A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A Magyarbusz infó rakott fel képeket a magyar APC-ről, (még?) páncélzat nélkül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Voltal te mar valaha osztrak laktanyaban vagy csak talalgatsz ???

2003 ban meg mint a MATASZ kuldottseg voltunk nalluk. A konyhan civilek dolgoztak nem katonak. A katonak reggel 6.15 kor kezdtek 6.50 kor szolgalat atadas es a 24 oras szolgalaton kivuliel mentek haza a 8 oras muszakjuk utan.

Amit leirsz az szimplan totalisan az elso szotol az utolsoig NEM IGAZ !!!
Mi nem igaz? Tudod egyáltalán mire válaszoltál?
 
A Magyarbusz infó rakott fel képeket a magyar APC-ről, (még?) páncélzat nélkül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez most akkor Rába, Ikarus, vagy Volvó? :D Magyarán azért xar mert nem vettek 200 db-ot csak 18-at? De ez nem valami Volvó tucat busz koppintás? Akkor a Volvó baxta el, vagy aki beleturkált itt ott? Azok a kapcsolók meg órák nem a 256-osból maradtak? Azt írják azért ilyen retró a műszerfal mert ez katonai gép ám. Ettől jobbat már a tufa honvéd sofőr nem tud értelmezni. :D Eszem megáll... 235 millióért... még lemosható álcázó festés is van rajt (tempera?) , szóval eső után lehet nem is zöld. Vegyszerekkel mosható utastér (!) érted, szóval kék villámmal is fel lehet sikálni. Vazz sterimoggal is le lehet mosni! Na jó inkább beteszem, lássátok ti is!

Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Ez nem katonai csapatszállító,hanem egy autóbusz. A csomagtér 8 köbméteres,nem kell felmálházva felszállni a járműre. A jármű 354 lóerős EURO 3-as, 11,970 literes motorját a Daimler szállította (Daimler-Benz OM457LA E3). A gumiabroncsok mérete is nagyobb egy átlagos autóbuszétól (315/80 R 22,5). A jármű hasmagassága is állítható. Az E95MT utasterének állómagassága a kocsi teljes hosszában 1957 mm. A jármű Nato kompatibilis :Fényálcázó rendszer, lemosható álcázó festés, külső indító csatlakozó, szimbólumok és kapcsoló jelölések, vegyszerekkel mosható utastér. Az akkumulátor láda tere alkalmas a STANAG szabvány szerinti akkumulátorok fogadására. A járműveken alkalmazott bevonatrendszer ellenáll az ABV szennyező anyagok és mentesítő anyagok hatásainak, valamint alkalmas a tervezett álcázó festékrendszer felvitelére és eltávolítására, továbbá infraaktív tulajdonságokkal bír továbbá ellenálló az ultraibolya sugárzás hatásával, illetve a nagynyomású mosó-vízsugár mechanikai hatásaival szemben. Egyes járműveket gépkarabélytartóval is szerelték. Az autóbuszok HELLA gyártmányú elemekből összeállított fényálcázó berendezéssel vannak ellátva. A rendszer kialakítása megfelel az érvényes STANAG 4381 előírásnak. A fényálcázó és a polgári fény üzemmód közötti váltás egy többfokozatú kapcsoló beépítésével biztosított. A kapcsoló lenyomása és ezt követő reteszelése biztosítja, hogy fényálcázó üzemmódban a polgári fényforrások nem működnek, az egyes üzemmódok nem keveredhetnek egymással.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
ON
baromság.

már bocsánat a kifejezésért.
pénz jó része megy egyenesen vissza az államokba, közös fejlesztési pprogramokat fiinanszíroznak belőle, (ld Arrow, F-35 etc) illetve amerikai hadiipar termékeire költhető.
ON
Nahááát.... :D épp innen indult ki a vita hogy bezzeg Izrael milyen jól gazdálkodik és sereget tart fenn.. Nahát... Van abban valami báj mikor engem akarsz cáfolni s közben fordítva sül el. Most akkor Izrael mégis ingyen kap 3,8 milliárd dollárra cuccot meg fejlesztést? :D
Nincs több kérdésem.
 
Ez most akkor Rába, Ikarus, vagy Volvó? :D Magyarán azért xar mert nem vettek 200 db-ot csak 18-at? De ez nem valami Volvó tucat busz koppintás? Akkor a Volvó baxta el, vagy aki beleturkált itt ott? Azok a kapcsolók meg órák nem a 256-osból maradtak? Azt írják azért ilyen retró a műszerfal mert ez katonai gép ám. Ettől jobbat már a tufa honvéd sofőr nem tud értelmezni. :D Eszem megáll... 235 millióért... még lemosható álcázó festés is van rajt (tempera?) , szóval eső után lehet nem is zöld. Vegyszerekkel mosható utastér (!) érted, szóval kék villámmal is fel lehet sikálni. Vazz sterimoggal is le lehet mosni! Na jó inkább beteszem, lássátok ti is!
Ez Ikarus EAG-os kocsi (még anno a GBP keretében [rába fullatom túlárazott teherautók], választották ki az EAG-ot a buszok leszállítására.) Csak ugye az EAG is Irisbus tulajdonba került és az Irisbus segített az EAG-nak tönkremenni. átadtak 18 kocsit a tervezett 200-ból és az Irisbus bezárta az egyedit. Utána mindenféle szedett-vedett kocsikat hozott az Irisbus, (majd iveco), hogy a szerződést teljesítse.
Az E95express egyébként az E94/E95 széria tagja és mint ilyen, a felépítményt tekintve magyar termék, nincs hozzá köze a szutyok volvonak. Mindazonáltal az E95 szerintem a honvédség legjobb busza, nagy kár, hogy nincs belőle több (nemrég megénekeltem már a fos OM303-as mercedest).
Ez a széria egyébként egész jóra sikerült, a kunság volánnál majd 20 évnyi intenzív rohasztás után is járnak E94-esek, bár már nagyon le vannak gatyásodva szerencsétlenek. De a finnek, svédek és a norvégok is vették az E94/E95-öt. Nem rossz kocsik.
 
Ez Ikarus EAG-os kocsi (még anno a GBP keretében [rába fullatom túlárazott teherautók], választották ki az EAG-ot a buszok leszállítására.) Csak ugye az EAG is Irisbus tulajdonba került és az Irisbus segített az EAG-nak tönkremenni. átadtak 18 kocsit a tervezett 200-ból és az Irisbus bezárta az egyedit. Utána mindenféle szedett-vedett kocsikat hozott az Irisbus, (majd iveco), hogy a szerződést teljesítse.
Az E95express egyébként az E94/E95 széria tagja és mint ilyen, a felépítményt tekintve magyar termék, nincs hozzá köze a szutyok volvonak. Mindazonáltal az E95 szerintem a honvédség legjobb busza, nagy kár, hogy nincs belőle több (nemrég megénekeltem már a fos OM303-as mercedest).
Ez a széria egyébként egész jóra sikerült, a kunság volánnál majd 20 évnyi intenzív rohasztás után is járnak E94-esek, bár már nagyon le vannak gatyásodva szerencsétlenek. De a finnek, svédek és a norvégok is vették az E94/E95-öt. Nem rossz kocsik.
Igaz igaz igazad van, benéztem a képet nagyon, a zöld szín meg az Ikarus szó elindította a feltételes reflexet a fejemben ami az új busz.
 
Miről kellene itt beszélni? A buszokat és a lovasságot már kibeszéltük! Az álmokat már szintén kitárgyaltuk! :( Semmi konkrét fegyverbeszerzés nincs! o_O


Az a helyzet hogy nincs haderofejlestes tarsadalmi es politikai valtozas nelkul. Aprobb morzsak lehetnek mert pl nem tud nagy nemetkozi konferenciat tartani az orszag lerak nelkul ( mindenidos) de osszessegeben sem a tarsadalomnak sem a politikaanak nincs igenye honvedelemre.

Majd ha arviz lesz vagy haboru akkor majd kiabalni sot kovetelni fogjak hogy az a honvedseg amire ok oly sokat koltottek az most menjen es vedje meg oket.


:-(
 
Van valahol hozzáférhető/valamennyire hiteles infó arról, hogy milyen anyagi ráfordítást igényel pl. egy spike MR rakéta, a hozzá tartozó 3lábú indítóállvány (ha már szóba kerültek a zsiráfok)?
Ugyan ez érdekelne Kornet-E-re meg Milan 3-ra is.
Valamint, ha valaki felhomályosítana, hogy milyen mélységű munkákat kell ezeken a cuccokon időnként (hány havonta/évente) elvégezni, azt is megköszönném.
 
Van egy újabb cikk Zordtól. Mondjuk nekem pont tetszik, miket tesz ezekben a témákban a kormány, bár van amit itt is kevésnek tartok, pl a Mihu. Jó hogy újra használni fogjuk, de miért nem kap normális modernizációs csomagot? Stb.

Van-e magyar külön út a NATO-ban?

Van-e magyar külön út a NATO-ban? – ezt a kérdést pedzegeti manapság a hazai katona- és biztonságpolitikával foglalkozók szűk köre a kormány lépéseit elemezve. A kérdésfelvetés annak ellenére indokolt, hogy az Európai Unióval szemben, ahol az Orbán-kabinet politikája már évek óta hírhedt, a transzatlanti szövetségben nem konfrontatív a modor, és persze a konkrét lépések sem.
https://mno.hu/kulfold/van-e-magyar-kulon-ut-a-nato-ban-2427071

000_OW5OE_focuspoint_926x504.jpg
 
A Fidesz éra előtt szerinted kiegyensúlyozott volt? Azok is úgy hazudtak, mint a vízfolyás. Saját magam tapasztaltam, mert akkor még eléggé benne voltam az eseményekben. Most ti csak azért óbégattok, mert elvesztettétek a monopóliumotokat a médiában. Ennyi.


Azért a Te stílusod sem kifinomult, hanem eléggé alp...ri... Ha ez nálatok a színvonal, akkor értem miért megyünk a béka feneke alá, minden, de főként morális téren....
 
Azért a Te stílusod sem kifinomult, hanem eléggé alp...ri... Ha ez nálatok a színvonal, akkor értem miért megyünk a béka feneke alá, minden, de főként morális téren....
A lényegben igaza van szerintem is, régen nem a mostani M1 volt, hanem pl. Napkeltés és Heti hetes okosságok. Ugyan az, csak pepitában, nem látom hogy az mitől lett volna jobb.
 
Ennyi ostobaságot régen olvastam egy hsz.-ben. Aki elhiszi, hogy két politikus egy-egy nyilatkozata fogja évekre meghatározni egy ország valutájának árfolyamát annak kár bármit is elmondani, mert úgysem fog változtatni a meggyőződésén. A többi meg Puzsér színvonalú butaság .
Ezek szerint tudod, hogy konkrétan melyik nyilatkozatokról van szó. Akkor az azonnali következményekre is emlékezhetsz. Akkor hirtelen meredeken esett a forint árfolyama, amit pár év lassuló gyengülés követett, majd kb. 3 éve állt be ez a szint. Ha értesz a pénzügyhöz, akkor feltételezem tudod, hogy az árfolyamot jegybanki, kormányzati intézkedésekkel, beavatkozásokkal is lehet befolyásolni. Többször elhangzott kormányzati körökből, hogy jó az országnak ez az árfolyam. Ellentétben a devizahitelesekkel, de az ott nem számít. Az meg, hogy ki mit tart butaságnak, !!!NÉZŐPONT!!! kérdése. Ugye érted, mire gondolok?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba