[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A cseh lizing koltseget hasonlitottam a magyarhoz. Es nem tudjuk mibol adodik a nagy kulonbseg.

Az uzemeltetesi koltsegekkel kapcsolatban igazad van, azt is hozza kellene meg adni ha mas tipushoz akarom hasonlitani. De a cseh adatokban ugyanugy nincs benne, mint a mienkben es nem igazan tudjuk hogy mennyi lehet.

Jah hogy úgy. :)
Így már értem. Hamu a fejemre.
 
indexen kérdezték kb mire jön ki a magyar gépek repórája dollárban?
mintha azt írtátok volna, jóval több egy hasonló kat. USAF gépé, de nem találom azt a hozzászólás

Szerintem teljesen értelmetlen egy tucat gépből álló flotta fajlagos üzemeltetési költségeit egy több száz vagy ezer gépessel. Ha az USAF Gripeneket üzemeltetnie, olcsóbban jönne ki egyszerűen a mennyiség miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Szerintem teljesen értelmetlen egy tucat gépből álló flotta fajlagos üzemeltetési költségeit egy több száz vagy ezer gépessel. Ha az USAF Gripeneket üzemeltetnie, olcsóbban jönne ki egyszerűen a mennyiség miatt.
Azért ez így önmagában nem igaz. Mivel a cseh és a magyar is svéd tulajdonban vannak lényegében az üzemeltetésük kb. olyan, mint két USAF századé az ország két ellentétes sarkábn. Pontosan ugyanabban a rendszerben vannak üzemeltetve, mint a Svéd Légierő gépei, csak nem svéd haderő és a SAAB emberei csinálják a napi szintű üzemet. A teljes Gripen flotta Európában kb. 120 gép. Ok, ez nem több ezer, de összemérhető a teljes 200 gépes jenki F-15E flottával. Az F-15E USAF repórája meg ismert, nem véletlenül ahhoz is mértem...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd
A Cseh és a Magyar lízing díjak közti különbséget nem okozhatja az, hogy a forint egy időben nagyot "esett" a többi devizához képest?
Mert akkor simán kijöhet a különbség szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Szerintem teljesen értelmetlen egy tucat gépből álló flotta fajlagos üzemeltetési költségeit egy több száz vagy ezer gépessel. Ha az USAF Gripeneket üzemeltetnie, olcsóbban jönne ki egyszerűen a mennyiség miatt.

Pontosan erre célozgatok én is néha...
 
https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-206#post-447266
Csak ez nem igaz. A "magyar" és "cseh" Gripen flotta nem szigetüzemként működik...

..., csak egyenes arányosságot az USAF géppark bármilyen paraméterével...hát, az meredek és nem korrekt szerintem. Bármit lenyelek, ami európai üzemeltetőktől (hisz van F-16, meg 18 is) származik mert az itteni viszonyoknak megfelelő (alkatrész logisztika, kiképzés, nagyjavitások) paraméterekből indulhatunk ki, ráadásul kisebb flottát alapul véve.

Sajnálatos (és azért érdekes), hogy nincs még román adat (hiszen sokminden ismert a beszerzés körül), vagy portulgál, holland...de még a török is érdekes lehet a fenntartást illetően.

Azért utaltam erre a részre a műből, mert nyilvánvalóan pontatlan és erős - mint feljebb láthattuk- pontatlan megállapitásokat tartalmaz. Szerintem ha hideg fejjel neki van esve a számoknak korrektül javitani/aktualizálni lehetne,...függetlenül attól, hogy továbbra sem lesz a legolcsóbb a gripen (de nem is a "legdrágább").

Szerintem
 
..., csak egyenes arányosságot az USAF géppark bármilyen paraméterével...hát, az meredek és nem korrekt szerintem. Bármit lenyelek, ami európai üzemeltetőktől (hisz van F-16, meg 18 is) származik mert az itteni viszonyoknak megfelelő (alkatrész logisztika, kiképzés, nagyjavitások) paraméterekből indulhatunk ki, ráadásul kisebb flottát alapul véve.

Sajnálatos (és azért érdekes), hogy nincs még román adat (hiszen sokminden ismert a beszerzés körül), vagy portulgál, holland...de még a török is érdekes lehet a fenntartást illetően.

Azért utaltam erre a részre a műből, mert nyilvánvalóan pontatlan és erős - mint feljebb láthattuk- pontatlan megállapitásokat tartalmaz. Szerintem ha hideg fejjel neki van esve a számoknak korrektül javitani/aktualizálni lehetne,...függetlenül attól, hogy továbbra sem lesz a legolcsóbb a gripen (de nem is a "legdrágább").

Szerintem
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.

Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.

Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.
 
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.

Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.

Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.

Ez igaz.
 
A lengyel és más F-16C üzem nem azért olcsóbb (?), mert nekik 40-60-100 db gépük van és az teszi annyiar olcsóbbá, hanem az 1000+ gépes USAF flotta mérete miatt is. Ekkora géphez fenntartani a pótalkatrészt és supportott nyilvánvalóan olcsóbb. A svédek a lízing keretében a gépeiket gyakorlatialg a svéd flotta részeként látják, csak nem ők repülik. A "magyar" gépeket is pontosan ott nagyjavítják, ahol svédekét, ugyanazon szoftverfrissítéseket kapják meg, stb.

Ha lesz pontosabb adat, akkor lesz updatelve jövő év elején.

Mondom, a jenki F-15E flotta mérete kb. 220 gép, a C/D Gripenekből Európában van kb. 130. Azért ez már nem akkora difi és ráadásul a jenki F-15E gépek jobban szét vannak szórva a nagyvilágban. UK Lakenhelth az mennyire is van az USA-ban levő F-15E flotta és depo képességtől? Oregon és UK között picit nagyobb a táv a logisztika számára.

Mennyi az azonosság a korea ési szingapúri gépekkel?Netán a C/D-vel(bevallom nem emlékszem már arra,hogy kitért-e az F-15 írás erre)?
 
Ugye a szingapúribés koreai gépekkel már 400 körüli az F-15E flotta ami már háromszoroa mennyiség a Gripenhez képest.
 
Mennyi az azonosság a korea ési szingapúri gépekkel?Netán a C/D-vel(bevallom nem emlékszem már arra,hogy kitért-e az F-15 írás erre)?
Eltérő radar, a gépek egy részében még a hajtómű sem azonos. A jenki gépekben 60%-ban PW -220 és 40%-an -229 van. Az F-15K gépek fele és inden SG GE hajótműves. Mondjuk az F-15C gépekben meg PW -220-as van.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd
Az F-16.net-en találtam egy ilyen adatot:

"F16: Belgium and the Netherlands (2010):
- Both countries €20.000 per flying hour per F16 MLU
- In dollars: US$ 27,150 per flying hour per F16 (Rate: sept. 2011)

Source:
- Belgium: Letter Parliament
- Netherlands: ex general D. Berlijn, commodore Dutch Air Force"


2011-es amerikai adatokat kellene keresni hozzá és összehasonlítani.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and sirdavegd
Az F-16.net-en találtam egy ilyen adatot:

"F16: Belgium and the Netherlands (2010):
- Both countries €20.000 per flying hour per F16 MLU
- In dollars: US$ 27,150 per flying hour per F16 (Rate: sept. 2011)

Source:
- Belgium: Letter Parliament
- Netherlands: ex general D. Berlijn, commodore Dutch Air Force"


2011-es amerikai adatokat kellene keresni hozzá és összehasonlítani.
A mellékletben 4 év adatai vannak az USAF-tól n+1 típusra...
 
Megpróbálhatnánk elfelejteni az USAF-ot, az európai példák mégiscsak korrektebbek és életszerűbbek a számunkra...
Kiindulási alapnak rendben van, de azokat a számokat nem lehet ráhúzni egy "eu-s zseblégierőre".
 
Megpróbálhatnánk elfelejteni az USAF-ot, az európai példák mégiscsak korrektebbek és életszerűbbek a számunkra...
Kiindulási alapnak rendben van, de azokat a számokat nem lehet ráhúzni egy "eu-s zseblégierőre".
Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.
 
Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.
Transzparencia? Skunk works, meg boeing, northrop, stb kedveli ezt. Mdd dettó. Oláhok csettintenének néha azon, ami ott megy. Az átlagpolgárt meg megetetik mesékkel.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus