Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Egy újabb cikk a pakfa gépről.

Ki válhat a Su-57 vevőjévé?

"Közel-Keleten és Észak-Afrikában - Egyiptomból az Egyesült Arab Emirátusok és Algéria.
az ügyfelek Su-57 potenciálisan kiderülhet, hogy az egyik a jelenlegi NATO-országok - például Törökország, ha a kapcsolat közte és a partnerek a blokk tovább fog romlani"

Hát ennek kicsi az esélye .

Na most akkor hogy is van az a 2027?

Az a 2027-es dátum nem a fegyverbeszerzést takarja inkább?
Окончательно они завершатся с формированием облика и запуском в серийное производство Су-57 с двигателем "второго этапа" — так называемым изделием 30. Первый полет опытного Су-57 с новым двигателем состоялся в декабре 2017 года, и, скорее всего, его испытания займут еще 3–4 года. Предполагается, что именно истребители с двигателем второго этапа будут закупать в рамках крупномасштабного серийного производства, которое должно начаться в 2021–2022 годах.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
https://www.quora.com/What-is-the-status-of-fifth-generation-PAK-FA

Vélemény?

The T-50’s rudders are also much smaller than that of F-22’s, reducing RCS from the front and lateral angles. But the thrust vectoring nozzles apparently generate more radar returns from the rear than the F-22’s flat exhaust with zig-zag shaped trailing edge.

Alexander Davidenko - Design Director of the PAK FA program at Sukhoi estimated that the F-22 has an RCS of 0.3m2–0.4m2 which more than twice as visible as the T-50 at 0.1m2, frontally. He might have overestimated a bit but it actually makes sense because the T-50 doesn’t lack any significant stealth measure seen on the F-22.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
https://www.quora.com/What-is-the-status-of-fifth-generation-PAK-FA

Vélemény?

The T-50’s rudders are also much smaller than that of F-22’s, reducing RCS from the front and lateral angles. But the thrust vectoring nozzles apparently generate more radar returns from the rear than the F-22’s flat exhaust with zig-zag shaped trailing edge.

Alexander Davidenko - Design Director of the PAK FA program at Sukhoi estimated that the F-22 has an RCS of 0.3m2–0.4m2 which more than twice as visible as the T-50 at 0.1m2, frontally. He might have overestimated a bit but it actually makes sense because the T-50 doesn’t lack any significant stealth measure seen on the F-22.

????????
Miféle oldalkormányokról beszél ez??? A T-50-esen annyival kisebb az oldalkormány felülete az F-22-eséhez képest, hogy nincs is... ugyanis az egész vezérsík egyben mozog! A balansz vezérsíknak pont ez a lényege, hogy kisebbre lehet tervezni a felületét, mintha külön oldalkormányt is kéne rá rakni, mivel a komplett felület aktívan mozog, így jóval kisebb kitérésre is sokkal nagyobb erőket generál. Innen nézve viszont a T-50-es oldalkormányának felülete az F-22-esé sokszorosa.

Ezt a hülye fúvócső dolgot meg már nagyon el kéne felejteni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Egész jó 3D grafika. Remélem nem terjed el a magyar neten úgy, mint igazi kép:

zUb_g7l8pKw.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Egész jó 3D grafika.

Remélem a valóságba nem lesz ilyen megpakolt pakfa :D

Ja és erről mi a véleményed?
https://www.airrecognition.com/inde...-operation-ahead-of-first-batch-delivery.html

The maiden Su-57 flight with the new engine took place in December 2017 and the trials are likely to last for another 3-4 years. Large-scale serial output which is to begin in 2021-2022 is to produce the aircraft with type 30 engine.

Tehát 2022-3 -ra már sorozatba gyártott érett lesz a 30 hajtómű?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 783
85 995
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Ha ez igaz akkor ennyit arról,hogy mennyire proto ez a gép,meg hogy mennyire nem haladnak vele...
Én a képet nem látom, de arról van szó, hogy Szíriába küldték ki őket? PR-ról hallottál már?
Kb. akkora PR húzás, mint az RPN nélküli Sz-400 kiobása Szíriába és a sok gyök2 akkor is majd leszopta örömében az oroszokat, hogy ez harcképtelen indítót kidobtak odfa...

A gép gyakorlatilag még félkész szinten sincs. 2000 órát sem repültek az eddigi gépekkel. ASF feladatkörben egy hozzá képest gyök2 komplexitással bíró alapszintű berepülési programja 10-20 ezer óra. A gép belső terének ajtaját sem nyitották ki eddig, mert sanszosan fixen be van lemezelve. Szóval kb. UB flokkozgatni és külső függesztőről FAB bombázni képes. Erre egy MiG-21 is képes volt, bár azon tény, hogy nem volt CCIP szerű mód...

Az lenne csak a csudaszép, ha lekapnák MANPAD-dal a gépet UB blokkozgatás közben...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 783
85 995
113
Ami eddig is ismert volt. 12 darabra lesz szerződés (idén írják alá). Kísérleti üzemmódba kerülnek a gépek. Első két gép 2019-ben érkezik...

Emlékeztetőül...
Utolsó protókat kíserleti(harci) üzemmódban alkalmazzák. Szinte minden berendezés benne az utolsó gépekben amit a Szu-57 előszériás gépeibe szánnak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 513
16 791
113
Azért ez érdekes, max. egy kiterjesztett tesztet tudok elképzelni, mint mondjuk az OA-X esetében volt terv.

A gép légiharcra még alkalmatlan (legalábbis nem láttam nagy állaásszögű repülésről videókat/híreket), csapásmérésre – ésszerűen – dettó. Alacsonyra meg végképp semmi értelme menni vele.

Amit el tudok képzelni (PR-en kívül), az az elektronikai porszívózás, amit az új (kísérleti/előszéria) berendezéseivel hatékonyabban tehet meg, mint régebbi (akér specializált) gépek. Végül is a törökök pl. 737 AWACS gépe / UCAV gépei is arra járnak, nem beszélve a többi (USA) résztvevőről.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 090
85 943
113
Én a képet nem látom, de arról van szó, hogy Szíriába küldték ki őket? PR-ról hallottál már?
Kb. akkora PR húzás, mint az RPN nélküli Sz-400 kiobása Szíriába és a sok gyök2 akkor is majd leszopta örömében az oroszokat, hogy ez harcképtelen indítót kidobtak odfa...

A gép gyakorlatilag még félkész szinten sincs. 2000 órát sem repültek az eddigi gépekkel. ASF feladatkörben egy hozzá képest gyök2 komplexitással bíró alapszintű berepülési programja 10-20 ezer óra. A gép belső terének ajtaját sem nyitották ki eddig, mert sanszosan fixen be van lemezelve. Szóval kb. UB flokkozgatni és külső függesztőről FAB bombázni képes. Erre egy MiG-21 is képes volt, bár azon tény, hogy nem volt CCIP szerű mód...

Az lenne csak a csudaszép, ha lekapnák MANPAD-dal a gépet UB blokkozgatás közben...

Már mint mi nem láttuk nyitva de ha jól emlékszem a 30-ast sem láttuk csak akkor amikor beépítették...
 
M

molnibalage

Guest
Már mint mi nem láttuk nyitva de ha jól emlékszem a 30-ast sem láttuk csak akkor amikor beépítették...
Tehát...? Már megint nem tűnik fel, hogy a saját logikád szerint látni kellett volna a az ajtókat nyitva. A 30-as hajtóművet a kezdetekről megmutatták, hogy "nézzétek itt van". Akkor az ajtókat miért is nem mutatták meg? Na, miért is volt külső függesztéssel FAB? Mert ennyire képes...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 090
85 943
113
Azért ez érdekes, max. egy kiterjesztett tesztet tudok elképzelni, mint mondjuk az OA-X esetében volt terv.

A gép légiharcra még alkalmatlan (legalábbis nem láttam nagy állaásszögű repülésről videókat/híreket), csapásmérésre – ésszerűen – dettó. Alacsonyra meg végképp semmi értelme menni vele.

Amit el tudok képzelni (PR-en kívül), az az elektronikai porszívózás, amit az új (kísérleti/előszéria) berendezéseivel hatékonyabban tehet meg, mint régebbi (akér specializált) gépek. Végül is a törökök pl. 737 AWACS gépe / UCAV gépei is arra járnak, nem beszélve a többi (USA) résztvevőről.

Amit nem láttál az nincs is?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
A gép légiharcra még alkalmatlan (legalábbis nem láttam nagy állaásszögű repülésről videókat/híreket),

Jajj... ilyet le se írjál 2018-ban.
A MAKSz-on 2013-óta repül az egész világ szeme láttára a gép korlátozás nélkül. Azt ne mond nekem, hogy idáig mindebből te semmit se láttál...