Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
Amiről te beszélsz az a F-35!

Ezt a pilótafülke dolgot erősen túldimenzionálták a napjainkban is sajnos még véleményformáló 90-es években.
Akkoriban, ha legalább egy MFD volt a műszerfalon, az már minimumszint volt, anélkül minden elavultnak számított.
F-15C ide vagy oda.
Aztán gyűltek az MFD-k.
Most meg a "világ legkorszerűbb pilótafülkéjében" ismét csak egyetlen kijelző van.
Tehát a második helyezett Szu-35Sz már mehet is a kukába, Mert annak két MFD-je van, plusz az oldalsó panelok.
:)
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
Nem a kijelzők mérete száma a lényeg.
Biztos túl van dimenzionálva. Biztos hülyék a Lockheednál, hogy kidobták a HUD ot, biztos hülyék hogy 400 000$ adnak egy sisakkijelzőért. A jobkezes kormány is csak flacolás.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
Nem a kijelzők mérete száma a lényeg.
Biztos túl van dimenzionálva. Biztos hülyék a Lockheednál, hogy kidobták a HUD ot, biztos hülyék hogy 400 000$ adnak egy sisakkijelzőért. A jobkezes kormány is csak flacolás.

Hülye Boeing, Eurofighter konzorcium és SAAB. Náluk bizony nincs jobbkézre a bot. :)
Komolyra fordítva, a Dassault követte a GD-Lockheed Martin trendet, a többiek nem.

Maradjunk annyiban, hogy nem ott ülnek az okosok, ahol 400K USD egy sisak, hanem ez annyit tesz, itt volt erre pénz, másutt meg ennyit nem költenek rá. Kevesebbet igen, lásd izraeli DASH, francia TopSight, vagy az angol Cobra.
Képességek is eltérőek, de mint már ezereszer kiveséztük, ez az ipar nem autóskártya és az USA-ban sem csak a józan ész dönt, sokszor pont annak hiánya, nomeg a jó öreg bürokrácia. Nagyság átka pedig a rugalmatlanság, de kit érdekel, ha egyszer rekord szinten a védelmi büdzsé.

Harmadik dolog. Az orosz megcsinálta a két nagy MFD-t, a Lockheed (és újabban a Boeing, vagy akár a SAAB) átáll az egyetlen nagy kijelzőre.
Amikor az orosz döntött a Szu-35BM kabinbelsőjéről, nekik még nem volt garantált minőségű orosz ekkora kijelzőjük, de két feleakkora igen. Mit mondtak erre? Redundancia szempontjából ez a hátrány még akár előny is lehet.
A többiek meg valamivel később azt mondták, nem para, ha elmegy a kép az egyetlen nagy kijelzőn, mert a sisakdisplay adataival még haza lehet menni, ha harcolni már nem is feltétlen érdemes.

Szeretném kérni a tisztelt egybegyűlteket, hogy próbáljunk meg egy kissé komplexebben átlátni dolgokat és folyamatokat...
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
Hülye Boeing, Eurofighter konzorcium és SAAB. Náluk bizony nincs jobbkézre a bot. :)
Komolyra fordítva, a Dassault követte a GD-Lockheed Martin trendet, a többiek nem.

Maradjunk annyiban, hogy nem ott ülnek az okosok, ahol 400K USD egy sisak, hanem ez annyit tesz, itt volt erre pénz, másutt meg ennyit nem költenek rá. Kevesebbet igen, lásd izraeli DASH, francia TopSight, vagy az angol Cobra.
Képességek is eltérőek, de mint már ezereszer kiveséztük, ez az ipar nem autóskártya és az USA-ban sem csak a józan ész dönt, sokszor pont annak hiánya, nomeg a jó öreg bürokrácia. Nagyság átka pedig a rugalmatlanság, de kit érdekel, ha egyszer rekord szinten a védelmi büdzsé.

Harmadik dolog. Az orosz megcsinálta a két nagy MFD-t, a Lockheed (és újabban a Boeing, vagy akár a SAAB) átáll az egyetlen nagy kijelzőre.
Amikor az orosz döntött a Szu-35BM kabinbelsőjéről, nekik még nem volt garantált minőségű orosz ekkora kijelzőjük, de két feleakkora igen. Mit mondtak erre? Redundancia szempontjából ez a hátrány még akár előny is lehet.
A többiek meg valamivel később azt mondták, nem para, ha elmegy a kép az egyetlen nagy kijelzőn, mert a sisakdisplay adataival még haza lehet menni, ha harcolni már nem is feltétlen érdemes.

Szeretném kérni a tisztelt egybegyűlteket, hogy próbáljunk meg egy kissé komplexebben átlátni dolgokat és folyamatokat...

Nem a kijelző száma mérete a lényeg. De ha már téma, igen az F-35 érintőképernyő.

Ha már a komplexitásnál tartunk. Sok gyártó gen is nagy hangsulyt fektet a pilóták munkakörnyezetének leterhetségének csökkentésére. Elvileg az oroszok is hisz mindenhol az olvasni, hogy a glass cockpit azért van meg HOTAS a modern gépekben.

Akár hogy is az F-35 5. Gen. gép az európaiak nem.
A Su-57 ( akár mennyire is tetszik számomra) nem az csak egy sokplusszos 4.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Nem a kijelző száma mérete a lényeg. De ha már téma, igen az F-35 érintőképernyő.

Ha már a komplexitásnál tartunk. Sok gyártó gen is nagy hangsulyt fektet a pilóták munkakörnyezetének leterhetségének csökkentésére. Elvileg az oroszok is hisz mindenhol az olvasni, hogy a glass cockpit azért van meg HOTAS a modern gépekben.

Akár hogy is az F-35 5. Gen. gép az európaiak nem.
A Su-57 ( akár mennyire is tetszik számomra) nem az csak egy sokplusszos 4.

Tudod miért nem került érintő képernyő az F-22-be(igen ezelőtt majd 25-30 évvel)?Azért mert a pilóták akkor azt mondták,hogy nem kell.
 
M

molnibalage

Guest
Miért írsz ilyen butaságot?
Talán láttál a PAK-FA-n PGM-et?
Nem emlékszem hogy ott lesajnáló hozzászólásokkal tobzódtál volna akkor, úgy ahogy most teszed a gépágyús kommenteddel, vagy a buta bombás, UB blokkos írkálással. Amit csinálsz egyébként csak azért extra visszatetszést keltő, mert TE moderátor vagy. Az igazságos, a pártatlan. Grgly nyomdokában, fel kell nőni hozzá...
Ez a komment megint mi akar lenni? Csak vakarom a fejem...
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom egyértelmű, hogy az F-22 Raptor ugyanígy egy légi dominancia VADÁSZGÉP. Az ISIS-nek (akik ellen állítólag odatelepültek) meg néhány drónon kívül nem nagyon van/volt légiereje. Mi gyakorlati haszna volt a Raptorok odatelepítésének, mikor az oroszok érkezéséig az ISIS csak előre ment?!! Persze a hős vadászpilóták lehet hogy jól lebarnultak, de más gyakorlati hasznuk a hadműveletekre sajnos nem volt. Szóval furcsa módon akkor nem olvastam tőled ilyen lenéző szövegeket.
Öööö, az F-22 gépek PGM csapásméréssel debütáltak anno. Értelme annak sem volt, más is odabaszhatott volna. Csak érdekes módon az PAK-FA-t gyakorlatialg körbeszopkodják, hogy micsoda eredmény, az F-22-öt meg anno nem is szánták csapásmérésre, de a gép mégis képes rá.

Na, ez a hatalmas difi. A jenkik mégis köpködik, mert most az a divat...
Ezzel szemben PAK-FA-n:
  • Nem láttunk PGM-et...
  • Nem láttuk a belső teret sem...
  • Állítólag AAM indítás volt, de errő a videót nem tette be boki (a légvédelmis topikban gaunt meg CGI videóval érvel, és persze mikor az ember megmondja, hogy törölje ki a csípát a szeméből és/vagy keresse szerovost, akkor még mi vagyunk a helikopterek...)
Ezzel van bajom...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba