Ide is berakom
????
Nem vagyok a téma szakértője (de leszek :- ), de azért a két gép még nem egy súlycsoportban van, összegezve az általam lelkesen olvasottakat!
Ide is berakom
Ide is berakom

Ha az oroszok tesztelni/reklámozni akarják élesben is... Hát, így döntöttek. Majd kiderül, hogy megérte-e.Ide is berakom
Telegramon olyan infók terjednek, hogy a Szu-57-k érkezése óta nem repülnek az amerikai F-22-k. Egyelőre semmilyen megerősítés nem érkezett az infóról.
Egyértelmű, ez kb. szóra sem érdemes. Az egész sztorinak annyi a valós lényege, hogy merik reptetni a Szu-57 et Szíriában, amivel engem pl. megleptek, mert arra utal hogy nem csak attól a vélt ponttól vannak előrébb a fejlesztésben, amit az itteni "nyugatos - kínai" fórumiták sulykoltak a közösségbe, de még attól is mint amit a "keleti" szurkolótábor várt. Szerintem ezzel azért megleptek nagyjából mindenkit, hogy oda merték vinni.Jaaaj, mi folyik itt...Ha az oroszok tesztelni/reklámozni akarják élesben is... Hát, így döntöttek. Majd kiderül, hogy megérte-e.
Még ha így is lenne, akkor sem igazán látom az összefüggést a két dolog között. Eddig egyik fél sem lőtt a másikra, sőt kínosan ügyeltek (egyeztettek) arra, hogy ne legyen konfrontáció (a Wagneres Deir-ez-Zor-i téma más ügy és nem véletlenül nem volt pl. orosz légitámogatása annak a "műveletnek"). Ez nekem inkább szimpla netes propagandaszövegnek tűnik.
Ez már hamarabb megtörtént, Trump papa önti a pénzt a tábornok urak nagy elégedettségére a haderőbe.Az enyém jobb/szebb/nagyobb.
Elképzelem, ahogy az USAF pilótái a hangár sarkában reszketve tagadják meg a felszállási parancsot a rettenetes orosz haditechnika iránti félelmükben
Mondjuk az egész igen hasznos - az F-35 nagyjából sinen van, B-21 épül, kell az újabb nagy program vagyis az NGAD - egy sikeres Szu-57 és J-20 pedig pont meg is adja azt az indokot, hogy a kungresszus megszavazza erre a pénzt...
Egyértelmű, ez kb. szóra sem érdemes. Az egész sztorinak annyi a valós lényege, hogy merik reptetni a Szu-57 et Szíriában, amivel engem pl. megleptek, mert arra utal hogy nem csak attól a vélt ponttól vannak előrébb a fejlesztésben, amit az itteni "nyugatos - kínai" fórumiták sulykoltak a közösségbe, de még attól is mint amit a "keleti" szurkolótábor várt. Szerintem ezzel azért megleptek nagyjából mindenkit, hogy oda merték vinni.
Meg ahogy leírtam több napja, s most ahogy nézem TE is, ebből még egy olyan orbitál szopacs is lehet nekik, mint a Kuznya volt. Jöttek láttak leesett két gép hazamentek.Engem is megleptek. De tényleg csak ők tudják, hogy:
a; már ennyire késznek ítélik meg a gépet/rendszert
b; ennyire szükségét érzik a promónak
De ez tényleg az ő dolguk. Elemezni lehet, de emiatt egymásnak esni itt szerintem totál értelmetlen.
.Meg ahogy leírtam több napja, s most ahogy nézem TE is, ebből még egy olyan orbitál szopacs is lehet nekik, mint a Kuznya volt. Jöttek láttak leesett két gép hazamentek.
Itt is ha csinálnak valami érdemlegeset, VAGY csak el tudják hitetni pl. ilyen hírekkel hogy remegve a földön dekkol az F-22/35 flotta mert jött 2(4?) Szu-57, és valaki pénzeszsák befektető ezt megkajálja, már nyertek.
Ha lehullik 1 gép mostanában, műszaki hiba/török F-16/Manpads miatt, akkor meg lehet magyarázni a magyarázhatatlant.
Ők tudják, mi meg várjunk még egy kicsit a nagy konklúziókkal.
A TVC-t hagyjuk, ebben nem értünk egyetPontosan. Egyébként a TVC-nek is ez a legfőbb értelme. A laikusok/politikusok(meg pláne a szavazópolgárok) kajálják a légibemutatós látványos figurákat.
Egyébként én is ettől tartok... Az, hogy lelövik, nem túl valószínű (azért az oroszoknak van annyi eszük, hogy ne menjenek 6000 méter alá, vagyis a MANPADS-zónába), de ha műszaki hibás lesz és a pilótának a Nuszra/ISIS/Zinki, stb. területe felett kell katapultálnia... Hát, emlékszünk arra a jordán F-16 pilótára...
Egyetértek.
. Jó az másra is, mint üzembiztonság, nagy magasságban - ritka légtérben extra segítség irányváltásokhoz, stealth vs stealth VWR etc... Ne arra helyezd a hangsúlyt amiben nem értünk egyet, a többi amit írsz korrekt
!A TVC-t hagyjuk, ebben nem értünk egyet. Jó az másra is, mint üzembiztonság, nagy magasságban - ritka légtérben extra segítség irányváltásokhoz, stealth vs stealth VWR etc... Ne arra helyezd a hangsúlyt amiben nem értünk egyet, a többi amit írsz korrekt
!
Nem pedig kizárólagos értelme. De ritka légtérben, az átesés határán, pont nem túl előnyös. Mert a használatával az orrát ugyan "irányba teszi", de közben szépen át is esik... Szerintem kicsit túlértékeled. De szerintem is lehet bizonyos szitukban hasznos pluszképesség, amennyiben nem megy más képességek kárára, vagy nem aránytalanul drága megcsinálni."Legfőbb".Nem pedig kizárólagos értelme. De ritka légtérben, az átesés határán, pont nem túl előnyös. Mert a használatával az orrát ugyan "irányba teszi", de közben szépen át is esik... Szerintem kicsit túlértékeled. De szerintem is lehet bizonyos szitukban hasznos pluszképesség, amennyiben nem megy más képességek kárára, vagy nem aránytalanul drága megcsinálni.
.Ezt biztosra veszem én is.Van egy olyan érzésem,hogy telerakták robbanóanyaggal arra az esetre ha lezuhanna.
Van egy olyan érzésem,hogy telerakták robbanóanyaggal arra az esetre ha lezuhanna.
Nyilván nem átesés előtt van igazán értelme, de ritka légtérben nagy magasságban is lehet gyorsan repülni, s akkor azért segít a gyenge hatásfokú aero kormányfelületeken, illetve ha át is esel, ezzel pont nem olyan nagy probléma egy dugóhúzó mint e nélkül.
Szerintem kicsit alulértékeled, de a többivel egyet értek.
Ez azért elég sarkos kinyilatkoztatás, elég erősen függ egy raklap paramétertől, mint indítási távolság, a TVC-s gép magassága, sebessége, a 30-as hajtóművekkel való gyorsulásának mértéke, a rakéta paraméterei etc.Hátööö... Ha a belső fegyverkamrákat nem használják, akkor talán ott lehet. Mert a gép többi része eléggé ki lehet centizve, szóval robbanóanyag max az egyéb rendszerek helyén férne el.
Könnyebb vele átejteni és könnyebb vele kihozni belőle. Viszont, TVC használatával a gép (mindenkori hossztengely szerinti) sebessége (és ez által a térbeli helyzete változásának mértéke) jobban fog csökkenni irányváltoztatáskor, mint az aerodinamikai felületek használatával. Vagyis egy légiharcrakétának annál könnyebb célpont lesz.
Hátööö... Ha a belső fegyverkamrákat nem használják, akkor talán ott lehet. Mert a gép többi része eléggé ki lehet centizve, szóval robbanóanyag max valamilyen rendszerek helyén-helyett férne el.
Könnyebb vele átejteni és könnyebb vele kihozni belőle. Viszont, TVC használatával a gép (mindenkori hossztengely szerinti) sebessége (és ez által a térbeli helyzete változásának mértéke) jobban fog csökkenni irányváltoztatáskor, mint az aerodinamikai felületek használatával. Vagyis egy légiharcrakétának annál könnyebb célpont lesz.
Ez azért elég sarkos kinyilatkoztatás, elég erősen függ egy raklap paramétertől, mint indítási távolság, a TVC-s gép magassága, sebessége, a 30-as hajtóművekkel való gyorsulásának mértéke, a rakéta paraméterei etc.
Az biztos továbbá hogy ha 1v1 van, előny az VWR-ben is ha hamarabb meg tudsz fordulni/irányt váltani, még ha vesztesz is vele sebességet, mint ha mehetsz egy irányba szép nagy elnyújtott hatalmas fordulókörökkel kevésbé lassulva...
Sok kicsi többet ér mint egy nagy.

Nem sarkos, csak fizika. Ha TVC-zel, akkor a hossztengely-irányú sebességed erősen csökken.
A TVC-nek "dogfight" légiharcban és a nem LOAL/HOBS-képes légiharcrakéták, a gépágyú és az esetlegesen fixen beépített "tüzelési" irányú lézer esetén van értelme.
Az biztos továbbá hogy ha 1v1 van, előny az VWR-ben is ha hamarabb meg tudsz fordulni/irányt váltani, még ha vesztesz is vele sebességet, mint ha mehetsz egy irányba szép nagy elnyújtott hatalmas fordulókörökkel kevésbé lassulva...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..