Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 800
28 907
113
Ja, a közműveknek meg szerinted nincs költsége ugye? Jaj...

Az ingatlanárakban felerészben benne vannak. A másik fele meg szintén filléres költség. A falu felszámolási költségei révén, lehet, hogy ledózerolás nem tizenhatszor, hanem csak tizenötször marad olcsóbb megoldás, de abban már a tuják is benne vannak az "Itt állt Mernyeszentmiklós falu, amíg fenntartása értelmetlenné nem vált" emléktábla körül.
 
M

molnibalage

Guest
Az ingatlanárakban felerészben benne vannak. A másik fele meg szintén filléres költség. A falu felszámolási költségei révén, lehet, hogy ledózerolás nem tizenhatszor, hanem csak tizenötször marad olcsóbb megoldás, de abban már a tuják is benne vannak az "Itt állt Mernyeszentmiklós falu, amíg fenntartása értelmetlenné nem vált" emléktábla körül.
Te tényleg ennyire kretén vagy...? Az szennyvízrendszer, az ivóvízrendszer, a villamos oszlop, trafó és egyéb házon kívüli elemek azok szerinted micsodák?
Ezen felül az, hogy a helyi gazdaság szerekeztében durván beleavatkozol?
Apám, de egyszeri kiadásokat vetsz össze életciklus szerű költségekkel.

Szokás szerint olyan kétbites vagy, hogy arra szavak alig vannak... Nagyon remélem, hogy komplex problémák megoldását senki nem bízza rád soha...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 800
28 907
113
Te tényleg ennyire kretén vagy...? Az szennyvízrendszer, az ivóvízrendszer, a villamos oszlop, trafó és egyéb házon kívüli elemek azok szerinted micsodák?

Olyan dolgok, amiknek az értékét az amortizáció során már évtizedekkel ezelőtt nullára leírták.

Ezen felül az, hogy a helyi gazdaság szerekeztében durván beleavatkozol?

A helyi gazdasági szerkezet áll a postásból, aki kiviszi a nyugdíjt a nyugdíjasoknak, néhány közmunkásból és az önkormányzat féltucat alkalmazottjából Mernyeszentmiklóson. Beleremeg a BÉT, ha ezzel történik valami!

Apám, de egyszeri kiadásokat vetsz össze életciklus szerű költségekkel.

De ha nincs többé falu, akkor nincs többé kiadás!

Szokás szerint olyan kétbites vagy, hogy arra szavak alig vannak... Nagyon remélem, hogy komplex problémák megoldását senki nem bízza rád soha...

Az a baj, hogy ez itt egy egyszerű költség-haszon probléma. Onnan indult, hogy a németek is annak látják és a kétbites megoldást alkalmazzák: az olcsóbbat. Magyarország azért tart ott, ahol, mert itt még mérnökök se értik meg, hogyha egy falu teljes ára tizenhatszor kisebb, mint az elkerülőúté, akkor a falut kell bontani egy elkerülő építése helyett.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Olyan dolgok, amiknek az értékét az amortizáció során már évtizedekkel ezelőtt nullára leírták.
.
Hiába nulla értékű (szerinted), ha ledózerolod a falu és áttelepíted, akkor az egészet mai áron kell felépíteni!! És hiába számítasz a házakra átlag-árat, lehet hogy a kihalt szomszédom 200km-re élő fia/lánya ingyen is otthagyja a "korszrűsítés érdekében", de akik ott laknak azoknak új házakat kell építeni új működő infrastruktúrával, mai árakon!! Az meg, hogy te majd odamész és meghatározod hogy ennyit kapsz és ha tetszik ha nem EL KELL KÖLTÖZNÖD NYANYA - ez a gyarmatokon bevett szokás lehetett, de remélem itt nem. Ha mégis, akkor remélem a te családodnál kezdik a jó példát bemutatni, és én lehetek ott a gyarmatosító kisajátító-gazda aki bagóért kilakoltat téged családostól. Csak hogy tudd is miről beszélsz. :p :hadonaszos:
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 800
28 907
113
Hiába nulla értékű (szerinted), ha ledózerolod a falu és áttelepíted, akkor az egészet mai áron kell felépíteni!!

Minek. A környező tucatnyi településen bőven van eladó ingatlan, kiépített infrastruktúrával.

Az meg, hogy te majd odamész és meghatározod hogy ennyit kapsz és ha tetszik ha nem EL KELL KÖLTÖZNÖD NYANYA - ez a gyarmatokon bevett szokás lehetett, de remélem itt nem.

2007. évi CXXIII. törvény a kisajátításról

A kisajátítás a legközönségesebb dolog a központban. A gyarmatokon lehet problémásabb, mert a jogrend hézagai miatt elhúzódhat az eljárás. M0 keleti szektor építése anno:
elker.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 500
5 678
113
Ezt a települést például fel kellett volna számolni, hogy ne zavarja az új 2x2 sávos 67-es utat, a költségek az elkerülő alatt maradtak volna bőven:
3Cn.jpg


Ezen a településen el kellett volna bontani egy-két házsort és bezöldíteni a helyét völgyhíd és gigantikus elkerülő helyett, amely önmagában annyiba kerülhetett, mint az egész város ahogy van:
3Cv.jpg


Stb.

Ceaucescu megirigyelhetné tőled a falu/város-rombolásos ötleteidet. Bár azért már fejlődsz, hisz itt csak néhány települést akarsz lerombolni, a múltkor még megyényi területeken akartad kialakítani az új Pannon tengert. :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 500
5 678
113
Éppenhogy az az ostobaság, hogy Zalalövőn 13,7 milliárd Forintból elkerülőt építettek völgyhíddal, amikor ott az átlagos belterületi ház ára 15 millió Forint, amiből kilencszázat lehetett volna kisajátítani az út mentén (úgy ötvenet kellett volna, hogy az út mindenhol vagy száz méterre kerüljön a legközelebbi házaktól. Tehát az út mentén kétszer száz méteres zöldsáv kialakításának kisajátítási költsége tizenötször olcsóbb lett volna, mint az elkerülő.

Mernyeszentmiklóson, ahol az átlag ingatlanár három-ötmillió Forint a 67-es 2x2 sávon fog elkerülni egy negyvenházas települést, megszakítva ezzel az út amúgy nyílegyenes nyomvonalvezetését. Egész Mernyeszentmiklós összértéke 250 millió Forint lehet. Az elkerülő költsége hozzávetőleg négymilliárd Forint az ismert projektköltségek alapján, ami vagy tizenhatszor drágább mint a falu cakkumpakk.

Filléres költséggel lehet és kell is vidéki településeket dózerolni, ha útjában vannak a közlekedési, vagy energetikai infrastruktúrának. Az elmebaj legdurvább megnyilvánulása, ha nem dózerolunk le egy filléres falut az iszonyú költségű beruházás érdekében, hanem még tovább drágítjuk azt teljesen értelmetlenül!

Szerintem meg Budapesten kívül bontsuk le a teljes országot, akkor még utak sem kellenek, az ám az igazi megtakarítás. :)

Szerinted mi történne, ha egy-egy út miatt falvak/városok sokaságát dózerolnád le? Mindenki Pestre költözne? Mi történne a lakásárakkal ott? A csillagos egyet verné. Aztán meg azért panaszkodnál.
Meg persze azért is panaszkodnál, hogy az utak nincsenek kihasználva. Mert ugye ha lebontod azokat a településeket, ami mellett elmenne, akkor a használók száma is visszaesne. Persze neked csak az számít, hogy Pestről 10 perccel hamarabb leérjen a Balatonra a jónép.
Továbbá az megfordult a fejedben, hogy ha jobb infrastruktúra lesz az elmaradotabb vidékeken is, akkor esetleg ott is beindul jobban a gazdaság?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 500
5 678
113
Olyan dolgok, amiknek az értékét az amortizáció során már évtizedekkel ezelőtt nullára leírták.



A helyi gazdasági szerkezet áll a postásból, aki kiviszi a nyugdíjt a nyugdíjasoknak, néhány közmunkásból és az önkormányzat féltucat alkalmazottjából Mernyeszentmiklóson. Beleremeg a BÉT, ha ezzel történik valami!



De ha nincs többé falu, akkor nincs többé kiadás!



Az a baj, hogy ez itt egy egyszerű költség-haszon probléma. Onnan indult, hogy a németek is annak látják és a kétbites megoldást alkalmazzák: az olcsóbbat. Magyarország azért tart ott, ahol, mert itt még mérnökök se értik meg, hogyha egy falu teljes ára tizenhatszor kisebb, mint az elkerülőúté, akkor a falut kell bontani egy elkerülő építése helyett.

Mernyeszentmiklós egy apró település. Mégis mekkora elkerülő kell neki, hogy kikerüljék? Az a kb. +1 km-nyi út mennyibe kerülhet?
De már kérdeztem egyszer. Hogyan kártalanítod az embereket? Adsz nekik 5 millió forintot, mert ennyit ér a házuk? Abból meg menjenek ahova akarnak? Ugyebár abból a pénzből nagyvárosban nem fognak tudni lakást venni maguknak. A környező falvakban meg nincs annyi eladó ház, hogy egy egész település odaköltözzön.

Egyébként jól mellélőttél azzal, hogy szerinted közmunkásokon kívül nincs semmilyen vállalkozás a faluban. A googlemaps is idobja, hogy ott van egy húsfeldolgozó üzem.
https://www.google.ro/maps/place/Me...xa00c42b85754ea0!8m2!3d46.5533819!4d17.811955
Ezt is ledózerolod? Vagy ezt meghagyod, csak az ottani munkások házait dózerolnád le? Azután meg ingázhatnak jó messziről. Utána meg ott is hagyhatják a munkehelyüket, a cég meg zárjon be, ha volt olyan hülye, hogy nem nagyváros mellé tette a telephelyét.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 772
17 973
113
Ex-környékbeliként mondom, ezzel a faludózereléssel az adott közösség 99%-át magad ellen fordítanád, minden lehetséges eszközzel harcolnának (harcolnék ha nem két országhatárral elfele lennék), szinte minden odaköti ōket. Miért is adsz fel egy helyet? A jobb élet reményében, de nem azért, hogy egy csókos arra építsen utat egy másik csókossal, akivel együtt lopják évek óta a közöst, amit az a közösség megtermel/leadózik...

Toronyban volt egy hasonló szitú, ott a lignitbánya volt ilyen. A helyi közösség nagyon nem akarta, minden eszközzel ellene voltak. Nem tudtak megnyerni senkit az ügyhöz. Viszel oda munkahelyet, orvost, normális iskolát, rekultiváció, infrastruktura-fejlesztés, valami? Böhöm billencsek a falvakon keresztül, azért, hogy xy a budai villájàban pöffeszkedjen!?

Amíg minden áldozatot a helyi közösség hoz meg és ebbōl semmit nem kap vissza, maximálisan egyetértek minden közösségi akcióval
 
M

molnibalage

Guest
Közben kezd rémleni, hogy blogen a Tisza kapcsán is bődületes hülyeségekkel jött elő, hasonló szellemiséggel. Kétszer ekkora pofonba belefutni....
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Közben kezd rémleni, hogy blogen a Tisza kapcsán is bődületes hülyeségekkel jött elő, hasonló szellemiséggel. Kétszer ekkora pofonba belefutni....

Ő az a fajta budapesti beltenyészet aki számára a vidéken lakók nem emberek...

Vagyis már azt a CO2-t is magunkhoz kell számolni, amit a nekünk szállított termékekhez elhasználnak... Már várom, hogy a McDonald's-ban a marhahúsra CO-Zuschlag-ot vezessenek be, mert ez is a mi bűnünk, amiért felelōsséggel tartozunk.

Nagyon helyes, könnyű úgy sötétzöldnek lenni, hogy a készterméket behozzuk, majd mutogatunk Kínára: Nézd már milyen szmogos, pfujj...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 772
17 973
113
Mikor fogják végre megérteni a népek, hogy állami szubvenció (EU-s pénz, adókedvezmények, fix áras átvétel, fogyasztókra hátékázott áremelések, stb.) nélkül ez a rendszer életképtelen és tudatosan elferdített tényeken alapul...

Mondhatnám azt, ez olyan, mint a ló és az autó esete. Persze, a ló bió, természetes anyagot eszik, de hidegben vagy melegben romlik a teljesítménye. Ha most hirtelen München-bōl Budapestre lenne kedvem lovagolni, akkor ahhoz kellene egy ló, hozzá abrak, napi 30km-et megtéve talán 25 nap alatt ott lehetnék (légvonalban, a valóságban több, persze). Ha ez lassú, akkor lehet több lovag bevonni a rendszerbe, mondjuk legyen minden 10km-en istálló. Így gyorsabban lehetne haladni - amíg a seggem bírja. Mit is csináltunk most:
- fogtunk egy rendszert, a határokat önkényesen (világnézetileg) határoztuk meg. Ebben a rendszerben a ló 100%-osan bió.
- feltételeztük, hogy minden ló mindig makk egészséges.
- feltételeztük, hogy a sebességért cserébe elviselem, hogy a seggemet feltöri a nyereg
- feltételeztük, hogy az istálló gazdasàgosan működik, mindenhol van elegendō abrak és mindig mindenhol kapunk lovat
- feltételeztük, hogy az abrakhoz csak és kizárólag kézi szerszámokat használtak, nem szennyeztek el semmit
- feltételeztük, hogy a ló a működése során zéro emissziós, a lószerszámok gyártásánál sem keletkezik semmi emisszió
- alapul vettül azt a megfigyelést, hogy sziklás úton egy amerikai túra során a ló elment ott is, ahol az autó nem

Nos, ezek alapján arra jutottunk, hogy a ló alternatíva az autó helyett, hiszen bió, természetes, igaz, hogy kicsit töri a seggünket a nyereg, igaz, hogy nehéz összehangolni, hogy mindenhol legyen elég, kipihent ló, de legyen elég az a tudat, hogy a ló zéro emissziós, meg elmegyek az olyan sziklás talajon is, ahol az autó már nem...

A lótenyësztōk, az istálló-építōk/tulajdonosok, abrak-készítōk véleménye alapján verhetetlen alternatíva ës a reklámban mindig bevágják azt a videót, ahogy a Sziklás-hegységben túráznak - közben mutatják az elakadt pick-upot. Sikerül valami western-romantikával meggyōzni pár politikust (akiknek hogyhogynem, de érdekeltségük van/lehet a rendszerben) és kész a mesterterv...

Aki azt mondja, hogy az autó is alternatíva, azokat meg kell vetni. Akik azt mondják, hogy számoljunk csak mindent össze: kevesebbet kapunk többért, felhasználóként mi viseljünk el minden tehert, nézzük a teljes egész rendszer teljes élettartamát, a lovon maximum két ember tud utazni - vagy húz szekeret (de ha a ló kidōl, akkor maradunk ahol vagyunk, vagy viszünk magunkkal több lovat, több abrakot, hátha), a gazdasági tényeket söpörjük le, ha meg technikai a vita vetülete, akkor támadjuk a vitapatner személyét, nem az érveit. Minden áron ragaszkodjunk ahhoz, hogy láttuk a videót a Sziklás-hegységben, nem számít, hogy itt sík a táj, nem kell.

Csak a szubvenciók, csak a butaság. Ha meg kidōl a ló és hideg van, vágjuk fel a hasát és bújjunk bele (vagy álljunk a napelem alá ha esik az esō, vagy rakjunk tüzet a széltoronyban, ha minden lehalt)
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
ha már atom... bedobom ide.
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter tavaly még azt állította, hogy a bővítés lesz az ország legátláthatóbb beruházása. A bővítésért felelős tárca nélküli miniszter, Süli János még azt is megígérte, hogy a megvalósítási megállapodást nyilvánosságra hozzák.

De nem hozták, az adatok nyilvánosságra hozataláért pert kellett indítani. Ez már önmagában is cáfolja, hogy ez lenne az ország legátláthatóbb beruházása, ami hivatalos magyar fordítás hiányában most még átláthatatlanabbá vált.

Abból, hogy magyarul nincs meg a megállapodás szövege, még lehetnek bajok. Az ilyen megállapodásoknál akár egy szó pontos s jelentésén is milliárdok múlhatnak, írja a Népszava.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 772
17 973
113
Egy kérdés.

Szerinhtetek is politikai/ és vagy "elveszti közpénz jellegét" döntés született, vagy csak simán nem volt megfelelő az orosz teknyológia?
belpol részekt ugorjátok át:(
https://444.hu/2018/01/18/paks-megkaptak-a-hust-a-legyek
- John, GOST szerint mennyi a P91-es anyag idōtartamszilárdsága?
- Bill, nem tudom, nincs benne ilyen anyag az orosz szabvànyban
- Jó, de akkor hogyan számoljuk a WCSRF-et a kötéshez?
- passz, vegyük úgy, hogy P91, majd szólnak az oroszok, ha valami fáj..
- nem kellene velük ezeket megbeszélni!?
- Hülye vagy!? Konkurencia, vigyázzunk!

Közben Moszkva:
- Sergei, ezek az ASME alapján hogyan számolják a korróziós pótlékot ennél a gōzrendszernél?
- nem tudom, Igor, titkolóznak az imperialisták.
- De Sergei, hogy fog találkozni a két csōcsonk!?
- ne mondjuk semmit, mert visszaszámolják, hogy mi mit tudunk.
-ok, akkor majd ha valami gáz van, akkor majd az amcsik szólnak.

2 év múlva. Gond van, hívják a projektvezetōt mindenhonnan Pakson:
.............
.............

Ebben komoly gondokat látok - a magyar oldalon. Az eddigi komoly ipari projekteket döntōen külföldiek vezették le.