B-52 Stratofortress (Boeing,USA)

Nekem ez újdonság volt...ilyen sisakot visel(viselne) a B52-es - meg a többi stratégiai bombázó, beleértve a B2-est is - személyzete nukleáris bevetéseken...

Az atomvillanás - még ha nem néznek is bele közvetlenül - percekig tartó látáskiesést / gyengülést okozhat amit el kell kerülni.
A képen látható maszk lencséje egy PLZT nevű elekro optikai kerámiából készül. Ez egy ólom, lantán, cirkonát titanát bázisú kerámia ami alapesetben átlátszó.
Atomvillanás esetén a kerámia azonnal (egy tízmilliomod sec.!)l elsötétül és megvédi a viselő szemét, majd a veszély elmúltával újra átlátszó lesz.
Érdekes hogy azt írja a lenti cikk hogy próbálták a teljes szélvédőt ilyen anyagból gyártani de nem vált be.
Ekkora felületen már nem volt megfelelő a kerámia reakció ideje, másrészt a lencse alapesetben sötét - csak elektromos feszültség alatt válik átlátszóvá - vagyis a repülőgépen egy áramkiesés azzal a kellemetlen következménnyel járhatott volna hogy elsötétülnek az ablakok.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...pilots-would-wear-during-a-nuclear-apocalypse
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
Mindenesetre a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is. Persze tűz még ebből is könnyen lehet, ha a toronyban a repülésvezető és a gép személyzete nem reagál elég gyorsan.
 
Kiváncsi lennék a gép repidejére. Biztos dobnék egy hátast
Hát, még serial alapján sem találni meg, de a baleseti statból lehet extrapolálni és becsülni csak az aktív flotta állományát kéne ismerni. Ebból lehetne átlagolni és extrapolálni.
http://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/B-52.pdf

2015-ben 76 db gép volt aktív és 18600 órát repültek, ez 244 óra/gép, csak ugyebár a flotta nem egyenszilárd és van hadrafogatóság, ami virutálisan kevesbb gépet jelent, tehát nem 76 db repülte le.

2017, 74% a B-52-nél, ezzel 330 óra jön ki gépenként.
https://www.airforcetimes.com/news/...ly-7-in-10-air-force-planes-are-ready-to-fly/
LCMDXTASZBBS7DVYSMMSEWCUNU.jpg


Sokkal több B-52H nem volt az elmúlt 20 évben sem és volt olyan év, hogy 30k óra felett repültek...
 
A B-2-esek, de főleg a Lancerek hadrafoghatósága elég ramaty. Érdekes, hogy az "ősöreg" B-52-esek stabilan rommá verik őket. A Predatorok iszonyat megbízhatónak tűnnek.
 
Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
Mindenesetre a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is. Persze tűz még ebből is könnyen lehet, ha a toronyban a repülésvezető és a gép személyzete nem reagál elég gyorsan.

Végignéztem a saját fotóimat, semmi ilyesmi nem látszik rajta. Úgy tűnik, hogy csak rövid ideig állt fenn a jelenség és simán hazarepültek vele Angliába.
 
Végignéztem a saját fotóimat, semmi ilyesmi nem látszik rajta. Úgy tűnik, hogy csak rövid ideig állt fenn a jelenség és simán hazarepültek vele Angliába.
Az is lehet, hogy ezután leállították azt az egy hajtóművet (terhelés nélkül és részleges tankolással nem probléma ekkora kieső tolóerő), és mivel nem volt tűzjelzésük így nem kellett kényszerleszállniuk. Persze az is lehet, hogy némi tüzelőanyag-kifogyasztás után leszálltak az első útba eső katonai légibázison.
 
Gyanítom, hogy az Ostravából távozáskor csillagszórót játszó Buff látható a képen:

170918-F-QF982-0196C.JPG


Air Force Staff Sgt. Cory Sanden performs an inlets and exhaust inspection on a B-52 Stratofortress at Royal Air Force Fairford, England, Sept. 18, 2017. Sanden in deployed from Barksdale Air Force Base, La., to support bomber assurance and deterrence operations. Air Force photo by Tech. Sgt. Joshua J. Garcia

https://www.defense.gov/Photos/Photo-Gallery/igphoto/2001814939/
 
Itt vannak videók a felszállásról és az áthúzásról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Én nem látok rajta semmit.
 
Lehet, hülye a kérdés, de nem a pompázs-szelep?
Amikor a hajómű forodulatszáma és levegőátfutása változik, akkor fordulhat elő visszatorlasztás és pompázs, ilyenkor különféle felületek nyílhatnak is, hogy ezt megakadályozzák, pompázsredőnyök, stb. A MiG-21-esek full utánégetés után adott sebességnél csak maximálgázig lehetett visszahúzni a gázkart, még pöcök is kigurottak, hogy fizikailag gátolják és a gép hasán vagy oldalán levő pompázsajtók is kinyíltak adott esetben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed