Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

A tesla fő alkatrészeire 8 év gari van.

Ott van a so nice rendszámú osztrák teslás, akinél 200 ezer km után kellett először szervizbe vinni kocsit.

Magyar tesla tulaj elvitte 60 ezer után átvizsgálni, csomó apróságot cseréltek, és ez nulla forintjába került.

Persze, az is elromolhat, el is fog, ez nem tudom mire érv, akkor sem lesz a közelében egy e-kocsi szervizköltsége a hagyományoshoz képest.

Az akksik életének a vége pedig elég messze van, ha eljön az ideje, majd nyilván foglalkoznak vele.
Ez tök jó, csak az autó a sima benzines vagy háromoszorsa. Tehátt az, aki nem hajtja szét állat módjára és törődik a benzinessel a bizony életciklus költségben jobban jön ki még jövedéki adós egyenlőtlen környzetben is itthon. A világ többi részén, ahol meg hazainak töredéke a benzin ár, ott labdába nem rúg gazdasági oldalon sem a Telsa...
 
Egy olajcsere. Vagy egy fekbetetcsere filleres mitatvany. 5-6 eves garikat idorol idore adnak uj autok eseten majd mimden gyarto... Az eletfogytiglanit meg majd mimden luxus marka gyarto adja nem keresgelek de ha erdekel kommyen uttanna tudsz jarni barmely luxus markanal /a merci audi bmw / nem luxus markak legallabbis a teslahoz kepest. Azzokkal hasonlitsd ossze eleg hires markak vannak biztos ismersz te is egy kettott akiknek uttanna nezhetsz. /nem bumkozni akarok de ha magad nezel itanna talan jobban bele latsz/
 
Ez tök jó, csak az autó a sima benzines vagy háromoszorsa. Tehátt az, aki nem hajtja szét állat módjára és törődik a benzinessel a bizony életciklus költségben jobban jön ki még jövedéki adós egyenlőtlen környzetben is itthon. A világ többi részén, ahol meg hazainak töredéke a benzin ár, ott labdába nem rúg gazdasági oldalon sem a Telsa...
Persze, csakhogy Model S-t nem az vesz, aki amúgy Opel Astrat venne benzinesben, Leafet sem 2 milliós Lada helyett vesznek, amit írsz az pedig max arra igaz, aki szívóbenzint vesz, és vigyáz is rá, de abban sem vagyok biztos. Egy dízelről, vagy TSI szarkupacról már nem is beszélve.

Illetve jól látni, hogy elektromos autókhoz is egyre olcsóbban lehet hozzájutni.
 
Persze, csakhogy Model S-t nem az vesz, aki amúgy Opel Astrat venne benzinesben, Leafet sem 2 milliós Lada helyett vesznek, amit írsz az pedig max arra igaz, aki szívóbenzint vesz, és vigyáz is rá, de abban sem vagyok biztos. Egy dízelről, vagy TSI szarkupacról már nem is beszélve.

Illetve jól látni, hogy elektromos autókhoz is egyre olcsóbban lehet hozzájutni.
Egy olyan országban, ahol az autóflotta átlagéletkora 13 év - és ezt a céges flották húzzák lefelé - az új villanyautó gazdaságossági előnyeiről értekezni szerintem a hiábavalóság és félrement komment egyvelege. Ezt sehogy nem matekozod ki..
 
Egy olajcsere. Vagy egy fekbetetcsere filleres mitatvany. 5-6 eves garikat idorol idore adnak uj autok eseten majd mimden gyarto... Az eletfogytiglanit meg majd mimden luxus marka gyarto adja nem keresgelek de ha erdekel kommyen uttanna tudsz jarni barmely luxus markanal /a merci audi bmw / nem luxus markak legallabbis a teslahoz kepest. Azzokkal hasonlitsd ossze eleg hires markak vannak biztos ismersz te is egy kettott akiknek uttanna nezhetsz. /nem bumkozni akarok de ha magad nezel itanna talan jobban bele latsz/
Igen, de ezek a garanciák közel sem teljes körűek, és egy Teslával megegyező kategóriában egy fékbetétcsere nagyon nem filléres mutatvány.
Továbbá ne haragudj, de az nem járja, hogy állítasz valamit, kérek egy linket, és én nézzek utána még :)

A Tesla egyébként még ablaktörlőlapátot is ingyen cserél, más gyártóknál meg ha fél év után megfekszik az autód, akkor magyarázzák, hogy az miért nem garanciális hiba miatt történt :)
 
Egy olyan országban, ahol az autóflotta átlagéletkora 13 év - és ezt a céges flották húzzák lefelé - az új villanyautó gazdaságossági előnyeiről értekezni szerintem a hiábavalóság és félrement komment egyvelege. Ezt sehogy nem matekozod ki..
Mi köze a megtérüléshez az átlagéletkornak? Nem azt mondtam, hogy 5 év múlva mindenki Teslával fog járni itthon, hanem, hogy számos esetben igenis megéri elektromos autót venni dízel/benzin helyett. Nyilván ez nem arról szól jelenleg, aki 15 éves astrát/focust hajt, de azt nettó hülyeségnek tartom, hogy zsákutca lenne a dolog.
 
Mi köze a megtérüléshez az átlagéletkornak? Nem azt mondtam, hogy 5 év múlva mindenki Teslával fog járni itthon, hanem, hogy számos esetben igenis megéri elektromos autót venni dízel/benzin helyett. Nyilván ez nem arról szól jelenleg, aki 15 éves astrát/focust hajt, de azt nettó hülyeségnek tartom, hogy zsákutca lenne a dolog.
Nem, nem éri meg. Amíg egy új Tesla árának kb. nyolcadért veszel egy középkategóriás használt 4 ajtós 5-8 éves kocsit 150-250 ezer km között, addig nem éri meg. Ha kétszer felúítod a benzinest és jövedéki adós benyát veszel akkor sem jön ki a matek. És ez itthon van, nem az USA-ban, ahol mai áron kb. 160 HUF 1 liter benzin.
 
Mi köze a megtérüléshez az átlagéletkornak? Nem azt mondtam, hogy 5 év múlva mindenki Teslával fog járni itthon, hanem, hogy számos esetben igenis megéri elektromos autót venni dízel/benzin helyett. Nyilván ez nem arról szól jelenleg, aki 15 éves astrát/focust hajt, de azt nettó hülyeségnek tartom, hogy zsákutca lenne a dolog.
Jaj, akkor újra..
- szubvenció
- ingyen parkolás
- behajtási engedélyek (mondjuk vicc, ha a 30km lefogyott és már dízelütemben vagy, de akkor is bemehetsz, mert zōdrencám..)
- benzin/dízel vs. áram árképzése közötti átjárhatatlanság


Másrészt van köze a megtérüléshez. Minél régebbi egy autó, annál kisebb az értékvesztés (most az oldtimer meg gyűjtōi dolgokat hagyjuk). Nem mindegy, hogy Pista 5 milliót szurkol le az új autóért és 4 év múlva bukott rajta 3,5 milliót + járulékos költségek, vagy beleül egy 2 milliós használtba, ahol 4 év után bukott 1 misit + járulékos költségek. A kettō különbségét elteszi bankba, akkor még durvább a viszony - ha már a megtérülés szóba került...

Almát Almaty-val..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
Nem, nem éri meg. Amíg egy új Tesla árának kb. nyolcadért veszel egy középkategóriás használt 4 ajtós 5-8 éves kocsit 150-250 ezer km között, addig nem éri meg. Ha kétszer felúítod a benzinest és jövedéki adós benyát veszel akkor sem jön ki a matek. És ez itthon van, nem az USA-ban, ahol mai áron kb. 160 HUF 1 liter benzin.
Hát igen, az 5-8 éves autó valóban olcsóbb, mint egy új :)))) Egy bringa még olcsóbb, úgyhogy a benzines sem éri meg, vagy akkor már gyalogoljunk.

Esetleg egy vadiúj felsőkategóriás autót nem 5-8 éves használt középkategóriáshoz kéne hasonlítani, mert annak semmi értelme.

Direkt le is írtam, hogy nem ezeknek az embereknek opció a Tesla, hanem aki egyébként is újonnan venne prémium autót.

Vagy akkor írjam, hogy egy használt Leaf nyolcadannyiba kerül, mint egy új A8-as?

Komolytalan ez így...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Jaj, akkor újra..
- szubvenció
- ingyen parkolás
- behajtási engedélyek (mondjuk vicc, ha a 30km lefogyott és már dízelütemben vagy, de akkor is bemehetsz, mert zōdrencám..)
- benzin/dízel vs. áram árképzése közötti átjárhatatlanság


Másrészt van köze a megtérüléshez. Minél régebbi egy autó, annál kisebb az értékvesztés (most az oldtimer meg gyűjtōi dolgokat hagyjuk). Nem mindegy, hogy Pista 5 milliót szurkol le az új autóért és 4 év múlva bukott rajta 3,5 milliót + járulékos költségek, vagy beleül egy 2 milliós használtba, ahol 4 év után bukott 1 misit + járulékos költségek. A kettō különbségét elteszi bankba, akkor még durvább a viszony - ha már a megtérülés szóba került...

Almát Almaty-val..
Te hasonlítasz új autót használthoz.
 
Hát igen, az 5-8 éves autó valóban olcsóbb, mint egy új :)))) Egy bringa még olcsóbb, úgyhogy a benzines sem éri meg, vagy akkor már gyalogoljunk.
A példa végtelen rossz. Az bringa nem 100%-os helyetessítő terméke az autónak, de a benzines autó a villanyosnak ellenben igen.
Esetleg egy vadiúj felsőkategóriás autót nem 5-8 éves használt középkategóriáshoz kéne hasonlítani, mert annak semmi értelme.
Te írtad, hogy számtalan helyzetben, nem én. Az új vellanyos és új benzinesnél sem áll meg az olcsóbb rész a jövevdéki adó előnnyel sem, nemhogy anélkül vagy USA benzinár mellett.

Vagy akkor írjam, hogy egy használt Leaf nyolcadannyiba kerül, mint egy új A8-as?
Csak az A8 az mióta tömegautó...?
 
A példa végtelen rossz. Az bringa nem 100%-os helyetessítő terméke az autónak, de a benzines autó a villanyosnak ellenben igen.
Egy használt Suzuki sem helyettesítő terméke egy új prémium autónak.
Te írtad, hogy számtalan helyzetben, nem én. Az új vellanyos és új benzinesnél sem áll meg az olcsóbb rész a jövevdéki adó előnnyel sem, nemhogy anélkül vagy USA benzinár mellett.
Azt írtam, hogy számos helyzetben.
Model S - Audi RS7-nél nem éri meg?
Használt Tesla - új Audi/BMW/Mercinél nem éri meg?
Használt Leaf - új Ford Mondeo esetében nem éri meg?

Aki vesz egy Teslát, az benzinesből nem használt 8 éves Astrát venne helyette, hiába érné meg jobban, hanem egy hasonló értékű autót.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Egy használt Suzuki sem helyettesítő terméke egy új prémium autónak.

Azt írtam, hogy számos helyzetben.
Model S - Audi RS7-nél nem éri meg?
Használt Tesla - új Audi/BMW/Mercinél nem éri meg?
Használt Leaf - új Ford Mondeo esetében nem éri meg?

Aki vesz egy Teslát, az benzinesből nem használt 8 éves Astrát venne helyette, hiába érné meg jobban, hanem egy hasonló értékű autót.
Nagyon durván elrugaszkodtál a valóságtól. Rétegmodellekkel operálsz és ebből vezetsz le általános következtetéseket. Sem a magyar autópiac sajátosságainak miértjével, sem az átlagos magyar autóvásárló gondolkodásával nem vagy tisztában.
 
A portfóliós linket nem tudom olvasni, de nem vagyok biztos benne, hogy lenne értelme. Elég agyatlan marhaságokat szoktak műszaki téren írni.

Az első linkre az aláábi kérdéseim vannak:
  • Mi tötrénik, ha a családnak messzebbre kell mennie?
  • Akkor is lenne spórolás, ha a nem lenne ingyen töltés és bárhol a piaci árra a jövedéki adót rádobnák?
Mert ez így nem reális összehasonlítás, mert ez egy pillanatnyi teszt állapot. Ez kb. annyira használható refernciának, mint a repcsinél azt mondani az életciklus költségre, amit két felszállás között költesz a gépre és aztán abból extrapolálsz. Ha mindeni villanyautóval járna és megváltoznak a körülmények, akkor szinte semmi sem maradna a fenti írásban felvázolt előnyökből...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7
Nagyon durván elrugaszkodtál a valóságtól. Rétegmodellekkel operálsz és ebből vezetsz le általános következtetéseket. Sem a magyar autópiac sajátosságainak miértjével, sem az átlagos magyar autóvásárló gondolkodásával nem vagy tisztában.
Nem tilos úgy megcáfolni, hogy többet írsz egy bullshit mondatnál.
 
Ha használtat hasonlítasz újhoz, akkor persze, hogy nem éri meg, ahogy az F-35-nek sem a használt MIG-21 az alternatívája.
Látom nem sikerül megérteni a problémát...
Az elektromos autó jelenelg a luxuskategóriába van a Teslával. Minden más esetben meg nem általános megoldás.
Anyagilag annak, aki Teslát vesz kurvára nem faktor, hogy mennyiért gurul, mert aki annyiért autót vesz nem faktor. Viszont, ha "népautó" megközelítéssel élsz, akkor kijön az, hogy sokaknak nem jó a villany és nemhogy nem jó, de maginális esetekben és nem azonos feltételek között lehet csak olcsóbb.

Nem igaz, hogy körbepontoztuk és körbe is rajzoltuk a nyuszit, te meg csak tolod a mantrád...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger