[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Azt ugye tudod,hogy az a 650.000 közel van a vezérkarfőnök alap illetményéhez márpedig ő vezérezredes.Szóval simán van olyan pilóta őrnagy aki többet keres mint a vezérezredes.Na így nézd ezt az összeget.


Nem tudtam,de jobb is volt :( ,kb 5 másodperc alatt találnánk a vízfejben annyi feleslegesen kifizetett bért,amiből ki lehetne egészíteni annak a 40-50 vadászpilótánknak a havi másfelet,meg lakás,kocsi,mint minimum szerintem,fenntartom,hogy botrányosan kevés egy nato vadászpilótának havi 700,és minimum másfelet haza kellene vinniük.
Igen,havi 650 is jó fizetés mo-n,egy kamionsofőrnek,vagy egy jó kőművesnek,de nem egy vadászpilótának,egy vadászpilóta ne lakjon panelban,vagy düledező kertes házban,ne járjon 10 éves vectrával,stb,sokkal megbecsültebb embereknek kellene lenniük anyagilag.
:hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
"2009-ben kint voltunk Belgiumban, Kleine Brogelben a Tiger Meet-en. ...amikor a Puma század az első Tiger Meet feladatát repülte egy kisebb francia légtérben, 24 gép harcolt 6-8 ellen. Nekiindulni egy ekkora kötelékben relatíve kezdőként, Link 16 nélkül az nem volt semmi! "

Link 16 nélkül? Nem használhatta? Vagy a többi gép nem volt kompatibilis? Vagy mi volt vele a baj 2009-ben? Erre már nem emlékszem.

Én úgy tudom gyakorlatokon az ellen butított konfigban megy, azaz próbálnak különféle kötelékeket úgy összeengedni, hogy pl. az egyik nem használhat datalinket vagy bvr-t, földi irányítás hiánya,...vagy más korlátozása van. Gondolom "régi" orosz technikát szimulálnak. Azután van mód -ha betervezik- a mindentbele összecsapásra is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem tudtam,de jobb is volt :( ,kb 5 másodperc alatt találnánk a vízfejben annyi feleslegesen kifizetett bért,amiből ki lehetne egészíteni annak a 40-50 vadászpilótánknak a havi másfelet,meg lakás,kocsi,mint minimum szerintem,fenntartom,hogy botrányosan kevés egy nato vadászpilótának havi 700,és minimum másfelet haza kellene vinniük.
Igen,havi 650 is jó fizetés mo-n,egy kamionsofőrnek,vagy egy jó kőművesnek,de nem egy vadászpilótának,egy vadászpilóta ne lakjon panelban,vagy düledező kertes házban,ne járjon 10 éves vectrával,stb,sokkal megbecsültebb embereknek kellene lenniük anyagilag.
:hadonaszos:

Kapnak azok annyi természetbeli juttatást amennyit el sem tudsz képzelni.
 
Most akkor hogy is van, a magyar gépekhez beszerzett Sidewinder-ek használati ideje lejárt?
 
Arról világosítson fel valaki hogy mit csinál amúgy egy vadászpilóta a munkahelyén? Mármint amikor nem repül? Repked egy évben mondjuk 80-120 órát a zöme az kb 8-10 óra /hó. A többi kb 160 - 170 órájába mi történik? Elmegy repülés előtt orvosira az kb 1 óra mondjuk, feladat ismertetés még 1 óra, valami havi népgyűlés is biztos van, szóval marad olyan 120 óra. Kibokszolják a surranót, stírölik a katonalányokat vagy mi történik még? Pár földi teszt esetleg azzal is elmegy 5-6 óra. Passz.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre
@antigonosz
Írd még hozzá a szimulátoros gyakorlást, gondolom vannak továbbképzések, elméleti szinten tartási "órák", nem tudom, hogy hívhatják őket, de tényleg érdekes kérdés, hogy hogyan néz ki egy pilóta átlagos munkanapja, hete. :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Arról világosítson fel valaki hogy mit csinál amúgy egy vadászpilóta a munkahelyén? Mármint amikor nem repül? Repked egy évben mondjuk 80-120 órát a zöme az kb 8-10 óra /hó. A többi kb 160 - 170 órájába mi történik? Elmegy repülés előtt orvosira az kb 1 óra mondjuk, feladat ismertetés még 1 óra, valami havi népgyűlés is biztos van, szóval marad olyan 120 óra. Kibokszolják a surranót, stírölik a katonalányokat vagy mi történik még? Pár földi teszt esetleg azzal is elmegy 5-6 óra. Passz.
Húúúúúúúúúú.. Először is egy átlagos 5x8 órás héttel számolva ey hónapban van 160 munkaóra... Tehát a többi 160 elég vicces indítás, mert eleve túlórát feltételez. De ezen ugorjunk át.

  • Nos a pilóta felé vannak fizikai elvárások, tehát testedzés szükséges. Nem fotelmeló az, hogy te bírjad a 9G-t 15 másodpercig...
  • Egy 1 órás repülés előtt a beöltözés lehet akár 30-60 perc is. Kisétál a géphez, előkészület, start-up.
  • Az eligazítás maga is idő.
  • A kiértékelés is maga idő.
  • A készülségi (QRA) szolgálat adás szerinted micsoda? Lehet, hogy nem száll fel, de beöltözve adja a szolit és nem géphez közel kell lenni. Mivel az 0-24h/365 nap, akkor számold ki, hogy ha egy pilóta csak 8 órát adja ezt akkor kb. 24 pilóta esetén hány nap jön ki úgy, hogy senki nem beteg, senki nem megy szabira, stb. Egy hónapban van 8 órával számolva 3x30= 90 "slot". Ha csak 4-5 naponta teszel valakit keszibe valakit is, akkor is havonta ad vagy 6-7 napot. A sima repülésekkel már 10-11 nap táján vagy úgy, hogy semmi papírmunkát nem csinált, nem edzett, nem volt továbbképzésen, nem repült szimulátoron egy percet sem, nem értékelték ki a szimulátort.
  • A túlélési kiképzést is talán időközönöként frissíteni kell. Egyesek oktatók, ezért tantermi oktatás is lehet, stb.
  • A beosztásokat is el kell készíteni, kiképzési terv,
  • stb, stb.
A repülésben meg erős a tervezés, ezért sok holtidő is lehet benne. Orvosi vizsgálatok is vannak időnként, az is idő.

Összejön azért az az idő, nem csak lógatják a lábukat és malmoznak.
 
20-22 munkanap van egy hónapban molni.
Nem értem, hogy ezzel mit akarsz mondani... A legalapabb tevékenységekkel elmegy 11-12 nap úgy, hogy nem edzett semmit a pilóta úr/hölgy. Ezen felül pl. olyan szokás is van, hogy egymást követő napokon pl. nincs dogfigth training, mert fárasztó és balesetveszélyes a sok G-s terhelés és fáradás miatt, nem feszítik túl a húrt. Tehát kötelező pihenők is kellenek a rendszerben.

Ezen felül a 20-22 munkanap kijelentésed sem igaz. Ez akkor lenne, ha 0 szabadnapja lenne egy évben, csak ez nem igaz. Az állami szférában eleve magasabb ez. Egy NAV-os cimbi 2,5-3 évvel idősebb nálam és valami 35 vagy 37 éves szabadnapja van. Ha ezeket beleszámolod egész évbe akkor éppencsak alulról karcolod a 20 munkapnapot átlagolva egy hétre.

A beosztás miatt meg sanszosan az is tiltott, hogy QRA után normál kiképzés legyen vagy akár előtte is.

A vadászpilóta az nem átlagmeló. Nem értem, hogy te miért akarod ráhúzni a normál melós létet vagy miért akarod (?) erőnek erejével bizonygatni, hogy nem dolgoznak...

(Mondjuk szégyen, hogy az orvosoknál meg életekről döntenek és 24+műszakoznak...)
 
Arról világosítson fel valaki hogy mit csinál amúgy egy vadászpilóta a munkahelyén? Mármint amikor nem repül? Repked egy évben mondjuk 80-120 órát a zöme az kb 8-10 óra /hó. A többi kb 160 - 170 órájába mi történik? Elmegy repülés előtt orvosira az kb 1 óra mondjuk, feladat ismertetés még 1 óra, valami havi népgyűlés is biztos van, szóval marad olyan 120 óra. Kibokszolják a surranót, stírölik a katonalányokat vagy mi történik még? Pár földi teszt esetleg azzal is elmegy 5-6 óra. Passz.


Már én is kérdeztem,csak és le lettem hurrogva.:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Múltkor láttam egy képet ahol nagy lovagi kardot adományoztak egymásnak. Fegyveracelbol volt kovácsoltvas,, biztos nem volt olcso. Nagy esemény lehetett ha a médiát is kihívták. Szóval van PR szereplés is pár nap.
 
Bocsánat.
Azt tudja valaki h miért húzott át Bp felett ma 15.20 környékén egy Gripen? Lassan ment de picit rátolta a fákját. aztán levette....
Talán valami katonai tiszteletadás?
Üdv!
 
Bocsánat.
Azt tudja valaki h miért húzott át Bp felett ma 15.20 környékén egy Gripen? Lassan ment de picit rátolta a fákját. aztán levette....
Talán valami katonai tiszteletadás?
Üdv!
Veresegyház felett is volt. Jövök ki a gyárcsarnokból, pont akkor jön velem szemben Gödöllő irányából kinti fényekkel, szép volt.