Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Ez a finom mechanika mindig lenyűgöz,van rajta zsírzógomb is bővel,és még az 50-est is kibírja,made in CCCP.
Azt azért látni kell hogy a Mi-24-es főrotor agy konstrukciója - bár műszakilag tényleg briliáns - de azért elég "old school"
Az újabb konstrukcióknál nincs ez a rengetek csukló, meg lengés csillapító, stb... A rotorlapátok fixen vannak bekötve egy elasztometrikus tárcsára amit a hidraulika mindig a kívánt mértékben elcsavar, majd az rugalmasan visszaáll az eredeti állapotba. Egyszerűbb, kevesebb alkatrész (kevesebb zsírzógomb), hosszabb élettartam.
407rotorhub_10847692.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Azt azért látni kell hogy a Mi-24-es főrotor agy konstrukciója - bár műszakilag tényleg briliáns - de azért elég "old school"
Az újabb konstrukcióknál nincs ez a rengetek csukló, meg lengés csillapító, stb... A rotorlapátok fixen vannak bekötve egy elasztometrikus tárcsára amit a hidraulika mindig a kívánt mértékben elcsavar, majd az rugalmasan visszaáll az eredeti állapotba. Egyszerűbb, kevesebb alkatrész (kevesebb zsírzógomb), hosszabb élettartam.
407rotorhub_10847692.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És van ilyen megoldás a 4-5 tonna fölötti repsúly-kategóriában is?!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 412
58 644
113
Azt azért látni kell hogy a Mi-24-es főrotor agy konstrukciója - bár műszakilag tényleg briliáns - de azért elég "old school"
Az újabb konstrukcióknál nincs ez a rengetek csukló, meg lengés csillapító, stb... A rotorlapátok fixen vannak bekötve egy elasztometrikus tárcsára amit a hidraulika mindig a kívánt mértékben elcsavar, majd az rugalmasan visszaáll az eredeti állapotba. Egyszerűbb, kevesebb alkatrész (kevesebb zsírzógomb), hosszabb élettartam.
407rotorhub_10847692.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ez is bírja az 50-es kalibert?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az Apach-é pl a 23m-est bírja.
A mesékben...
Legfeljebb a rotorlapát, ha szerencsés helyen találják el. A reduktor is csak azt.bírja ki pár percig ha elfolyik az olaj. Ha az beékelődik akkor vége a dalnak..
A rotor agy, tengely annál sokkal érzékenyebb jószág annál minthogy egy 50 es találatot kibírjon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 695
13 217
113
És repülés után mennyit kell visszatekerni a rotoron,hogy nehogy lecsavarodjon a következő repülés alkalmával a menetről?
Nem kellene neked még visszafeküdni egy kicsit aludni?! :D
Pedig lásd be, kapisgálja a lényeget:D
Szóval dudi a rotor meghajtó tengelye olyan, mint a szőlőprés menetes szára, csak egy teleszkópos hollandi csatlakozó miatt ez nem látszik:D
Kérdésedre válaszolva pontosan annyit kell visszatekerni, amennyit letekeredett, ezt egy fordulatszámláló pontosan mutatja. Nem véletlen, hogy egy üzemórára vetítve olyan magas a karbantartásra fordítandó idő (gondolj bele, milyen panaszos visszatekerni, ha nincsenek a környéken önkéntes gyerekek!:eek:).
Hogy mégis alig hallunk elszálló rotorról, annak az az oka, hogy úgy határozzák meg az üzemanyag mennyiséget, hogy még pont ne tekeredjen le a rotor. (Na meg ott a fordulatszámláló:hadonaszos:)
Amúgy a menetes szár nagyon sűrű menetű, azért tud mégis sokáig a levegőbe maradni.
Orosz helikoptereken meg azért nincs légi utántöltési lehetőség, mert nem tudnak olyan sűrű menetet gyártani. (Komoly, meggyőződött bólogatás)
Ehhez is értek, ez olyan, mint az kvantumfizika.:);)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 114
85 989
113
Pedig lásd be, kapisgálja a lényeget:D
Szóval dudi a rotor meghajtó tengelye olyan, mint a szőlőprés menetes szára, csak egy teleszkópos hollandi csatlakozó miatt ez nem látszik:D
Kérdésedre válaszolva pontosan annyit kell visszatekerni, amennyit letekeredett, ezt egy fordulatszámláló pontosan mutatja. Nem véletlen, hogy egy üzemórára vetítve olyan magas a karbantartásra fordítandó idő (gondolj bele, milyen panaszos visszatekerni, ha nincsenek a környéken önkéntes gyerekek!:eek:).
Hogy mégis alig hallunk elszálló rotorról, annak az az oka, hogy úgy határozzák meg az üzemanyag mennyiséget, hogy még pont ne tekeredjen le a rotor. (Na meg ott a fordulatszámláló:hadonaszos:)
Amúgy a menetes szár nagyon sűrű menetű, azért tud mégis sokáig a levegőbe maradni.
Orosz helikoptereken meg azért nincs légi utántöltési lehetőség, mert nem tudnak olyan sűrű menetet gyártani. (Komoly, meggyőződött bólogatás)
Ehhez is értek, ez olyan, mint az kvantumfizika.:);)
Akkor gondolom nagyon kell vigyázni,hogy ne tekerjenek többet vissza mint amennyi letekeredett mert akkor megszorul...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
896
3 972
113
Hát ez már kezd humoros lenni. Napok óta arról szajkóznak a szerbiai újságok, hogy Szerbia Fehéroroszországtól 6db Mi-35 használt harci helikoptert vásárol. Nem tudtam, hogy Lukasenko-éknak vannak ilyen modernizált gépei, azt meg végképp nem tudom, hogy honnan szerez koldus szegény országunk pénzt a "zseniális" hadügyminiszterünk újabb kicsapongásaira. Mint ahogy a régi vicc is mondja: ha Japán a mosoly országa, akkor mi kész röhej vagyunk.
https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2018&mm=02&dd=22&nav_category=11&nav_id=1361904
http://www.tanjug.rs/full-view_en.aspx?izb=390240
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Hát ez már kezd humoros lenni. Napok óta arról szajkóznak a szerbiai újságok, hogy Szerbia Fehéroroszországtól 6db Mi-35 használt harci helikoptert vásárol. Nem tudtam, hogy Lukasenko-éknak vannak ilyen modernizált gépei, azt meg végképp nem tudom, hogy honnan szerez koldus szegény országunk pénzt a "zseniális" hadügyminiszterünk újabb kicsapongásaira. Mint ahogy a régi vicc is mondja: ha Japán a mosoly országa, akkor mi kész röhej vagyunk.
https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2018&mm=02&dd=22&nav_category=11&nav_id=1361904
http://www.tanjug.rs/full-view_en.aspx?izb=390240
Hóóóóóóóóóó...
Ne keverd a Mi-35-öt a Mi-35M-mel. Szezon és fazon...
A Mi-35 a hidegháborús Mi-24V export változata, a Mi-35M a FLIR tornyos új cucc. Az az 'M' betű elég sokat jelent....
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
896
3 972
113
Így már mindjárt érthető, hogy hol lóg ki az a bizonyos lóláb! Nem én keverem a típúsjelzéseket, hanem itt folyik a sajtóban a parasztvakítás, hogy milyen nagy léptékű képességnövekedésre tesz szert az ország, közben meg a fehéroroszok csak meg akarnak szabadulni az öreg vasaiktól. Mindenhol a szürkére festett M-es verziók képeit mutogatják, az igazságot meg bölcsen elhallgatják.
 
M

molnibalage

Guest
Így már mindjárt érthető, hogy hol lóg ki az a bizonyos lóláb! Nem én keverem a típúsjelzéseket, hanem itt folyik a sajtóban a parasztvakítás, hogy milyen nagy léptékű képességnövekedésre tesz szert az ország, közben meg a fehéroroszok csak meg akarnak szabadulni az öreg vasaiktól. Mindenhol a szürkére festett M-es verziók képeit mutogatják, az igazságot meg bölcsen elhallgatják.
Nekem lövésem sincs, hogy ki és mit ad el és milyen van, én csak a típusjezések közötti fontosságra hívtam fel a figyelmet. Az F-16A és AM között is pont ekkora difi van.
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
7 097
17 420
113
Algériai Super Hind-ek :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Valaki tudná linkelni azt a videot ahol a mi-24K lebeg egy tó felett ?