Az is lehet, hogy én néztem be anno valamit, bár a forint HUF és egyéb paritás számolást más csinálta emlékszeim szerint én csak beemeltem az F-35-ös írásba, azt meg ebbe.
Épp azt számolgatom most... valami lehet hogy nem jó az adataiddal.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az is lehet, hogy én néztem be anno valamit, bár a forint HUF és egyéb paritás számolást más csinálta emlékszeim szerint én csak beemeltem az F-35-ös írásba, azt meg ebbe.
Épp azt számolgatom most... valami lehet hogy nem jó az adataiddal.
Nem jövök rá, hogy mi lehet az oka a cseh és a magyar adatok közötti nagy eltérésnek. :-/
Itt egy cseh írás 2016-ból, számokkal (2016-os árfolyamon):
http://www.praguemonitor.com/2016/07/04/czech-gripen-fighters-cover-21300-flight-hours-past-11-years
2004: szerződéskötés 12+2 gép, 2200 óra/év, 10 évre, 130%-os ellentételezés, 20 milliárd korona = 833 millió USD
2005: megérkeznek a Gripenek
2016: 11 év alatt repültek 21300 órát
Meglepett hogy a csehek nem repülték ki 10 év alatt az első szerződés 22 ezer óráját.
A cseheknél az első 10 év egy repült órájára jutó költség 833 millió USD/(2200óra évente*10év)= 37864 USD/óra
Ami kevesebb mint a fele (~42 %) a Molni által a magyar gépekre számolt kb. 90000 USD/órának.
---------------------------------------
2014: cseh szerződéshosszabbítás: 2200 óra/év; +13 év; 1,7 milliárd korona/év = ~70 millió USD/év; összköltség: 910 millió USD
2018: Gripen szoftveres továbbfejlesztése 427 millió korona = ~17,5 millió USD (de ez nem változtat jelentősen a költségeken)
Így a cseheknél a következő 13 év egy repült órájára jutó költsége ~31800 USD/óra.
Molni számításai szerint nálunk a második tíz év repült óráinak költsége kb. 70000 USD/óra .
Azaz ugyanannak a típusnak a ~20 éves üzemeltetése nekünk kétszer annyiba kerül mint a cseheknek?
Számoljátok át ti is az egészet, mert biztos benéztem valamit.
A Gripenről szóló írás erre is kitér, hogy mi lenne, ha az USAF számaihoz hozzácsapjuk mai áron az új gépek árát és miden korszerűsítést, ezt 60+100 misi USD-re vettem fel.A lízinget hogy lehet összehasonlítani üzemeltetési költséggel?
F-16 esetében nem csak üzemeltetési költség van, hanem meg is kell vedd, ami önmagában is kb. hasonló összeg, mint a lízing, ezután meg még jön a többi üzemeltetési költség. Vagy nem így van?
Ebben én azt látom,hogy 10 évig tartott odáig eljutni,hogy képesek vagyunk éjszaka gépágyúzni=itt valami nagyon nincs rendben.
Jaj...Gondolom először AMRAAM-ot akartak lőni, de rájöttek, hogy nincs hozzá kulcs...
Aztán gondolták, hogy majd lőnek Sidewinder-rel, de annak meg lejárt az üzemideje...
Talán sima bombára is gondoltak, de az meg nincs...
Így maradt a gépágyú. Igaz az is csak a C verziókon...
Itt egy cseh írás 2016-ból, számokkal (2016-os árfolyamon):
http://www.praguemonitor.com/2016/07/04/czech-gripen-fighters-cover-21300-flight-hours-past-11-years
2004: szerződéskötés 12+2 gép, 2200 óra/év, 10 évre, 130%-os ellentételezés, 20 milliárd korona = 833 millió USD
2005: megérkeznek a Gripenek
2016: 11 év alatt repültek 21300 órát
Meglepett hogy a csehek nem repülték ki 10 év alatt az első szerződés 22 ezer óráját.
A cseheknél az első 10 év egy repült órájára jutó költség 833 millió USD/(2200óra évente*10év)= 37864 USD/óra
Ami kevesebb mint a fele (~42 %) a Molni által a magyar gépekre számolt kb. 90000 USD/órának.
---------------------------------------
2014: cseh szerződéshosszabbítás: 2200 óra/év; +13 év; 1,7 milliárd korona/év = ~70 millió USD/év; összköltség: 910 millió USD
2018: Gripen szoftveres továbbfejlesztése 427 millió korona = ~17,5 millió USD (de ez nem változtat jelentősen a költségeken)
Így a cseheknél a következő 13 év egy repült órájára jutó költsége ~31800 USD/óra.
Molni számításai szerint nálunk a második tíz év repült óráinak költsége kb. 70000 USD/óra .
Azaz ugyanannak a típusnak a ~20 éves üzemeltetése nekünk kétszer annyiba kerül mint a cseheknek?
Számoljátok át ti is az egészet, mert biztos benéztem valamit.
Jaj...
Itthon nincs olyan légtér, ahol bármilyen AAM éleslövészet lehetne...
Gépágyúzni eddig is gépágyúztak, csak nem éjszaka, de a gép eddig is tudta.
A J-31-es ellopós és más kommentjei alapján sajnos nem úgy látom, hogy viccelt volna...Beta szerintem csak viccelt
A J-31-es ellopós és más kommentjei alapján sajnos nem úgy látom, hogy viccelt volna...
Jaj...
Itthon nincs olyan légtér, ahol bármilyen AAM éleslövészet lehetne...
Gépágyúzni eddig is gépágyúztak, csak nem éjszaka, de a gép eddig is tudta.
Soha nem a gép képességeivel volt baj.
A számításaid csak a gépek lízingjét tartalmazza, az üzemanyag, pilóta és kiszolgáló személyzet bérezését, járulékos költségeket, stb. nem, pedig a repült óra költségekben azok is jelentkeznek. Oké, attól nem fog hirtelen duplája lenni, de azért szvsz egy bő 20-30%-os emelkedést fog hozni.
A cseh lizing koltseget hasonlitottam a magyarhoz. Es nem tudjuk mibol adodik a nagy kulonbseg.
Az uzemeltetesi koltsegekkel kapcsolatban igazad van, azt is hozza kellene meg adni ha mas tipushoz akarom hasonlitani. De a cseh adatokban ugyanugy nincs benne, mint a mienkben es nem igazan tudjuk hogy mennyi lehet.
indexen kérdezték kb mire jön ki a magyar gépek repórája dollárban?
mintha azt írtátok volna, jóval több egy hasonló kat. USAF gépé, de nem találom azt a hozzászólás
Azért ez így önmagában nem igaz. Mivel a cseh és a magyar is svéd tulajdonban vannak lényegében az üzemeltetésük kb. olyan, mint két USAF századé az ország két ellentétes sarkábn. Pontosan ugyanabban a rendszerben vannak üzemeltetve, mint a Svéd Légierő gépei, csak nem svéd haderő és a SAAB emberei csinálják a napi szintű üzemet. A teljes Gripen flotta Európában kb. 120 gép. Ok, ez nem több ezer, de összemérhető a teljes 200 gépes jenki F-15E flottával. Az F-15E USAF repórája meg ismert, nem véletlenül ahhoz is mértem...Szerintem teljesen értelmetlen egy tucat gépből álló flotta fajlagos üzemeltetési költségeit egy több száz vagy ezer gépessel. Ha az USAF Gripeneket üzemeltetnie, olcsóbban jönne ki egyszerűen a mennyiség miatt.