B-52 Stratofortress (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Nekem ez újdonság volt...ilyen sisakot visel(viselne) a B52-es - meg a többi stratégiai bombázó, beleértve a B2-est is - személyzete nukleáris bevetéseken...

Az atomvillanás - még ha nem néznek is bele közvetlenül - percekig tartó látáskiesést / gyengülést okozhat amit el kell kerülni.
A képen látható maszk lencséje egy PLZT nevű elekro optikai kerámiából készül. Ez egy ólom, lantán, cirkonát titanát bázisú kerámia ami alapesetben átlátszó.
Atomvillanás esetén a kerámia azonnal (egy tízmilliomod sec.!)l elsötétül és megvédi a viselő szemét, majd a veszély elmúltával újra átlátszó lesz.
Érdekes hogy azt írja a lenti cikk hogy próbálták a teljes szélvédőt ilyen anyagból gyártani de nem vált be.
Ekkora felületen már nem volt megfelelő a kerámia reakció ideje, másrészt a lencse alapesetben sötét - csak elektromos feszültség alatt válik átlátszóvá - vagyis a repülőgépen egy áramkiesés azzal a kellemetlen következménnyel járhatott volna hogy elsötétülnek az ablakok.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...pilots-would-wear-during-a-nuclear-apocalypse
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 230
81 116
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
Mindenesetre a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is. Persze tűz még ebből is könnyen lehet, ha a toronyban a repülésvezető és a gép személyzete nem reagál elég gyorsan.
 
M

molnibalage

Guest
Kiváncsi lennék a gép repidejére. Biztos dobnék egy hátast
Hát, még serial alapján sem találni meg, de a baleseti statból lehet extrapolálni és becsülni csak az aktív flotta állományát kéne ismerni. Ebból lehetne átlagolni és extrapolálni.
http://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/B-52.pdf

2015-ben 76 db gép volt aktív és 18600 órát repültek, ez 244 óra/gép, csak ugyebár a flotta nem egyenszilárd és van hadrafogatóság, ami virutálisan kevesbb gépet jelent, tehát nem 76 db repülte le.

2017, 74% a B-52-nél, ezzel 330 óra jön ki gépenként.
https://www.airforcetimes.com/news/...ly-7-in-10-air-force-planes-are-ready-to-fly/
LCMDXTASZBBS7DVYSMMSEWCUNU.jpg


Sokkal több B-52H nem volt az elmúlt 20 évben sem és volt olyan év, hogy 30k óra felett repültek...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
A B-2-esek, de főleg a Lancerek hadrafoghatósága elég ramaty. Érdekes, hogy az "ősöreg" B-52-esek stabilan rommá verik őket. A Predatorok iszonyat megbízhatónak tűnnek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 230
81 116
113
Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
Mindenesetre a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is. Persze tűz még ebből is könnyen lehet, ha a toronyban a repülésvezető és a gép személyzete nem reagál elég gyorsan.

Végignéztem a saját fotóimat, semmi ilyesmi nem látszik rajta. Úgy tűnik, hogy csak rövid ideig állt fenn a jelenség és simán hazarepültek vele Angliába.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Végignéztem a saját fotóimat, semmi ilyesmi nem látszik rajta. Úgy tűnik, hogy csak rövid ideig állt fenn a jelenség és simán hazarepültek vele Angliába.
Az is lehet, hogy ezután leállították azt az egy hajtóművet (terhelés nélkül és részleges tankolással nem probléma ekkora kieső tolóerő), és mivel nem volt tűzjelzésük így nem kellett kényszerleszállniuk. Persze az is lehet, hogy némi tüzelőanyag-kifogyasztás után leszálltak az első útba eső katonai légibázison.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
Gyanítom, hogy az Ostravából távozáskor csillagszórót játszó Buff látható a képen:

170918-F-QF982-0196C.JPG


Air Force Staff Sgt. Cory Sanden performs an inlets and exhaust inspection on a B-52 Stratofortress at Royal Air Force Fairford, England, Sept. 18, 2017. Sanden in deployed from Barksdale Air Force Base, La., to support bomber assurance and deterrence operations. Air Force photo by Tech. Sgt. Joshua J. Garcia

https://www.defense.gov/Photos/Photo-Gallery/igphoto/2001814939/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 230
81 116
113
Itt vannak videók a felszállásról és az áthúzásról:




Én nem látok rajta semmit.
 
M

molnibalage

Guest
Lehet, hülye a kérdés, de nem a pompázs-szelep?
Amikor a hajómű forodulatszáma és levegőátfutása változik, akkor fordulhat elő visszatorlasztás és pompázs, ilyenkor különféle felületek nyílhatnak is, hogy ezt megakadályozzák, pompázsredőnyök, stb. A MiG-21-esek full utánégetés után adott sebességnél csak maximálgázig lehetett visszahúzni a gázkart, még pöcök is kigurottak, hogy fizikailag gátolják és a gép hasán vagy oldalán levő pompázsajtók is kinyíltak adott esetben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed