Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Amúgy milyen érdekes, hogy az oroszok mennyire ragaszkodnak a különféle áramlásterelő felületekhez, vagy ha úgy tetszik, vezérsíkokhoz a póttartályaikon, míg a nyugatiak mennyire nem. Talán a régi F-105-ös, a Tornado és az amerikai A-10-es/F-111-es gépek közös pótosa az, amin van vezérsík.
Míg a szovjet/orosz pótosok közül most hirtelen talán a MiG-21bisz/MiG-23-as család törzs alatti 800-as tartálya, a MiG-29-esek PTB-1500-asai és annak utódja, a PTB-2100-as, illetve a MiG-25-ösök 5300 literes szintén törzs alatti, félig-meddig illeszkedő tartálya az ami beugrik, hogy vezérsík nélküli.
A MiG-15-ösök óta a szárnyakra szerelt tartályokra raknak vezérsíkot.

Úgy vélem, egy ilyen gépre, mint a Szu-57-es is talán valami vezérsík nélkülit kellett volna eszközölni, de rá nem jövök, miért nem így történt.

Ha csak egyszerű műanyag lapok amik átlátszóak a radar számra akkor nem növelik a reflexiót de legalább jobb a gép körüli áramlás.
 
Kb 1,5 éve volt 1500 körül. Azóta +3 gép repül. 2000 óra már meglehet.szerintem. (Ilyenkor hiányzik a KNAAZ-ban dolgozott forrás, akitől mindig pontos adatoK voltak)
Igazából nem oszt és nem szoroz, hogy akkor most 1999 vagy 2200 óra. Egy egyfeladatos vadászgép alap berepülési programja korlátozott számú fegyveroldási és egyéb tesztekkel, a performance env. teljes feltérképezésével - ez valójávan az extrém repülési helyzetekben évtizedekkel későbbi szoftvermódosítást jelenthet - cirka 20 ezer óra.

A PAK-FA fényévekre van attól, hogy azzal harceljárásokat és egyebeket dolgozzanak ki. A gép jelenleg egy be nem fejezett techdemó továbbra is, amiből n+1 fő komponens végleges vas változata is hiányzik, nemhogy hozzá a szoftver.

Az F-35 AESA és DAS tesztvideót 5-10 évesek lassan, de a géphez még mindig nincs kész a "végleges" - értsd, kellően stabil és eleget tudó SW - hogy valódi fullos IOC-ja legyen, nem a m divatos "gépágyúzni tud, akkor = IOC" megközelítéssel. Ezzel a tempóban 2030-ben sem lesz ott a PAK-FA, ha nem húznak bele.

Most, hogy pénzhiány, humán erőforrás hiány, vagy egyszerűen fejlesztési korlátok vannak azt én meg nem mondom, de az F-22 és F-35-höz képest is egy fagyott gleccser sebességével halad a PAK-FA fejlesztése.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ebben sincs OLSz, vagy ez is be tudja már forgatni a szenzort a házába.
id217976
 
Akkor megvan a 11-es. Valamelyik okos meg tudja mondani, hogy ez az új csaodahajtómű-e benne, mert ha jól emlékszem az idénre ígértek egyet amibe belekerűl.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed