A Cseh és a Magyar lízing díjak közti különbséget nem okozhatja az, hogy a forint egy időben nagyot "esett" a többi devizához képest?
Mert akkor simán kijöhet a különbség szerintem.
Ezen én is gondolkodtam már...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Cseh és a Magyar lízing díjak közti különbséget nem okozhatja az, hogy a forint egy időben nagyot "esett" a többi devizához képest?
Mert akkor simán kijöhet a különbség szerintem.
Szerintem teljesen értelmetlen egy tucat gépből álló flotta fajlagos üzemeltetési költségeit egy több száz vagy ezer gépessel. Ha az USAF Gripeneket üzemeltetnie, olcsóbban jönne ki egyszerűen a mennyiség miatt.
https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-206#post-447266Pontosan erre célozgatok én is néha...
https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-206#post-447266
Csak ez nem igaz. A "magyar" és "cseh" Gripen flotta nem szigetüzemként működik...
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb...., csak egyenes arányosságot az USAF géppark bármilyen paraméterével...hát, az meredek és nem korrekt szerintem. Bármit lenyelek, ami európai üzemeltetőktől (hisz van F-16, meg 18 is) származik mert az itteni viszonyoknak megfelelő (alkatrész logisztika, kiképzés, nagyjavitások) paraméterekből indulhatunk ki, ráadásul kisebb flottát alapul véve.
Sajnálatos (és azért érdekes), hogy nincs még román adat (hiszen sokminden ismert a beszerzés körül), vagy portulgál, holland...de még a török is érdekes lehet a fenntartást illetően.
Azért utaltam erre a részre a műből, mert nyilvánvalóan pontatlan és erős - mint feljebb láthattuk- pontatlan megállapitásokat tartalmaz. Szerintem ha hideg fejjel neki van esve a számoknak korrektül javitani/aktualizálni lehetne,...függetlenül attól, hogy továbbra sem lesz a legolcsóbb a gripen (de nem is a "legdrágább").
Szerintem
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.
Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.
Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.
Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.
Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.
Eltérő radar, a gépek egy részében még a hajtómű sem azonos. A jenki gépekben 60%-ban PW -220 és 40%-an -229 van. Az F-15K gépek fele és inden SG GE hajótműves. Mondjuk az F-15C gépekben meg PW -220-as van.Mennyi az azonosság a korea ési szingapúri gépekkel?Netán a C/D-vel(bevallom nem emlékszem már arra,hogy kitért-e az F-15 írás erre)?
Eltérő radar, a gépek egy részében még a hajtómű sem azonos. A jenki gépekben 60%-ban PW -220 és 40%-an -229 van. Az F-15K gépek fele és inden SG GE hajótműves. Mondjuk az F-15C gépekben meg PW -220-as van.
A gépek szerkezetileg sem azonosak emiatt és az, hogy egyes további EW elemek miben térnek el, azt én nem tudhatom.Szóval nem nagyon befolyásolja költségeket?
A mellékletben 4 év adatai vannak az USAF-tól n+1 típusra...Az F-16.net-en találtam egy ilyen adatot:
"F16: Belgium and the Netherlands (2010):
- Both countries €20.000 per flying hour per F16 MLU
- In dollars: US$ 27,150 per flying hour per F16 (Rate: sept. 2011)
Source:
- Belgium: Letter Parliament
- Netherlands: ex general D. Berlijn, commodore Dutch Air Force"
2011-es amerikai adatokat kellene keresni hozzá és összehasonlítani.
Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.Megpróbálhatnánk elfelejteni az USAF-ot, az európai példák mégiscsak korrektebbek és életszerűbbek a számunkra...
Kiindulási alapnak rendben van, de azokat a számokat nem lehet ráhúzni egy "eu-s zseblégierőre".
Transzparencia? Skunk works, meg boeing, northrop, stb kedveli ezt. Mdd dettó. Oláhok csettintenének néha azon, ami ott megy. Az átlagpolgárt meg megetetik mesékkel.Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.
Az üzemben tartott technikáról. Ne keverd már a titkos fejlesztéseket. Az SR-71-ről is fotótól kezdve volt minden a hh alatt, a harcászati paraméterek voltak bizalmasak.Transzparencia? Skunk works, meg boeing, northrop, stb kedveli ezt. Mdd dettó. Oláhok csettintenének néha azon, ami ott megy. Az átlagpolgárt meg megetetik mesékkel.
A mellékletben 4 év adatai vannak az USAF-tól n+1 típusra...
Az üzemben lévőre is írtam, lásd a "szoftver csomagok" meg sárkány "megerősítések" árazását. Legutóbb az F-15 nél nem tudták áttolni. Értékelném, ha nem kioktató hangnemben válaszolnál rögtön.Az üzemben tartott technikáról. Ne keverd már a titkos fejlesztéseket. Az SR-71-ről is fotótól kezdve volt minden a hh alatt, a harcászati paraméterek voltak bizalmasak.
A szezont kevered a fazonnal...