Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Nem a kijelzők mérete száma a lényeg.
Biztos túl van dimenzionálva. Biztos hülyék a Lockheednál, hogy kidobták a HUD ot, biztos hülyék hogy 400 000$ adnak egy sisakkijelzőért. A jobkezes kormány is csak flacolás.

Hülye Boeing, Eurofighter konzorcium és SAAB. Náluk bizony nincs jobbkézre a bot. :)
Komolyra fordítva, a Dassault követte a GD-Lockheed Martin trendet, a többiek nem.

Maradjunk annyiban, hogy nem ott ülnek az okosok, ahol 400K USD egy sisak, hanem ez annyit tesz, itt volt erre pénz, másutt meg ennyit nem költenek rá. Kevesebbet igen, lásd izraeli DASH, francia TopSight, vagy az angol Cobra.
Képességek is eltérőek, de mint már ezereszer kiveséztük, ez az ipar nem autóskártya és az USA-ban sem csak a józan ész dönt, sokszor pont annak hiánya, nomeg a jó öreg bürokrácia. Nagyság átka pedig a rugalmatlanság, de kit érdekel, ha egyszer rekord szinten a védelmi büdzsé.

Harmadik dolog. Az orosz megcsinálta a két nagy MFD-t, a Lockheed (és újabban a Boeing, vagy akár a SAAB) átáll az egyetlen nagy kijelzőre.
Amikor az orosz döntött a Szu-35BM kabinbelsőjéről, nekik még nem volt garantált minőségű orosz ekkora kijelzőjük, de két feleakkora igen. Mit mondtak erre? Redundancia szempontjából ez a hátrány még akár előny is lehet.
A többiek meg valamivel később azt mondták, nem para, ha elmegy a kép az egyetlen nagy kijelzőn, mert a sisakdisplay adataival még haza lehet menni, ha harcolni már nem is feltétlen érdemes.

Szeretném kérni a tisztelt egybegyűlteket, hogy próbáljunk meg egy kissé komplexebben átlátni dolgokat és folyamatokat...
 
Hülye Boeing, Eurofighter konzorcium és SAAB. Náluk bizony nincs jobbkézre a bot. :)
Komolyra fordítva, a Dassault követte a GD-Lockheed Martin trendet, a többiek nem.

Maradjunk annyiban, hogy nem ott ülnek az okosok, ahol 400K USD egy sisak, hanem ez annyit tesz, itt volt erre pénz, másutt meg ennyit nem költenek rá. Kevesebbet igen, lásd izraeli DASH, francia TopSight, vagy az angol Cobra.
Képességek is eltérőek, de mint már ezereszer kiveséztük, ez az ipar nem autóskártya és az USA-ban sem csak a józan ész dönt, sokszor pont annak hiánya, nomeg a jó öreg bürokrácia. Nagyság átka pedig a rugalmatlanság, de kit érdekel, ha egyszer rekord szinten a védelmi büdzsé.

Harmadik dolog. Az orosz megcsinálta a két nagy MFD-t, a Lockheed (és újabban a Boeing, vagy akár a SAAB) átáll az egyetlen nagy kijelzőre.
Amikor az orosz döntött a Szu-35BM kabinbelsőjéről, nekik még nem volt garantált minőségű orosz ekkora kijelzőjük, de két feleakkora igen. Mit mondtak erre? Redundancia szempontjából ez a hátrány még akár előny is lehet.
A többiek meg valamivel később azt mondták, nem para, ha elmegy a kép az egyetlen nagy kijelzőn, mert a sisakdisplay adataival még haza lehet menni, ha harcolni már nem is feltétlen érdemes.

Szeretném kérni a tisztelt egybegyűlteket, hogy próbáljunk meg egy kissé komplexebben átlátni dolgokat és folyamatokat...

Nem a kijelző száma mérete a lényeg. De ha már téma, igen az F-35 érintőképernyő.

Ha már a komplexitásnál tartunk. Sok gyártó gen is nagy hangsulyt fektet a pilóták munkakörnyezetének leterhetségének csökkentésére. Elvileg az oroszok is hisz mindenhol az olvasni, hogy a glass cockpit azért van meg HOTAS a modern gépekben.

Akár hogy is az F-35 5. Gen. gép az európaiak nem.
A Su-57 ( akár mennyire is tetszik számomra) nem az csak egy sokplusszos 4.
 
Nem a kijelző száma mérete a lényeg. De ha már téma, igen az F-35 érintőképernyő.

Ha már a komplexitásnál tartunk. Sok gyártó gen is nagy hangsulyt fektet a pilóták munkakörnyezetének leterhetségének csökkentésére. Elvileg az oroszok is hisz mindenhol az olvasni, hogy a glass cockpit azért van meg HOTAS a modern gépekben.

Akár hogy is az F-35 5. Gen. gép az európaiak nem.
A Su-57 ( akár mennyire is tetszik számomra) nem az csak egy sokplusszos 4.

Tudod miért nem került érintő képernyő az F-22-be(igen ezelőtt majd 25-30 évvel)?Azért mert a pilóták akkor azt mondták,hogy nem kell.
 
Miért írsz ilyen butaságot?
Talán láttál a PAK-FA-n PGM-et?
Nem emlékszem hogy ott lesajnáló hozzászólásokkal tobzódtál volna akkor, úgy ahogy most teszed a gépágyús kommenteddel, vagy a buta bombás, UB blokkos írkálással. Amit csinálsz egyébként csak azért extra visszatetszést keltő, mert TE moderátor vagy. Az igazságos, a pártatlan. Grgly nyomdokában, fel kell nőni hozzá...
Ez a komment megint mi akar lenni? Csak vakarom a fejem...
 
Gondolom egyértelmű, hogy az F-22 Raptor ugyanígy egy légi dominancia VADÁSZGÉP. Az ISIS-nek (akik ellen állítólag odatelepültek) meg néhány drónon kívül nem nagyon van/volt légiereje. Mi gyakorlati haszna volt a Raptorok odatelepítésének, mikor az oroszok érkezéséig az ISIS csak előre ment?!! Persze a hős vadászpilóták lehet hogy jól lebarnultak, de más gyakorlati hasznuk a hadműveletekre sajnos nem volt. Szóval furcsa módon akkor nem olvastam tőled ilyen lenéző szövegeket.
Öööö, az F-22 gépek PGM csapásméréssel debütáltak anno. Értelme annak sem volt, más is odabaszhatott volna. Csak érdekes módon az PAK-FA-t gyakorlatialg körbeszopkodják, hogy micsoda eredmény, az F-22-öt meg anno nem is szánták csapásmérésre, de a gép mégis képes rá.

Na, ez a hatalmas difi. A jenkik mégis köpködik, mert most az a divat...
Ezzel szemben PAK-FA-n:
  • Nem láttunk PGM-et...
  • Nem láttuk a belső teret sem...
  • Állítólag AAM indítás volt, de errő a videót nem tette be boki (a légvédelmis topikban gaunt meg CGI videóval érvel, és persze mikor az ember megmondja, hogy törölje ki a csípát a szeméből és/vagy keresse szerovost, akkor még mi vagyunk a helikopterek...)
Ezzel van bajom...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Pont láttam ahogy ment a vita közted és molni vs Kurfürst közt. Über gáz volt az is hogy kibannoltad, mivel semmi bántót nem írt, nem személyeskedett, szerintem konkrétan igen sok dologban igaza is volt, a legnagyobb bűne az volt hogy nem a te véleményeden volt.

Mindegy, természetesen megtehetted azt is.
Ó perszehogy nem... Szerintem meg keress szemorvost vagy olvass figyelmesebben... Főleg Cifu azon kommentjét, amit rávilágított nettó trollkodására...
 
Orosz védelmi minisztérium illetékese szerint csupán fegyverzet tesztelésre érkeztek a Szu-57 Szíriába. Ez nem más, mint eddigi lefolytatott próbák folytatása más klímaban - por + hőség ....és semmiképpen nem az orosz kontingens megerősítése. Forrás : http://www.interfax.ru/russia/601195

hogy már interfax is félrebeszél. Van még hiteles Orosz forrás vagy már mind a prt tolja?

Februári Szíriai klíma Oroszhonban is adott. Max májusig kell várni. Ez nem ok.

Ellenben nem lesz fent véletlenül se RC se más porszívó. F-22n hiába voltak a szögvisszaverők évekig dugdosták. Ott is pont az volt a véleményem amikor ~2éve feltünt Szíriába hogy minek hogyan? Értem én, hogy az egyik hanem legfölösebb gép USAF historiájában és akkor legalább ledobott pár SDBt és lehet mutogatni de akkor is.
 
Ó perszehogy nem... Szerintem meg keress szemorvost vagy olvass figyelmesebben... Főleg Cifu azon kommentjét, amit rávilágított nettó trollkodására...

Többek közt ezt bírom Cifuban. Olyan tárgyilagosan jól mutat rá a trollra, hogy vmi elképesztő. btw Mack is tök jó mod. Fene se gondolta volna ezt ~5éve. vagy mióta mod....
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
hogy már interfax is félrebeszél. Van még hiteles Orosz forrás vagy már mind a prt tolja?

Februári Szíriai klíma Oroszhonban is adott. Max májusig kell várni. Ez nem ok.

Ellenben nem lesz fent véletlenül se RC se más porszívó. F-22n hiába voltak a szögvisszaverők évekig dugdosták. Ott is pont az volt a véleményem amikor ~2éve feltünt Szíriába hogy minek hogyan? Értem én, hogy az egyik hanem legfölösebb gép USAF historiájában és akkor legalább ledobott pár SDBt és lehet mutogatni de akkor is.

Sivatag viszont van.Meg ha ott lesznek még 2 hónapig akkor lesz ott meleg is.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti