A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?
Volt. Tavaly valamelyik hadgyakszin is szerepelt, amikor átkelés volt a Dunán.
 
Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?
A komondor kb 10 éves sztori. Akkor lett volna igény rá. Kategóriájára. Egyrészt mert az akkori elképzelés szerint csak misszióztunk volna, de mire megcsinálták változott a világ, és más kell ma már, meg amennyi mrap kell annyit kaptunk ajiba.
 
És nem is jó semmire.
Akkor ti valamit tudtok erről a magyar csodafegyverrol. A műszaki megoldása xar vagy az elgondolás erről a páncélozott teherautóról. A tabornoki szupercsapat busz mitől jobb megoldás ettől katonai körülmények között? Nem a buszok személyszállítási feladatköre a bajom, hanem a pl mentos, meg vezetesiranyitasi funkció. Közben meg az R-142-es Gaz 66-ok szaladgálnak meg.
 
A komondor kb 10 éves sztori. Akkor lett volna igény rá. Kategóriájára. Egyrészt mert az akkori elképzelés szerint csak misszióztunk volna, de mire megcsinálták változott a világ, és más kell ma már, meg amennyi mrap kell annyit kaptunk ajiba.
sőt jóval több mint 10 éves.
 
Akkor ti valamit tudtok erről a magyar csodafegyverrol. A műszaki megoldása xar vagy az elgondolás erről a páncélozott teherautóról. A tabornoki szupercsapat busz mitől jobb megoldás ettől katonai körülmények között? Nem a buszok személyszállítási feladatköre a bajom, hanem a pl mentos, meg vezetesiranyitasi funkció. Közben meg az R-142-es Gaz 66-ok szaladgálnak meg.
Szerintem a buszok parancsnoki célokra semmiben nem felelnek meg. A mozgó kórház, házát talán egy katasztrófa esetén talán életképes. Mondjuk tapasztalatom szerint egy széria buszból kidobálni az üléseket 10 perc 4 embernek. Max a be kábelezés kell egyesített. Harctéri parancsnoki járműnek a VZF szerintem kissé nehézkes a páncél miatt. Arra már a pszh bázison jobbak vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Szerintem a buszok parancsnoki célokra semmiben nem felelnek meg. A mozgó kórház, házát talán egy katasztrófa esetén talán életképes. Mondjuk tapasztalatom szerint egy széria buszból kidobálni az üléseket 10 perc 4 embernek. Max a be kábelezés kell egyesített. Harctéri parancsnoki járműnek a VZF szerintem kissé nehézkes a páncél miatt. Arra már a pszh bázison jobbak vannak.
Egy katasztrófa gyorsan következik be, lásd pl Kolontar, vagy pl egy földrengés. Na most akkor buszsofőrt megtalálni, üléseket kirakni, mentős cuccot berakodni, elindulni felvezetéssel, Bivalybaxnadra leerkezni, ez hány óra is lehet? 6-8-10 több? Maradnak meg túlélők nagy számban hogy a busz megtelljen? Frontvonal közelébe nem mehet mert szétlövik meg légpuskaval is, ráadásul nem egy mentő rugozasu.
 
Belegondoltál már abba,mennyibe kerülne az a gyártó bázis?És mire használnád utána?Marha drágárk lennének azok a járgányok.Maximum az összeszerelés,amiben gondolkotni érdemes.Csak annyi hazai gyártásrészesedéssel,amit az ipar külnbefektetés nélkül előállitani képes.

Befektetés minden új beruházásnál kell. Ingyen semmit nem adnak. Az ország vezetésének kell eldönteni, hogy nemzetbiztonsági szempontok alapján bevállalják-e hazai gyártást. Amennyiben igen, akkor lehet vegyesvállalatot alapítani, vagy mondjuk, kiadni a Rábának a feladatot. Vegyesvállalat esetén mi adhatjuk a területet, felépíthetjük a zöldmezős új gyárat. Az anyacég meg hozza a technológiát és a beszállítói hátteret. Szintén vegyesvállalat esetén, lehetséges export, amennyiben a termék versenyképes. Saját gyártásban, feltehetően csak hazai piac. Utóbbi üzletileg logikus hogy veszteség. Erre gondolom, hogy a vezetésnek kell majd eldönteni, mit miért, hogyan és mennyiért éri meg. Amúgy minden végtermék, egy összeszerelés, a márkaemblémát felrakó gyárban. Az alkatrészeket, amiből egy végtermék előáll, különböző, általában több száz, beszállító ( autógyártás esetén ) készíti és szállítja le a végső összeszerelés helyére.
 
Befektetés minden új beruházásnál kell. Ingyen semmit nem adnak. Az ország vezetésének kell eldönteni, hogy nemzetbiztonsági szempontok alapján bevállalják-e hazai gyártást. Amennyiben igen, akkor lehet vegyesvállalatot alapítani, vagy mondjuk, kiadni a Rábának a feladatot. Vegyesvállalat esetén mi adhatjuk a területet, felépíthetjük a zöldmezős új gyárat. Az anyacég meg hozza a technológiát és a beszállítói hátteret. Szintén vegyesvállalat esetén, lehetséges export, amennyiben a termék versenyképes. Saját gyártásban, feltehetően csak hazai piac. Utóbbi üzletileg logikus hogy veszteség. Erre gondolom, hogy a vezetésnek kell majd eldönteni, mit miért, hogyan és mennyiért éri meg. Amúgy minden végtermék, egy összeszerelés, a márkaemblémát felrakó gyárban. Az alkatrészeket, amiből egy végtermék előáll, különböző, általában több száz, beszállító ( autógyártás esetén ) készíti és szállítja le a végső összeszerelés helyére.
Összeszerelés nem gyártás.Hazai gyártásnak azt tekintem,ha hazai gyártású részegységekböl van összeszerelve.Mint irtam,összeszerelésre képessek vagyuunk,de többre nem
 
Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?

Emlékszem egy olyan történetre, hogy a Rába fejlesztett egy tüzérségi vontatót. Talán pont itt olvastam.
Ugye az eddigi vontatókkal az volt a baj, hogy "sima" teherautók. A Rába átalakította a fülkét, hogy elférjen a löveg kezelőszemélyzete, normálisan lehessen málházni a lőszeres ládákat, miegymás, szóval hogy tényleg kézre álljon minden és a csapat is egyben legyen.
Csapatpróbán kisült, hogy van pár baja a prototípusnak, amit orvosolni kellett, és lehetett is volna.
Ment is feljebb a cetli, hogy nem rossz, de így meg úgy lehetne jobb is. Egy darabig várták a választ, semmi. Valaki elkezdett kérdezősködni, aztán egy felettese leintette, hogy nem küldték meg az észrevételeket a Rábának, mert nem akarják, hogy sértődés legyen. Inkább nem rendszeresítik, de úgy, hogy kussolnak és megvárják, amíg mindenki elfelejti.
 
Sziasztok!

Egyébiránt a KOMONDOR hajtáslánca honnan került bele? Vagy saját fejlesztés (rába)?
üdv!
Iveco.Az egész tákolmány lényegében egy áncélozott Iveco teherautó.Rába vagy 20éve nem gyárt motort,a H sorozatú teherautok mai formájukban fóleg MAN részegységekböl vannak összeszerelve.Csak az alváz és a hidak hazai,minden más import
 
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine
Emlékszem egy olyan történetre, hogy a Rába fejlesztett egy tüzérségi vontatót. Talán pont itt olvastam.
Ugye az eddigi vontatókkal az volt a baj, hogy "sima" teherautók. A Rába átalakította a fülkét, hogy elférjen a löveg kezelőszemélyzete, normálisan lehessen málházni a lőszeres ládákat, miegymás, szóval hogy tényleg kézre álljon minden és a csapat is egyben legyen.
Csapatpróbán kisült, hogy van pár baja a prototípusnak, amit orvosolni kellett, és lehetett is volna.
Ment is feljebb a cetli, hogy nem rossz, de így meg úgy lehetne jobb is. Egy darabig várták a választ, semmi. Valaki elkezdett kérdezősködni, aztán egy felettese leintette, hogy nem küldték meg az észrevételeket a Rábának, mert nem akarják, hogy sértődés legyen. Inkább nem rendszeresítik, de úgy, hogy kussolnak és megvárják, amíg mindenki elfelejti.
Ez ismerős, a D-20-hoz lett volna az átalakított H-18-as vontató az Ural helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Egy katasztrófa gyorsan következik be, lásd pl Kolontar, vagy pl egy földrengés. Na most akkor buszsofőrt megtalálni, üléseket kirakni, mentős cuccot berakodni, elindulni felvezetéssel, Bivalybaxnadra leerkezni, ez hány óra is lehet? 6-8-10 több? Maradnak meg túlélők nagy számban hogy a busz megtelljen? Frontvonal közelébe nem mehet mert szétlövik meg légpuskaval is, ráadásul nem egy mentő rugozasu.
És mi értelme egy"korházbusznak"?Mentőszolgálat van.Nem kéne hagyni tönkremenni a járási korházak rendszerét.Katonai mobilkórház,az kell.De nem buszokon,hanem konténeres rendszerben.Sátras rendszerű volt az MNnek.