F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Nem is kell hogy 10 éven belül legyen európai 5. gen gép. Hamarabb lesz F-35 náluk, mint ahogy a saját tervezési folyamata egyáltalán felpörögne, gyártani esélyük nincs addig pláne semmit. Viszont a Tornadok kivonása helyett ha berendelnek valami nekik nem túl nagy darabszámot, 24-48 közt valamit, az tökéletes lesz arra, hogy elkezdjék tanulmányozni, tesztelni és a tapasztalatokat felhasználni a saját tervezési folyamatuk közben.
És ki fog pénz adni arra, hogy 10 éven belül két 5. gen típust állítsanak hadredben / vásároljanak? Egyre sem nagyon akarnak adni a politikusok...
Az ütemterved nálam sehogy nem áll össze.
2025 előtt fizikai képtelenség határát súrolja az F-35 gépekből akár egy példány beszerzése is. A tanulmányozás és visszafejtés önmagában éveket vesz igénybe. Aztán a tervezés is. Ha 2025 után pörögne fel a terezés, akkor kb. 2040-re lehetne is európai 5. gen. multirole jet úgy, hogy első körben kb. vagy csak AG vagy csak AA feladatra lesz jó, ahogy az EF... A múlt tapasztalatai ezt mutatják.

Egyszerűen nem áll össze sem ütemterv, sem logikai szinten amiről álmodsz.
Első körben a probléma az az, hogy akkor milyen 5. gen gép legyen. Mert a jenkiknél van az ASF F-22 és mellé F-15GE. Az EF-ből lehet GE szintű gép, de a kérdés akkor az, hogy mekkora ASF repteljesítmény legyen megcélozva. Ha F-35A szint, akkor az bizony egy nagyon komoly lépcsőfokkal az F-22A alatt van és az EF-ek kikopásakor ne lesz semmi. 2040 táján 40+ éves lesz az EF is...

Kicsit gondold végig jobban ezt az egészet...
 
Na majd meglátjuk pár éven belül, lesz e saját közös EU 5 gen program, vagy sem. Ahogy azt is, hogy ráröppennek e százas tételben az F-35 re. Én az elsőben bízom, a másodikra nem sok esélyt látok. Ha mégis F-35 lesz a fő út, akkor tényleg csak az lehet az egyetlen elfogadható és kevésbé arcvesztés, ha tech transzferrel megkapnak mindent szőröstül bőröstül. Ha nem így lesz, komolytalanná válnak végleg.
 
Ha mégis F-35 lesz a fő út, akkor tényleg csak az lehet az egyetlen elfogadható és kevésbé arcvesztés, ha tech transzferrel megkapnak mindent szőröstül bőröstül. Ha nem így lesz, komolytalanná válnak végleg.
Mit értesz tech transzfer és "szőrőstül bőrüstül" alatt? A jenki eddig kb. a japán licenszgyártásnál adott át komoly technológiát, de a hajtóműveket akkor is szállították, a japók csak szereltek.

Semmiféle realitása nincs komoly tech. transzfernek az F-35 vásárlása estén. Amúgy sem venne No és Fr. annyit, hogy értelme lenne.

Kik válnak komolytalanná?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
tervek szerint a héten megérkezik a következő két gép, és már folyamntban a beérkezett gépek helyi módosítása.:
https://www.flightglobal.com/news/a...to-receive-next-two-f-35is-at-nevatim-442937/

israel-cockpit-demo__main.jpg
 
Mit értesz tech transzfer és "szőrőstül bőrüstül" alatt? A jenki eddig kb. a japán licenszgyártásnál adott át komoly technológiát, de a hajtóműveket akkor is szállították, a japók csak szereltek.

Semmiféle realitása nincs komoly tech. transzfernek az F-35 vásárlása estén. Amúgy sem venne No és Fr. annyit, hogy értelme lenne.

Kik válnak komolytalanná?
Németország és Franciaország, ha nem fejleszt saját Európai váltótípust az EF-nek. Az az én érzésem, hogy a "jenki" ahogy te fogalmazol, ha el akar adni valóban nagyobb tétel F-35 öt, akkor azt úgy tudja majd csak megtenni, hogy szoftverthez teljes hozzáférést, és 100% Európai gyártást kínál. Máskülönben marad a jelentéktelen mennyiség és saját fejlesztés.

Majd meglátjuk.
 
EU ha fejreáll se tudja saját öt gen gép fejlesztéséhez elővarázsolni a szükséges forrásokat, hacsak nem zavarja, hogy 2040-re lesz kész az első prototípus....
(
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
EU ha fejreáll se tudja saját öt gen gép fejlesztéséhez elővarázsolni a szükséges forrásokat, hacsak nem zavarja, hogy 2040-re lesz kész az első prototípus....
(
Én nem becsülném le ennyire a Német-Francia tengelyt. Szerintem meg csak elhatározás kérdése ez náluk...
 
EU ha fejreáll se tudja saját öt gen gép fejlesztéséhez elővarázsolni a szükséges forrásokat, hacsak nem zavarja, hogy 2040-re lesz kész az első prototípus....
(

A pénz a legkevesebb ebben a dologban.Ha elhatároznák akkor holnapra meglenne a teljes programköltség simán!
 
Ezt jó tudni. Akkor most elhatározom, hogy holnap lefekszem a 2017-es (női) világszépével.
 
Mintha olvastam volna néhány hónapja, hogy Merkel és Macron pedzegette egy 5. gen gép közös fejlesztését. Ha megvan az elhatározás akkor a pénzzel biztosan nem lenne gond, nem is értem ezt, hogy gondolhatja bárki is, mégis csak az európai nagyhatalmakról beszélünk. Az, hogy mikorra tudnák összehozni az már tényleg érdekes kérdés...
 
Csak neked nincs rá kapacitásod ellenben a németekkel meg franciákkal akiknek lenne rá pénzük bőven csak másra költik.

Az europai hadiipar ezen a teruleten olyan lemaradasban van hogy meg a bosegszaru 24 oras fejese is keves volna ahoz hogy pioaci szempontbol idoben kitudjanak jonni egy Gen 5 geppel. Egyetlen eselyuk egy osszeszerelo gyartosor beszerzese es erre a know how ra epulve tovabbmenni.

A helyzet az hogy repulesben az USA korokkel vezet barki elott es ezek a technologiai elonyok mar nem egykonyen behozhatok.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
EU ha fejreáll se tudja saját öt gen gép fejlesztéséhez elővarázsolni a szükséges forrásokat, hacsak nem zavarja, hogy 2040-re lesz kész az első prototípus....
(
Ez ebben a formában szerintem nem igaz. Amint visszvagának a jóléti kiadásból USA szintre röhögve menne. Ahol nincs állami egészségbiztosítás megy egyebek. Na persze ebben (is) eltér az óvilág az újvilágtól.
 
Nem értem a németeket. Racionális ugyan a döntés, de éppen a gazdasági háború újabb fordulatát kezdő protekcionista amerikaiaktól venni harci repülőgépet - amikor Ők persze simán visszadobták pld. az Airbus tankert - és persze megkövetelik, hogy az USA-ban összeszerelt repülőgép, helikoptertípusból álljon a haderő, és kell lenni amerikai cégnek is benne nem kis mértékben - szóval nincs olyan politikai helyzet ami ezt a döntést indokolná. Az Európai harci repülőgépgyártás fennmaradása a tét, ha nem "réskitöltőnek" vennének 1-2 ezredet, illetve a Villám mellett nem lenne frankó-germán (talán spanyol és svéd is benne) az EU 5-gen harci repülőgépbe. Generációs ugrást nem lehet csinálni. A pénz megvan, az Unio, de elég a fenti országok büdzséjét nézni, simán ki tud a fejlett repülőgépiparával fejleszteni ilyen repülőgépet. Az olaszok és a britek nem fognak benne lenni, ők elkötelezték magukat az USA-nak ebben a témában, (bár a british Aerospace minden repülőgépfejlesztében benne van, mint a RR)..
A németek engedik befolyni az USA harci repülőgépeit (pedig mennyit küzdött európa, hogy lerázza az amcsi harci és polgári repülőeszköz import dominanciáját), lásd: Jaguár, Tornado, Eurofighter, A400 és polgári téren az Airbus típusai..
A németek nélkül max a franciák gyártanának valamit, de nekik egyedül nincs forrásuk rá, már a Rafale is a végleteket feszegette a költségvetés terén, és el is húzódott a fejlesztése, és a rendszerbe és hadrendbe állítása, amely most is lassú ütemű..
 
Nem értem a németeket. Racionális ugyan a döntés, de éppen a gazdasági háború újabb fordulatát kezdő protekcionista amerikaiaktól venni harci repülőgépet - amikor Ők persze simán visszadobták pld. az Airbus tankert - és persze megkövetelik, hogy az USA-ban összeszerelt repülőgép, helikoptertípusból álljon a haderő, és kell lenni amerikai cégnek is benne nem kis mértékben - szóval nincs olyan politikai helyzet ami ezt a döntést indokolná.
Az politikai vagy műszaki következmény, hogy basztak a gépek életkorára és nem oldották meg időben a váltótípus kifejlesztését és most kell valami, de izibe? Mert a 7 év az ma már egy harci gép esetén az "izibe" kategóra.

Az Európai harci repülőgépgyártás fennmaradása a tét, ha nem "réskitöltőnek" vennének 1-2 ezredet, illetve a Villám mellett nem lenne frankó-germán (talán spanyol és svéd is benne) az EU 5-gen harci repülőgépbe.
Ez ötletnek szép, csak a spanyoloknál az EF előtt mégis vettek Hornetet, EF-et is vettek, viszont a spanyol gazdaság nem hasít. Honnan lenne pénz és politikai akarat ott 5. gen fejlesztésre? Még a Tornado projektben sem voltak benne anno, bár az még Franco korszak alatt kezdődött.

A pénz megvan, az Unio, de elég a fenti országok büdzséjét nézni, simán ki tud a fejlett repülőgépiparával fejleszteni ilyen repülőgépet.
Csak abban nincs egyetértés, hogy milyen legyen a vadászgép. Ezétr van EF és Rafi is... Lásd fent. Akkor F-22-höz hasonló repteljesímény legyen vagy F-35? Ha ebben a fundementális kérdésben nincs egyetértés, akkor kb. game over. És ezt bizony az befolyásolja, hogy ki hogyan látja a jövőt stealth szempontból és kinek mennyi és milyen EF-je vn...

A szomorú realitás az, hogy az az európai ország, aki 5. gent akart már megrendete az F-35-öt. Aki meg nem és potenciális lehetne, az 2 db ország, Fr. és Németország. Ezek ketten együtt nem állítanának hadrendben 200 db-nál többet... ----> Olyan drága gép lenne, ami az F-22 óta nem látott a világ program cost árat nézve.
 
Arrol nem beszelve, hogy szerintem a nemetek tanultak az EF, A400 es az NH90 tapasztalatabol.

Minden koltseg elszallt, a tervezett kepessegek egy resze nem realizalodott, vegtelen mennyisegu uzemeltetesi gyermekbetegseg.
S ha most elkezdik es 10 ev mulva lenne is 5. generacios europai multirole gep, akkor meg utana johetnenek a fegyverzet integracios tesztek az uj fegyverekre amik megjelentek az ido alatt.

Ahogy en latom, az F35-nek jelenleg nincs ellenlabasa, es minden egyes eltelt evvel csokken az eselye, hogy legyen.
En nagyon kivancsi vagyok, hogy lesz-e Del Koreanak vagy Japannak sajat 5. generacios gepe.
 
Ezen meglepődtem ! Ugyan miért? nem látod hogy boldog boldogtalannak osztogatják az f-35-öst a nagyvilágban?
Mert lassabban készülnek mint tervezték és lásd a pár héttel ezelőt hírt + vitát. A jelenlegi gépek egy része ebben a formában soha nem lenne hadrafogható, azokat egy ponton vissza kell vinni és átépíteni.

A boldog boldogtalannak osztogatásnál nézd már meg, hogy hány példátnyt vett át a USAF + USMC + Navy és hányat mindenki más. Izé...
 
A boldog boldogtalannak osztogatásnál nézd már meg, hogy hány példátnyt vett át


Itt egy friss hír Izeael már átveszi lassan a 7db f-35 mellé további 2 csatlakozik és ha így haladnak meg lesz jövő év közepére egy század f-35 amivel odacsaphatnak Iránnak
https://www.airrecognition.com/inde...-adir-fighter-jets-landed-in-nevatim-afb.html

Már olyan hírek is keringettek hogy szíriában bombáztak és az sz-400 észre sem vették őket