A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát ha elolvasnád a végzős tusztjelöltek diplomamunkáit, hasonló kedves végkövetkeztésekre lelnél bennük kB 5 évre visszamenőleg.
Mármint arra, amit én írtam?

Pal eredeti kommentje törölve lett sanszsan, de azért válaszolok rá. Bár tudnám, hogy minek... Az eddigi stílusa és teljesítménye alapján visszatérte után és gyors permbanra számítok...

Igen, ez a kulonbseg a konzervativok es a szelsosegek (nacik, kommunistak, liberalisok, zold, mikor mi a nevuk) kozott. Mig a konzervativ ember inkabb sajnalja a megtevesztett masik embert, probalja felvilagositani (Klebersberg sem azt mondta, hogy oljuk le a sok hulye szoci cseledet, hanem iskolakat epittetett, bar neked gondolom o egy Horthysta fasiszta...) es kesz a megbocsajtasra (de legalabbis megprobalja) addig a te oldalad csak a gyuloletet ismeri es nem tekinti embernek az ellenfelet.
Az összes írásom arról szól, hogy felvilágosítani próbáljuk a társszerzőkkel a társaságot...
A többi részére meg nem reagálnék, mert polidili, csak röviden. Horthy nem volt szerintem fasiszta, hogy nagy államférfi sem, az is biztos. Egy volt a történtelem sok diktárora közül.

Ti mindig biztosak vagytok benne, hogy nalatok van a szent gral, de a tragarkodason kivul soha, semmit sem mutattatok fel a tortenelemben.
Ó, persze. Referenciának, aztán két hónap ban után mutasd a tiédet...
https://htka.hu/author/molnibalage/

Fogadok, hogy meg a biciklis-liberalis szubkulturaba is beletartozol, akik 300.000 HUF-os biciklin a piroson athajtva nezik le az 1 millio HUF-os Suzukiban ulo kisembert. Mert hat a 300k az tobb mint az 1M... (nem, nem Suzukim van).
  • Bringával járok az esetek 99%-ban, még BKV bérletem sincs. Ez nem ideológia, hanem praktikum és szeretek mozogni is. 20 perc bringával az, ami BKV-val lenne kb. 40-50 perc. És ahhoz képest olcsóbb is, bár azért kell a bringára költeni, ha évi 6 ezer km-et tekersz esőben és minden szar időben. Meg akkor, ha ellopják az első-hátsó kerekedet...
  • A bringám egy 120k-s Gepida Alboin, ha már ennyire személyeskedni akarsz, de mióta megvan azóta simán elköltötte rá mégegyszer ennyit üzemeltetés és a lopás miatt.
  • Piroson nem hajtok át, mert élni akarok, ellenben az autósok hobbija ez. És igen, szabad általánosítanom. Minden nap, kivétel nélkül a napi útvonalamon a Soroksári és Haller sarkán kb. 3-4 seccel a narancssárga után is áthajt valaki belváros felé haladva akkor, amkor már mi kapunk a Haller felől zöldet, akkor húz át kb. a kereszteződés közepén az autós. Nem emlékszem olyan hétköznapra, amikor ne történt volna ez meg, pedig minden reggel úgy kelek fel hétköznap, hogy vajon aznap lesz-e végre az a nap... Kb. rühellem azon bringásokat, akik olyan faszok, hogy csúcsforgalomban az Astorián képesek erre bringával vagy máshol is. (A gyalogosok viselkedése érdekes még a fővárosban. Gyak. átálltak hallás alapján járdáról lelépsére. Mivel a bringám jól karban van tartva hangtalanul suhanok. Napi szinten lép lassan elém valaki és emiatt inkább az út közepén megyek a szűkebb utcákba...)
  • Az is átlalános jelenség, hogy sok autós belehajt abba a kereszteződésebe, amiből nem tud kijönni. Ebből igen hamar csinos dugó lesz. Bárhol, mondhatom neked a főbb kereszteződéseket, ahol ez kb. instant van, amint nagy a forgalom, de átlagos hétköznap is ez van a kisebb utcákban. A Fehérvári és Budafoki út sarkán számomra már picit unalmas, hogy állandóan nekem kell mutogatnom a jobbkézszabályt az autósok kb. 1/3-nak... Vagy azért, mert nem indul el, vagy azért, mert a keves sofőr majdnem elüt...
  • És igen, van jogsim, de nem használom.
Másegyéb közlekedési problémád van?

Es lehet "turbomagyar"-olni, meg akarmi szlengel jonni amit 444-en tanultal (toled meg azt is kinezem, hogy azt olvasod, bocsi ha megsem), de azok bizony egy sem erv.
Nem olvasom kivéve, ha valaki belinkel valamit, de sokszor még akkor sem. Egyébként meg feltételezések helyett lehet kérdezni is. Persze tőled csak is erre nagypofájú beszólást vártam, semmi mást.

Es igen, ha valodi kutatast vegeztel volna, akkor nem wikit linkelnel (bachelor diplomahoz keves!!) hanem azt amire hivatkozik, ha az van olyan. De te elore eldontotted mit akarsz irni, beleraktal mindent ami annak megfelel es figyelmen kivul hagytal mindent ami annak ellentmond.
Nem, te meg nem értett bannolt zseni, hanem az is egy oldal. És mivel elolvastam és láttam, hogy pontos az adott része, ezért minek gépeljem vagy másoljam be, ha linkelni is lehet.

A magyar wiki többnyire nem túl haszonos, de a katonai repülés egyes oldalai ez alól kivételek, mert Allesmor (a stílusa alapján) írta azokat és hála istennek senki nem barmolta szét azokat.

Nyilvan letagadhatod, te magadban te is tudod, hogy pont az lett az iras vegkovetkeztetese amit mar elore tudtal, hogy mi lesz.
Talán akkor leírhattad volna, hogy a cikk tartalma miért és hol pontatlan, de ehelyett fröcsögsz. Végigmentem az eseményeken és bemutattam őket. Tehetek én róla, ha a vége megint az, ami...?

10+ év után sikerült egy 3 hónapos kesziadást bevállalni. Epic.
Az V4 EU BG feajánlás megvolt, de a vállaláshoz szükséges képessége 1+ évvel utána sincs meg. Ennek talán tapsolni kéne?
Hát annak, hogy a repülőgép SR IR AAM-ja szépen kiesett? Az megvan, hogy akkor LR AG konfiggal pótossal a Gripennek nincs légiharc-rakétáka jelenleg...? Erre szerinted mit kéne mondani?

Megáll az eszem, de tényleg.
(Én csak azt csodálom, hogy eddig vártak a bannolásoddal...)


Ez igy nem kutatas, nem tudomanyos munka, csak propaganda-cikk. Es propagandabol mar volt eleg.
Ja értem, pofázol, de érdemben nem reagáltál. Ez aztán a "vitakultúra"...
 
Mármint arra, amit én írtam?

Pal eredeti kommentje törölve lett sanszsan, de azért válaszolok rá. Bár tudnám, hogy minek... Az eddigi stílusa és teljesítménye alapján visszatérte után és gyors permbanra számítok...


Az összes írásom arról szól, hogy felvilágosítani próbáljuk a társszerzőkkel a társaságot...
A többi részére meg nem reagálnék, mert polidili, csak röviden. Horthy nem volt szerintem fasiszta, hogy nagy államférfi sem, az is biztos. Egy volt a történtelem sok diktárora közül.


Ó, persze. Referenciának, aztán két hónap ban után mutasd a tiédet...
https://htka.hu/author/molnibalage/


  • Bringával járok az esetek 99%-ban, még BKV bérletem sincs. Ez nem ideológia, hanem praktikum és szeretek mozogni is. 20 perc bringával az, ami BKV-val lenne kb. 40-50 perc. És ahhoz képest olcsóbb is, bár azért kell a bringára költeni, ha évi 6 ezer km-et tekersz esőben és minden szar időben. Meg akkor, ha ellopják az első-hátsó kerekedet...
  • A bringám egy 120k-s Gepida Alboin, ha már ennyire személyeskedni akarsz, de mióta megvan azóta simán elköltötte rá mégegyszer ennyit üzemeltetés és a lopás miatt.
  • Piroson nem hajtok át, mert élni akarok, ellenben az autósok hobbija ez. És igen, szabad általánosítanom. Minden nap, kivétel nélkül a napi útvonalamon a Soroksári és Haller sarkán kb. 3-4 seccel a narancssárga után is áthajt valaki belváros felé haladva akkor, amkor már mi kapunk a Haller felől zöldet, akkor húz át kb. a kereszteződés közepén az autós. Nem emlékszem olyan hétköznapra, amikor ne történt volna ez meg, pedig minden reggel úgy kelek fel hétköznap, hogy vajon aznap lesz-e végre az a nap... Kb. rühellem azon bringásokat, akik olyan faszok, hogy csúcsforgalomban az Astorián képesek erre bringával vagy máshol is. (A gyalogosok viselkedése érdekes még a fővárosban. Gyak. átálltak hallás alapján járdáról lelépsére. Mivel a bringám jól karban van tartva hangtalanul suhanok. Napi szinten lép lassan elém valaki és emiatt inkább az út közepén megyek a szűkebb utcákba...)
  • Az is átlalános jelenség, hogy sok autós belehajt abba a kereszteződésebe, amiből nem tud kijönni. Ebből igen hamar csinos dugó lesz. Bárhol, mondhatom neked a főbb kereszteződéseket, ahol ez kb. instant van, amint nagy a forgalom, de átlagos hétköznap is ez van a kisebb utcákban. A Fehérvári és Budafoki út sarkán számomra már picit unalmas, hogy állandóan nekem kell mutogatnom a jobbkézszabályt az autósok kb. 1/3-nak... Vagy azért, mert nem indul el, vagy azért, mert a keves sofőr majdnem elüt...
  • És igen, van jogsim, de nem használom.
Másegyéb közlekedési problémád van?


Nem olvasom kivéve, ha valaki belinkel valamit, de sokszor még akkor sem. Egyébként meg feltételezések helyett lehet kérdezni is. Persze tőled csak is erre nagypofájú beszólást vártam, semmi mást.


Nem, te meg nem értett bannolt zseni, hanem az is egy oldal. És mivel elolvastam és láttam, hogy pontos az adott része, ezért minek gépeljem vagy másoljam be, ha linkelni is lehet.

A magyar wiki többnyire nem túl haszonos, de a katonai repülés egyes oldalai ez alól kivételek, mert Allesmor (a stílusa alapján) írta azokat és hála istennek senki nem barmolta szét azokat.


Talán akkor leírhattad volna, hogy a cikk tartalma miért és hol pontatlan, de ehelyett fröcsögsz. Végigmentem az eseményeken és bemutattam őket. Tehetek én róla, ha a vége megint az, ami...?

10+ év után sikerült egy 3 hónapos kesziadást bevállalni. Epic.
Az V4 EU BG feajánlás megvolt, de a vállaláshoz szükséges képessége 1+ évvel utána sincs meg. Ennek talán tapsolni kéne?
Hát annak, hogy a repülőgép SR IR AAM-ja szépen kiesett? Az megvan, hogy akkor LR AG konfiggal pótossal a Gripennek nincs légiharc-rakétáka jelenleg...? Erre szerinted mit kéne mondani?

Megáll az eszem, de tényleg.
(Én csak azt csodálom, hogy eddig vártak a bannolásoddal...)



Ja értem, pofázol, de érdemben nem reagáltál. Ez aztán a "vitakultúra"...

Kitiltottál kem tud reagálni.
 
Most meg Horthy!!!
210543_700b_v1.jpg
 
Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
nem mert nem képes...
14 év alatt ~500db az neked mióta mennyiség?
Ha csak a Rába lehet a befutó, akkor inkább ne is kezdjünk hozzá, mert ugyan az a szopástenger lesz belőle, mint mikor a PSZH-t erőltettük és az akkori Rába (amelyik épített rendszeresen járművet ellentétben a mai teherautómanufaktúra és cimkegyárral) is vért hugyozott... oszt oszkár bácsi meg nem gyütt :D

A bringám egy 120k-s Gepida Alboin, ha már ennyire személyeskedni akarsz, de mióta megvan azóta simán elköltötte rá mégegyszer ennyit üzemeltetés és a lopás miatt.
Nem adja ki a csőmérnök eszed, hogy a netre nem irkálunk ki magunkról semmi személyeset?
Nálad sokkal értelmesebb emberekről is csak annyit tudunk itt, hogy kb mivel foglalkozik, de magánéleti adatokat, meg hogy mire mennyit költ azt nem, mert nem tartozik ránk. Aztán meg miután telesírod a fórumot a dolgaiddal és véletlenül valaki megemlíti egy kommentben, akkor meg nekiállsz hisztizni, hogy „dehát ez nem tartozik rád”...
molni, ba..ki, Te vagy a helikopter!
Nem olvasom kivéve, ha valaki belinkel valamit, de sokszor még akkor sem. Egyébként meg feltételezések helyett lehet kérdezni is.
Lásd előző. Nem kérdezünk, mert porlasztva fossuk le, hogy mit olvasol, hol biciklizel, mi a politikai meggyőződésed, meg hogy borotválod-e a hónaljadat, stb.
És mindezt azért mert minket nem érdekel a romhalmaz magánéleted. :D
 
nem mert nem képes...
14 év alatt ~500db az neked mióta mennyiség?
Ha csak a Rába lehet a befutó, akkor inkább ne is kezdjünk hozzá, mert ugyan az a szopástenger lesz belőle, mint mikor a PSZH-t erőltettük és az akkori Rába (amelyik épített rendszeresen járművet ellentétben a mai teherautómanufaktúra és cimkegyárral) is vért hugyozott... oszt oszkár bácsi meg nem gyütt :D

14 év, 500db... ez azért azért is lehet, mert alig több mint tucatra volt eddig megrendelés évente, úgy emlékszem tavalytól duplázták meg a rendelt mennyiséget.
 
Nem adja ki a csőmérnök eszed, hogy a netre nem irkálunk ki magunkról semmi személyeset?
Nálad sokkal értelmesebb emberekről is csak annyit tudunk itt, hogy kb mivel foglalkozik, de magánéleti adatokat, meg hogy mire mennyit költ azt nem, mert nem tartozik ránk. Aztán meg miután telesírod a fórumot a dolgaiddal és véletlenül valaki megemlíti egy kommentben, akkor meg nekiállsz hisztizni, hogy „dehát ez nem tartozik rád”...
molni, ba..ki, Te vagy a helikopter!
Megtettem neki, had örüljön neki. A nickem alapján csak az nem talál meg, aki nem akar...
 
Valamit elrontottam, a válasz"-nál.

14 év alatt 500db. Tudtommal fix megrendelés volt éveken át, alig több mint tucat H18/22/25 stb.-re. Ezt tavaly lett megduplázva,, szerintem ezért is a kis mennyiség.
 
molnibalage soha nem szoktam ilyen vitához hozzászólni, de Pal nincs és most egy ideig nem fog tudni reagálni ezért teszem .... csak amikor néha mások magas labdát dobnak fel neked te azt kíméletlenül leütöd...

Pal mondanivalójában Horthy nem szerepelt, azt csak te képzelted oda... Ő Klebersberg Kúnóra vonatkoztatva tett egy megjegyzést, hogy mit gondolhatsz felőle....

Szóval, ha te lennék akkor most azt írnám, hogy a szövegértés hiánya okozza a PISA teszteken hazánk elvérzését és ez látszik is ezeken a hozzászólásokon. :)

De nem te vagyok, nem kezdek el sértegetni senkit sem, bár ideteszem Pal eredeti megjegyzését és a te válaszod ide vonatkozó részét is....

Igen, ez a kulonbseg a konzervativok es a szelsosegek (nacik, kommunistak, liberalisok, zold, mikor mi a nevuk) kozott. Mig a konzervativ ember inkabb sajnalja a megtevesztett masik embert, probalja felvilagositani (Klebersberg sem azt mondta, hogy oljuk le a sok hulye szoci cseledet, hanem iskolakat epittetett, bar neked gondolom o egy Horthysta fasiszta...) es kesz a megbocsajtasra (de legalabbis megprobalja) addig a te oldalad csak a gyuloletet ismeri es nem tekinti embernek az ellenfelet.

Az összes írásom arról szól, hogy felvilágosítani próbáljuk a társszerzőkkel a társaságot...
A többi részére meg nem reagálnék, mert polidili, csak röviden. Horthy nem volt szerintem fasiszta, hogy nagy államférfi sem, az is biztos. Egy volt a történtelem sok diktárora közül.
 
Hát az, hogy 14 év alatt kb. 500 teherautót gyártott a Rába, nem (csak) az ő hibájuk. A gyártási kapacitást valahol összhangba kell hozni a megrendelésekkel, különben a nyakukon maradnak a gépek, és borul a költségvetésük. Lehet, hogy nem a legolcsóbbak, de a legkisebb ráfordítással náluk lehet fejleszteni, és szakemberekből is jobban állnak, mint a még szóba jöhető 2-3 cég. Ha régen meg tudtuk csinálni a FUG-ot, és a D-944 PSZH-t nagy mennyiségben, magyar fődarabokkal, akkor szerintem egy korszerű jármű licenszével, talán mi is elboldogulnánk. Tudom hogy voltak problémák a harcjárműveinkkel, de ezek főleg abból adódtak, hogy a gyártó kapacitás akkor elégtelen volt a megrendelt nagy mennyiségre. Bár most is ilyen problémánk lenne, de ettől nem kell tartani!
 
Azért elég kevés harckocsiból átalakított PSZH van rendszerben jelenleg. Izraelen kívül tart rendszerben ilyesmiket még valaki nagyobb mennyiségben?
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Ami a PSZH-k páncélvédelmét illeti, csak az elmúlt évtizedekben izmosodtak meg, de a kérés az, hogy ennek egy hagyományos konfliktus során, mennyire van értelme?
A hidegháború éveiben is csinálhatták volna vastagabbra a páncélzatot, mégsem erőltette senki.
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Ami a PSZH-k páncélvédelmét illeti, csak az elmúlt évtizedekben izmosodtak meg, de a kérés az, hogy ennek egy hagyományos konfliktus során, mennyire van értelme?
A hidegháború éveiben is csinálhatták volna vastagabbra a páncélzatot, mégsem erőltette senki.
Más jellegű konfliktusokra készültek.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Ami a PSZH-k páncélvédelmét illeti, csak az elmúlt évtizedekben izmosodtak meg, de a kérés az, hogy ennek egy hagyományos konfliktus során, mennyire van értelme?
A hidegháború éveiben is csinálhatták volna vastagabbra a páncélzatot, mégsem erőltette senki.

A szárazföld is elmozdult abba az irányba mint a légierő azaz kevés de az a legjobb legyen.Szerintem ez nem jó és nem csak azért mert 10 eszköz egyszerre csak 10 helyen tud lenni ellenben 20 meg 20 helyen hanem azért amit egy tábornok mondott miszerint az az harceszköz amit nem mersz használni mert tartasz annak elvesztésétől az nem harceszköz hanem csak kiállítási tárgy.
 
A szárazföld is elmozdult abba az irányba mint a légierő azaz kevés de az a legjobb legyen.Szerintem ez nem jó és nem csak azért mert 10 eszköz egyszerre csak 10 helyen tud lenni ellenben 20 meg 20 helyen hanem azért amit egy tábornok mondott miszerint az az harceszköz amit nem mersz használni mert tartasz annak elvesztésétől az nem harceszköz hanem csak kiállítási tárgy.
Azért vannak kivételek, akik fontosnak tartják a mennyiséget is a minőség mellett, és ezért hajlandóak akár erőn felül is költeni a hadseregre. Igen, nálam ilyen Románia, Lengyelország. De a volt Jugoszláv utódállamok is megtartották, korszerűsítették a régi technikát, miközben újat is építenek, beszereznek. Persze a hidegháborús mennyiségek azért nem hiszem, hogy vissza jönnek, de egyenlőre kapacitása sem lenne a fegyvergyáraknak nagyobb mennyiségek gyártására. A korszerűbb technikán kívül, azért is szálltak el úgy az árak, mert hirtelen nagyobb lett a kereslet, mint a kínálat. Lsd. harckocsik!
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and tonyo