Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Én már egy rubelt nem költenék rá. Eladnám Kínának ők tudnának vele mit kezdeni
Nyilván "jó" üzlet volna az oroszoknak hordozó nélkül maradni, úgy,hogy közben Kínának még +1-et el is adnak :D
Ez maximum úgy működhetne, hogy a kínaiakkal kifizettetik a tervezett Storm típusú hordozó árát a Kuznyecovért. Majd amíg az el nem készül, addig közösen használnák a hajót,utána pedig megkapnák örökbe. Ebbe persze meg a kínaiak nem mennének bele.
 
Jó döntés , hogy csak javítás lesz a Kuznyecovon, ezen belül kazáncsere. A modernizációhoz amúgy is kevés lett volna az 50 milliárd Rubel (860 millió USD) Komplett modernizáció belejött volna kb 2,5 milliárd USD-be, ami a hajó életkorát nézve már nem érte volna meg (10-15 év üzemeltetés hosszabbítás). A modernizációt még korábban kellett volna kezdeni -kb 2009 táján(2014-re végeztek volna) . Jelenleg a hordozó képesség fenntartása a cél - beleértve a pilóták képzését is-, amíg nem lesz új hordozó.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Én már egy rubelt nem költenék rá. Eladnám Kínának ők tudnának vele mit kezdeni

Ebből a szempontból a kínaiak már rég függetlenedtek. A 2. épp most próbán lévő hordozójuk már a Kuznya továbbfejlesztett verziója, és szinte biztos hogy épül a 3. hordozó is, ami már teljes fedélzetes katapultos lesz. Mint ahogy tesztelik már azt a klón Szu 27-et is, amelynek első futóművén látható a katapulthoz szükséges vonó elem (erről jelent meg szaksajtóban fénykép is). A ruszkik réges rég lemaradtak ebben a műfajban kínától, így tuti hogy nem vennék meg a kínaiak ezt a hulladék hegyet amit Kuznyecovnak hívnak....
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Jó döntés , hogy csak javítás lesz a Kuznyecovon, ezen belül kazáncsere. A modernizációhoz amúgy is kevés lett volna az 50 milliárd Rubel (860 millió USD) Komplett modernizáció belejött volna kb 2,5 milliárd USD-be, ami a hajó életkorát nézve már nem érte volna meg (10-15 év üzemeltetés hosszabbítás). A modernizációt még korábban kellett volna kezdeni -kb 2009 táján(2014-re végeztek volna) . Jelenleg a hordozó képesség fenntartása a cél - beleértve a pilóták képzését is-, amíg nem lesz új hordozó.
Ez lényegében nekem azt jelenti, hogy a Kuziból nem lesz már soha valódi harcértékkel bíró hajó. 10-15 évig elbohóckodnak vele aztán game over.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ez lényegében nekem azt jelenti, hogy a Kuziból nem lesz már soha valódi harcértékkel bíró hajó. 10-15 évig elbohóckodnak vele aztán game over.

Mit tekintesz valódi harcértékkel bíró hajónak? A Kuznyecov még mindig komolyabb harcértékkel bír(hat), mint a középflották Harrier-carrierjei (pl. a spanyol Juan Carlos I.).
Hogy nem fogja soha egy CATOBAR hordozó szintjét elérni, az eddig is nyilvánvaló volt...
 
Én úgy látom, valószinűbb, hogy oroszország kinától vesz majd hordozót (vagy koop-ban gyártanak majd), a Kuznya meg üzemben marad addig a képességek fentartására, pilóták és miegyéb kiképzésére. Van ot annyi gazdasági lehetőség a két ország között, hogy ellentételezzenek ilyen volumenű befektetéseket is... Itt igazából be kéne látniuk, hogy nem feltétlenül kell mindent maguknak fejleszteni és gyártani. Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.
 
Mit tekintesz valódi harcértékkel bíró hajónak? A Kuznyecov még mindig komolyabb harcértékkel bír(hat), mint a középflották Harrier-carrierjei (pl. a spanyol Juan Carlos I.).
Hogy nem fogja soha egy CATOBAR hordozó szintjét elérni, az eddig is nyilvánvaló volt...
Ez ebben a formában nem igaz. A jeni AV-8-akon aktív radaros rakéta és PGM is van. A Szu-33-on egyik sincs... Az, hogy a spanyol Harrier nem ilyen volt, az nem a Harrier hibája, ahogy nem a Szu-33-é sem, de a Szu-33 csapásmérő képessége a gép hatalmas mérete ellenére a Kuziról kb. 2-4 db 500 kg-os bomba, csak akkor a gépen nincs ECM pod és BVR AAM sem...
 
Én úgy látom, valószinűbb, hogy oroszország kinától vesz majd hordozót (vagy koop-ban gyártanak majd), a Kuznya meg üzemben marad addig a képességek fentartására, pilóták és miegyéb kiképzésére. Van ot annyi gazdasági lehetőség a két ország között, hogy ellentételezzenek ilyen volumenű befektetéseket is... Itt igazából be kéne látniuk, hogy nem feltétlenül kell mindent maguknak fejleszteni és gyártani. Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.

Már korábban is felmerült, hogy Oroszország Kínától vásárol nagyobb méretű felszíni hadihajót (ők ugye korvettnél nagyobb egységet nem nagyon bocsátottak vízre jó ideje). De akkor sem mentek tovább. Előbb álltak neki a Franciáktól LHD-t vásárolni (a Mistral-ügylet, ugye)...

Ez ebben a formában nem igaz. A jeni AV-8-akon aktív radaros rakéta és PGM is van. A Szu-33-on egyik sincs... Az, hogy a spanyol Harrier nem ilyen volt, az nem a Harrier hibája, ahogy nem a Szu-33-é sem, de a Szu-33 csapásmérő képessége a gép hatalmas mérete ellenére a Kuziról kb. 2-4 db 500 kg-os bomba, csak akkor a gépen nincs ECM pod és BVR AAM sem...

Ez így ebben a formában nem igaz... miközben leírod, hogy valójában igaz, csak hát lehetne másképpen is. :)
A Kuznyecov harcképesség terén azért a Juan Carlos I. felett áll, igaz nagyobb hajóegység is, de ettől még igaz.

Én csak azt a megállapítást vontam kétségbe, hogy a Kuznyecov nem bír valódi harcértékkel. Bír.
Egyértelműen messze nem annyival, mint egy Nimitz-osztályú egység, és feltehetően kevesebbel, mint a Liaoning, de ettől még bír, maga a hajó és a fedélzetén lévő vadászbombázók és helikopterek is harcértéket képviselnek...
Igen, ilyen csökkentett koffeintartalmú szíriai bevetés szintjén se egy sikersztori, de attól még képesség...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed
Már korábban is felmerült, hogy Oroszország Kínától vásárol nagyobb méretű felszíni hadihajót (ők ugye korvettnél nagyobb egységet nem nagyon bocsátottak vízre jó ideje). De akkor sem mentek tovább. Előbb álltak neki a Franciáktól LHD-t vásárolni (a Mistral-ügylet, ugye)...



Ez így ebben a formában nem igaz... miközben leírod, hogy valójában igaz, csak hát lehetne másképpen is. :)
A Kuznyecov harcképesség terén azért a Juan Carlos I. felett áll, igaz nagyobb hajóegység is, de ettől még igaz.

Én csak azt a megállapítást vontam kétségbe, hogy a Kuznyecov nem bír valódi harcértékkel. Bír.
Egyértelműen messze nem annyival, mint egy Nimitz-osztályú egység, és feltehetően kevesebbel, mint a Liaoning, de ettől még bír, maga a hajó és a fedélzetén lévő vadászbombázók és helikopterek is harcértéket képviselnek...
Igen, ilyen csökkentett koffeintartalmú szíriai bevetés szintjén se egy sikersztori, de attól még képesség...
Ezzel arra akartam utalni, hogy nem a méret a lényeg. Hiába baszott nagy a Kuzi és a Szu-33 a kettő párosítása olyan nevetséges képességet ad pusztán repülőgép oldalról nézve, amit egy 20 ezer tonnás Invincible tud egy korszerűbb Harrierrel. Az persze más kérdés, hogy a Kuzin van egy rakat ASM és légvédelme az angol hajóhoz képest olyan, hogy ahhoz képest az angolé jelképesnek mondható.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A Kuznyecov harcképesség terén azért a Juan Carlos I. felett áll, igaz nagyobb hajóegység is, de ettől még igaz.

Én csak azt a megállapítást vontam kétségbe, hogy a Kuznyecov nem bír valódi harcértékkel. Bír.

Szerintem az első megállapítással nem az baj, hogy a Juan Carlos, Cavour... mellé nem kell folyamatosan 2-3 tugboat, hanem, hogy F-35B.

valódi harcértékkel meg egy T-34, lándzsa is bír.
 
Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.


Sok minden nem lenne ott már arcvesztés .Pl a type 052d romboló megvásárlása orosz nuki meghajtással .

Ott van például a ch-5 drón amit az oroszok kapnának meg elsőre a piacon ha ők rendelnék meg .
Pl sisak kijelzők célmegjelölő konténerek SDB szerű minibombákat mindent megtudnának venni filléres áron így időt és milliárdokat spórolva meg .De majd belebuknak a nagy függetlenségbe és ennek jelei már látszanak is .
CH-5%2BUAV%2Bfinished%2Bthe%2Bfiring%2Btest%2Bof%2B100%2Bkg%2BLGB%2B%2526%2B80%2Bkg%2BAGM%2B1.jpg
 
Én úgy látom, valószinűbb, hogy oroszország kinától vesz majd hordozót (vagy koop-ban gyártanak majd), a Kuznya meg üzemben marad addig a képességek fentartására, pilóták és miegyéb kiképzésére. Van ot annyi gazdasági lehetőség a két ország között, hogy ellentételezzenek ilyen volumenű befektetéseket is... Itt igazából be kéne látniuk, hogy nem feltétlenül kell mindent maguknak fejleszteni és gyártani. Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.

Ha eladhatod amid van mert megveszik igyis úgyis addig nem akarsz ellentételezést. Amikor amid van csak ellentételezéssel tudják megvenni na akkor lehet ellentételezés. Kínánál nem áll fent az utobbi. Kína nem "Malajzia".
 
Ez ebben a formában nem igaz. A jeni AV-8-akon aktív radaros rakéta és PGM is van. A Szu-33-on egyik sincs... Az, hogy a spanyol Harrier nem ilyen volt, az nem a Harrier hibája, ahogy nem a Szu-33-é sem, de a Szu-33 csapásmérő képessége a gép hatalmas mérete ellenére a Kuziról kb. 2-4 db 500 kg-os bomba, csak akkor a gépen nincs ECM pod és BVR AAM sem...

Az utolsó mondat úgy nem korrekt, hogy a helyzet talán még rosszabb is.
A szíriai bevetéseket a Szu-33-asok R-27-es és R-73-as rakétákkal, ECM poddal vagy két FAB-500M62-es bombával a törzs alatt és R-73+ECM poddal repülték, mely bombákat Gefeszt-24-33-as műholdas navigációs célzórendszerrel oldották a célpontokra. Nem célzókonténer, nem lézeres/televíziós/műholdas önrávezetés, de legalább precíziós navigációval megtámogatott kontrollált oldás.
Ez volt a maximum, amit a típusból és a hajóból ki tudtak hozni.
Azaz, ha fenn volt a két R-27R (tehát nem ER, csak sima R), akkor nem mehetett fel a két bomba és akkor a gép csak őrjáratozott. Ha fenn volt a két bomba, akkor a BVR fegyver ugrott le, de figyelem! csak két 500 kilós bomba mehetett fel.
 
A Kuznyecovról ki kéne szerelni a Gránit indítókat, be kell szerelni egy lényegesen hatékonyabb meghajtást amivel kb plusz 20km/h sebesség érhető el a hajóval és nem füstöl, javítani kell a legénység elhelyezési körülményeit, meg kéne növelni a liftek méretét, hátrébb kéne vinni a starthelyet, emiatt módosítani kéne az ugrósánc szögét, AL-41F-1Sz hajtóműveket kell integrálni a Szu-33-asokba TVC fúvócsővel és akkor talán növelni lehetne az elstartoló gépek harcértékét.

Mindezen követelményekből csak részlegesen lehetne engedni a jelenlegi Szu-33-asok MiG-29KR/KUBR-rel történő teljeskörű kiváltásával. De már az is javítana a dolgon.
Ha ragaszkodnának az ugrósáncos koncepcióhoz, akkor ideje lenne elgondolkodni a Szu-57K variánson. Bár azon meg sanszos, hogy nem ok nélkül lett olyan rövidre tervezve az orrfutó szára. Kinézetre az már nincs messze a katapult kampós US Navy fedélzeti gépek kialakításától.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
A Kuznyecovról ki kéne szerelni a Gránit indítókat, be kell szerelni egy lényegesen hatékonyabb meghajtást amivel kb plusz 20km/h sebesség érhető el a hajóval és nem füstöl, javítani kell a legénység elhelyezési körülményeit, meg kéne növelni a liftek méretét, hátrébb kéne vinni a starthelyet, emiatt módosítani kéne az ugrósánc szögét, AL-41F-1Sz hajtóműveket kell integrálni a Szu-33-asokba TVC fúvócsővel és akkor talán növelni lehetne az elstartoló gépek harcértékét.

Ez effektíve egy félig új hajót jelent. Akkor már célszerű lenne előre a célnak megfelelő egységet építeni, mint egy 32 éve vízre bocsátott és 27 éve hadrendbe állított egységet reszelgetni.

Mindezen követelményekből csak részlegesen lehetne engedni a jelenlegi Szu-33-asok MiG-29KR/KUBR-rel történő teljeskörű kiváltásával. De már az is javítana a dolgon.

Ez már eldöntött kérdéskör, nem? Emiatt nem kaptak a Szu-27K-k semmiféle felújítást...

Ha ragaszkodnának az ugrósáncos koncepcióhoz, akkor ideje lenne elgondolkodni a Szu-57K variánson. Bár azon meg sanszos, hogy nem ok nélkül lett olyan rövidre tervezve az orrfutó szára. Kinézetre az már nincs messze a katapult kampós US Navy fedélzeti gépek kialakításától.

Makettek szintjén ez már tök jól megvalósult: https://upload.wikimedia.org/wikipe...rrier_project_23000E_at_the_«Army_2015»_4.JPG

Csakhogy ha arra sincs pénz, hogy a fedélzeti rendszereit lecseréljék, akkor pont egy tengerészeti Szu-57K programra lenne pénz?