Mikor fogják végre megérteni a népek, hogy állami szubvenció (EU-s pénz, adókedvezmények, fix áras átvétel, fogyasztókra hátékázott áremelések, stb.) nélkül ez a rendszer életképtelen és tudatosan elferdített tényeken alapul...
Mondhatnám azt, ez olyan, mint a ló és az autó esete. Persze, a ló bió, természetes anyagot eszik, de hidegben vagy melegben romlik a teljesítménye. Ha most hirtelen München-bōl Budapestre lenne kedvem lovagolni, akkor ahhoz kellene egy ló, hozzá abrak, napi 30km-et megtéve talán 25 nap alatt ott lehetnék (légvonalban, a valóságban több, persze). Ha ez lassú, akkor lehet több lovag bevonni a rendszerbe, mondjuk legyen minden 10km-en istálló. Így gyorsabban lehetne haladni - amíg a seggem bírja. Mit is csináltunk most:
- fogtunk egy rendszert, a határokat önkényesen (világnézetileg) határoztuk meg. Ebben a rendszerben a ló 100%-osan bió.
- feltételeztük, hogy minden ló mindig makk egészséges.
- feltételeztük, hogy a sebességért cserébe elviselem, hogy a seggemet feltöri a nyereg
- feltételeztük, hogy az istálló gazdasàgosan működik, mindenhol van elegendō abrak és mindig mindenhol kapunk lovat
- feltételeztük, hogy az abrakhoz csak és kizárólag kézi szerszámokat használtak, nem szennyeztek el semmit
- feltételeztük, hogy a ló a működése során zéro emissziós, a lószerszámok gyártásánál sem keletkezik semmi emisszió
- alapul vettül azt a megfigyelést, hogy sziklás úton egy amerikai túra során a ló elment ott is, ahol az autó nem
Nos, ezek alapján arra jutottunk, hogy a ló alternatíva az autó helyett, hiszen bió, természetes, igaz, hogy kicsit töri a seggünket a nyereg, igaz, hogy nehéz összehangolni, hogy mindenhol legyen elég, kipihent ló, de legyen elég az a tudat, hogy a ló zéro emissziós, meg elmegyek az olyan sziklás talajon is, ahol az autó már nem...
A lótenyësztōk, az istálló-építōk/tulajdonosok, abrak-készítōk véleménye alapján verhetetlen alternatíva ës a reklámban mindig bevágják azt a videót, ahogy a Sziklás-hegységben túráznak - közben mutatják az elakadt pick-upot. Sikerül valami western-romantikával meggyōzni pár politikust (akiknek hogyhogynem, de érdekeltségük van/lehet a rendszerben) és kész a mesterterv...
Aki azt mondja, hogy az autó is alternatíva, azokat meg kell vetni. Akik azt mondják, hogy számoljunk csak mindent össze: kevesebbet kapunk többért, felhasználóként mi viseljünk el minden tehert, nézzük a teljes egész rendszer teljes élettartamát, a lovon maximum két ember tud utazni - vagy húz szekeret (de ha a ló kidōl, akkor maradunk ahol vagyunk, vagy viszünk magunkkal több lovat, több abrakot, hátha), a gazdasági tényeket söpörjük le, ha meg technikai a vita vetülete, akkor támadjuk a vitapatner személyét, nem az érveit. Minden áron ragaszkodjunk ahhoz, hogy láttuk a videót a Sziklás-hegységben, nem számít, hogy itt sík a táj, nem kell.
Csak a szubvenciók, csak a butaság. Ha meg kidōl a ló és hideg van, vágjuk fel a hasát és bújjunk bele (vagy álljunk a napelem alá ha esik az esō, vagy rakjunk tüzet a széltoronyban, ha minden lehalt)