Bár nem ez a téma, de a EF fejlesztésben benne voltak 2x is a franciák (az előprogramokban). De teljesen igazuk volt, hogy nekik két hordozora is kellett repülőgép. A hülye!!! brittek nem akartak költeni rá (a németek, olaszok sem, de náluk érhető volt). Ha 2 nagy fejlesztő ország is akart volna navalizált verziót (pedig a QE2 és a PW2 már terv - koncepció formájában megvolt) akkor már 4 hordozónyi változat és talán exportpiac is lett volna (akik még üzemeltetnek hordozót (India, vagy régebben pld. Brazília)
Igy pedig meg rentábilis lett volna a program, és nem 3 eurokacsa lenne, hanem csak 2, (vagy 1. ha látva a nagy nekibuzdulást a svédek is részegységeket gyártottak volna)..
Szóval megvolt az esély, és nem a gallok voltak a faszok, nekik látens szükséglet volt, és éppen nem akartak se szárazföldi, se navalra amcsi gépet venni, mert fontos a hazai hadiipar. Persze mikor esély sincs rá. pld légtérellenőrző, akkor vettek E-3, vagy hordozófedélzeti Haweye-t. De pld. amint lehetett eu tankert építeni, rögtön megrendelték és majd lecserélik a KC-135F-eket ...