M
molnibalage
Guest
De benzinkút igen. Bárki hoz neked egy kannában néhány litert, amivel aztán elmész a kútig. Szólj, ha ezt a mutatványt előadja az akksival és elektronokkal is...Ez igaz, de benzin sincs minden útszéli bokorban. És ha már valaki visz neked, úgy éppenséggel haza is húzhatja az elektromos taligát alattad (a Tesla pl. töltődik ilyenkor - ha vontatva van!)
Tankolásban igen. Aztán számold ki életciklusban... Ez kb. akkora vicc számítás eredménye, mint a 4000 dolláros Gripen repóra...Gondolkoztam rajta korábban én is, hogy pl. napi használatra, munkába járásra a napi 15-15km oda vissza egy 200+ km aksis kocsival egy hétre (!) egy garázsos töltéssel (!) megoldaná a gondomat...a kilométer/ár költségem pedig tizede lenne a mostani benzinesnek.
Az elektromos autó a városok lég és zajszennyezést problémáira tud gyógyírt adni, de 0 megoldást a dugógra és helyhiányra. A jövő a villanyautó lehet estleg, részben, de önvezető autó és carhasering formájában. Vitézy Dáviv előadásán voltam 2 hónapja. Az jön ki a modellekzből Stockholm és Lisszabon esetén, hogy 4-6 fős autók és kisbuszokkal a tömegközlekedés megartása mellett lényegében az autók és parkolóhelyek kb. 90%- feleslegesség válna. Lényegében 2-5 perc várakozási idővel jönne autó.
A modell szerint nincs hatása a népsűrűségnek sem. Ez nem csak csúcsidőben lenne igaz, hanem a taxi is lényegébn megszűnne, tehát ha valaki hajlani kettőkor menne agglomerációba ki, akkor is lenne kocsi és nem igazán lenne feláras.