Ostravában a B-52 érkezésekor készült ez a fotó:
http://www.airplane-pictures.net/photo/964937/61-0029-usa-air-force-boeing-b-52h-stratofortress/
Mi történhetett a géppel?
Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
Ostravában a B-52 érkezésekor készült ez a fotó:
http://www.airplane-pictures.net/photo/964937/61-0029-usa-air-force-boeing-b-52h-stratofortress/
Mi történhetett a géppel?
Közel 70-hez te is ráncosodnál.Ostravában a B-52 érkezésekor készült ez a fotó:
http://www.airplane-pictures.net/photo/964937/61-0029-usa-air-force-boeing-b-52h-stratofortress/
Mi történhetett a géppel?
Hát, még serial alapján sem találni meg, de a baleseti statból lehet extrapolálni és becsülni csak az aktív flotta állományát kéne ismerni. Ebból lehetne átlagolni és extrapolálni.Kiváncsi lennék a gép repidejére. Biztos dobnék egy hátast
![]()
Sokkal több B-52H nem volt az elmúlt 20 évben sem és volt olyan év, hogy 30k óra felett repültek...
800 + készült, nem mind az USA-nak, de anno a tengernyi strat bombázohoz eredetileg.Több mint 400 tankergép? Atya gatya...![]()
Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
Mindenesetre a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is. Persze tűz még ebből is könnyen lehet, ha a toronyban a repülésvezető és a gép személyzete nem reagál elég gyorsan.
Az is lehet, hogy ezután leállították azt az egy hajtóművet (terhelés nélkül és részleges tankolással nem probléma ekkora kieső tolóerő), és mivel nem volt tűzjelzésük így nem kellett kényszerleszállniuk. Persze az is lehet, hogy némi tüzelőanyag-kifogyasztás után leszálltak az első útba eső katonai légibázison.Végignéztem a saját fotóimat, semmi ilyesmi nem látszik rajta. Úgy tűnik, hogy csak rövid ideig állt fenn a jelenség és simán hazarepültek vele Angliába.
Air Force Staff Sgt. Cory Sanden performs an inlets and exhaust inspection on a B-52 Stratofortress at Royal Air Force Fairford, England, Sept. 18, 2017. Sanden in deployed from Barksdale Air Force Base, La., to support bomber assurance and deterrence operations. Air Force photo by Tech. Sgt. Joshua J. Garcia
Amikor a hajómű forodulatszáma és levegőátfutása változik, akkor fordulhat elő visszatorlasztás és pompázs, ilyenkor különféle felületek nyílhatnak is, hogy ezt megakadályozzák, pompázsredőnyök, stb. A MiG-21-esek full utánégetés után adott sebességnél csak maximálgázig lehetett visszahúzni a gázkart, még pöcök is kigurottak, hogy fizikailag gátolják és a gép hasán vagy oldalán levő pompázsajtók is kinyíltak adott esetben.Lehet, hülye a kérdés, de nem a pompázs-szelep?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..