F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

f-a-18c-variant-s-usovershenstvovannym-breo-i-vooruzheniem-m.jpg
 
U.S. Navy only has 170 Super Hornets that can fight a war

“At the beginning of October, in our Super Hornet community alone, only half of our total inventory of 542 aircraft were flyable, or mission capable,” Shoemaker wrote in a statement.

A Navy spokesperson told Flight Global that a mission capable Super Hornet is “not ready for full combat but could perform some missions such as intelligence, surveillance and reconnaissance.”

Sailors had to cannibalize parts from non-deployed aircraft to keep those in the front line flying."

https://www.flightglobal.com/news/articles/top-usn-admiral-warns-congress-on-aviation-fleet-443070/
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdemes megnézni külön az utolsó fél percet, ahol lassítva és kinagyítva látható a felvételen, hogy kemény manőverezés/légiharc közben mennyire be tud lengeni, berezegni a két függőleges vezérsík. El lehet gondolkozni, mekkora terhelés ez a vezérsík szerkezetére, annak bekötési csomópontjaira és a törzskeretekre, ahová be van kötve.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Videó végén találkozás a Szu-35Sz-el.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

“Super Hornet is a pretty stealthy airplane today,” Gillian says. “This is low level improvements that are pretty simple to make, buying a little bit of margin, not trying to drastically change the airplane.”

Másik cikkből:

"..These “conformal fuel tanks” are more aerodynamic than traditional drop tanks, making them not only more fuel-efficient but also more stealthy. However, Gillian told reporters at Sea-Air-Space, the current Block III package doesn’t include the stealth enhancements of Boeing’s earlier Advanced Super Hornet proposal, nor does it include an expensive new engine being worked on by GE."

Na ezaz. Jó messzire vagyunk már a nagyreményű korábbi Block III upgrade pack-től, ami még F414EPE hajtóművet és talán korrigált fegyvertartó pozíciókat is ígért.
Hiába fejlesztette ki a GE a növelt teljesítményű és hatásfokú, ezáltal kedvezőbb fajlagos fogyasztású F414 variánst, ha egyátalán nem tervezik rendszeresíteni, de a gép en block repülési képességeit se igyekeznek korrigálni. Anno, mikor a Super Hornet program a 90-es évek elején beindult, az amúgy kiváló repülési tulajdonságú Hornet tervezett váltótípusa még fényes képességnövekedés elé nézett. Aztán kiderültek a csalafintaságok és a Navy pilótái a szájukat húzva konstatálták, hogy az új gép nem hogy a Hornethez képest nem lesz jobb, annál egyenesen lomhább lesz, de még az F-14D repülési képsségeit se éri utol, lásd gyorsulás.
A Super Horner egyetlen paramétere javult érdemben, az a maximális repülhető állásszög, minden más romlott, mégpedig látványosan.
A hatótáv pedig nem növekedett elégséges mértékben, de az 500 gép átvétele szent köteleség volt, mert az ekkor már Boeing-nek is jól kellett laknia.

Namármost ehhez képest egy rendesen megépített és a majdani teljesítménynövelt F135-össel szerelt F-35C sokkal jobb választás.
Már, ha tényleg érdemes a mai harcászati viszonyok közt nagyobb teljesítményű hajtóművekre külön költeni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A Super Horner egyetlen paramétere javult érdemben, az a maximális repülhető állásszög, minden más romlott, mégpedig látványosan.
A hatótáv pedig nem növekedett elégséges mértékben, de az 500 gép átvétele szent köteleség volt, mert az ekkor már Boeing-nek is jól kellett laknia.

Namármost ehhez képest egy rendesen megépített és a majdani teljesítménynövelt F135-össel szerelt F-35C sokkal jobb választás.
Már, ha tényleg érdemes a mai harcászati viszonyok közt nagyobb teljesítményű hajtóművekre külön költeni.
Ebből az elmúlt 20 év fejlődése alapján két fontos paraméter van, ahol tényleg gyenge az SH, a vízszintes gyorsulása és a hatósugár. A korszerű AAM és SAM rakéták olyan szinten manővereznek, hogy lényegében tökmindegy, ha nem a HMZ szélés vagy, hogy egy SH-ban ülsz vagy egy F-16-ban. A rakétát úgysem látod korszerű SAM esetén, mert a végfázisban nem füstöl, lövésed nincs mikor kell fordulni, ezen felül 15-20G-ket is húznak végfázisban...

Az F-35C nem csak a repteljesíménye miatt jobb. Azért, mert hozzá képes süket és vak minden más repcsi. Még a Raptor is félig...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nézd, csak simán kijött belőlem a nosztalgia, amikor még azt hittem, hogy a Super Hornet... na az majd lesz valami. Amúgy lett is, szép és jó, de nem egy dögös vadászgép, "csak" egy légi entellektüel, egy szofisztikált, de lomha modernitás.
Ez amúgy a normális, erre halad a világ, csak na...
:)
 
Nézd, csak simán kijött belőlem a nosztalgia, amikor még azt hittem, hogy a Super Hornet... na az majd lesz valami. Amúgy lett is, szép és jó, de nem egy dögös vadászgép, "csak" egy légi entellektüel, egy szofisztikált, de lomha modernitás.
Ez amúgy a normális, erre halad a világ, csak na...
:)
A teljesítmény iránti nosztalgiáddal nem vagy egyedül. De úgy tűnik, hogy nem lesz olyan pilóta generáció már, aki megtapasztalhatja azt, hogy a korábbi harci gépéhez képest valami egészen újat kap. MiG-21 --> 29, F-4 ---F-15/16. Ez a korszak végetért.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A teljesítmény iránti nosztalgiáddal nem vagy egyedül. De úgy tűnik, hogy nem lesz olyan pilóta generáció már, aki megtapasztalhatja azt, hogy a korábbi harci gépéhez képest valami egészen újat kap. MiG-21 --> 29, F-4 ---F-15/16. Ez a korszak végetért.

Talán az az orosz hajózó, aki a MiG-29-est repüli most és kap majd egy Szu-57-est. Már ha kap.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed