PAK-DA (Tupoljev, Oroszország)

Alacsony észlelhetőségű csupaszárny gépre túl nagy külalaki eltérést szerintem nem érdemes várni.
 
Bizonyítékot? Rá kell nézni.
https://htka.hu/wp-content/uploads/2013/10/northrop_grumman_NGB_bomber_1-660x440.jpg

Amennyire agyedi dizájn lett Orosz (és Kínai) részről 5 gen vadászra annyira nem ezen "makett" esetén.

Nem kéne készpénznek venni a nem túl szerencsés illusztrációt(képet) -biztos nem úgy fog kinézni :)
Értelmetlen addig találgatni amíg nem lesz hivatalos "valam", illetve volt korábban egy szélcsatornás PAK-DA teszt a CAGI-ban.
 
Probable PAK DA/Izdeliye 80 (©Butowski/Air&Cosmos/bmpd) . 145 tons, 30 tons payload, 15000 km range, 2 engines with 23 tons thrust based on NK-32-02.

DVlcXwTX4AAhsZB.jpg

DVlcYEHW0AA7fJs.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ghostface
http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...ratégiai_bombázó_Piotr_Butowski_Orosz_Légierő

Ez csak kifogás szerintem:hadonaszos:

Putyin úgy csinál mint ha kurva nagyon nagy szükség lenne a kh-101/102 hordozóra .

"a PAK-DA első repülése az eredetileg tervezett 2019-ről kb. öt évet tolódik a Tu-160M2 projekt beindítása miatt"

Az is kifogás hogy Pakfa is az új hajtómű miatt kell majd 2027-re.

Olyat technológiát ígérnek a pakfa géphez ami már nyugaton minden 4 gen gépen elterjedt.
És ha az oroszok oylat igének majd egy 10 év múlva bevethető gépnek akkor képzeljük már el hogy hol van egy szu-35 egy f-16 block 52/60-hoz :confused:
 
Olyat technológiát ígérnek a pakfa géphez ami már nyugaton minden 4 gen gépen elterjedt.
És ha az oroszok oylat igének majd egy 10 év múlva bevethető gépnek akkor képzeljük már el hogy hol van egy szu-35 egy f-16 block 52/60-hoz

Tévedés. A PAK-FA programban hátráltató tényező nem csak a hajtómű, hanem a fegyverzet és a komplett integráció. Igen ez utóbbi kettő valóban megvan már Nyugaton, ez idáig tehát még igaz is. De a hajtómű, amit a Szu-57-esnek szánnak, az már más tészta. Az véletőleg a legújabb F135-össel lesz egy ligában, legalábbis a tervek szerint, de koránt sem egy Snecma M88 vagy egy Volvo RM12. De még az amúgy minden aspektusában modern EJ200-ashoz képest is progresszívabbnak igérik.

És, hogy hol tart a Szu-35Sz az F-16 block 52/60-hoz képest? Had kezdjek egy kötözködéssel. A block 52-es és a block 60-as az nagyon nem egy szint. Ez két külön világ.
Avionika, hajtómű, EW tekintetében itt generációs előrelépés van.
Hanem, ha már a Szuhojhoz kell hasonlítani, a Szu-35Sz inkább a block 60-ashoz van közelebb, mint az 52-eshez.
Leszámítva pár "apróságot".
Ugyanis az 50/52-es család (csak hajtóműben van eltérés) modernizáció csomgaja lényegében bármelyik már átadott gépet a fent nevezett block 60-as avionikai szintjére hoz fel, ha valaki kéri.
És az AESA radar az bizony fejlettebb, mint a Szuhoj mehanikusan is mozgatható PESA rendszere.
Azonban ezek az upgrade kit-ek nem tartalmazzák a hajtómű modernizációját, vagy cseréjét. Ennek oka, hogy a block 60-as F110GE132-es hajtóműve ugye eleve nem jó az 52-esekbe, de az 50-esekbe (ahová már befér) is felesleges. Többet is fogyaszt, jóval drágább is. Csak az UAE fizette meg.
 
Mai info szerint Kazanyi repülő gyár felkészült az első PAK-DA prototípusok gyártására. Műszaki dokumentáció el van fogadtatva. Szerződés aláírva.

Ezen csak azért nem lepődök meg mert tegnap volt a vpkname oldalon hogy felgyorsítják a PAKDA programot .