Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

S

speziale

Guest
speziale

" A nagy autógyárakkal az a baj, hogy a tőkéjük a jelenlegi infrastruktúra gyártáshoz szükséges eszközökbe van lekötve, ezért senki sem csinált egy kifejezett elektromos autó platformot, hanem a meglévő padlólemezekbe próbálta beszuszakolni. Ezzel szemben a Tesla üres lappal indított, így tudott egy teljesen új architektúrát kialakítani."

A Nissan Leaf-et is kifejezetten elektromos autónak tervezték, és a Nissan elég nagy cég :)
Ezen a téren se hozott semmi újat a Tesla...

ez nem igaz. Az első generációs Leaf a Nissan Pulsar-ból lett átalakítva. A mostani generációk már külön EV platformra épülnek.
Megjegyzem a Tesla Model S bemutatója korábban volt, mint a Leaf protoé
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
speziale

" A nagy autógyárakkal az a baj, hogy a tőkéjük a jelenlegi infrastruktúra gyártáshoz szükséges eszközökbe van lekötve, ezért senki sem csinált egy kifejezett elektromos autó platformot, hanem a meglévő padlólemezekbe próbálta beszuszakolni. Ezzel szemben a Tesla üres lappal indított, így tudott egy teljesen új architektúrát kialakítani."

A Nissan Leaf-et is kifejezetten elektromos autónak tervezték, és a Nissan elég nagy cég :)
Ezen a téren se hozott semmi újat a Tesla...

A Tesla a frontálisan lerohanó "Musk -féle" "brutal-marketingben" hozott "újat"!
Technikai szempontból: a sok ezer telefonakkumulátor helyett megnövelte egy lítium akku kapacitását méret-optimalizálással (kb +15%)! és használható mennyiséget épített be!
Csak kihasználta a olaj/autógyár-lobby végletekig nyereség-hajhász stratégiáját.
"Dobott egy lapáttal" a meglévő keresletre, majd megcsinálta azt ami (technikailag) 5-10 éve lehetséges volt!

"...jókor, jó helyen...", de közel sem egy Tesla !!!


...inkább Edison, ő is másokkal "gyártatott" szabadalmakat(majd ezekkel létrehozta General Electric-világcéget). Ehhez is tudás kell, más irányú képességgel, időnként vastag bőrrel az arcon.
...de hát ilyen világban élünk!

U.i: a "Cukorsüveg"-fiú(Zukerberger) is mástól nyúlta le Facebook-ot, akiket (egy testvérpár) "kifizetett" 300.000$ -val!
De ezt az üzleti "stratégiát" csinálta Bill G. is.
"Tanuljatok Tőlük"!!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 187
113
speziale

Biztosan sok olyan közös alkatrészük van, aminek semmi köze sincs az autó hajtásrendszeréhez. Ettől még én úgy tudom, hogy a Leaf platformja kifejezetten az EV-hez lett kifejlesztve. Költségek szempontjából nem mindig előny az, hogyha egy autó alkatrészei 100%-osan egyediek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ez pont olyan "megérés", mint szélkerék és a napelem. Amíg az adófizetők összedobják arra a pénzt, hogy ingyen és/vagy jövedéki adó nélkül tankolja addig persze... Ez az összedobás akkor is megtörténik, ha az adófizető kurvára nem ért ezzel egyet...

Nah előre léptünk. Beláttad, hogy megéri. wow

Ez a képviseleti demokrácia márcsak ilyen. Fizetünk nyugdíjat olyanoknak akik 1 hónapot, soha nem dolgoztak MOon. Egyetértesz vele? Nem? Tuti fix szavazót jelent? Igen.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Prágába pl. félútig se jutottam volna el, Szigetszentmiklós-Zánka-Mosonmagyaróvár-Zánka távra is kevés lett volna (hát még ha haza is akartam volna jönni), de ugyanúgy itthonról volt Nemesvámos oda-vissza némi kitérővel, az is több, vagy mikor apámhoz vidékre jártam kórházlátogatásra (na, egy villanyautóval párszor ott is aludhattam volna), hogy csak néhányat mondjak. Ráadásul a magyar kocsiállomány jó részének csak csillaggarázs jut, akkor hol a kórságba tudnák ezeket estétől-reggelig feltölteni szerinted?!! A városokban a kocsik hány %-a áll csak az utcán ahol nincs "delejkút", vagy ha lesz akkor szerinted az majd ingyen lesz?!!
A youtube-on meg nem lehet utazni, ott volt már sok hülyeség nem kell mindent benyelni, ráadásul szerinted mi az a "vállalható idő", ezt szemérmesen elhallgattad?!
Nem azt mondom, hogy a villanyautó soha nem lesz használható (bár én inkább helikopterrel járnék!), hiszen egy milliomos-családnál már most is belefér hogy az Audi/Merci/akármi MELLETT anyu azzal jár elverni a butikokba a túl sok pénzüket. Az átlagemberek családi kocsijától viszont ez olyan messze van mint egy afrikai gyémántbányász munkahelye az Empire State Building csúcsától.


https://www.portfolio.hu/vallalatok...csaban-uj-toltot-helyeztek-uzembe.274449.html

az első töltőt Békéscsabán helyezték üzembe, a tervek szerint az év végéig a hálózat mintegy 100 töltőállomásból áll majd.
btw csillag garázsnál is elég jól meg lehet oldani a töltést. A fenti tötő is csilag alatt van.
pl
EVsOslo_CarlosBryantFlickr2500.jpg



Minden autó újként kezdi. Amikor egy 3as méretű, dinamikájú autó 50k$ alatt nincs akkor nem csoda ha egy 35-50k$os 3asért sorba állnak az emberek. Főleg, hogy Sből kiindulva fentartása is messze sokkal olcsobb.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
A hideg mennyire szívja le az akksit? Ha télen 1 hetet kint áll mondjuk a csillaggarázsban akár -10 fokban?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A hideg mennyire szívja le az akksit? Ha télen 1 hetet kint áll mondjuk a csillaggarázsban akár -10 fokban?

Olvastam erről de annyira nem emlékszem. Attól is függ mennyire van tötve. Ha jól emlékszem leglegrosszabb esetben egy 20% is eltünik.

Norvégiában amúgy S ,X nagyon népszerű biztos sok tapasztalat van ott is kemény -okkal.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Paks 1 amúgy 2030-2037 közt végleg leáll? Hosszabbítani nem lehet?

Ha igen jól gondolom Paks 2 árának töredékéből kijönne hosszabítás? :D
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Olvastam erről de annyira nem emlékszem. Attól is függ mennyire van tötve. Ha jól emlékszem leglegrosszabb esetben egy 20% is eltünik.

Norvégiában amúgy S ,X nagyon népszerű biztos sok tapasztalat van ott is kemény -okkal.
Ott eleve ki van építve valami utcai erősáramú hálózat a klasszikus autók melegen tartására, így nekik könnyű.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Önkényes kiemelések tőlem!



Egy ismerősöm anno gyakran szóvá tette, hogy miért üzemeltetek autót, sok pénzt elvisz, bezzeg ő nem venne, anélkül is betudta járni Európát (vasutas...)
Nyilván elmondtam, hogy miért; mert érdeklődési körömbe esik az autózás, mert azok az úti célok, ahova én járok, körülményesen és időigényesen érhetők el tömegközlekedéssel, ja és nem vagyok vasutas, s csak ezért meg nem is leszek...
Egyik alkalommal diadalittasan csapott le elém egy kockás lapot, amin kiszámolta, hogy mennyibe kerül egy autó egy évben úgy, hogy még be sem indítottad!
Mondtam neki, hogy képzeld tudom, hisz én ilyen kiadásokat ki is fizetek...
...de Jani, ha így gondolkozol, akkor neked nem is való autó!
Próbáltam neki elmagyarázni a lényeget; hogy az autó a mozgás szabadsága, a bármikor, s (persze életszerűen) bármekkora távolságra eljutás lehetősége s ennek a lehetőségnek, a készenlétnek az árát fizeted meg a fix költségekkel.
Akkor áthatóan nem jött át neki a mondandóm.

Aztán gyerekük született, meg a szülei betegesek lettek, s valahogy az ingyen vonat nem akkor indult és nem oda, ahova hirtelen kellett volna...
...s Jani megvette élete első autóját.o_O:D

Az elektromos autó jelenlegi hatótávolságával és tölthetőségével (térben és időben) a vastagon szedett feltételeket még nem tudja teljesíteni.


Ui.: Apropó! Azt a sztorit írtam már nektek, amikor múlt év októberében egy péntek éjszaka 23 órakor - végre hazaérve kicsivel előtte - kaptam egy telefonhívást egy jó barátomtól, hogy bezárta az autójába a kulcsot (roncsoláskár nélkül az adott típust senki nem vállalta kinyitni,) s el kéne vinni m o s t a pótkulcsot?

Miskolcról...Tatabányára...:eek::eek::eek:

(Reggelre időpontom volt a pálinkafőzdébe:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:)

Na ezt old meg elektromos autóval! (Még a csóri, 1.4-es Fiat Albeával is hajnali fél ötre otthon voltam)
Továbbra is:
Az elektomos autó elővárosi ingázáshoz készült, tömegközlekedés mellé/helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

torsen

Guest
[
Vagyis, ez olyan, mintha úgy kívánnám a világ újrafelosztását elérni, hogy van egy hadseregem, támadok és nem érdekelnek a veszteségek. Egyszer viszont nem lesz több zoldátyi...

Igen, erről írtam én is...
Ha viszont a veszteségek ellenére elfoglalod a világot?
Értsd, a Tesla olyan mértékű szereplő lesz a villanyautó piacon korai érkezése, PR tevékenysége, a divat stb. miatt, mire kiforr a technika( vagyis a villanyautó használható és olcsó lesz) akkor övé a piac. Lutri... Ez a a lutri, amit a komoly, tradicionális gyártók nem akarnak bevállalni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
A Tesla jelenle
[


Igen, erről írtam én is...
Ha viszont a veszteségek ellenére elfoglalod a világot?
Értsd, a Tesla olyan mértékű szereplő lesz a villanyautó piacon korai érkezése, PR tevékenysége, a divat stb. miatt, mire kiforr a technika( vagyis a villanyautó használható és olcsó lesz) akkor övé a piac. Lutri... Ez a a lutri, amit a komoly, tradicionális gyártók nem akarnak bevállalni.
A Tesla jelenleg olyan 55 milliárd dollár kapitalizációjú. A VW-nél eddig olyan 15 milliárd EUR va dízel-botrány, 20 milliárd EUR meg fejlesztési zsozsó. Ma az EUR/USD 1.24-en áll, szóval ez a kettō tétel a VW-nél a Tesla jelenlegi (túlzó) árazás melletti kapitalozációja.

Érdemes megnézni a Tesla tulajdonosi szerkezetét is:
http://m.portfolio.hu/vallalatok/ce...lehet-a-vilag-leggazdagabb-embere.274603.html

Ezek mind kockázati tōkések - jellemzōen alacsony kamatkörnyezetben élnek meg, a többi meg közkézhányad - triggerd by Musk

Persze, az is kérdéses, hogy majd hogyan lesz ebbōl pénz. Bírom, amikor jönnek az elemzōk az üzemi eredménnyel meg a mutatószámaikból kreált prognózissal. Folyamatosan várják a költségek csökkenését a darabszám felfutásával, holott
- az akku nyersanyagok végesek. Lepofozott nyersanyag-árak mellett is veszteséges (mi lesz akkor, ha még komolyabban felnyomják az árakat ezen a téren!? Ha egy bitkojin lehet 10000 dolcsi, akkor itt is lehet földindulás
- Trump adózási ötletei (hát igen, nehéz lesz adóparadicsomozni) másrészt ha túltolja a nyersanyag-dilit, kaphat belōle vissza. Ha populosita politikus lennék, azonnal büntetōvámot tennék a Tesla-ra (jól hangzik, meg garantált ingyenreklám)
- válságállóság - na, ez megint hiányzik. A németeknek van benne tapasztalata
- akkutöltés körüli kérdések - számtalanszor ki lett tárgyalva..
 
M

molnibalage

Guest
Paks 1 amúgy 2030-2037 közt végleg leáll? Hosszabbítani nem lehet?
Ha igen jól gondolom Paks 2 árának töredékéből kijönne hosszabítás? :D
Elvi szinten lehet, hogy lehetne, de a civil ellenállás miatt biztos nem kerülne rá sor. A hosszabbítás kérelemnél gondolom az első időszakból extrapoláltak, hogy hány évig tekinthető biztonságosnak a reaktor és főberendezések üzeme. Paks 2 építése miatt már amúgy sincs gazdasági és műszaki racionalitása üzemben tartani azokat. Személyzeti oldalról végképp. Nincs elég hazai szakember 1, 2, 3, 4, és az új 5+6 blokkok üzemeltetéséhez. Már most azon vakarják a fejüket, hogy az elbontáshoz honnan lesz. Addigra a mai gárda egy része nyugdíjas lesz, utánpótlás mennyisége meg totálisan elégtelen még, ha 0 db ember is vándorolna el...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A Tesla jelenle

A Tesla jelenleg olyan 55 milliárd dollár kapitalizációjú. A VW-nél eddig olyan 15 milliárd EUR va dízel-botrány, 20 milliárd EUR meg fejlesztési zsozsó. Ma az EUR/USD 1.24-en áll, szóval ez a kettō tétel a VW-nél a Tesla jelenlegi (túlzó) árazás melletti kapitalozációja.

Érdemes megnézni a Tesla tulajdonosi szerkezetét is:
http://m.portfolio.hu/vallalatok/ce...lehet-a-vilag-leggazdagabb-embere.274603.html

Ezek mind kockázati tōkések - jellemzōen alacsony kamatkörnyezetben élnek meg, a többi meg közkézhányad - triggerd by Musk

Persze, az is kérdéses, hogy majd hogyan lesz ebbōl pénz. Bírom, amikor jönnek az elemzōk az üzemi eredménnyel meg a mutatószámaikból kreált prognózissal. Folyamatosan várják a költségek csökkenését a darabszám felfutásával, holott
- az akku nyersanyagok végesek. Lepofozott nyersanyag-árak mellett is veszteséges (mi lesz akkor, ha még komolyabban felnyomják az árakat ezen a téren!? Ha egy bitkojin lehet 10000 dolcsi, akkor itt is lehet földindulás
- Trump adózási ötletei (hát igen, nehéz lesz adóparadicsomozni) másrészt ha túltolja a nyersanyag-dilit, kaphat belōle vissza. Ha populosita politikus lennék, azonnal büntetōvámot tennék a Tesla-ra (jól hangzik, meg garantált ingyenreklám)
- válságállóság - na, ez megint hiányzik. A németeknek van benne tapasztalata
- akkutöltés körüli kérdések - számtalanszor ki lett tárgyalva..


Amazon 94ben alapították ~20+évig veszteséges volt. Befik le se szarták. Mára az egyik legnagyobb coud, értékesítési cég.
Ez USben (is) így megy. Nem mellesleg elég durva, hogy Musk se fizut, se bonuszt se semmit nem kap viszont 8%ot ha messze a világ egyik/hanem legnagyobb autóipari cégévé teszi Teslat.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 312
113
A hideg mennyire szívja le az akksit? Ha télen 1 hetet kint áll mondjuk a csillaggarázsban akár -10 fokban?

Ytubon vannak -még az első szériákból- jó "home made" videók tobb napos szolgálati utakról / túrákról asszem norvégiából, térdig éro hóban stb...igaz 1hétig nem stagnált a kocsi az út szélén...de nem maradt ott sehol sem "lefagyva" (lemerulve).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
A portfóliós linket nem tudom olvasni, de nem vagyok biztos benne, hogy lenne értelme. Elég agyatlan marhaságokat szoktak műszaki téren írni.

Az első linkre az aláábi kérdéseim vannak:
  • Mi tötrénik, ha a családnak messzebbre kell mennie?
  • Akkor is lenne spórolás, ha a nem lenne ingyen töltés és bárhol a piaci árra a jövedéki adót rádobnák?
Mert ez így nem reális összehasonlítás, mert ez egy pillanatnyi teszt állapot. Ez kb. annyira használható refernciának, mint a repcsinél azt mondani az életciklus költségre, amit két felszállás között költesz a gépre és aztán abból extrapolálsz. Ha mindeni villanyautóval járna és megváltoznak a körülmények, akkor szinte semmi sem maradna a fenti írásban felvázolt előnyökből...

Molni te mindig a nincs jövedéki adó-bombát dobod be ha elektromos autókról van szó. :)
Ok, valószínűleg lesz majd jövedéki adó az áramon is, ha már ellepik az utakat az e-autók és nem jön be elég pénz az üzemanyagokból. Viszont addigra meg sokkal olcsóbbak is lesznek, hisz addigra már nagy sorozatokban fogják őket gyártani és a most épített gyárak is már megtérülnek addigra.
Te nagy bicajos vagy. Ha te messzebre mész, akkor kidobod a biciklit?
Rengeteg családnak van két autója jelenleg is, már az élhetőbbé teszi a városokat, ha a kirándulós autó mellett a másik e-autó.
Egyébként nem mindenki ijed meg attól, ha 150-200 km levezetése után fél órára be kell rakja tölteni. Na meg olyanok is akadnak szép számmal, akik tömegközlekedéssel szoktak hosszabb távra utazni. Pl. én is jobban szeretek vonattal utazni hosszú utakra.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Budapest-Veszprém távolság háztól-házig 122 kilométer ha Balatonvilágosnak megyek a hetesen (Fehérvárnak kissé kevesebb, de pl Várpalotán a rend éber őrei véletlen pont mindig a település kezdete táblánál szexuálják a népet amit valami nagyokos a lejtő közepére rakott így érthető okok miatt semmi kedvem folyton ezek miatt szívni) ami forgalomtól függően olyan 1,5-2 óra. Vegyük azt a tökéletes esetet, hogy tavasz és jó idő van (magyarán nincsen olyan hideg ami nagyban csökkentené a hatótávot) és egyenletesen illetve viszonylag simán tudunk kiérni a városból és a pályán sincsen semmilyen probléma. Még így is mire hazaérek kb sehova nem tudok menni, mivel csontig kiszívtam az akksit, amit jó pár órán keresztül töltögethetek fel. Szóval se bevásárolni nem tudok se pedig bármi baj esetén kimenni a kb 30 kilométerre lakó Nagyanyámhoz, mert éppen várok, mint a jó gyerek hogy a kedves elektronok átvándoroljanak a töltőből az akkumulátorba. (Esetleg szemét környezetromboló petrolheadként beülök Fater kocsijába és úgy megyek, de akkor meg minek az elektromos.)
Ezzel szemben vegyük a mostani hetes benzin Golfunkat ami rosszabb esetben fogyaszt 6-6,5 litert százon (pályázva ahol magasabb a fogyasztása) és így is egy tankolással simán megtehetünk vele 7-800 kilométert. Jó tudom drágább a szervize meg a benzin sincs ingyen, de még így is inkább megéri nekünk, hogy bármi esetén csak be kelljen ugorjak a kocsiba és már mehetek is, minthogy ott kelljen szobrozzak a töltőnél, hogy "légy már oly szíves és menjen beléd annyi delej, hogy egyáltalán Veszprémig elérjek". Lehet, hogy egy Tesla el tud menni egy töltéssel annyit, mint a Golf de a köztük lévő árkülönbséget sokszorosan bele tudnám tankolni az utóbbiba, nem is beszélve az amortizáció mértékéről. (Meg egy Tesla árából már dízeles német birodalmi csatacirkálót is vehetnék amivel pedig a világból kimegyek.)
Röviden amíg az elektromos autók nem tudnak olyan flexibilisek lenni használat szempontjából, mint a benzines vagy dízel társaik és elérhető áron nem tudják ugyanazt a hatótávot biztosítani addig mehet a marketing ezerrel de az átlag nem fogja az elektromosat venni. (Na meg egy jó kézi váltó pótolhatatlan :D)

Ugye tudod, hogy az emberek 90%-a nem szokott 122 km-t ingázni napi szinten? :)
Te pont azon kevesek közé tartozol, akiknek ilyen hatótávolságok mellett még nem éri meg, na de ha lesz 200 km-es hatótávú használt e-autó (ami ugye nem kerül annyiba, mint egy Tesla), akkor neked is nagyon megéri majd erre váltani.
 
M

molnibalage

Guest
Molni te mindig a nincs jövedéki adó-bombát dobod be ha elektromos autókról van szó. :)
Ez nem bomba. Szerinted a kezdet kezdetén is adózni kellett a motor hajtóanyag után? Aztán nézd meg a mai állapotot. Ez gyakorlatilag evidens, ez fog történni. Az állam nem fog lemondani tíz és százmilliárdokról csak úgy...

Viszont addigra meg sokkal olcsóbbak is lesznek, hisz addigra már nagy sorozatokban fogják őket gyártani és a most épített gyárak is már megtérülnek addigra.
Túl sokszor hallom ezt a hit alapú kijelentést. Lásd napelemek és szélkerekek. Lényegében semmivel sem lettek olcsóbbak - sőt, picit drágultak is - 2011/12 óta, pedig iszonyatos tömegben állítják elő. A villanyautó azért drága, mert ennyivel drágább gyártani. Ezen a még nagyobb ütemű gyártás sem tud csodát tenni főleg úgy, hogy a Tesla alapvetően luxusautónak és nem népautónak van belőve.

A villanykamiont meg tisztáztuk. A jelen technológiával vicc az egész.

Te nagy bicajos vagy. Ha te messzebre mész, akkor kidobod a biciklit?
Egy teljesen átlagos első teleszkópos bringa ára 120k + 20 k custozmizálás ülésre és egyebekre. Egy új autó ára 3-4 misi táján kezdődik extrák nélkül. Ezek után remélem belátod, hogy mennyire rossz példa volt. Egészen más dolog egy autó mellé venni 140k-ért bringát és nem BKV bérletet havota 10k-ért - vagy vidéken más bérlete - mind egy 12-14 miláás kocsi mellé venni még egy 4-5 millásat...

Rengeteg családnak van két autója jelenleg is, már az élhetőbbé teszi a városokat, ha a kirándulós autó mellett a másik e-autó.
Ki az a rengeteg? Igen gazdag családok is vannak hozzám képes a röpiseknél, de még egyiknél sem láttam két autót. Nálam meg konkrétan nincs...

Egyébként nem mindenki ijed meg attól, ha 150-200 km levezetése után fél órára be kell rakja tölteni. Na meg olyanok is akadnak szép számmal, akik tömegközlekedéssel szoktak hosszabb távra utazni. Pl. én is jobban szeretek vonattal utazni hosszú utakra.
A probléma az, hogy jelenleg nem tudod berakni tölteni. Ha lerohadsz az út közepén, akkor game over.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 312
113
Ki az a rengeteg? Igen gazdag családok is vannak hozzám képes a röpiseknél, de még egyiknél sem láttam két autót. Nálam meg konkrétan nincs...

Szűk környezetben - mondjuk én vidéken lakom, de a városi kollégáimnál is - alap a két kocsi, múlt év augusztusától nekem is kettő van...ez tendencia, rá is nyomja a bélyegét a közlekedésre és az utak, parkolók zsúfoltságára. Meg kell nézni a forgalomban lévő személygépkocsik arányát a családokhoz képest...lehet meglepődnénk (legalább is SVK-ban).

A probléma az, hogy jelenleg nem tudod berakni tölteni. Ha lerohadsz az út közepén, akkor game over.

Ez igaz, de benzin sincs minden útszéli bokorban. És ha már valaki visz neked, úgy éppenséggel haza is húzhatja az elektromos taligát alattad :) (a Tesla pl. töltődik ilyenkor - ha vontatva van!)

Gondolkoztam rajta korábban én is, hogy pl. napi használatra, munkába járásra a napi 15-15km oda vissza egy 200+ km aksis kocsival egy hétre (!) egy garázsos töltéssel (!) megoldaná a gondomat...a kilométer/ár költségem pedig tizede lenne a mostani benzinesnek. Ha menet közbe hosszabb útra is indulnék este amúgy is felkerülne a drótra és kezdődhet minden elölről. Ilyen szempontból egy nagyon életszerű és gazdaságos a dolog. És praktikus is.
S ha már minden 10.-k ember igy kel útra nap mind nap, sokkal csendesebb és tisztább lenne a city, ahová járunk...

Azért fura élmény volna ha a dugóban tök csend volna, mert nem pöfögne félszáz kocsi egyhelyben...valld be ;)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg