F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Megnézném...megnézném...
Hát nézzed!
A szingapúri SG-k két éve repülnek totál clean config-gal és GE hajtóművel.
Aerodinamikailag az SG azonos a szaúdi SA-val, mind a kettőn ott van a MAWS szenzor, ami amúgy valószínű hangsebesség alatt nem oszt, nem szoroz.
Az SA-ban annyi a plusz, hogy a klasszikus FCS helyét digitális FbW vette át. De az aerodinamikai és statikai kialakítás változatlansága miatt érdemben nem sokat dobott a manőverezőképességen, kb mint az FbW-s MiG-29M/K/M2/KR/KUBR/35.... gépeknél az FbW.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Maga a program az, ami vérszegény, ebből semmit se lehet leszűrni, csak megy és jó hangos. Akkor az ötlet annyi volt, hogy összefűzték egy Apache géppel a műsort.
Idén viszont jött az elegéns díszfestés és két F-16C kíséretnek, amihez az F-15SG mutatványa is több elemből állt már. Tetszik a végig fáklyával előadott lassú looping.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A koreai K gépekfele is GE hajtóműves, nos azok egy az egyben az ősrégi amerikai F-15C programot repülik, semmit se tettek hozzá, semmit se vettek el.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Anno az izraeli F-15I Raam-ok voltak az első F-15E gépek, amelyek nyilvános bemutatót repültek teljesen nulla külső függesztménnyel

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
6:22-től.

A 2001-es szöuli Boeing F-15E bemutató Joe Felock-kal még a két szárny alatti nagypilonnal ment, mert vitte a Smokewindereket is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F-15E-től a legagresszívabb, tényleg a határig elhúzott demo-kűr a 2011-es moszkvai volt, ahol rendesen meg volt tépve a gép. Erről tanúskodik a műsor közben elhagyott vezérsík borítópanel is. Látszik, hogy a CFT megléte nem sok vizet zavar, a zsoké végig kihasználja az átmeneti 45 fokos állásszög limit adta kereteket és nyers erőből építi tovább az összes manővert:

https://www.youtube.com/watch?v=L4yEo5UxlCQ
 
Megnézném...megnézném...
Hát nézzed!
A szingapúri SG-k két éve repülnek totál clean config-gal és GE hajtóművel.
Aerodinamikailag az SG azonos a szaúdi SA-val, mind a kettőn ott van a MAWS szenzor, ami amúgy valószínű hangsebesség alatt nem oszt, nem szoroz.
Az SA-ban annyi a plusz, hogy a klasszikus FCS helyét digitális FbW vette át. De az aerodinamikai és statikai kialakítás változatlansága miatt érdemben nem sokat dobott a manőverezőképességen, kb mint az FbW-s MiG-29M/K/M2/KR/KUBR/35.... gépeknél az FbW.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Maga a program az, ami vérszegény, ebből semmit se lehet leszűrni, csak megy és jó hangos. Akkor az ötlet annyi volt, hogy összefűzték egy Apache géppel a műsort.
Idén viszont jött az elegéns díszfestés és két F-16C kíséretnek, amihez az F-15SG mutatványa is több elemből állt már. Tetszik a végig fáklyával előadott lassú looping.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A koreai K gépekfele is GE hajtóműves, nos azok egy az egyben az ősrégi amerikai F-15C programot repülik, semmit se tettek hozzá, semmit se vettek el.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Anno az izraeli F-15I Raam-ok voltak az első F-15E gépek, amelyek nyilvános bemutatót repültek teljesen nulla külső függesztménnyel

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
6:22-től.

A 2001-es szöuli Boeing F-15E bemutató Joe Felock-kal még a két szárny alatti nagypilonnal ment, mert vitte a Smokewindereket is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F-15E-től a legagresszívabb, tényleg a határig elhúzott demo-kűr a 2011-es moszkvai volt, ahol rendesen meg volt tépve a gép. Erről tanúskodik a műsor közben elhagyott vezérsík borítópanel is. Látszik, hogy a CFT megléte nem sok vizet zavar, a zsoké végig kihasználja az átmeneti 45 fokos állásszög limit adta kereteket és nyers erőből építi tovább az összes manővert:

https://www.youtube.com/watch?v=L4yEo5UxlCQ
A 2011-es MAKSZ-ra emlékszem, az erős volt. A koreait megnézem, mert fotón láttam egy majdnem kobrát egy F-15-től azon. Kérdés, hogy az a demó volt-e az.
Sajnos tényleg hiába repül GE hajtóműves F-15E legacy, semmit nem mutat, ami alapján látszódna teljesítménye. Pedig egy felszállás utáni emelkedés - alá linkelt F-16 vs F-35 videó - elég látványos lenne.
 
A 2011-es MAKSZ-ra emlékszem, az erős volt. A koreait megnézem, mert fotón láttam egy majdnem kobrát egy F-15-től azon. Kérdés, hogy az a demó volt-e az.

Nem. Ez a 2011-es koreai demo fegyelmezett koreai pilótákkal, amire te gondolsz, az nem Korea, hanem Szingapúr volt egy amerikai pilótával a Boeingtől, vagy tíz évvel korábbról.
 
Sajnos nincs már fenn youtube-on az F-15K prototípusának első felszállása 2005-ből Joe Felock-kal.
Ő nem sokat teketóriázott, repült már elég F-15-össel (meg ezer más géppel, köztük korábban titkos projektekkel is), ezért úgy gondolta, hogy a jó kis katolikus, kimért, forszázsnélküli tipikus szűzfelszállás helyett behúzott fékekkel rádörrenti a nagy rettenetest, gurult kb kevesebb mint 300 métert (elhangzik a videóban) majd belehúzta a magaségbe fölfelé, úgy, hogy meg se állt a Holdig.
 
Nem. Ez a 2011-es koreai demo fegyelmezett koreai pilótákkal, amire te gondolsz, az nem Korea, hanem Szingapúr volt egy amerikai pilótával a Boeingtől, vagy tíz évvel korábbról.
Akkor rosszul emlékezett Kővári. Tőle van fotó a 80 körüli AoA-val repülő gépről. Vagy én emlékszem rosszul.
 
Sajnos nincs már fenn youtube-on az F-15K prototípusának első felszállása 2005-ből Joe Felock-kal.
Ő nem sokat teketóriázott, repült már elég F-15-össel (meg ezer más géppel, köztük korábban titkos projektekkel is), ezért úgy gondolta, hogy a jó kis katolikus, kimért, forszázsnélküli tipikus szűzfelszállás helyett behúzott fékekkel rádörrenti a nagy rettenetest, gurult kb kevesebb mint 300 métert (elhangzik a videóban) majd belehúzta a magaségbe fölfelé, úgy, hogy meg se állt a Holdig.
Én, emiatt le szoktam menteni már az igazán ütős videóket a YT-ről mielőtt eltűnnek. Pl. a thrusted flare-es Hornet Ball videót is lementettem, biztos ami biztos.
 
CIFU írása az SG-n.

"nemrég elismerte a JPO igazgatója, Mat Winter Altengernagy, hogy a 280 aktív F-35-ös hadrafoghatósága jelenleg 51%-os"

Mikor lesznek majd 100% hadra fogható állapotban?
 
CIFU írása az SG-n.

"nemrég elismerte a JPO igazgatója, Mat Winter Altengernagy, hogy a 280 aktív F-35-ös hadrafoghatósága jelenleg 51%-os"

Mikor lesznek majd 100% hadra fogható állapotban?
Nincs 100%-os hadrafoghatóság, egy kis flottánál (pl. magyar Gripen) időszakosan el lehet érni PR célokra, de az csak a mesében vagy, hogy egy több száz gépes flottából miden gép röpképes és hadrafogható. Megoldhatatlanul sokba kerülne.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
Izrael oldotta meg állítólag, de hogy mikor és mennyi időre, azt nem tudom. (Rémlik, hogy a 91-es Sivatagi Vihar idejére),

Az ő esetükben a sajátos geopolitikai helyzetet szokás felhozni, de nem tiszta, hogy ez PR volt, ahogy az se, hogy vajon az egész légierőre értették-e. Ha nem, akkor mégis melyik részére?
 
CIFU írása az SG-n.

"nemrég elismerte a JPO igazgatója, Mat Winter Altengernagy, hogy a 280 aktív F-35-ös hadrafoghatósága jelenleg 51%-os"

Mikor lesznek majd 100% hadra fogható állapotban?

Soha, de azért 80-90%-ot békeidőben illene elérni, egyébként nevetség tárgya az egész. Mat Winter elég jól összefoglalta a lényeget, olyan a helyzet, mint amikor van pénzed megvenned egy baromi drága a kocsit, de benzinre meg üzemeltetésre, szervizre már nem futja... Túl a gyermekbetegségeken a gép üzemeltetése túl drága, az alkatrész ellátás pedig akadozik. Ha továbbra is így megy tovább, még szarabb lesz a helyzet ha még több gép áll szolgálatba, mert max. annyi változik, hogy még több rohad a földön és az állománytábla növekedése ellére a hadrafogható gépek száma megmarad ugyanannyinak. Majd legfeljebb leöntenek a csatornán még egy kis pénzt.

Mondjuk ez szépen beleillik az egész eddig látott F-35 bohózat sorozatba, oh pardon, hadrebeállítási folyamatba.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Soha, de azért 80-90%-ot békeidőben illene elérni, egyébként nevetség tárgya az egész.
Akkor az USAF nevetség tárgya? Ez a világ vezető katonai hatalma, tehát hasonlóan nagy flottával bíró államok igen sanszosan ez alatt vannak. A 14 gépes magyar flotta 80%-os aránya az nem mérvadó. 90%-os egyes típusok tudtak rövid időra a SV alatt.

331USA_stats.jpg


Mondjuk ez szépen beleillik az egész eddig látott F-35 bohózat sorozatba, oh pardon, hadrebeállítási folyamatba.
A bohózat erős túlzás, csak a gép sokkal komplexebb probléma szoftveres oldalon, mint várták. Érdekes módon az nem bohózat számodra, hogy a gép annyival minden előtt járt hardver téren is, hogy a megfelelő SW-vel hozzá kb. minden más gép süket és vaknak mondható az F-35-tel összevetve. Az fullos T3B EF is alulról nyaldossa csak azt, amire az F-35 képes.
 
A "világ vezetö katonai hatalma" miért ne lehetne nevetség tárgya? Az szerintem biztos, hogy pl.a vaue for money terén az. De még csak best practicenek se vehetők
 
Ha válaszolnál Molni, probáld mellőzni a személyeskedést
Az akocsmai vitákboz ok, de a nyilvánosság előtt csak ciki. :)
 
Ha válaszolnál Molni, probáld mellőzni a személyeskedést
Az akocsmai vitákboz ok, de a nyilvánosság előtt csak ciki. :)

OFF:
Ha már haditechnikai/természettudományi téren kuka vagy, legalább viselkedj, ha bejössz az oldal értelmesebb topikjába, amihez fogalmad sincs - trolkodni ott a biztpol.
Ne hozd ide az amerika ellenes propagadnádat agitátor. Itt kutyát nem érdekel.

ON:
Nem látom át a problémát, egy új géptől az 50% nem rossz, tekintve az F-22 67% - és utóbbi 10 éve szoliban van, nem rossz, tekintve ez állhat a legközelebb ahhoz a szervízigényhez, ami az F-35
 
A "világ vezetö katonai hatalma" miért ne lehetne nevetség tárgya? Az szerintem biztos, hogy pl.a vaue for money terén az. De még csak best practicenek se vehetők
Lehet, csak nem a gépei hadrafoghaósága terén és főleg nem az USAF. Az ugye megvan, amikor posztoltam az F-15C/E gépek átlagos éves repóráját és 300 felett volt? A legtöbbet repült F-15E 12 eze óra felett van. HF annak kiszámolása, hogy ez évente mennyi repóra. Na, ehhez a mennyiséghez képest mutass egy légierőt, ami nem a közröhej szintjén van. Talán az IAF és ennyi, de sanszosan ma már őket sem.

Ha ez szerined nevetség tárgya...

OFF:
Ha már haditechnikai/természettudományi téren kuka vagy, legalább viselkedj, ha bejössz az oldal értelmesebb topikjába, amihez fogalmad sincs - trolkodni ott a biztpol.
Ne hozd ide az amerika ellenes propagadnádat agitátor. Itt kutyát nem érdekel.

ON:
Nem látom át a problémát, egy új géptől az 50% nem rossz, tekintve az F-22 67% - és utóbbi 10 éve szoliban van, nem rossz, tekintve ez állhat a legközelebb ahhoz a szervízigényhez, ami az F-35
MiG-29K, 20%. Van még kérdése bárkinek? A gép gyakorlatilag szétesik hajófedélzeten olyan szarul van megcsinálva..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

A táblázat alapján a hadrafoghatóság durván nézve 60% és 80% között van a gépeknél. Most az F-35 új gép, ezért az 50% is jó, vagy épp hogy új gép, ezért kéne a 60-80 sávba tartoznia?
 
A táblázat alapján a hadrafoghatóság durván nézve 60% és 80% között van a gépeknél. Most az F-35 új gép, ezért az 50% is jó, vagy épp hogy új gép, ezért kéne a 60-80 sávba tartoznia?

Nem, mert nem zárult le a tesztidőszak/fejlesztés
Vagyis ha mondjuk a fedélzeti diagnosztika azt látja, hogy az egyik generátor egy lehellettel melegebb, mint a másik, akkor azt kiértékelik, a gép leáll addig, hogy meglegyen mi az ok - vagyis földelik olyanért, ami üzemben simán mehetne tovább. Viszont a statisztikába bekerül - ne feledd, most éppen minden hibát keresgélnek.
 
"MiG-29K, 20%. Van még kérdése bárkinek? A gép gyakorlatilag szétesik hajófedélzeten olyan szarul van megcsinálva.."...

Ez igaz csak éppen semmi köze a F35-z.....BL...vs ..Nb1....foci foci de nem egy liga.
Usa-ról F 35-l beszélünk...pontosan tudod te is ,hogy jelenleg egyetlen egy országnak sincs semmi esélye arra,hogy ennyi lóvét pumpáljon a fegyverkezésbe....Lehet ha nekik is csak annyi lovettájuk lenne,mint egyes államoknak ők is ilyen szarul állnának.
Amúgy az F35-t senki nem piszkálhatja..(kedvence egyike)....azonnal leszurkálom!!!:D:D:D