5. kép....
![]()
Ami elszomoritott, a bemutatott gép mellet még mindig a régi cuccok...bombák (vagy makettjeik/gyakorlóik) még mutatóban sem

5. kép....
![]()

"Céljaik között középtávon új gépek beszerzése szerepel, külön kormánygépeké viszont nem. A kormány tagjai - a tervek szerint - katonai gépeket használhatnak majd a jövőben hivatalos útjaikhoz, de ettől még nem beszélhetünk kormánygépről."
"Céljaik között középtávon új gépek beszerzése szerepel, külön kormánygépeké viszont nem. A kormány tagjai - a tervek szerint - katonai gépeket használhatnak majd a jövőben hivatalos útjaikhoz, de ettől még nem beszélhetünk kormánygépről."
Legalább akkor erre nem kell külön pénzt költeni...
Viszont ha a kormány tagjai is ezeket akarják használni akkor annyira azért nem lehetnek régiek...már csak üzembiztonság szempontjából sem. Lásd lengyel államfő tragikus balesete....
Ugyanott fogunk tartani velük mint az AN-26-al, szervízből ki-be, közben egy két hónap repkedés és huss el is ment az a pár év. Ezek múzeumi példányok, 2030-ra 50 évesek lesznek. Kb mintha 95-ben még Ju-52-vel repültünk volna... Nincs bajom a herkivel de ennyire csak nem vagyunk hülyék, remélem maximum lízingeljük mint a griffeket valami apróért. Isten tudja milyen korlátozásaik lehetnek már, mire betanul rá a pilóta ki is lehetne épp vonni.
De nem teljesen más felszereltségre lenne szükség egy kormánygépnek meg egy katonai szállítógépnek?
Bizonyára kevesebb, mintha nem vennének, de pénz sem maradna. Persze neked mindig fáj, ha valamit csinál a kormány.

Épp azt magyarázza neki a svéd hogy melyik irányba van a fék és melyikbe a gázkar.![]()
 Lesz két használt svéd Herkulesünk is, ihaj-csuhaj! A felujítás minőségén fog múlni, hogy mennyire lesznek használhatók. Az USA 2045-ig fogja használni azokat a B-52-ket, amiket 1952 és 1962 között gyártottak. Mennyi idősek is lesznek? 80-90?
OFFAkkor nem egy magyar tánc alaplépéseit magyarázza épp a svédnek?Lesz két használt svéd Herkulesünk is, ihaj-csuhaj!
Szerintem A320/B737 lesz és semmi köze nincs a svédekhez, csak most tudták rákérdezni az újságírók hogy mi lesz az An-26-osokkal.
Akkor még ha ügyesen rohantok/hangosak vagytok, század szintig szintén jók vagytok5-en vagy 6-an rohamoztunk.![]()
!5-en vagy 6-an rohamoztunk.![]()

Ahogy nézegettem a Saabnál valahogy "nincs" ilyen gépük. Van a 340 es meg a 2000 es. Ebből a 340 es ami talán megfelelne a "kormányzati" igényeknek.Esetleg valami Saab?
Az USA katonai költségvetésébe sok minden belefér. A Magyar Honvédségét nagyjából ismerjük, ezért nem mindegy, mennyibe kerül a leendő gépek felújítása, karbantartása, üzemeltetése, és milyen bevethetőségük lesz. A másik pedig, hogy ha már egyszer elkötelezzük magunkat a Herkulesek mellett, akkor nem 7-8 évre kellene. A pilótákat, műszakiakat ki kell képezni rá, szimulátor sem ártana, pótalkatrészekből is be kell spájzolni, stb.. Ilyen rövid időre szerintem felesleges lenne, hacsak nem ingyen adnák, és adnának hozzá alkatrészt is. Meg el kell dönteni azt is, hogy hány típusra van szükségünk, mit akarunk velük szállítani. És itt már tudni kellene azt is, hogy esetleg milyen nehéz fegyverzetet akarunk beszerezni, ha akarunk egyáltalán.A felujítás minőségén fog múlni, hogy mennyire lesznek használhatók. Az USA 2045-ig fogja használni azokat a B-52-ket, amiket 1952 és 1962 között gyártottak. Mennyi idősek is lesznek? 80-90?
 Szerintem, ha maradunk a nehéz légiszállító ezredben, akkor egyenlőre nem nagyon kellene erőltetni 2 féle teherszállító gép beszerzését, mert az minden más rovására menne.
Szállítógépre már "égetően" szükség van az Ancsák állapota és egyéb tényezők miatt. Persze jó magyar szokás itt is közbe fog szólni.
Én új típusra az elkövetkező években 6-8 nem igen fogok számítani. Egyrészt az áruk,másrészt sokk tényező miatt. Nem akarom ecsetelni. Ezzel majdnem mindenki tisztában van. Ebben benne lesznek a vadászok is.
Csak nekem van egy olyan déja vú érzésem hogy mire eljutunk zrinyi 2026 ra addigra mindent kezdhetünk elölről
Típust senki nem nevezett meg. Esetleg mégis ? A Svéd miniszterrel való tárgyalás sok mindent jelenthet. Újabb Gripent, Karl Gustafot, vagy mást. Persze, benne van a szállítórepülőgép is, ha az használt. Mert erről volt szó nyilvánosan, a sajtótájékoztatón. Szerintem rövidesen megtudjuk. Az is lehet, hűen az eddigi honvédségi hagyományokhoz, hogy nem jelent semmit, a két miniszter találkozója. Hende is elrepült egykoron Dél Koreába és hozta a nagy semmit.![]()
A Svéd miniszterrel való tárgyalás sok mindent jelenthet. Újabb Gripent, Karl Gustafot, vagy mást.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..