Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 921
91 386
113
Amúgy milyen érdekes, hogy az oroszok mennyire ragaszkodnak a különféle áramlásterelő felületekhez, vagy ha úgy tetszik, vezérsíkokhoz a póttartályaikon, míg a nyugatiak mennyire nem. Talán a régi F-105-ös, a Tornado és az amerikai A-10-es/F-111-es gépek közös pótosa az, amin van vezérsík.
Míg a szovjet/orosz pótosok közül most hirtelen talán a MiG-21bisz/MiG-23-as család törzs alatti 800-as tartálya, a MiG-29-esek PTB-1500-asai és annak utódja, a PTB-2100-as, illetve a MiG-25-ösök 5300 literes szintén törzs alatti, félig-meddig illeszkedő tartálya az ami beugrik, hogy vezérsík nélküli.
A MiG-15-ösök óta a szárnyakra szerelt tartályokra raknak vezérsíkot.

Úgy vélem, egy ilyen gépre, mint a Szu-57-es is talán valami vezérsík nélkülit kellett volna eszközölni, de rá nem jövök, miért nem így történt.

Ha csak egyszerű műanyag lapok amik átlátszóak a radar számra akkor nem növelik a reflexiót de legalább jobb a gép körüli áramlás.
 
M

molnibalage

Guest
Kb 1,5 éve volt 1500 körül. Azóta +3 gép repül. 2000 óra már meglehet.szerintem. (Ilyenkor hiányzik a KNAAZ-ban dolgozott forrás, akitől mindig pontos adatoK voltak)
Igazából nem oszt és nem szoroz, hogy akkor most 1999 vagy 2200 óra. Egy egyfeladatos vadászgép alap berepülési programja korlátozott számú fegyveroldási és egyéb tesztekkel, a performance env. teljes feltérképezésével - ez valójávan az extrém repülési helyzetekben évtizedekkel későbbi szoftvermódosítást jelenthet - cirka 20 ezer óra.

A PAK-FA fényévekre van attól, hogy azzal harceljárásokat és egyebeket dolgozzanak ki. A gép jelenleg egy be nem fejezett techdemó továbbra is, amiből n+1 fő komponens végleges vas változata is hiányzik, nemhogy hozzá a szoftver.

Az F-35 AESA és DAS tesztvideót 5-10 évesek lassan, de a géphez még mindig nincs kész a "végleges" - értsd, kellően stabil és eleget tudó SW - hogy valódi fullos IOC-ja legyen, nem a m divatos "gépágyúzni tud, akkor = IOC" megközelítéssel. Ezzel a tempóban 2030-ben sem lesz ott a PAK-FA, ha nem húznak bele.

Most, hogy pénzhiány, humán erőforrás hiány, vagy egyszerűen fejlesztési korlátok vannak azt én meg nem mondom, de az F-22 és F-35-höz képest is egy fagyott gleccser sebességével halad a PAK-FA fejlesztése.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 280
113
Ebben sincs OLSz, vagy ez is be tudja már forgatni a szenzort a házába.
id217976
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 084
33 791
113
Akkor megvan a 11-es. Valamelyik okos meg tudja mondani, hogy ez az új csaodahajtómű-e benne, mert ha jól emlékszem az idénre ígértek egyet amibe belekerűl.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 761
90 026
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed