A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

5. kép....

kep.php

Ami elszomoritott, a bemutatott gép mellet még mindig a régi cuccok...bombák (vagy makettjeik/gyakorlóik) még mutatóban sem :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
"Céljaik között középtávon új gépek beszerzése szerepel, külön kormánygépeké viszont nem. A kormány tagjai - a tervek szerint - katonai gépeket használhatnak majd a jövőben hivatalos útjaikhoz, de ettől még nem beszélhetünk kormánygépről."
Legalább akkor erre nem kell külön pénzt költeni...
Viszont ha a kormány tagjai is ezeket akarják használni akkor annyira azért nem lehetnek régiek...már csak üzembiztonság szempontjából sem. Lásd lengyel államfő tragikus balesete....
 
"Céljaik között középtávon új gépek beszerzése szerepel, külön kormánygépeké viszont nem. A kormány tagjai - a tervek szerint - katonai gépeket használhatnak majd a jövőben hivatalos útjaikhoz, de ettől még nem beszélhetünk kormánygépről."
Legalább akkor erre nem kell külön pénzt költeni...
Viszont ha a kormány tagjai is ezeket akarják használni akkor annyira azért nem lehetnek régiek...már csak üzembiztonság szempontjából sem. Lásd lengyel államfő tragikus balesete....

Esetleg valami Saab?
 
Ugyanott fogunk tartani velük mint az AN-26-al, szervízből ki-be, közben egy két hónap repkedés és huss el is ment az a pár év. Ezek múzeumi példányok, 2030-ra 50 évesek lesznek. Kb mintha 95-ben még Ju-52-vel repültünk volna... Nincs bajom a herkivel de ennyire csak nem vagyunk hülyék, remélem maximum lízingeljük mint a griffeket valami apróért. Isten tudja milyen korlátozásaik lehetnek már, mire betanul rá a pilóta ki is lehetne épp vonni.

A felujítás minőségén fog múlni, hogy mennyire lesznek használhatók. Az USA 2045-ig fogja használni azokat a B-52-ket, amiket 1952 és 1962 között gyártottak. Mennyi idősek is lesznek? 80-90?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and tindalos
Bizonyára kevesebb, mintha nem vennének, de pénz sem maradna. Persze neked mindig fáj, ha valamit csinál a kormány.

Oké:
akkor sorold fel nekem kérlek, mit tudsz ezekről a gépekről.

- elhasznált repóra?
-*műszaki állapot?
- mennyi üzemidő lehet még bennük?
- mennyibe fog kerülni a fenntartásuk?
ettc.

Aminek örülök, hogy ha igaz a hír, most nem Moszkvával köttöt a magyar kormány egy Mig-29 féle értelmetlen üzletet.

De írta valaki hogy kitör a sajtóban a balhé, hogy magyar hadsereg egyetlen géppel rendelkezik még ideig óráig, aztán ha valami nehezebb egy megtömött Tescos nagy bevásárlószatyornál, max lufikra kötözheti, és a szélre bízhatja, hátha odafújaj, ahová kell.

Erre mi történik?
Semmi tender, csak hirtelen megjelenik a kungfumániás honvétségi miniszter, miszerint:

Vettünk valamit, ami nagy, örüljetek népek.

Ha jól rémlik nekem a svédeknek van 6 db Herkulesük, köztük 1965-ös gyártású. Volt valahol egy cikk, a modernizációs terveket törölték, mert rahedli pénz a sárkány szerkezetfelújítása, de anélkül maximum (svéd üzemeltetési minőség mellett!!) talán a 2030-ig repülhetnének.

Ezért max egy középidős javítást terveztek, 2020-24 körül, ezalatt csak a gépek fele bevethető, és esetleg akkor modernebb avionika beépítését, egyéb modernizációt törölve, helyette a nyárin még azon gondolkodtak, braziloktól vesznek KC-390-t.


....

Svédország 8 darab C-130-assal rendelkezik, de ebből csak hat példányt használnak, kettő a brit Marshall Aerospace-nél állomásozik. A belső információk szerint a jövőben további kettővel csökkenthetik a hadrendben lévő gépek számát és tovább várják a váltótípust.


Hajtóműcsere a svéd Herculesen | Fotó: Svéd Fegyveres Erők,

Bár az 1965-től szolgálatban álló típus modernizációját is tervezték a svédek, költséghatékonyságból az USAF által szervezett AMP (Avionics Modernization Program) keretében kaptak volna korszerű pilótafülkét a skandináv gépek is, de végül az USA 2012 elején lefújta a projektet, így hoppon maradt a Svéd Légierő is.



...
https://htka.hu/2015/05/27/kozelgo-tipuscserek-svedorszagban/


na megvan:
https://www.jetfly.hu/legierok/levaltas-helyett-modernizalna-herculeseit-a-sved-legiero
’60-as években gyártott szállítógépek számára jelenleg inkább MLU (Mid-Life Upgrade) szintű nagyjavítást terveznek. Ez főként a gép avionikáját érintené, de a főbb szerkezeti elemekhez nem nyúlnának hozzá, mivel a sárkányszerkezetekben még elegendő repidő maradt, így ez nem lenne költséghatékony megoldás.

A modernizációra 2020 és 2024 között kerülne sor, viszont a gépek még így is legfeljebb 2030-32-ig repülhetnének




 
Épp azt magyarázza neki a svéd hogy melyik irányba van a fék és melyikbe a gázkar. :)

Akkor nem egy magyar tánc alaplépéseit magyarázza épp a svédnek? :) Lesz két használt svéd Herkulesünk is, ihaj-csuhaj!

Szerintem A320/B737 lesz és semmi köze nincs a svédekhez, csak most tudták rákérdezni az újságírók hogy mi lesz az An-26-osokkal.
 
A felujítás minőségén fog múlni, hogy mennyire lesznek használhatók. Az USA 2045-ig fogja használni azokat a B-52-ket, amiket 1952 és 1962 között gyártottak. Mennyi idősek is lesznek? 80-90?
Akkor nem egy magyar tánc alaplépéseit magyarázza épp a svédnek? :) Lesz két használt svéd Herkulesünk is, ihaj-csuhaj!

Szerintem A320/B737 lesz és semmi köze nincs a svédekhez, csak most tudták rákérdezni az újságírók hogy mi lesz az An-26-osokkal.
OFF

Mi lenne? Szerelünk ré kereket, elé az ökröket, és bejelentjük, jobb mint a dízelmotor, hiszen nem kormol.


(ld még Örkény: A legmrészebb álmaink is megvalósíthatóak)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Először is egy modern kicsi-közepes ÚJ szállítógép piaci árra 50-100 millió dollár/euró között van.Ami nagyjából az AN-26 os váltása lenne. Tehát 15-32 millárd forint lenne egy gép. + egyéb járulékos költségek. Nos Paks 2 el a nyakunkon nem hinném hogy bevállalnák. Mivel a maradék ancsáink lepusztultak,elöregedettek,+ ukrán ocsmáros javítás. Ezekből kifolyólag már egyik is se "repülőképes". Ha igen akkor bírja ki még ezt az utat alapon. Viszont a NATO kötelezettségeket teljesíteni kell. Miről is szó a páma. A magyar honvédség középtávú céljai között ÚJ szállítógépek beszerzését tűzte ki célul. Ez nagyjából 6-8 évet takar. addig is valamivel röpködni kell. Kötelezettségek,+ honi ellátások. Igen öregek a herculesek. De az a 6-8 év még bennük van. (2030 ig max) Tehát pontosan az szitut kapjuk mint a MI 17 nél. tudjuk hogy a magyar kormány a honvédelmi büdzsével "keményen kezeli+közös kézzel a haverokkal" Magyarán "szegény"ember abból főz amit el tud érni (meg tud vásárolni)
-egyébként ha jól tudom tender nélkül is vásárolhat a HM.
 
5-en vagy 6-an rohamoztunk. :)

Egyetemi előfelvettek sorkatonáskodnak, '80-as évek közepe. Előttünk masszív kukoricás, a kukoricásig egy vízmosás, mi egy dombon. Őrm. elvtárs elmagyarázza: Elvtársak. "Roham" vezényszóra felpattannak és megrohamozzák a szemben lévő kukoricást! Közben "Hurrá" esetleg "Hajrá" kiáltást hallatnak. Megértve? -Igenis örm.elv.!
Parancs kiadva, előfelvett század felpattan és rohamoz. Közben az előre megbeszélt módon hangzik a kiáltás: "Hurráesetleghajrá!" Befostunk a röhögéstől...:D
 
A felujítás minőségén fog múlni, hogy mennyire lesznek használhatók. Az USA 2045-ig fogja használni azokat a B-52-ket, amiket 1952 és 1962 között gyártottak. Mennyi idősek is lesznek? 80-90?
Az USA katonai költségvetésébe sok minden belefér. A Magyar Honvédségét nagyjából ismerjük, ezért nem mindegy, mennyibe kerül a leendő gépek felújítása, karbantartása, üzemeltetése, és milyen bevethetőségük lesz. A másik pedig, hogy ha már egyszer elkötelezzük magunkat a Herkulesek mellett, akkor nem 7-8 évre kellene. A pilótákat, műszakiakat ki kell képezni rá, szimulátor sem ártana, pótalkatrészekből is be kell spájzolni, stb.. Ilyen rövid időre szerintem felesleges lenne, hacsak nem ingyen adnák, és adnának hozzá alkatrészt is. Meg el kell dönteni azt is, hogy hány típusra van szükségünk, mit akarunk velük szállítani. És itt már tudni kellene azt is, hogy esetleg milyen nehéz fegyverzetet akarunk beszerezni, ha akarunk egyáltalán. o_O Szerintem, ha maradunk a nehéz légiszállító ezredben, akkor egyenlőre nem nagyon kellene erőltetni 2 féle teherszállító gép beszerzését, mert az minden más rovására menne.
 
Típust senki nem nevezett meg. Esetleg mégis ? A Svéd miniszterrel való tárgyalás sok mindent jelenthet. Újabb Gripent, Karl Gustafot, vagy mást. Persze, benne van a szállítórepülőgép is, ha az használt. Mert erről volt szó nyilvánosan, a sajtótájékoztatón. Szerintem rövidesen megtudjuk. Az is lehet, hűen az eddigi honvédségi hagyományokhoz, hogy nem jelent semmit, a két miniszter találkozója. Hende is elrepült egykoron Dél Koreába és hozta a nagy semmit. :)
 
Szállítógépre már "égetően" szükség van az Ancsák állapota és egyéb tényezők miatt. Persze jó magyar szokás itt is közbe fog szólni.
Én új típusra az elkövetkező években 6-8 nem igen fogok számítani. Egyrészt az áruk,másrészt sokk tényező miatt. Nem akarom ecsetelni. Ezzel majdnem mindenki tisztában van. Ebben benne lesznek a vadászok is.
Csak nekem van egy olyan déja vú érzésem hogy mire eljutunk zrinyi 2026 ra addigra mindent kezdhetünk elölről
 
Szállítógépre már "égetően" szükség van az Ancsák állapota és egyéb tényezők miatt. Persze jó magyar szokás itt is közbe fog szólni.
Én új típusra az elkövetkező években 6-8 nem igen fogok számítani. Egyrészt az áruk,másrészt sokk tényező miatt. Nem akarom ecsetelni. Ezzel majdnem mindenki tisztában van. Ebben benne lesznek a vadászok is.
Csak nekem van egy olyan déja vú érzésem hogy mire eljutunk zrinyi 2026 ra addigra mindent kezdhetünk elölről

Szállítógépre, ruhára, IFVre, APCre, tüzérségi eszközökre... kb mindenre ami katonai eszköz égető szükség lenne. De mégégetöbb szükség lenne arra, hogy meghatározzák mi a Magyar Honvédség feladata (határ vagy/és országvédelem) erre kialakítani egy reális koncepciót ha ez megvan csak akkor forrást rendelni hozzá és belevágni.

OFF: Nemrég hallottam, hogy zárolt készletekben nincs 20.000db müködő gépkarabély. Egy támadás esetén kiosztani sincs mit... 27év alatt feléltük, exportáltuk... a tartalékainkat.
 
Típust senki nem nevezett meg. Esetleg mégis ? A Svéd miniszterrel való tárgyalás sok mindent jelenthet. Újabb Gripent, Karl Gustafot, vagy mást. Persze, benne van a szállítórepülőgép is, ha az használt. Mert erről volt szó nyilvánosan, a sajtótájékoztatón. Szerintem rövidesen megtudjuk. Az is lehet, hűen az eddigi honvédségi hagyományokhoz, hogy nem jelent semmit, a két miniszter találkozója. Hende is elrepült egykoron Dél Koreába és hozta a nagy semmit. :)

A karl Gustaf nagyon jöhet szerintem.