Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nyilván "jó" üzlet volna az oroszoknak hordozó nélkül maradni, úgy,hogy közben Kínának még +1-et el is adnakÉn már egy rubelt nem költenék rá. Eladnám Kínának ők tudnának vele mit kezdeni
Én már egy rubelt nem költenék rá. Eladnám Kínának ők tudnának vele mit kezdeni
Ez lényegében nekem azt jelenti, hogy a Kuziból nem lesz már soha valódi harcértékkel bíró hajó. 10-15 évig elbohóckodnak vele aztán game over.Jó döntés , hogy csak javítás lesz a Kuznyecovon, ezen belül kazáncsere. A modernizációhoz amúgy is kevés lett volna az 50 milliárd Rubel (860 millió USD) Komplett modernizáció belejött volna kb 2,5 milliárd USD-be, ami a hajó életkorát nézve már nem érte volna meg (10-15 év üzemeltetés hosszabbítás). A modernizációt még korábban kellett volna kezdeni -kb 2009 táján(2014-re végeztek volna) . Jelenleg a hordozó képesség fenntartása a cél - beleértve a pilóták képzését is-, amíg nem lesz új hordozó.
Ez lényegében nekem azt jelenti, hogy a Kuziból nem lesz már soha valódi harcértékkel bíró hajó. 10-15 évig elbohóckodnak vele aztán game over.
Ez ebben a formában nem igaz. A jeni AV-8-akon aktív radaros rakéta és PGM is van. A Szu-33-on egyik sincs... Az, hogy a spanyol Harrier nem ilyen volt, az nem a Harrier hibája, ahogy nem a Szu-33-é sem, de a Szu-33 csapásmérő képessége a gép hatalmas mérete ellenére a Kuziról kb. 2-4 db 500 kg-os bomba, csak akkor a gépen nincs ECM pod és BVR AAM sem...Mit tekintesz valódi harcértékkel bíró hajónak? A Kuznyecov még mindig komolyabb harcértékkel bír(hat), mint a középflották Harrier-carrierjei (pl. a spanyol Juan Carlos I.).
Hogy nem fogja soha egy CATOBAR hordozó szintjét elérni, az eddig is nyilvánvaló volt...
Én úgy látom, valószinűbb, hogy oroszország kinától vesz majd hordozót (vagy koop-ban gyártanak majd), a Kuznya meg üzemben marad addig a képességek fentartására, pilóták és miegyéb kiképzésére. Van ot annyi gazdasági lehetőség a két ország között, hogy ellentételezzenek ilyen volumenű befektetéseket is... Itt igazából be kéne látniuk, hogy nem feltétlenül kell mindent maguknak fejleszteni és gyártani. Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.
Ez ebben a formában nem igaz. A jeni AV-8-akon aktív radaros rakéta és PGM is van. A Szu-33-on egyik sincs... Az, hogy a spanyol Harrier nem ilyen volt, az nem a Harrier hibája, ahogy nem a Szu-33-é sem, de a Szu-33 csapásmérő képessége a gép hatalmas mérete ellenére a Kuziról kb. 2-4 db 500 kg-os bomba, csak akkor a gépen nincs ECM pod és BVR AAM sem...
Ezzel arra akartam utalni, hogy nem a méret a lényeg. Hiába baszott nagy a Kuzi és a Szu-33 a kettő párosítása olyan nevetséges képességet ad pusztán repülőgép oldalról nézve, amit egy 20 ezer tonnás Invincible tud egy korszerűbb Harrierrel. Az persze más kérdés, hogy a Kuzin van egy rakat ASM és légvédelme az angol hajóhoz képest olyan, hogy ahhoz képest az angolé jelképesnek mondható.Már korábban is felmerült, hogy Oroszország Kínától vásárol nagyobb méretű felszíni hadihajót (ők ugye korvettnél nagyobb egységet nem nagyon bocsátottak vízre jó ideje). De akkor sem mentek tovább. Előbb álltak neki a Franciáktól LHD-t vásárolni (a Mistral-ügylet, ugye)...
Ez így ebben a formában nem igaz... miközben leírod, hogy valójában igaz, csak hát lehetne másképpen is.
A Kuznyecov harcképesség terén azért a Juan Carlos I. felett áll, igaz nagyobb hajóegység is, de ettől még igaz.
Én csak azt a megállapítást vontam kétségbe, hogy a Kuznyecov nem bír valódi harcértékkel. Bír.
Egyértelműen messze nem annyival, mint egy Nimitz-osztályú egység, és feltehetően kevesebbel, mint a Liaoning, de ettől még bír, maga a hajó és a fedélzetén lévő vadászbombázók és helikopterek is harcértéket képviselnek...
Igen, ilyen csökkentett koffeintartalmú szíriai bevetés szintjén se egy sikersztori, de attól még képesség...
A Kuznyecov harcképesség terén azért a Juan Carlos I. felett áll, igaz nagyobb hajóegység is, de ettől még igaz.
Én csak azt a megállapítást vontam kétségbe, hogy a Kuznyecov nem bír valódi harcértékkel. Bír.
Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.
Én úgy látom, valószinűbb, hogy oroszország kinától vesz majd hordozót (vagy koop-ban gyártanak majd), a Kuznya meg üzemben marad addig a képességek fentartására, pilóták és miegyéb kiképzésére. Van ot annyi gazdasági lehetőség a két ország között, hogy ellentételezzenek ilyen volumenű befektetéseket is... Itt igazából be kéne látniuk, hogy nem feltétlenül kell mindent maguknak fejleszteni és gyártani. Előttem nem arcvesztés az, ha orosz repülő nem orosz gyártású fedélzetről üzemelne,...szerintem.
Szerintem az első megállapítással nem az baj, hogy a Juan Carlos, Cavour... mellé nem kell folyamatosan 2-3 tugboat, hanem, hogy F-35B.
Ez ebben a formában nem igaz. A jeni AV-8-akon aktív radaros rakéta és PGM is van. A Szu-33-on egyik sincs... Az, hogy a spanyol Harrier nem ilyen volt, az nem a Harrier hibája, ahogy nem a Szu-33-é sem, de a Szu-33 csapásmérő képessége a gép hatalmas mérete ellenére a Kuziról kb. 2-4 db 500 kg-os bomba, csak akkor a gépen nincs ECM pod és BVR AAM sem...
A Kuznyecovról ki kéne szerelni a Gránit indítókat, be kell szerelni egy lényegesen hatékonyabb meghajtást amivel kb plusz 20km/h sebesség érhető el a hajóval és nem füstöl, javítani kell a legénység elhelyezési körülményeit, meg kéne növelni a liftek méretét, hátrébb kéne vinni a starthelyet, emiatt módosítani kéne az ugrósánc szögét, AL-41F-1Sz hajtóműveket kell integrálni a Szu-33-asokba TVC fúvócsővel és akkor talán növelni lehetne az elstartoló gépek harcértékét.
Mindezen követelményekből csak részlegesen lehetne engedni a jelenlegi Szu-33-asok MiG-29KR/KUBR-rel történő teljeskörű kiváltásával. De már az is javítana a dolgon.
Ha ragaszkodnának az ugrósáncos koncepcióhoz, akkor ideje lenne elgondolkodni a Szu-57K variánson. Bár azon meg sanszos, hogy nem ok nélkül lett olyan rövidre tervezve az orrfutó szára. Kinézetre az már nincs messze a katapult kampós US Navy fedélzeti gépek kialakításától.