Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Milyen cucc az a kétcsövű 02:6-nál?
 
Mi-24 főrotor agy működés közbe. Kolletktív és ciklikus állásszög változtatás. A videó végén pár másodpercig a farokrotor agy működése is látszik. Látványos...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerintem igen, mert változatlan a felállásról ír megtartván a 24-es elrendezését, kettő személyzet, utastérben 8 katona.
 
Szerintem igen, mert változatlan a felállásról ír megtartván a 24-es elrendezését, kettő személyzet, utastérben 8 katona.


Szerintem is valószínű, hogy meghagyták ezt képességet, de jó lenne látni leírva is, mert azért eléggé átmókolták a 35-öst a 24-esekhez képest.
 
Szerintem is valószínű, hogy meghagyták ezt képességet, de jó lenne látni leírva is, mert azért eléggé átmókolták a 35-öst a 24-esekhez képest.

Közben fellapoztam pár orosz oldalt, egyételműen enyhén túlnyomásos kabinról írnak, melynek célja többek között kizárni a szennyező és a radioktív anyagok zömét.
 
Végre egy videó az új, nagy sebességű, kísérelti Mi-24K-ról. Valmaiért a végén a telefonnal kamerázó fiatalember zsebrevágja a telót, így csak hallani lehet az új lapátok hangját:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szerintem fel vannak töltve fagyállóval. Ahogy hallom :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek
Mi-24P
61547c044770cb222469aca40f88e38c.jpg

Mi a fene az az orrán?
 
HTKA Facebook bejegyzésből.


Erről ki mit tud? Az életben nem hallottam még arról, hogy repülőgép vagy heli GT elmenne minden szutyokkal...

Az egyik Aranysasban, talán amelyik bolgár SzU-25-el van címlapon, írják, hogy elmegy az mindennel, éppen csak nagyapám metiles-gugolós kerítésszaggatóját hagyják ki a felsorolásból. Persze egyik-másik megoldás azért eszi a hajtómű idejét rendesen.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mi-24 főrotor agy működés közbe. Kolletktív és ciklikus állásszög változtatás. A videó végén pár másodpercig a farokrotor agy működése is látszik. Látványos...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ez a finom mechanika mindig lenyűgöz,van rajta zsírzógomb is bővel,és még az 50-est is kibírja,made in CCCP.
Egy harci,támadó helinél mit hívunk repteljesítménynek?Az emelkedést,vagy a forduló képességet?Hogyan aránylik ennek adömpernek a repteljesítménye a korabeli nyugati harci gépekhez?Van ennek egyáltalán nyugati megfelelője,méretben,súlyban,lóerőben?
A rotor lapátok tetején vastag fekete vezetékek vannak,a farok rotoron is,mik azok,a rotor lapátok helyzetét figyelő szenzorok vezetékei,vagy hűtés csövek?
 
...mik azok,a rotor lapátok helyzetét figyelő szenzorok vezetékei,vagy hűtés csövek?
Nem és nem :)
Valójában a jégtelenítő rendszerhez tartoznak, szóval nem hűtés, hanem fűtés. Az szovjet / orosz gépeken alapfelszereltség a lapátok jégtelenítése (meg a forgószárnyfék is). A Mi-1 és Mi-4 típusokon ezt még etanollal oldották meg, de a Mi-2-től kezdve már az árammal végzett jégtelenítés a jellemző (Mi-2; Mi-8; Mi-17; Mi-24. Ezek találhatóak meg nálunk, de pl. a Mi-6-os is hasonlóan csinálja).
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez épp Mi-8-as, de majdnem ugyan olyan. A felső fekete csövek a forgószárnyagyon elhelyezett áramszedőről indulnak és a forgószárnylapát elején lévő csatlakozón keresztül jut be a delej a lapátokba. A lapát belépőélén rozsdamenetes borítás van, ami részben azért van ott, hogy az alatta lévő fűtőhuzalt védje, mert az ilyen gumiszerű anyagba van beágyazva. Ha minden igaz, akkor jégtelenítéskor egyszerre csak egy lapát van melegítve, mert van egy kis áramfelvétele.
A rendszernek van még egy ilyen adója is:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Датчик_обледенения.jpg
Ebben a rúd végében van egy kevés Sr90 és ha nem repül a gép, akkor egy piros ólomkupak van ráhúzva (A Mi-8-asnál ez fent van hajtóművek felett a ventilátor beömlőnyílásában, de pl. a Mi-17 másfajta adót használ). Ha el van távolítva a kupak, akkor a sugárforrásból induló részecskék bombázzák a pirossal megjelölt részt is és van egy számláló, ami nézi, hogy mennyi részecske ért oda. Amúgy ez a stroncium, valami gyenge sugárforrás, mert, ha a számlálóra jég rakódik le, akkor jégen nem tud áthatolni a sugárzás, vagy csak sokkal kevésbé és ebből jön rá a helikopter, hogy mi a helyzet. Ilyenkor le kell olvasztani a jeget az adóról, meg a lapátokat is el kell kezdeni fűteni. A hajtóműveknek van még plusz saját jégtelenítő rendszere.
Egyébként ugyan ebben a kábelben van még a lapátok végén lévő kontúrfénynek a vezetéke is.

Ha jobban megfigyeled, akkor van még egy vékonyabb cső is, ami kékre festett un. dempferhez megy (ez meg egy munkahenger szerű valami, de a dugattyún van 2+2 golyós szelep, ami összeköti a két teret és az így létrejött fojtásokon keresztül hatékony lengéscsillapítást valósít meg). Annak a másik vége a forgószárnyagyon lévő gyűrű alakú olajtartályba fut be, szóval az csak ilyen túlfolyó vezeték.

Egyébként a forgószárny helyzetéről is van visszajelzés valóban, de az nem ilyen túlméretezett dolog. A Main Hub videóban, amire eredetileg válaszoltál pl. 2:33-nál látszik belőle valami. Alul, (ahol a két zöld lemez találkozik, attól kissé balra) van két nagyon vékonyka „tolórúd” (a bal oldali közvetlenül az un. menesztő alatt van. A menesztő az a két darabból álló csuklós mechanizmus, ami összeköti a forgószárnyagyat és a vezérlőautomata külső forgó részét, amihez a lapátfordító vonórudak be vannak kötve :) ).
Ebből a két kis tolórúdból (valójában feszítőzárak) az egyik az előre billentés szelszin adójához megy (Ennek van a műszerfalon műszere is) a másik meg az oldalra való billentés értékét nézi.

Így dióhéjban ennyi, de biztos lesz aki jobban el tudja magyarázni.
 
van két nagyon vékonyka „tolórúd” (a bal oldali közvetlenül az un. menesztő alatt van.
Nnna most nézem. 3:20-körül egész jól látszanak a feszítőzárak, meg a kis kék fedél alatt ott vannak az adók is meg ahogy jön-megy a vezérlőautomarta, az adókra szerelt karok mozgása is látszik. Amúgy jobban belegondolva azok nem szelszinek. Talán inkább csak körpotenciométerek.
Ez meg a dempfer:
http://cnit.ssau.ru/vertolet/mi8/pic/4_2_4.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Ez a finom mechanika mindig lenyűgöz,van rajta zsírzógomb is bővel,és még az 50-est is kibírja,made in CCCP.
Egy harci,támadó helinél mit hívunk repteljesítménynek?Az emelkedést,vagy a forduló képességet?Hogyan aránylik ennek adömpernek a repteljesítménye a korabeli nyugati harci gépekhez?Van ennek egyáltalán nyugati megfelelője,méretben,súlyban,lóerőben?
A rotor lapátok tetején vastag fekete vezetékek vannak,a farok rotoron is,mik azok,a rotor lapátok helyzetét figyelő szenzorok vezetékei,vagy hűtés csövek?
A repteljesítmény ugyanaz mint minden más gépnél: max sebesség, repülési magasság, emelkedőképesség, gyorsulás, fordulási szögsebesség. Mivel a vadászgépekkel ellentétben feladatkörük miatt elég kicsi az esély, hogy harci helikopterek egymás ellen vívjanak légiharcot, én sose hasonlítgattam az adatokat ilyen szempontból. Nyugati páncélozott harci helikopterek az AH-1 Huey Cobra, AH-64 Apache és a német-francia Tiger, de alapvető különbség, hogy a Mi-24 tud egy 8-fős lövészraj-deszantot is szállítani. Nyugaton egy heli vagy spec harcigép, vagy deszantszállító, ami akkor se páncélozott ha fel is van fegyverezve. A specializált nyugati harci helikopterek deszantot nem tudnak szállítani, így a Mi-24 a szállítóképessége miatt jóval nehezebb nyugati társainál.
A rotor-agyakon a vastag vezetékek azért vannak, mert a lapátok belépőéleit elektromosan fűtik jegesedés ellen, a főrotor lapátvégein ráadásul még világítás is van (kontúrfények).
 
A repteljesítmény ugyanaz mint minden más gépnél: max sebesség, repülési magasság, emelkedőképesség, gyorsulás, fordulási szögsebesség. Mivel a vadászgépekkel ellentétben feladatkörük miatt elég kicsi az esély, hogy harci helikopterek egymás ellen vívjanak légiharcot, én sose hasonlítgattam az adatokat ilyen szempontból. Nyugati páncélozott harci helikopterek az AH-1 Huey Cobra, AH-64 Apache és a német-francia Tiger, de alapvető különbség, hogy a Mi-24 tud egy 8-fős lövészraj-deszantot is szállítani. Nyugaton egy heli vagy spec harcigép, vagy deszantszállító, ami akkor se páncélozott ha fel is van fegyverezve. A specializált nyugati harci helikopterek deszantot nem tudnak szállítani, így a Mi-24 a szállítóképessége miatt jóval nehezebb nyugati társainál.
A rotor-agyakon a vastag vezetékek azért vannak, mert a lapátok belépőéleit elektromosan fűtik jegesedés ellen, a főrotor lapátvégein ráadásul még világítás is van (kontúrfények).


És repülés után mennyit kell visszatekerni a rotoron,hogy nehogy lecsavarodjon a következő repülés alkalmával a menetről?
 
Na kéremszépen,így kell okosan kérdezni. :D
A korabeli nyugati harci gépeknek is hasonló a repideje a nagyjavítások között?
Mintha lett volna olyan kifogás,hogy sűrűn kell nagyjavítani.
Megjegyzem,nálunk nincs se sivatag,se sarkvidék,és még a pálinkánk is világelső,amivel a pilótáink fűtik magukat,szóval jó lesz ez,jól bevásárolunk hozzá modern fegyvereket,éjszakai cuccokat,és retteghetnek a migránsok!
Is.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek and zeal