[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Kassa felett köröz egy Gipenünk. Szerintem lesz pár aggódó szlovák hazafi, aki ezt jelezni fogja a hatóságoknak! :) Hacsak nem valami nemzetközi gyakorlat folyik ott éppen.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
indexen kérdezték kb mire jön ki a magyar gépek repórája dollárban?
mintha azt írtátok volna, jóval több egy hasonló kat. USAF gépé, de nem találom azt a hozzászólás
 
indexen kérdezték kb mire jön ki a magyar gépek repórája dollárban?
mintha azt írtátok volna, jóval több egy hasonló kat. USAF gépé, de nem találom azt a hozzászólás

Az akkori döntéshozók valószínűleg úgy gondolták, hogy mindegy mennyibe kerül a Gripen ügylet, mert a svédek 110 %-os gazdasági ellentételezést vállalnak, így akkor több pénzt hoznak a magyar gazdaságba, mint amennyit mi kifizetünk a gépekért. Így a Gripen-t tulajdonképpen "ingyen" kapjuk. Aztán valamiért mégsem teljesen így alakult az ellentételezési program...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Az akkori döntéshozók valószínűleg úgy gondolták, hogy mindegy mennyibe kerül a Gripen ügylet, mert a svédek 110 %-os gazdasági ellentételezést vállalnak, így akkor több pénzt hoznak a magyar gazdaságba, mint amennyit mi kifizetünk a gépekért. Így a Gripen-t tulajdonképpen "ingyen" kapjuk. Aztán valamiért mégsem teljesen így alakult az ellentételezési program...


Két hete meg ezt sikerült mondania Michael Kelley-nek Pozsonyban, amikor a szlovákok kérdezték hogy mi mennyi...

"Kelley declined to specify the cost of a flight hour, either. He only said that although the cost of Gripens might be lower, their service life would be less than those of F-16s."

https://spectator.sme.sk/c/20800805/us-presents-f-16-aircraft-in-bratislava.html

(Ennek helyes értelmezésén azóta is gondolkozom.)
 
indexen kérdezték kb mire jön ki a magyar gépek repórája dollárban?
mintha azt írtátok volna, jóval több egy hasonló kat. USAF gépé, de nem találom azt a hozzászólás

Neked vannak ilyen adataid izraeli gépekre vonatkozóan? Ott hogy számolják és mennyire jön ki?
 
Két hete meg ezt sikerült mondania Michael Kelley-nek Pozsonyban, amikor a szlovákok kérdezték hogy mi mennyi...

"Kelley declined to specify the cost of a flight hour, either. He only said that although the cost of Gripens might be lower, their service life would be less than those of F-16s."

https://spectator.sme.sk/c/20800805/us-presents-f-16-aircraft-in-bratislava.html

(Ennek helyes értelmezésén azóta is gondolkozom.)
Olyan országokban, ahol évi 120 órákat sem repülnek a gépekkel ez az élettartam difi nem számít. Az USAF-nál sanszosan már nem repülne Gripen. A tervezési óraszáma a Gripennek eleve alacsonyabb volt, ehhez képest a fleet leader F-16 majdnem 10 ezer óránál van...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Olyan országokban, ahol évi 120 órákat sem repülnek a gépekkel ez az élettartam difi nem számít. Az USAF-nál sanszosan már nem repülne Gripen. A tervezési óraszáma a Gripennek eleve alacsonyabb volt, ehhez képest a fleet leader F-16 majdnem 10 ezer óránál van...

Ezt én is tudom. Azt nem értem, hogy mit akart ezzel mondani. Hogy drágább az F-16os üzemeltetés?
Ezzel most elismerte vagy megkérdőjelezte hogy olcsóbb a Gripen repült óra költsége?
Ha elismerte, akkor ő is elhitte a marketing adatokat?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
A cseh gripen adatok hogy viszonyulnak a magyarhoz? Ott mennyire jön ki egy repült óra költsége?
A többi Gripen üzemeltetőről tudunk ilyen adatot?
 
Ezt én is tudom. Azt nem értem, hogy mit akart ezzel mondani. Hogy drágább az F-16os üzemeltetés?
Ezzel most elismerte vagy megkérdőjelezte hogy olcsóbb a Gripen repült óra költsége?
Ha elismerte, akkor ő is elhitte a marketing adatokat?
Nem ismert el semmit, csak szerényen felhívta a figyelmet hogy lehet ugyan hogy a Gripen olcsóbb/an üzemeltethető, de rövidebb is az élettartama mint az F-16-nek. Illetve ezzel azt ismerte el áttételesen, hogy fogalma sincs a Közép-Európai országok haderőinek anyagi lehetőségeiről, hiszen itt a "rövid élettartamú" Griff is előbb fog szétrohadni a rozsdától, mint hogy elérné a repülhető óráinak a limitjét!! Szóval itt a magasabb élettartammal eladni egy drágább gépet nehezen fog, ha mégis azt választják a szlovákok akkor más is számít nekik (pl. hogy ne olyan legyen nekik mint a magyaroknak, vagy/és a valamilyen módon az üzletből kivehető "zsebpénz", stb.).
 
Nem ismert el semmit, csak szerényen felhívta a figyelmet hogy lehet ugyan hogy a Gripen olcsóbb/an üzemeltethető, de rövidebb is az élettartama mint az F-16-nek. Illetve ezzel azt ismerte el áttételesen, hogy fogalma sincs a Közép-Európai országok haderőinek anyagi lehetőségeiről, hiszen itt a "rövid élettartamú" Griff is előbb fog szétrohadni a rozsdától, mint hogy elérné a repülhető óráinak a limitjét!! Szóval itt a magasabb élettartammal eladni egy drágább gépet nehezen fog, ha mégis azt választják a szlovákok akkor más is számít nekik (pl. hogy ne olyan legyen nekik mint a magyaroknak, vagy/és a valamilyen módon az üzletből kivehető "zsebpénz", stb.).

Viszont az is jatszhat, hogy regebben kozoskodni is szerettek volna a legterukon a csehekkel. Az ugy gondolom konnyebben menne talan logisztikailag, ha hasonlo tipust rendszeresitenenek.

Mint sok mas esetben a dontes itt is inkabb politikai lesz szerintem: V4 vs. Amik felallasban. A vegeredmeny igy elorevetitheti a jovobeni kulpol. csapasiranyt. (igen-igen nyelvcspas iranyt :P)
 
Ja, hát igen, egy ordas hazugságot cáfol.

Igen, igen,...ha valami na ez tipikus Molni írás ;)

Egyikről sincs adatom.

Anno a cseheknek drága volt az F-16, és gondolhatjuk hogy nem csak a gép árát nézték. A friss szlovák ajánlat ismert, írtam...le kéne fejteni róla a fegyvercsomagot.
Az említett fejezetben a 14db bérelt cucc visszámolt árából próbálsz üzemeltetési költségeket párhuzamba állítani szokás szerint az USAF nyilvános adataival. Soxor álltam neki úgy, hogy megpróbáltam a szövegkörnyezetből kiérződő előitéleteket nem észre venni, de számomra evidens hogy alma körte esete áll fent. Az hogy a beszerzésük ára drága volt az egy dolog, de a köré font gazdasági/fizetési/ellentételezési és fenntarthatósági konstrukció az betolja a dobogóra...szinte mindenhol.
 
Viszont az is jatszhat, hogy regebben kozoskodni is szerettek volna a legterukon a csehekkel. Az ugy gondolom konnyebben menne talan logisztikailag, ha hasonlo tipust rendszeresitenenek.

Mint sok mas esetben a dontes itt is inkabb politikai lesz szerintem: V4 vs. Amik felallasban. A vegeredmeny igy elorevetitheti a jovobeni kulpol. csapasiranyt. (igen-igen nyelvcspas iranyt :p)
Egyértelműen erről van szó. Ha V4 saját, vagy akár CSAK EU-s érdek van egy picit is szem előtt tartva, nem F-16 hanem Gripen van náluk is, ez egyértelmű.
Csak hát ugye volt az a majdnem kormányválság, maffia-kapcsolat, demokrácia-deficit.

Ez erről szól kb. nem kis százalékban.