Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
418
816
93
Minek? Mint tudjuk, Kínának nincs szüksége semmire az oroszoktól. Ők sokkal előrébb járnak. ;):D

Ajj, ez logikailag nagyon mellé ment. Az információ értékét nem csak az határozza meg, hogy per pillanat ki milyen szinten van. Tegye fel a kezét, aki szerint:
- a magyar szolgálatokat nem érdekelték a román Lancerek
- a Fideszt nem érdeklik az ellenzéki pártok
- az amerikaiakat nem érdekelték a vietnámi MiG-17-esek
- az Apple-t nem érdeklik a Huawei fejlesztései stb
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 920
2 580
113
Azért lásd be, régen nem volt olyan, hogy internet és fórum. Se más közösségi oldalak. Nem, vagy nem úgy áramlott az információ. Most őszintén, te mióta tudod fejből, vagy akárhonnan, hogy hány orosz repülőgépgáyrtó üzem van és ott mi a portfólió?
Azt hiszed, idehaza bárkinek fogalma volt arról, hogy hol készültek a Szuhojaink, vagy a MiG-23-asaink? A szovjeteknél a gyárban...ennyi.
Nem beszéle arról, hogy régen a Nyugaton se számított már releváns információnak, hogy a hetvenedik MiG-21 alváltozatból épp a nyolcszázadik példányt fejezték most be a soron. A gyárak élete már csak nagyvonalakban volt fontos, sokkal fontosabb volt a bázisok élete, a telepített technológiákkal. Magyarán, ha régen a Szovjetúnióban mégis kiállt volna valaki, hogy mi és hogy megy a valahanyadik szovjet repülőgépgyárban, senkit se érdekelt volna, de ő tuti ráfarag.

Az a bizonyos rövid köztes időszak, amikor már újra beindult a repülőgépek szérigyártása, de már volt internet és közösségi információmegosztás, volt a kritikus, mert már újra volt miről információt adni. Hogy csak a jólértesültség érzete miatt, vagy ellenszolgáltatásért, netán jóhiszeműségből, vagy mert távolról se vették komolyan az egykor volt szigor felemlegetését, nem tudom.
Az biztos, hogy a Szu-35Sz és különösen a PAK-FA rávilágított arra, hogyha egy prototípust nagy erőkkel képesek voltak titokban megépíteni, akkor hülyén veszi ki magát, hogy a további gyártással kacsolatos dolgokat már a nagyvilág orra előtt intézik, miközben ez egy kifejezetten kényes stratégiai ágazat, érzékeny technológiákkal. És ha a nyugat tud vigyázni a titkaira (amíg fel nem bukkan ez első államilag irányított kínai hekker), akkor az oroszoknak is így kell tenni és alkalmazni kell azokat az információbiztonsági metódusokat, amit a többiek is.


1988 ban a CIA osszesen alig 10 000 dollart fizetett a top verioju T-72 es teljes doksijaert.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 015
20 390
113
Olvasva hogy csak 2025-re lesz új hajtómű attól függettlenül hol tart az AESA radar fegyverek új sisak stb?

2019-re említik hogy kész lesz a pakfa na oké hogy kész lesz! De mivel lesz kész? Szerintem nem (csak) a hajtómű miatt halasztják el a pakfa gépet 2025-ig hanem a fentebb leírt dolgok miatt is.

Mert ha 2019-re lenne Karfagen 760 +sisakkijelző, Stealth, R-77-1 adott + Irbis radar akkor nem hinném hogy nem állítanák szolgálatba csak a hajtómű miatt .

Mert hogy idézzem molnit

"és mert stealth. Kurvára nem számít, hogy adott esetben picit ütősebben manőverezik egy F-15 vagy F-16. Kinemszarja le kategória"
 
M

molnibalage

Guest
Mert hogy idézzem molnit

"és mert stealth. Kurvára nem számít, hogy adott esetben picit ütősebben manőverezik egy F-15 vagy F-16. Kinemszarja le kategória"
Az új hajtómű nem a dogfight-hoz kell. Attól függ a gép gyorsuló gépessége vítszintes repülésben is, illetve az emelkedő képessége. BVR-ban ez fontos.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 920
2 580
113
Olvasva hogy csak 2025-re lesz új hajtómű attól függettlenül hol tart az AESA radar fegyverek új sisak stb?

2019-re említik hogy kész lesz a pakfa na oké hogy kész lesz! De mivel lesz kész? Szerintem nem (csak) a hajtómű miatt halasztják el a pakfa gépet 2025-ig hanem a fentebb leírt dolgok miatt is.

Mert ha 2019-re lenne Karfagen 760 +sisakkijelző, Stealth, R-77-1 adott + Irbis radar akkor nem hinném hogy nem állítanák szolgálatba csak a hajtómű miatt .

Mert hogy idézzem molnit

"és mert stealth. Kurvára nem számít, hogy adott esetben picit ütősebben manőverezik egy F-15 vagy F-16. Kinemszarja le kategória"


Kerdes egyaltalan mennyire lopakodo a PKFA !!!??? Az indiaiak nem veletlen mentek bele anno az uzletbe. Kaptak az oroszoktol igeretet a muszaki tartalomra kepessegre. Es nem veletlen viszakoztak mivel a valosag nagyon nem klappolt az igeretekkel. Szoval en ovatos lennek ezzel a PAKFA lopakodassal mert a saklap[ok szertint ( en nem ertek hozza ) mar eleve kizart hogy akarcsak a kozelebe keruljon lopakodas teren az amerikai gepeknek.

Konyen lehet hogy lesz egy szuper dragan kifejlesztett 4++++++++++ genracioju gepuk az oroszoknak de ez mire lesz eleg akarcsak kinaval szemben ?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 621
10 918
113
Miért álmodozás, hogy egy prototípusok legyártása és a sorozatgyártás lassankénti megkezdésével, a tervezőiroda bizonyos részei már ennek a repülőgépnek az utódjáról gondolkodnak. Ez természetes. Az 50-es években volt egy egy év alatt avult el egy repülőgép. Nézzétek meg, hogy pld. amerikai hordozófedélzeti repülőgépek szinte félévénte-évente kicserélődtek ekkor. A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva, mit is tekintünk annak. Ráadásul a 4 és az 5. gen is lassan keveredik..
Szóval teljesen életszerű nekiállni nem a részletes tervezésnek, hanem a brainstormingnak.. Már évekkel ezelőtt megkezdték..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 920
2 580
113
Miért álmodozás, hogy egy prototípusok legyártása és a sorozatgyártás lassankénti megkezdésével, a tervezőiroda bizonyos részei már ennek a repülőgépnek az utódjáról gondolkodnak. Ez természetes. Az 50-es években volt egy egy év alatt avult el egy repülőgép. Nézzétek meg, hogy pld. amerikai hordozófedélzeti repülőgépek szinte félévénte-évente kicserélődtek ekkor. A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva, mit is tekintünk annak. Ráadásul a 4 és az 5. gen is lassan keveredik..
Szóval teljesen életszerű nekiállni nem a részletes tervezésnek, hanem a brainstormingnak.. Már évekkel ezelőtt megkezdték..


Azert almodozas mert az oroszok meg az 5 gen sem teljesitettek es ugy allitjak hogy az o gepuk kepes lesz majd 6 gen re is hogy meg senkisem tudja mi is az a 6 gen. Ha pedig senkisem tudja akkor ok milyen tudomanyos alapon allitjak? Az alap semmi mas mint az eredmenytelenseget elkezndozo propaganda. Most hogy az indiaiak visszaleptek kell valami amivel a nimbuszt fentartjak. Hat igy let " a mienk meg a 6 gent is tudja"

Te tudod mi a 6 gen kriteriuma ?
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 920
2 580
113
Miért álmodozás, hogy egy prototípusok legyártása és a sorozatgyártás lassankénti megkezdésével, a tervezőiroda bizonyos részei már ennek a repülőgépnek az utódjáról gondolkodnak. Ez természetes. Az 50-es években volt egy egy év alatt avult el egy repülőgép. Nézzétek meg, hogy pld. amerikai hordozófedélzeti repülőgépek szinte félévénte-évente kicserélődtek ekkor. A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva, mit is tekintünk annak. Ráadásul a 4 és az 5. gen is lassan keveredik..
Szóval teljesen életszerű nekiállni nem a részletes tervezésnek, hanem a brainstormingnak.. Már évekkel ezelőtt megkezdték..

Te magad mondod az egyik fo okot "A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva,"

Ha meg SENKI nem tudja hogy mi is az 6 gen akkor miert is alkalmas ra? Plane hogy meg az 5 gen tulajdonsagokat sem bizonyitotta es nagyon ugy nez ki hogy meg mindig nagyon messze vannak tole lasd indiaiak velemenye.


Az oroszoknak az 5 gen problemat okoz igy 6 genrol meg csak almodozni tudnak. Az USA repiparanak lehet egy nagyon nagyon vazlatos elkepzelese de meg azt sem lehetne koncepcionak hivni. Eloszor az F-35 os tapasztalatait gyujtik ossze majd johet a fejvakaras hogy mi is legyen a kovetkezo. De az oroszoknal mar tudjak hogy a felkes gepuk az alkalmas ra.


???
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 000
20 351
113
Manapság egy új típus kifejlesztése 15-20 év alsó hangon. Ez a bejelentés szerintem annyit jelent, hogy elkezdtek ötletelni, hogy mi kell majd a Szu-57 után, majd 30-40 év múlva. Nem lehet elég korán elkezdeni új technológiák kifejlesztését. A 6. generáció egy elnevezés, semmi több. A Raptor utódját lehet, hogy majd 5+ generációsnak hívják, lehet, hogy 6-nak, kár ezen lovagolni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 280
70 684
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig:

https://bmpd.livejournal.com/2938475.html

Véleményem szerint 2020-ig már be kellene tudni fejezni az állami teszteket a végső konfigurációjú géppel, ha idén év végéig ilyen, vagy olyan módon, de megkezdni repülési tesztjeit az új hajtómű. Onnantól számítva két éven belül már be kell, hogy szerezze a Szuhoj OKB és a KnAAZ a certifikátokat az összes beszállítójával együtt ahhoz, hogy megkezdhesse a gyártást. Ha 2020 és 25 közötti öt évben csak kevesebb, mint 30 ilyen gépet akarnak legyártatni velük, az egy ilyen projektnél elképesztő hosszú idő. És mondom ezt úgy, hogy feltételezem, a Szu-57-es alatt azt a gépet értik, ami a végleges konfigurációjú és nem veszik bele a már legyártott PAK-FA proto és nullszéria példányokat.
Ez azt jelentené, hogy több, mint két hónapig lennének kénytelenek gyártani egy-egy gépet és fizetni a munkásokat, beszállítókat lényegében a semmittevésért. Fűteni a gyárcsarnokot így sehol se éri meg. A hajtóművek gyártója se fogja ilyen alacsony volumenre ilyen hosszú ideig fenntartani a gépeit.

Ha azonban normál ütemmel gyártanak, akkor kb 2022-re meglesznek az összes géppel, de még az is manufaktúra, még a mennyiség így is vészesen alacsony.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 462
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig:

https://bmpd.livejournal.com/2938475.html

Véleményem szerint 2020-ig már be kellene tudni fejezni az állami teszteket a végső konfigurációjú géppel, ha idén év végéig ilyen, vagy olyan módon, de megkezdni repülési tesztjeit az új hajtómű. Onnantól számítva két éven belül már be kell, hogy szerezze a Szuhoj OKB és a KnAAZ a certifikátokat az összes beszállítójával együtt ahhoz, hogy megkezdhesse a gyártást. Ha 2020 és 25 közötti öt évben csak kevesebb, mint 30 ilyen gépet akarnak legyártatni velük, az egy ilyen projektnél elképesztő hosszú idő. És mondom ezt úgy, hogy feltételezem, a Szu-57-es alatt azt a gépet értik, ami a végleges konfigurációjú és nem veszik bele a már legyártott PAK-FA proto és nullszéria példányokat.
Ez azt jelentené, hogy több, mint két hónapig lennének kénytelenek gyártani egy-egy gépet és fizetni a munkásokat, beszállítókat lényegében a semmittevésért. Fűteni a gyárcsarnokot így sehol se éri meg. A hajtóművek gyártója se fogja ilyen alacsony volumenre ilyen hosszú ideig fenntartani a gépeit.

Ha azonban normál ütemmel gyártanak, akkor kb 2022-re meglesznek az összes géppel, de még az is manufaktúra, még a mennyiség így is vészesen alacsony.

Ha kifizetik akkor a gyártók boldogan fenntartják a gyártósort úgy is,hogy semmi nem készül rajta vagy csak csiga tempóban.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 621
10 918
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig: ------

Én erre csak két okot gondolok:
1. Az Szu-57 nem hozza azokat a paramétereket amelyeket elvártak tőle. Jómagam elsősorban az alacsoby radar reflexiót emelném ki.
2. Forráshiány. (Nos egy oroszország méretű és GDP-jű államszövetségnek, azért van annyi forrása, amellyel 2025-ig nem egy ezrednyi, hanem akár 2-3 ezredet is átfegyverzhetne.).. Ennyire nincsenek lenn. Különösen, hogy állami vállalatok, államnak adják el a repülőgépet stb. tehát adók és egyébb kedvezményekkel is tud az állam kompenzálni. (Ha akar).
Az első probléma inkább ami tényleges. Sem az orosz repülőipar, se a fegyveres erők nincsenek kész egy 5. generációs típus sorozatgyártására, hadrendbe állítására, üzemeltetésére. Ami tény, hogy egy tucatnyi prototípus válogatott pilótákkal repked, és tesztelik, valamint persze demoznak oroszországban részint maszkirovka céllal. De az, hogy mi van pld. az AESA lokátorokkal, ők pld.milyen arányban "légiharcolnak" a Szu- és MiG akárhányasokkal stb. info nincs nyilvános. Én még a kialakítás alacsony észlelhetőségével ís úgy vagyok, hogy jóval meghaladja az F-35-ét..
(magánvélemény) Ez egyrészt a kis részletek durvasága, és nem alacsony reflexiójú elkészítése, másrészt a gyártáskultúra miatt a repülőgépen látható lemezes, szegecses megoldások, OLS alakja, A pilótfafülke alakja, azon a keret stb. No ezek visszaütnek.. és gyak a prototípusok tényleges mérési eredményei után jönnek elő, nem a steril szimulációkban, ahol minden szegecs azonos mélységben van, stb..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 462
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig: ------

Én erre csak két okot gondolok:
1. Az Szu-57 nem hozza azokat a paramétereket amelyeket elvártak tőle. Jómagam elsősorban az alacsoby radar reflexiót emelném ki.
2. Forráshiány. (Nos egy oroszország méretű és GDP-jű államszövetségnek, azért van annyi forrása, amellyel 2025-ig nem egy ezrednyi, hanem akár 2-3 ezredet is átfegyverzhetne.).. Ennyire nincsenek lenn. Különösen, hogy állami vállalatok, államnak adják el a repülőgépet stb. tehát adók és egyébb kedvezményekkel is tud az állam kompenzálni. (Ha akar).
Az első probléma inkább ami tényleges. Sem az orosz repülőipar, se a fegyveres erők nincsenek kész egy 5. generációs típus sorozatgyártására, hadrendbe állítására, üzemeltetésére. Ami tény, hogy egy tucatnyi prototípus válogatott pilótákkal repked, és tesztelik, valamint persze demoznak oroszországban részint maszkirovka céllal. De az, hogy mi van pld. az AESA lokátorokkal, ők pld.milyen arányban "légiharcolnak" a Szu- és MiG akárhányasokkal stb. info nincs nyilvános. Én még a kialakítás alacsony észlelhetőségével ís úgy vagyok, hogy jóval meghaladja az F-35-ét..
(magánvélemény) Ez egyrészt a kis részletek durvasága, és nem alacsony reflexiójú elkészítése, másrészt a gyártáskultúra miatt a repülőgépen látható lemezes, szegecses megoldások, OLS alakja, A pilótfafülke alakja, azon a keret stb. No ezek visszaütnek.. és gyak a prototípusok tényleges mérési eredményei után jönnek elő, nem a steril szimulációkban, ahol minden szegecs azonos mélységben van, stb..

Minek vegyenek 100 amikor nem az a hajtómű lesz benne amit bele terveztek?
Hagyjátok már ezt az RCS-t!!!A Szuhoj nem saját szakállára tervezte ilyenre a gépet hanem a légierő igényei alapján!Tehát a légierőnek nem kellett F-22 szintű lopakodó képesség.Innentől kezdve te személyesen hiányolhatod a nagyon kicsi RCS-t de a légierő köszöni szépen nem hiányolja.Ha hiányolná nem így nézne ki a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed