Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Mert Kínában nem az aboszlút emisszió csökkenés a cél. Ez olyan kurvasok busz, hogy a légszennyezést akarják a városban lenyomni, amivel csak lehet.
Illusztrációnak:
People-visiting-Tiananmen-Square.jpg

(a helyieknek valszeg nem vígasz az, hogy Indiaban még rosszabb. Tekintettel arra, hogy ott még wc sincs.)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 772
17 973
113
https://index.hu/gazdasag/energia/2018/01/08/sullyed_a_paksi_atomeromu/

Szűzmáriaidesannya, aki a mennyben lakozol, de titokban, most mi lesz!?

Amúgy most jött vissza ismerōs az usánkából. Olyan szél van, hogy a szélkerekeknek kuss van, annyi hó, hogy a napelemnek annyi (aki meg él és mozog, az próbálja a tetōt takarítani, vagy kaját szerezni.). A srác mondja, hogy ha nem lennének az erōművek (meg a mobil dízelek, gázturbinás kontérek), akkor kurva nagy gáz lenne... (New York környékén volt).

Kívánom, a sötétzöldek egyszer legyenek ilyen télben (ma németeket hallottam azon filozófálni, hogy mi lenne, ha mondjuk a lz Isar meg a Neckar nem menne...)
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 661
5 789
113
Az USA ban sok háznál van gázvezetékre kötött szüksèg generátor . Gáz a hóban is van. És nem fogy ki a tankja soha.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Az Ikarus-Škoda Tr 187.2 most is pontosan ugyanezt tudja: aksiról meg 5-7 kilométert (áramszünet, szakadás, terelés stb), amúgy meg felteszi a drótra a csápjait. Ezt ráadásul automatikusan, a böködő pálca használata nélkül. ...

Ez az automatizmus Szegeden működik? Pesten elég sokat járok Trollinokkal, és úgy 50-60%-os eséllyel sikerül automatikusan beigazítani az áramszedőket. Mondjuk böködőpálca a maradék 40-50%-ban sem kell, mert a behúzókábellel szokták a helyére igazítani a csápot. ;]
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Az Ikarus-Škoda Tr 187.2 most is pontosan ugyanezt tudja: aksiról meg 5-7 kilométert (áramszünet, szakadás, terelés stb), amúgy meg felteszi a drótra a csápjait. Ezt ráadásul automatikusan, a böködő pálca használata nélkül. A 2013-as átadás óta tudtommal nem igazán csökkent az akkupack teljesítménye sem.
No azóta körbeérdeklődtem, az egyik forras azt írja, hogy reggelente nem merik akkus üzemmel kiadni csak csápokkal, másfelől a másik meg azt írta, hogy terelésekkor tök jól működik azóta is. Illetve volt egy vonal, ahol tesztelték is őket de az valami projektből volt finanszírozva átmeneti jelleggel.
Szóval 2017-ben ez egy működőképes dolog.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Ez az automatizmus Szegeden működik? Pesten elég sokat járok Trollinokkal, és úgy 50-60%-os eséllyel sikerül automatikusan beigazítani az áramszedőket. Mondjuk böködőpálca a maradék 40-50%-ban sem kell, mert a behúzókábellel szokták a helyére igazítani a csápot. ;]
A Skodáknál többször láttam működésben, meg a sofőrök eléggé állították egy időben, hogy működik. Mondjuk elég durvan körbe van kamerázva a troli (elvileg 0 holttér), szóval illene neki. Errefelé szedőakadasnál inkább a botot használják - ahányszor láttam ilyet, mindig az került elő. De rákérdezhetek, ha gondolod (az aksikra mindig jobban rá voltam gerjedve).
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
6milliárd m3 gáztározó,oda kell majd egy komoly gázvezeték szerelő,honnan kerítenek vajon egyet?:rolleyes:
"2019 végére egy 6 milliárd köbméter gáz fogadására alkalmas infrastruktúra jön létre Magyarország és Szerbia határán"
Ez alatt gondolom a meglévő Algyő-környéki kivénhedt mezőket alakítják tárolóvá még jobban (Szőreg-2 meg hasonló mezők). Mármint ha jól emlékszem anno úgy magyarázták, hogy egy földgázmezőt kimerülés előtt át lehet alakítani tárolóvá is, hogy onnantól ki-be puffereljenek. Mert így egesz évben lehet betárolni a téli hónapokra melynek eredményeképpen kisebb keresztmetszetű vezeték kell, mint puffer nelkül.
Szóval itt nem valami nagy dobozt építenek a pusztába.
(viszont ha tenyleg Algyőn dolgoznak az vicces lesz a 135-ös vonalra tram-train építés miatt betervezett 6 hónap++ váganyzár miatt, ahol mondjuk elő van írva az Algyői telep kiszolgálásának zavartalansága...)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 800
28 907
113
Utánanézek, de szeritnem nem. A munkagödrök méretét elég lesz a GE-vel megézni...
Németországot elhagyta a racionalitás...

Ez olyan mint az elkerülőutak Magyarországon! Olykor két-háromszor többe kerülnek, mint az adott település ingatlanállománya együttvéve! Én egész egyszerűen az út útjában lévő települést vásárolnám fel és bontanám le, elkerülők helyett igen sokszor. Lebontani egy falut, ha alatta a falu értékének sok százszorosát érő lignitvagyon van az nem tétel, hanem éppenhogy a gazdasági racionalitás alapja.

Elmebaj lenne nem eldózerolni!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 174
24 117
113
Ez olyan mint az elkerülőutak Magyarországon! Olykor két-háromszor többe kerülnek, mint az adott település ingatlanállománya együttvéve! Én egész egyszerűen az út útjában lévő települést vásárolnám fel és bontanám le, elkerülők helyett igen sokszor. Lebontani egy falut, ha alatta a falu értékének sok százszorosát érő lignitvagyon van az nem tétel, hanem éppenhogy a gazdasági racionalitás alapja.

Elmebaj lenne nem eldózerolni!

Azért ebben a német esetben a MIT MIRE cserélünk le nélkülöz minden racionalitást. Ebből kifolyólag talán a dózerolásnak sem lenne alapja...