Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Egy újabb cikk a pakfa gépről.

Ki válhat a Su-57 vevőjévé?

"Közel-Keleten és Észak-Afrikában - Egyiptomból az Egyesült Arab Emirátusok és Algéria.
az ügyfelek Su-57 potenciálisan kiderülhet, hogy az egyik a jelenlegi NATO-országok - például Törökország, ha a kapcsolat közte és a partnerek a blokk tovább fog romlani"

Hát ennek kicsi az esélye .

Na most akkor hogy is van az a 2027?

Az a 2027-es dátum nem a fegyverbeszerzést takarja inkább?
Окончательно они завершатся с формированием облика и запуском в серийное производство Су-57 с двигателем "второго этапа" — так называемым изделием 30. Первый полет опытного Су-57 с новым двигателем состоялся в декабре 2017 года, и, скорее всего, его испытания займут еще 3–4 года. Предполагается, что именно истребители с двигателем второго этапа будут закупать в рамках крупномасштабного серийного производства, которое должно начаться в 2021–2022 годах.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
https://www.quora.com/What-is-the-status-of-fifth-generation-PAK-FA

Vélemény?

The T-50’s rudders are also much smaller than that of F-22’s, reducing RCS from the front and lateral angles. But the thrust vectoring nozzles apparently generate more radar returns from the rear than the F-22’s flat exhaust with zig-zag shaped trailing edge.

Alexander Davidenko - Design Director of the PAK FA program at Sukhoi estimated that the F-22 has an RCS of 0.3m2–0.4m2 which more than twice as visible as the T-50 at 0.1m2, frontally. He might have overestimated a bit but it actually makes sense because the T-50 doesn’t lack any significant stealth measure seen on the F-22.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 525
113
https://www.quora.com/What-is-the-status-of-fifth-generation-PAK-FA

Vélemény?

The T-50’s rudders are also much smaller than that of F-22’s, reducing RCS from the front and lateral angles. But the thrust vectoring nozzles apparently generate more radar returns from the rear than the F-22’s flat exhaust with zig-zag shaped trailing edge.

Alexander Davidenko - Design Director of the PAK FA program at Sukhoi estimated that the F-22 has an RCS of 0.3m2–0.4m2 which more than twice as visible as the T-50 at 0.1m2, frontally. He might have overestimated a bit but it actually makes sense because the T-50 doesn’t lack any significant stealth measure seen on the F-22.

????????
Miféle oldalkormányokról beszél ez??? A T-50-esen annyival kisebb az oldalkormány felülete az F-22-eséhez képest, hogy nincs is... ugyanis az egész vezérsík egyben mozog! A balansz vezérsíknak pont ez a lényege, hogy kisebbre lehet tervezni a felületét, mintha külön oldalkormányt is kéne rá rakni, mivel a komplett felület aktívan mozog, így jóval kisebb kitérésre is sokkal nagyobb erőket generál. Innen nézve viszont a T-50-es oldalkormányának felülete az F-22-esé sokszorosa.

Ezt a hülye fúvócső dolgot meg már nagyon el kéne felejteni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 525
113
Egész jó 3D grafika. Remélem nem terjed el a magyar neten úgy, mint igazi kép:

zUb_g7l8pKw.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Egész jó 3D grafika.

Remélem a valóságba nem lesz ilyen megpakolt pakfa :D

Ja és erről mi a véleményed?
https://www.airrecognition.com/inde...-operation-ahead-of-first-batch-delivery.html

The maiden Su-57 flight with the new engine took place in December 2017 and the trials are likely to last for another 3-4 years. Large-scale serial output which is to begin in 2021-2022 is to produce the aircraft with type 30 engine.

Tehát 2022-3 -ra már sorozatba gyártott érett lesz a 30 hajtómű?
 
M

molnibalage

Guest
Ha ez igaz akkor ennyit arról,hogy mennyire proto ez a gép,meg hogy mennyire nem haladnak vele...
Én a képet nem látom, de arról van szó, hogy Szíriába küldték ki őket? PR-ról hallottál már?
Kb. akkora PR húzás, mint az RPN nélküli Sz-400 kiobása Szíriába és a sok gyök2 akkor is majd leszopta örömében az oroszokat, hogy ez harcképtelen indítót kidobtak odfa...

A gép gyakorlatilag még félkész szinten sincs. 2000 órát sem repültek az eddigi gépekkel. ASF feladatkörben egy hozzá képest gyök2 komplexitással bíró alapszintű berepülési programja 10-20 ezer óra. A gép belső terének ajtaját sem nyitották ki eddig, mert sanszosan fixen be van lemezelve. Szóval kb. UB flokkozgatni és külső függesztőről FAB bombázni képes. Erre egy MiG-21 is képes volt, bár azon tény, hogy nem volt CCIP szerű mód...

Az lenne csak a csudaszép, ha lekapnák MANPAD-dal a gépet UB blokkozgatás közben...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 019
113
Ami eddig is ismert volt. 12 darabra lesz szerződés (idén írják alá). Kísérleti üzemmódba kerülnek a gépek. Első két gép 2019-ben érkezik...

Emlékeztetőül...
Utolsó protókat kíserleti(harci) üzemmódban alkalmazzák. Szinte minden berendezés benne az utolsó gépekben amit a Szu-57 előszériás gépeibe szánnak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 856
113
Azért ez érdekes, max. egy kiterjesztett tesztet tudok elképzelni, mint mondjuk az OA-X esetében volt terv.

A gép légiharcra még alkalmatlan (legalábbis nem láttam nagy állaásszögű repülésről videókat/híreket), csapásmérésre – ésszerűen – dettó. Alacsonyra meg végképp semmi értelme menni vele.

Amit el tudok képzelni (PR-en kívül), az az elektronikai porszívózás, amit az új (kísérleti/előszéria) berendezéseivel hatékonyabban tehet meg, mint régebbi (akér specializált) gépek. Végül is a törökök pl. 737 AWACS gépe / UCAV gépei is arra járnak, nem beszélve a többi (USA) résztvevőről.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 447
84 378
113
Én a képet nem látom, de arról van szó, hogy Szíriába küldték ki őket? PR-ról hallottál már?
Kb. akkora PR húzás, mint az RPN nélküli Sz-400 kiobása Szíriába és a sok gyök2 akkor is majd leszopta örömében az oroszokat, hogy ez harcképtelen indítót kidobtak odfa...

A gép gyakorlatilag még félkész szinten sincs. 2000 órát sem repültek az eddigi gépekkel. ASF feladatkörben egy hozzá képest gyök2 komplexitással bíró alapszintű berepülési programja 10-20 ezer óra. A gép belső terének ajtaját sem nyitották ki eddig, mert sanszosan fixen be van lemezelve. Szóval kb. UB flokkozgatni és külső függesztőről FAB bombázni képes. Erre egy MiG-21 is képes volt, bár azon tény, hogy nem volt CCIP szerű mód...

Az lenne csak a csudaszép, ha lekapnák MANPAD-dal a gépet UB blokkozgatás közben...

Már mint mi nem láttuk nyitva de ha jól emlékszem a 30-ast sem láttuk csak akkor amikor beépítették...
 
M

molnibalage

Guest
Már mint mi nem láttuk nyitva de ha jól emlékszem a 30-ast sem láttuk csak akkor amikor beépítették...
Tehát...? Már megint nem tűnik fel, hogy a saját logikád szerint látni kellett volna a az ajtókat nyitva. A 30-as hajtóművet a kezdetekről megmutatták, hogy "nézzétek itt van". Akkor az ajtókat miért is nem mutatták meg? Na, miért is volt külső függesztéssel FAB? Mert ennyire képes...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 447
84 378
113
Azért ez érdekes, max. egy kiterjesztett tesztet tudok elképzelni, mint mondjuk az OA-X esetében volt terv.

A gép légiharcra még alkalmatlan (legalábbis nem láttam nagy állaásszögű repülésről videókat/híreket), csapásmérésre – ésszerűen – dettó. Alacsonyra meg végképp semmi értelme menni vele.

Amit el tudok képzelni (PR-en kívül), az az elektronikai porszívózás, amit az új (kísérleti/előszéria) berendezéseivel hatékonyabban tehet meg, mint régebbi (akér specializált) gépek. Végül is a törökök pl. 737 AWACS gépe / UCAV gépei is arra járnak, nem beszélve a többi (USA) résztvevőről.

Amit nem láttál az nincs is?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 525
113
A gép légiharcra még alkalmatlan (legalábbis nem láttam nagy állaásszögű repülésről videókat/híreket),

Jajj... ilyet le se írjál 2018-ban.
A MAKSz-on 2013-óta repül az egész világ szeme láttára a gép korlátozás nélkül. Azt ne mond nekem, hogy idáig mindebből te semmit se láttál...