[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
Szerintem teljesen értelmetlen egy tucat gépből álló flotta fajlagos üzemeltetési költségeit egy több száz vagy ezer gépessel. Ha az USAF Gripeneket üzemeltetnie, olcsóbban jönne ki egyszerűen a mennyiség miatt.

Pontosan erre célozgatok én is néha...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-206#post-447266
Csak ez nem igaz. A "magyar" és "cseh" Gripen flotta nem szigetüzemként működik...

..., csak egyenes arányosságot az USAF géppark bármilyen paraméterével...hát, az meredek és nem korrekt szerintem. Bármit lenyelek, ami európai üzemeltetőktől (hisz van F-16, meg 18 is) származik mert az itteni viszonyoknak megfelelő (alkatrész logisztika, kiképzés, nagyjavitások) paraméterekből indulhatunk ki, ráadásul kisebb flottát alapul véve.

Sajnálatos (és azért érdekes), hogy nincs még román adat (hiszen sokminden ismert a beszerzés körül), vagy portulgál, holland...de még a török is érdekes lehet a fenntartást illetően.

Azért utaltam erre a részre a műből, mert nyilvánvalóan pontatlan és erős - mint feljebb láthattuk- pontatlan megállapitásokat tartalmaz. Szerintem ha hideg fejjel neki van esve a számoknak korrektül javitani/aktualizálni lehetne,...függetlenül attól, hogy továbbra sem lesz a legolcsóbb a gripen (de nem is a "legdrágább").

Szerintem
 
M

molnibalage

Guest
..., csak egyenes arányosságot az USAF géppark bármilyen paraméterével...hát, az meredek és nem korrekt szerintem. Bármit lenyelek, ami európai üzemeltetőktől (hisz van F-16, meg 18 is) származik mert az itteni viszonyoknak megfelelő (alkatrész logisztika, kiképzés, nagyjavitások) paraméterekből indulhatunk ki, ráadásul kisebb flottát alapul véve.

Sajnálatos (és azért érdekes), hogy nincs még román adat (hiszen sokminden ismert a beszerzés körül), vagy portulgál, holland...de még a török is érdekes lehet a fenntartást illetően.

Azért utaltam erre a részre a műből, mert nyilvánvalóan pontatlan és erős - mint feljebb láthattuk- pontatlan megállapitásokat tartalmaz. Szerintem ha hideg fejjel neki van esve a számoknak korrektül javitani/aktualizálni lehetne,...függetlenül attól, hogy továbbra sem lesz a legolcsóbb a gripen (de nem is a "legdrágább").

Szerintem
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.

Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.

Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.

Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.

Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.

Ez igaz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 036
113
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.

Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.

Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.

Mennyi az azonosság a korea ési szingapúri gépekkel?Netán a C/D-vel(bevallom nem emlékszem már arra,hogy kitért-e az F-15 írás erre)?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 036
113
Ugye a szingapúribés koreai gépekkel már 400 körüli az F-15E flotta ami már háromszoroa mennyiség a Gripenhez képest.
 
M

molnibalage

Guest
Mennyi az azonosság a korea ési szingapúri gépekkel?Netán a C/D-vel(bevallom nem emlékszem már arra,hogy kitért-e az F-15 írás erre)?
Eltérő radar, a gépek egy részében még a hajtómű sem azonos. A jenki gépekben 60%-ban PW -220 és 40%-an -229 van. Az F-15K gépek fele és inden SG GE hajótműves. Mondjuk az F-15C gépekben meg PW -220-as van.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 036
113
Eltérő radar, a gépek egy részében még a hajtómű sem azonos. A jenki gépekben 60%-ban PW -220 és 40%-an -229 van. Az F-15K gépek fele és inden SG GE hajótműves. Mondjuk az F-15C gépekben meg PW -220-as van.

Szóval nem nagyon befolyásolja költségeket?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 131
73 655
113
Az F-16.net-en találtam egy ilyen adatot:

"F16: Belgium and the Netherlands (2010):
- Both countries €20.000 per flying hour per F16 MLU
- In dollars: US$ 27,150 per flying hour per F16 (Rate: sept. 2011)

Source:
- Belgium: Letter Parliament
- Netherlands: ex general D. Berlijn, commodore Dutch Air Force"


2011-es amerikai adatokat kellene keresni hozzá és összehasonlítani.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Az F-16.net-en találtam egy ilyen adatot:

"F16: Belgium and the Netherlands (2010):
- Both countries €20.000 per flying hour per F16 MLU
- In dollars: US$ 27,150 per flying hour per F16 (Rate: sept. 2011)

Source:
- Belgium: Letter Parliament
- Netherlands: ex general D. Berlijn, commodore Dutch Air Force"


2011-es amerikai adatokat kellene keresni hozzá és összehasonlítani.
A mellékletben 4 év adatai vannak az USAF-tól n+1 típusra...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
Megpróbálhatnánk elfelejteni az USAF-ot, az európai példák mégiscsak korrektebbek és életszerűbbek a számunkra...
Kiindulási alapnak rendben van, de azokat a számokat nem lehet ráhúzni egy "eu-s zseblégierőre".
 
M

molnibalage

Guest
Megpróbálhatnánk elfelejteni az USAF-ot, az európai példák mégiscsak korrektebbek és életszerűbbek a számunkra...
Kiindulási alapnak rendben van, de azokat a számokat nem lehet ráhúzni egy "eu-s zseblégierőre".
Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 191
113
Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.
Transzparencia? Skunk works, meg boeing, northrop, stb kedveli ezt. Mdd dettó. Oláhok csettintenének néha azon, ami ott megy. Az átlagpolgárt meg megetetik mesékkel.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Transzparencia? Skunk works, meg boeing, northrop, stb kedveli ezt. Mdd dettó. Oláhok csettintenének néha azon, ami ott megy. Az átlagpolgárt meg megetetik mesékkel.
Az üzemben tartott technikáról. Ne keverd már a titkos fejlesztéseket. Az SR-71-ről is fotótól kezdve volt minden a hh alatt, a harcászati paraméterek voltak bizalmasak.

A szezont kevered a fazonnal...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 191
113
Az üzemben tartott technikáról. Ne keverd már a titkos fejlesztéseket. Az SR-71-ről is fotótól kezdve volt minden a hh alatt, a harcászati paraméterek voltak bizalmasak.

A szezont kevered a fazonnal...
Az üzemben lévőre is írtam, lásd a "szoftver csomagok" meg sárkány "megerősítések" árazását. Legutóbb az F-15 nél nem tudták áttolni. Értékelném, ha nem kioktató hangnemben válaszolnál rögtön.
 
Status
Not open for further replies.