitt pénz...
Ha ráállunk a napenergiára, hosszú távú elhatározással akkor megéri beruházni a tevhnológiákba
 
Nézd már meg Paks outputját.
52. és 53. oldal.http://uni-nke.hu/uploads/media_items/11-patzay-gyorgy.original.pdf

A fizikai ingadozásón túl - tized százalékos - csak a blokk leállás és inuláskor van tranzines. Ezért van az, hogy az éves adatok szinte mindig egyeznek, a külső hőmérséklet és a TMK idejének minimákis eltérése miatt van az, hogy nem miliméterre azonos a termelés évről évre, meg a szökőnap miatt. Az elején létáni a reaktorok rákapcsolásának idejét és a 2000-es évek eleji francia elbaszarintást is. illetve az 460 --> 500 MWe teljesímény növelés is.

Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor nem gondolod, hogy bölcsebb lenne csendben maradni és nem terjeszteni az orbitális téveszméided, mint valami balfasz vallást..?
Megnéztem, irreleváns marhaság. Nézd csak meg Magyarország pillanatnyi termelését:
https://www.mavir.hu/web/mavir/home

Jelen pillanatban kb 3500 MW a saját termelés és importálunk kb 1800 MW-ot.
 
Magyarország villamosenergia forrásai élőben:
https://www.mavir.hu/web/mavir/home

Jelen pillanatban kb 1800 MW teljesítményt importálunk. . Ezt miért nem fedezze a Nap?
Mert összevissza fedezi és tervezhetetlen. Nem lenne olcsóbb, és ehhez akkora teljesítményt kéne beépíteni, hogy a hazai termelőkkel nem lehetne balanszolni. Az lenne, mint a németeknél, hogy ha éppen fúj a szél és süt a Nap, akkor mi fizetnénk azért, hogy a termelt áramunkat vegyük át. Kérlek olvasd már végig a topikot. De tudod mit, itt vannak a hasznos kommentek összegyűjtve...

http://www.mediafire.com/file/m4p26vwpjcbdn2a/link.txt

Egész egyszerűen irritáló, amit művelesz annak fényében, hogy csak végig kéne olvasni a topikot...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Mert összevissza fedezi és tervezhetetlen. Nem lenne olcsóbb, és ehhez akkora teljesítményt kéne beépíteni, hogy a hazai termelőkkel nem lehetne balanszolni. Az lenne, mint a németeknél, hogy ha éppen fúj a szél és süt a Nap, akkor mi fizetnénk azért, hogy a termelt áramunkat vegyük át. Kérlek olvasd már végig a topikot. De tudod mit, itt vannak a hasznos kommentek összegyűjtve...

http://www.mediafire.com/file/m4p26vwpjcbdn2a/link.txt

Egész egyszerűen irritáló, amit művelesz annak fényében, hogy csak végig kéne olvasni a topikot...
A nappali ingadozó részt gyönyörűen, stabilan fedezné
 
Ha ráállunk a napenergiára, hosszú távú elhatározással akkor megéri beruházni a tevhnológiákba
A német példa megmutatta, hogy ez úgy bullshit kijelentés, ahogy van. Háromszoros áramár, brutális importfüggőség az eredménye. Ja, és kevésbé karbon semleges a német termelés az atomerőművek lelövése után, mint volt 1991-ben. Vastaps...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
6 éves, de azóta semmi sem változott a "zöld" oldalon. Nem is változhat, mert a fizika a probléma... Nem tudod a fizikát meghágni...
 
Paks 2 meg majd lefed 2400 MWh-t úgy, hogy pár hektáron előállítja ezt a teljesítményt stabilan és olcsón, így az 1800 MWh-s import fölött még lesz exportra vagy többletfogyasztásra is kapacitás.
 
A nappali ingadozó részt gyönyörűen, stabilan fedezné
Nem stabilan...
http://www.mvmpartner.hu/hu-HU/Szol...tasaieskezelesilehetosegeik?acceptcookies=yes
Ez e kép kb. élből cáfolja a hülyeségedet...

Napelem1.png



Ha túl sokat építesz be, akkor messze az átlagos igény feletti termelés esetén kényszerexport van, ha meg keveset, akkor is drágán termelsz kevest. Hogy a frászkarikába lehet akkora baromságot mondani, hogy "stabilan", amikor egy adott beépett teljesítmény egy nap adott órájában hol 10 egység teljesítményű., hol, 5, hol meg 0 még ápr-szept között is, és okt-már között meg nagy átlagban semmii.

Jó lenne befejezni ezt a hit alapú ámokfutást. De tényleg....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7