Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Nem láttam a korábbi kifejtéseket. Megcáfolva mondjuk egyik állításom sem lett.

De akkor.

1. Tesla vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?

2. Nissan Leaf, vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?
Az átlag magyar autóvásárló soha nem fog így gondolkodni. Az üzemeltetés és a jövőbeni költségek a többség számára irrelevánsak, csak a vételár és a kivagyiság faktor számít.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/magyautovesz/

Ennek a cikknek a filozófiáját kell megérteni és máris rájössz, hogy az általad nyomott vonal Magyarországon miért valóságtól elrugaszkodott.
Amíg a cikkben taglaltak érdemben nem változnak addig az elektromos autókkal kapcsolatos okfejtéseid csupán akadémikusak, már a fogyasztói oldal vizsgálata során megbuknak.
Az elektromos autózás - még nem kényelmi - hanem egyáltalán használhatósági feltételei magyarországi viszonylatban egyelőre nemcsak technikai kompromisszumoktól, de nagyrészt az üzemeltetéshez/szervizeléshez szükséges infrastruktúra elmaradottságától, valamint a jogszabályi környezet erős hiányosságaitól terheltek.

Az átlagautós nem kalandot keres, hanem A-ból B-be szeretne eljutni.
 

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Veszprémben kemény egy helyen van villámöltő a város közepén a piac és a buszpályaudvar mellett ahol mindent lehet csak bevásárolni nem (persze a piacnapoktól eltekintve). Arról nem is beszélve, hogy az a töltő hol működik hol nem (https://villanyautosok.hu/2018/01/19/ujra-uzemel-veszpremi-villamtolto/). Az e-Golf alapára pedig még mindig kétszerese a sima Golfénak és az állami támogatással is jóval drágábbra jön ki. Az e-Golfra maximálisan 300 kilométeres hatótávot adnak meg (http://zoldautok.hu/2017/08/06/uj-volkswagen-e-golf-teszt/) amiről egyrész tudjuk, hogy marketingszöveg, másrészt még mindig elmarad a benzines 7-800 kilométerétől. (Ami viszont saját tapasztalat.)
Viszont én még mindig azt mondom, hogyha bármilyen gebasz beüt és azonnal kell menjek akkor megszexuálhatom magamat ott helyben a villanyautómmal kraft nélkül, mert még a villámtöltővel is annyi időbe telik használhatóra feltölteni az akksit, mint amennyiből megteszem a fentebb említett 30 kilométert. (szabályosan a sebességhatárokat betartva) Miközben a benzinessel csak fogom magam és beállok az első benzinkúthoz és 5 perc alatt megtankolok meg fizetek is. Márpedig ha menni kell akkor minden egyes perc számít, mert lehet pont az a fél óra lesz a döntő.
Én pedig ezt a flexibilitást sokkal többre értékelem, minthogy környezetkímélően suhanhatnék 0 gramm emisszióval. (Ami végképp nem 0 mivel a villanyautó és annak gyártásakor sokkal több károsanyag keletkezik, mint a hagyományosoknál, az akkumulátorok későbbi sorsáról nem is beszélve. Ja meg a delejt is elő kell valahogyan állítani.)
De ne a fapados golfhoz hasonlítsd, mert az e-golf alapjáraton fullextrás. Szóval te annyit mész, hogy mindig csutkára merítve lenne otthon az autó, ha valóban így van, akkor neked valóban nem éri meg egyelőre, de nem te képviseled az átlagot.

Arra volt már számítás, hogy milyen környezetterhelést jelent az, amíg az olaj eljut a autód tankjába? Mert akkor már azt is illene beleszámolni.
 

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Az átlag magyar autóvásárló soha nem fog így gondolkodni. Az üzemeltetés és a jövőbeni költségek a többség számára irrelevánsak, csak a vételár és a kivagyiság faktor számít.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/magyautovesz/

Ennek a cikknek a filozófiáját kell megérteni és máris rájössz, hogy az általad nyomott vonal Magyarországon miért valóságtól elrugaszkodott.
Amíg a cikkben taglaltak érdemben nem változnak addig az elektromos autókkal kapcsolatos okfejtéseid csupán akadémikusak, már a fogyasztói oldal vizsgálata során megbuknak.
Az elektromos autózás - még nem kényelmi - hanem egyáltalán használhatósági feltételei magyarországi viszonylatban egyelőre nemcsak technikai kompromisszumoktól, de nagyrészt az üzemeltetéshez/szervizeléshez szükséges infrastruktúra elmaradottságától, valamint a jogszabályi környezet erős hiányosságaitól terheltek.

Az átlagautós nem kalandot keres, hanem A-ból B-be szeretne eljutni.
Most akkor drágább? Vagy olcsóbb, csak hülyék az emberek, és nem számít nekik? Jó lenne ha eldöntenétek.
 
M

molnibalage

Guest
Értem, nincs több kérdésem.
Érvet és számokat még mindig nem látunk tőled. Csak ezért beregelni felesleges volt.

Nyilván ez így is marad.
Persze, nyilávn adómentes marad a villanytöltés, ha érezhető lesz a költségvetési hiány...
Meg senkire nem fogják ráverni a hálózat átalakítási díját. Számold már ki a teljesítményeket, amik ráadásul durva tranzienssel bírnak.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
S

speziale

Guest
Esetleg a golfot nem Teslához kéne hasonlítani, hanem e-golfhoz, vagy leafhez, amikkel simán megteszed a távot. Bevásárolni pedig lehet olyan helyen is, ahol van villámtöltő, és amíg bevásárolsz addig feltolja az akksidat 80%-ra.

A villanyautók költségével kapcsolatban azért elfelejted azt az apróságot, hogy egy e-Golf 12 millióba kerül, míg egy hasonló teljesítményű és felszereltségű benzines 7,5-be, ha dízel akkor meg kb. 8-ba.
Ennyi pénzt te az életben nem spórolsz meg a karbantartási költségeken.Az üzemanyag költségek összevetése meg szerintem eléggé unfair dolog, mivel jelenleg a benzin árának a 60%-ka adó. Viszont ha a villanyautó tömegesen elterjed, akkor nyilván az áram esteében is változni fog a dolog.
Mondjuk vegyük a legújabb Golf mutatóit. Az RDE (én nem NEDC!) ciklus szerint 17 kwh-át fogyaszt 100 km-en (vagyis 200 km-t tudsz vele megtenni, persze nem autópálya tempóval), míg az 1,5 tsi 5,8 litert. Előbbi nálunk ÁFA nélkül kb. 460 ft-be kerül, míg utóbbi kb. 2300-ba. De ha ennek leveszed a 60/65%-át, akkor máris csak 900 ft a benzines költsége!! Most te egyéni szinten persze örülhetsz, hogy mennyivel olcsóbb most tankolnod, de társadalmi szinten ettől ez még nem lesz optimális.
Az elektromos autók terjedésével kacsolatban ráadásul van másik probléma is, mégpedig az, hogy ehhez gyakorlatilag teljesne újra kellene varrni az energia rendszert, hiszen egy csomó villamosenergia termelő erőműre lenne szükség, és a hálózatokat is át kellene alakítani, hogy elbírja azt, ha rádugnak a hálózatra pár százezer supercharger-t. aztán azt meg ki is fizetné?
És az perzse jól hangzik, hogy az év 365 napjából mondjuk 330-ban kevesebbet mész vele mint 50-60 km. De mi van azzal a maradék 30 nappal? amikor messzire kell menned? Fenntartasz ezért egy másik autót? Vagy akkor mindig kölcsönzöl 1-et? annak a díja mennyi is lenne, ha mondjuk el akarnál menni vele 1 hétre horvátba?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Hallom fé füllel másfél blokk (??) áll Pakson, mínuaz harmad teljesítmény, gázerőművel pótolva?
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
A benzines autók pedig majd ingyen szervizelik magukat, nem?
view.php


Illetve mi nem igaz még, abból amit írtam?
zAALEGERSZEG LEMARADT, egy darab töltő a polgármesteri hivatallal szembe, egy zsákutcában. (pontosabban Dísz tér széle)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Felsorolnád a helyzeteket az utóbbi évből, amikor 250 km hatótáv ne lett volna elég?
Továbbra is elérhető youtube-on, hogy egy e-golffal hazajöttek Berlinből teljesen vállalható idő alatt.
A garázsodba nem kell töltő, csak egy konnektor. Feltételezem az már most is van. Ha rápakolják a mostani benzines terheket az áramra, akkor sem fog többre kijönni. Ellenben a hatótávok folyamatosan nőnek.
Prágába pl. félútig se jutottam volna el, Szigetszentmiklós-Zánka-Mosonmagyaróvár-Zánka távra is kevés lett volna (hát még ha haza is akartam volna jönni), de ugyanúgy itthonról volt Nemesvámos oda-vissza némi kitérővel, az is több, vagy mikor apámhoz vidékre jártam kórházlátogatásra (na, egy villanyautóval párszor ott is aludhattam volna), hogy csak néhányat mondjak. Ráadásul a magyar kocsiállomány jó részének csak csillaggarázs jut, akkor hol a kórságba tudnák ezeket estétől-reggelig feltölteni szerinted?!! A városokban a kocsik hány %-a áll csak az utcán ahol nincs "delejkút", vagy ha lesz akkor szerinted az majd ingyen lesz?!!
A youtube-on meg nem lehet utazni, ott volt már sok hülyeség nem kell mindent benyelni, ráadásul szerinted mi az a "vállalható idő", ezt szemérmesen elhallgattad?!
Nem azt mondom, hogy a villanyautó soha nem lesz használható (bár én inkább helikopterrel járnék!), hiszen egy milliomos-családnál már most is belefér hogy az Audi/Merci/akármi MELLETT anyu azzal jár elverni a butikokba a túl sok pénzüket. Az átlagemberek családi kocsijától viszont ez olyan messze van mint egy afrikai gyémántbányász munkahelye az Empire State Building csúcsától.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 998
31 076
113
De ne a fapados golfhoz hasonlítsd, mert az e-golf alapjáraton fullextrás. Szóval te annyit mész, hogy mindig csutkára merítve lenne otthon az autó, ha valóban így van, akkor neked valóban nem éri meg egyelőre, de nem te képviseled az átlagot.

Arra volt már számítás, hogy milyen környezetterhelést jelent az, amíg az olaj eljut a autód tankjába? Mert akkor már azt is illene beleszámolni.
Fullextrásnak nevezni az e-Golfot kissé barokkos túlzás, mert az árlistát és a konfigurátort nézegetve még messze lehet pakolni bele extra felszereltségeket. (pl. Pesten a tolatóradar szinte kötelező, de a hátsó oldallégzsák vagy az autópályán hasznos holttérfigyelő rendszer is mind-mind felárasak.) Emellett a legdrágább "sima Golf" változatnak az R-nek az ára annyi kb, mint az elektromos Golfnak. (de ha nem a petrolheadeskedünk és hétköznapi használatra nézünk akkor a maxos Highline ára 6,4 milliótól indul ami még mindig jóval alacsonyabb mint az e-Golfé)
Nem azt mondom, hogy mindig csutkára járatom az autót, de a hétköznapokat figyelembe véve egyrészt manapság az ember elvárhatja azt jogosan, hogy az autója azért egy töltéssel/tankolással 500 kilométert elmenjen, másrészt mindig használatra készen álljon és ne kelljen X időt várnia mert éppen a Coulombok vándorolgatnak a töltőzsinóron keresztül.
Az igaz, hogy nem vettem figyelembe a terhelést, míg az olaj Szerjózsáéktól eljut a kocsiig, de az valszeg nem haladja meg azt, mint amikor az akksit jó környezetszennyező módon legyártják Kínában, majd pedig a szintén nagyon környezetbarát nehézolajjal működő teherhajókon elviszik a valamelyik kikötőbe és onnan a VW valamelyik gyárába.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

torsen

Guest
Személyes meglátásaim...

Az autóiparban a Tesla megpróbál teret nyerni, újra felosztani a piacot. Ezért erőlteti és csinált divatot az akkus autóból és bevállalja miatta a járművenkénti több ezer dolláros veszteséget is. A "hagyományos" gyártók alig ugranak a technológiára, mert nem akarnak veszteséget "gyártani" egy jelenleg még kiforratlan technikával. Jobbára kivárnak, ímmel-ámmal jönnek a piacra a járművek(imkább csak azért, hogy a fejlesztési versenyben ne maradjanak le) , közben a hagyományos autók eladásából szépen megélnek.

A villanyautó gyártásban már most látszik a mostani viszonylag kis darabszámok mellett is a fel-fel lépő nyersanyaghiány (lítium) problémája is.

Vannak akik egyszerűen zsákutcának tartják az akkus kocsikat. Ilyen pl. a Toyota de ide sorolható a Hyundai-Kia is, aki szerint ez csak átmeneti állapot, ők az üzemanyagcellában hisznek és gyártják is! 20 éve körberöhögtük a Priust az alakja, hangja, meg a röhejes belseje miatt. Ma meg hibridben ők a csúcs, milliószám gyártják, relatíve olcsón. Lehet, hogy az FC is hasonló utat jár be.

Az akkus autók hatótávja jelenleg csak kiegészítő szerepben elegendő. Ezt látják a gyártók is, emiatt vannak pl. a VW-nél autócsere programok, aki e-Golfot vesz és Madridba megy, a nyaralás idejére becserélheti a kocsiját egy "rendes" Golfra.

A molni által is írt töltősűrűség is probléma, de ezt gyorsan lehet orvosolni, meg is történt:

https://www.swarco.com/sthu/Megoldá...zabályozás-az-elektromos-töltőkre-vonatkozóan

Ez a kormányrendelet már mutatja a villany fizetőssé és jövedéki adózásossá tételének egy módját is.

A töltéshez használt eszközöket le lehet plombálni, ugyanúgy mint a villanyórát. Máris rajta lehet a jövedéki adó. Az országos elektromos hálózat túlterhelését csökkenteni lehet egy kedvezményes töltési időszak megjelölésével, ami egybe esne az éjszakai fogyasztási "gödörrel". Hálózatfejlesztés nélkül is középtávon elegendő lehet így a jelenlegi villamos energia termelő és elosztó hálózat.

A villanyautók majd mindegyike (már a Leaf is) képes valamilyen hálózati kommunkiációra (Leaf GPRS alapon, a mai tevezők már 5G-ben gondolkodnak) ezzel lehetővé válik a járművek hálózatba kötése, ezáltal a meglévő töltőállomások hálózatszerű szétosztása (Nem akkor töltök amikor kimerülök, hanem amikor a hálózat javasolja a járművek mozgását és a szabad töltőállomásokat figyelembe véve.) Ez része a Car-to-X hálózai rendszernek. Erre épül Mo-on a Zalaegerszeg környéki "okosváros és okos út". Ritkán szoktam dicsérni a magyar kormányt (akár a mostanit, akár az elődeit) de ebben jót léptek. Visszautalva a töltés-jövedéki adózás körre, a hálózatba kötött villanyautók a rendszerben "bevallhatják" a töltésüket is, illetve a felvett árammennyiséget is, így akár bárhol tölthetünk, a kocsi elárul minket. Szoftverkérdés.

Szóval sok van mellette, ellene...hogy mennyire megosztó a helyzet, az is mutatja, hogy a nagy gyártók sem tudnak dönteni. Alakul egy akkus csoport a Tesla, BMW, VW révén, ugyanakkor az FC-re szavazott a Toyota, Honda, Nissan, Hyundai-Kia és feltehetően a Mercedes. A hidrogénkút hálózat fejlesztésére is van EU_s határozat.
A többieknek alig van pénzük ilyen fejlesztésekre és mérnökeik is alig vannak. A nemrég lezajlott Opel vásárlást a PSA részéről is inkább technológia szerzésnek és mérnöki állomány bővítésnek tartják. A PSA rögtön be is nyögte, hogy az Opelből az elektromobilitás vezető márkáját akarja faragni. A hagyományos technikát meg csinálják a franciák tovább és megvehetjük majd Opel cimkével is. .

Úgyhogy csak dőljünk hátra és várjuk ki a végét, nem érdemes egymás torkának esni.
 
M

molnibalage

Guest
Vannak akik egyszerűen zsákutcának tartják az akkus kocsikat. Ilyen pl. a Toyota de ide sorolható a Hyundai-Kia is, aki szerint ez csak átmeneti állapot, ők az üzemanyagcellában hisznek és gyártják is! 20 éve körberöhögtük a Priust az alakja, hangja, meg a röhejes belseje miatt. Ma meg hibridben ők a csúcs, milliószám gyártják, relatíve olcsón. Lehet, hogy az FC is hasonló utat jár be.
Én most vakarom a fejem rajta. Semmiféle racionalitást nem látok a vételében.

Az akkus autók hatótávja jelenleg csak kiegészítő szerepben elegendő. Ezt látják a gyártók is, emiatt vannak pl. a VW-nél autócsere programok, aki e-Golfot vesz és Madridba megy, a nyaralás idejére becserélheti a kocsiját egy "rendes" Golfra.

A molni által is írt töltősűrűség is probléma, de ezt gyorsan lehet orvosolni, meg is történt:

https://www.swarco.com/sthu/Megoldások/Elektromobilitás-eMobility/Szabályozás-az-elektromos-töltőkre-vonatkozóan
Ez csak fizető parkolásra vonatkozik. A fővárosi csillaggarázsos autótulajnál ez 0 megoldást jelent. Ezerszámra vannak parkoló autók csak a 11. kerületben...
Ja, és ha ez pénz kerül, akkor valakira rá fogják terhelni. Ha nem, akkor meg adó jellegű, ergo az nem vellanyos autótulaj vagy a nem autótulaj is finanszírozza más hobbiját. Remek....


A töltéshez használt eszközöket le lehet plombálni, ugyanúgy mint a villanyórát. Máris rajta lehet a jövedéki adó. Az országos elektromos hálózat túlterhelését csökkenteni lehet egy kedvezményes töltési időszak megjelölésével, ami egybe esne az éjszakai fogyasztási "gödörrel". Hálózatfejlesztés nélkül is középtávon elegendő lehet így a jelenlegi villamos energia termelő és elosztó hálózat.
Nem országos hálózattal van baj. Képeld el, hogy ha csak beáll tölteni 10 db autó ma mondjuk Bikás Parkban. MW nagyságrendű lökést ad a lokáis hálózatnak. Ez olyan, mintha egyszerre kapcsolná fel 500-800 család az otthoni fogyasztását. És ez szutyok 10 db autó...

A villanyautók majd mindegyike (már a Leaf is) képes valamilyen hálózati kommunkiációra (Leaf GPRS alapon, a mai tevezők már 5G-ben gondolkodnak) ezzel lehetővé válik a járművek hálózatba kötése, ezáltal a meglévő töltőállomások hálózatszerű szétosztása (Nem akkor töltök amikor kimerülök, hanem amikor a hálózat javasolja a járművek mozgását és a szabad töltőállomásokat figyelembe véve.) Ez része a Car-to-X hálózai rendszernek. Erre épül Mo-on a Zalaegerszeg környéki "okosváros és okos út". Ritkán szoktam dicsérni a magyar kormányt (akár a mostanit, akár az elődeit) de ebben jót léptek. Visszautalva a töltés-jövedéki adózás körre, a hálózatba kötött villanyautók a rendszerben "bevallhatják" a töltésüket is, illetve a felvett árammennyiséget is, így akár bárhol tölthetünk, a kocsi elárul minket. Szoftverkérdés.
Ez a rész napközben és este ok. De a hagyományos benzinkutas és gyorstöltést semmilyen szinten nem orovosolja. Na, akkor képzeld el azt, hogy egy mai benzinkút helyett mi lenne, ahol 1 óra alatt mondjuk megtankol 40 autó De ez jön és távozik is. A villanyauónál meg a gyorstöltés is órás nagyságrend. Izé...

Úgyhogy csak dőljünk hátra és várjuk ki a végét, nem érdemes egymás torkának esni.
Nem torkásnak eseés, csak amikor megint benyögi, hogy "olcsóbb" és a mász faszával veri a csalánt esete van, és le sem esik neki a sok okítás ellenér, akkor nem fogjuk a buksiját megsimogatni...
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Hallom fé füllel másfél blokk (??) áll Pakson, mínuaz harmad teljesítmény, gázerőművel pótolva?

Az 1-es blokkban tervezett teljesítménycsökkentés villamos karbantartás miatt, a 3-as meg egy villamos alállomás hibája miatt automatikusan leállt.

http://www.atomeromu.hu/hu/Rolunk/Hirek/Lapok/HirReszletek.aspx?hirId=559

http://www.atomeromu.hu/hu/Rolunk/Hirek/Lapok/HirReszletek.aspx?hirId=558

De ne offoljuk szét az autós topikot. ;]
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Személyes meglátásaim...

Az autóiparban a Tesla megpróbál teret nyerni, újra felosztani a piacot. Ezért erőlteti és csinált divatot az akkus autóból és bevállalja miatta a járművenkénti több ezer dolláros veszteséget is.

Vagyis, ez olyan, mintha úgy kívánnám a világ újrafelosztását elérni, hogy van egy hadseregem, támadok és nem érdekelnek a veszteségek. Egyszer viszont nem lesz több zoldátyi...

Nem érzem azt az ütōerōt a Tesla-n, amit komolyan lehetne venni. Több ezer dállárt éget el a mások pénzébōl, mire kigurul a járgány a kapun. Persze, most nem gond, mert ingyen van a pénz, de amikor nem lesz ingyen és bajos lesz a tōkebevonás, akkor mi van!? Losendzselesztōl Tokió-ig jön egy margin call, aztán megy minden a levesbe.

Egy valamit illene tisztán látni... A Tesla nem azért lett az ami mára lett - mert a techológia blabla, hanem ebben az évtizedben lett olcsó a pénz. Korábban is voltak elektromos járgányok, de aztán valahogy nem ment a piac.

Jah, tudom. Az olajrobbi kinyírta. Jogos. Persze. Mert tényleg olyan idióták, hogy kell nekik a benzin, amin nagyon nem lehet emelni, mert a kocsi Bill elsírja magát, de bezzeg az új járgányokba minden eddiginél komolyabb, több és drágább műanyagpanel kell.. Nem jó. A mocskos kōolajlobbi rávette a GM-et (ami akkoriban a mai Tesla többszöröse volt), hogy hagyjon fel a fejlesztéssel, de a zseniális Musk-kal nem bírtak. Jah, persze.

Ezeknek az olcsó pénz az oxigén az égéshez. Ha nincs, akkor gyorsan vége a mutatványnak. Én a Musk helyében megpróbálnám gyorsan elboltolni a Tesla-t, amíg tart a hype, mert gyorsan jöhet a kijózanodás (nem véletlen a sok IPO sem mostanság...), aztán nem lesz della a rokettákra.
 
M

molnibalage

Guest
Ezeknek az olcsó pénz az oxigén az égéshez. Ha nincs, akkor gyorsan vége a mutatványnak. Én a Musk helyében megpróbálnám gyorsan elboltolni a Tesla-t, amíg tart a hype, mert gyorsan jöhet a kijózanodás (nem véletlen a sok IPO sem mostanság...), aztán nem lesz della a rokettákra.
A Tesla és a Falcon külön pénzekből megy szerintem és az F9 már elérte azt, hogy önjáró legyen. A Tesla ennek közelében nincs.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 218
57 584
113
Nem láttam a korábbi kifejtéseket. Megcáfolva mondjuk egyik állításom sem lett.

De akkor.

1. Tesla vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?

2. Nissan Leaf, vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?


Kb igen,mert 2x annyiba kerül 1 új e golf,mint egy benzines,azt kb sosem autózod ki a dodzsemből.
Nem mellesleg 9 misi körül olyan egyel magasabb méretosztályú kocsit veszel,amiben van vagy 160-180 paci,vagy 350 nm,és nagyjából teljesen extrás,no most nekem nagyon komoly érveket kellene felhoznod,egy e stra,vagy egy 160 lovas,380nm :D kombi,fullos insignia ellen,hogy a dodzsemet válasszam,ami eszik 5 litert a pályán,és 900-1000 km a hatótávja.;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 731
113
Önkényes kiemelések tőlem!

Veszprémben kemény egy helyen van villámöltő a város közepén a piac és a buszpályaudvar mellett ahol mindent lehet csak bevásárolni nem (persze a piacnapoktól eltekintve). Arról nem is beszélve, hogy az a töltő hol működik hol nem (https://villanyautosok.hu/2018/01/19/ujra-uzemel-veszpremi-villamtolto/). Az e-Golf alapára pedig még mindig kétszerese a sima Golfénak és az állami támogatással is jóval drágábbra jön ki. Az e-Golfra maximálisan 300 kilométeres hatótávot adnak meg (http://zoldautok.hu/2017/08/06/uj-volkswagen-e-golf-teszt/) amiről egyrész tudjuk, hogy marketingszöveg, másrészt még mindig elmarad a benzines 7-800 kilométerétől. (Ami viszont saját tapasztalat.)
Viszont én még mindig azt mondom, hogyha bármilyen gebasz beüt és azonnal kell menjek akkor megszexuálhatom magamat ott helyben a villanyautómmal kraft nélkül, mert még a villámtöltővel is annyi időbe telik használhatóra feltölteni az akksit, mint amennyiből megteszem a fentebb említett 30 kilométert. (szabályosan a sebességhatárokat betartva) Miközben a benzinessel csak fogom magam és beállok az első benzinkúthoz és 5 perc alatt megtankolok meg fizetek is. Márpedig ha menni kell akkor minden egyes perc számít, mert lehet pont az a fél óra lesz a döntő.
Én pedig ezt a flexibilitást sokkal többre értékelem, minthogy környezetkímélően suhanhatnék 0 gramm emisszióval. (Ami végképp nem 0 mivel a villanyautó és annak gyártásakor sokkal több károsanyag keletkezik, mint a hagyományosoknál, az akkumulátorok későbbi sorsáról nem is beszélve. Ja meg a delejt is elő kell valahogyan állítani.)

Egy ismerősöm anno gyakran szóvá tette, hogy miért üzemeltetek autót, sok pénzt elvisz, bezzeg ő nem venne, anélkül is betudta járni Európát (vasutas...)
Nyilván elmondtam, hogy miért; mert érdeklődési körömbe esik az autózás, mert azok az úti célok, ahova én járok, körülményesen és időigényesen érhetők el tömegközlekedéssel, ja és nem vagyok vasutas, s csak ezért meg nem is leszek...
Egyik alkalommal diadalittasan csapott le elém egy kockás lapot, amin kiszámolta, hogy mennyibe kerül egy autó egy évben úgy, hogy még be sem indítottad!
Mondtam neki, hogy képzeld tudom, hisz én ilyen kiadásokat ki is fizetek...
...de Jani, ha így gondolkozol, akkor neked nem is való autó!
Próbáltam neki elmagyarázni a lényeget; hogy az autó a mozgás szabadsága, a bármikor, s (persze életszerűen) bármekkora távolságra eljutás lehetősége s ennek a lehetőségnek, a készenlétnek az árát fizeted meg a fix költségekkel.
Akkor áthatóan nem jött át neki a mondandóm.

Aztán gyerekük született, meg a szülei betegesek lettek, s valahogy az ingyen vonat nem akkor indult és nem oda, ahova hirtelen kellett volna...
...s Jani megvette élete első autóját.o_O:D

Az elektromos autó jelenlegi hatótávolságával és tölthetőségével (térben és időben) a vastagon szedett feltételeket még nem tudja teljesíteni.


Ui.: Apropó! Azt a sztorit írtam már nektek, amikor múlt év októberében egy péntek éjszaka 23 órakor - végre hazaérve kicsivel előtte - kaptam egy telefonhívást egy jó barátomtól, hogy bezárta az autójába a kulcsot (roncsoláskár nélkül az adott típust senki nem vállalta kinyitni,) s el kéne vinni m o s t a pótkulcsot?

Miskolcról...Tatabányára...:eek::eek::eek:

(Reggelre időpontom volt a pálinkafőzdébe:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:)

Na ezt old meg elektromos autóval! (Még a csóri, 1.4-es Fiat Albeával is hajnali fél ötre otthon voltam)
 
S

speziale

Guest
Hm.. Nem tudom, de remélem, hogy így van.

Azért én ennyire nem szólnám le a Teslat. A nagy autógyárakkal az a baj, hogy a tőkéjük a jelenlegi infrastruktúra gyártáshoz szükséges eszközökbe van lekötve, ezért senki sem csinált egy kifejezett elektromos autó platformot, hanem a meglévő padlólemezekbe próbálta beszuszakolni. Ezzel szemben a Tesla üres lappal indított, így tudott egy teljesen új architektúrát kialakítani. És azért lássuk be elég komoly fejlődést indított be ezen a téren. Az első Tesla S még 60 kwh-ás akkucsomaggal készült, a jelenlegi csúcs pedig 100 kwh-sal. Az ADAC RDE ciklus mérése szerint egy tesla s 24 kwh fogyaszt 100 km-en, vagyis valós körülmények között tud 400 km-t megtenni.
Vagy nézzük az elektromos golfot, aminek az előző verziója, ami ugyanúgy a 7-es golfon alapszik, mint a mostani legújabb, még 24 kwh-ás akkupakkal készült, a mostani pedig 34-el! Gyakorlatilag 4 év alatt 1,5szerezték az akku kapacitást, úgy hogy méretre nem nőtt az akkucsomag. DE Németországban a főbb autógyártók most vezetik be a 350 kw-os superchargereket, amikkel még egy 100 kwh-ás akkucsomag is elég emberi idő alatt feltölthető.
Szóval a fejlődés öles léptekkel halad. És ha jönnek a lítium-kén aksik, amik sokkal olcsóbbak lesznek a jelenlegi lítium-ion akksiknál és nagyobb lesz az energiasűrűségük, akkor azért más lesz a leányzó fekvése...
ráadásul nem tudjuk hogyan fog kinézni 10 év múlva a közlekedés. simán lehet, hogy az önvezető autókkal olyan car sharing szolgáltatások lesznek, hogy amikorra akarsz oda rendelsz egy autót, aztán az elfurikázik oda ahová szeretnéd. aztán ha a városban közlekedsz akkor elektromosat rendelsz, ha meg messze mész, akkor plugin hibridet
Ezt persze nem biztos, hogy a Tesla megléi majd, de hát láthattuk már a történelemben, hogy sokszor nem a fáklyavivő aratja le a babérokat...de azért az tagadhatatlan hogy rendesen felkavarta az állóvizet...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 184
113
speziale

" A nagy autógyárakkal az a baj, hogy a tőkéjük a jelenlegi infrastruktúra gyártáshoz szükséges eszközökbe van lekötve, ezért senki sem csinált egy kifejezett elektromos autó platformot, hanem a meglévő padlólemezekbe próbálta beszuszakolni. Ezzel szemben a Tesla üres lappal indított, így tudott egy teljesen új architektúrát kialakítani."

A Nissan Leaf-et is kifejezetten elektromos autónak tervezték, és a Nissan elég nagy cég :)
Ezen a téren se hozott semmi újat a Tesla...