F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Ez kinek ennyi?Mert olyan a világon nincs,hogy ugyan annyi legyen külföldre mint otthonra(ezzel egyébként nincs is semi baj).

Ez a hivatalos batch (széria) ár az adott évben megrendelt darabszámokra, s a Lockhead gyártósorra vonatkozik. Ebben benne vannak az amcsi rendelés gépei, de az amerikában gyártott külföldi gépek is. Az F 35 / procurement (beszerzés) oldalon a wiki-n elég pontosan lehet követni hogy az elmúlt 10 évben hogyan csökkennek a "meztelen" gyártott gép darabárak. A beszeerzéshez mindig hozzáteszik, hogy (inclusive engine), tehát a hajtóművel együtt értendő. Az USA hadügyminisztérium nyilvános adatai között is simán megtalálható az adott év költségvetésében hány db F 35 lesz beszerezve és mennyiért....
 
Ez a hivatalos batch (széria) ár az adott évben megrendelt darabszámokra, s a Lockhead gyártósorra vonatkozik. Ebben benne vannak az amcsi rendelés gépei, de az amerikában gyártott külföldi gépek is. Az F 35 / procurement (beszerzés) oldalon a wiki-n elég pontosan lehet követni hogy az elmúlt 10 évben hogyan csökkennek a "meztelen" gyártott gép darabárak. A beszeerzéshez mindig hozzáteszik, hogy (inclusive engine), tehát a hajtóművel együtt értendő. Az USA hadügyminisztérium nyilvános adatai között is simán megtalálható az adott év költségvetésében hány db F 35 lesz beszerezve és mennyiért....

Akkor ez egy átlag ár amit lenyom az amerikai megrendelés hisz abból van több.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Akkor ez egy átlag ár amit lenyom az amerikai megrendelés hisz abból van több.

Ez azért nem ilyen egyszerű. Az árak a gyártó pénzügyi zárása után nyilvánosak, a 2017-es szerintem valamikor március elején lesz majd fent az említett F 35 procurement wiki oldalon. A lista egyébbként 2 részből áll. Egyrészt országra/darabra/típusra megmondja hogy a programban benne levő országok mennyi gépet kaptak abban az évben, másrészt kiírja hogy 2016-ban 22db FMS (foreign milytary sales), tehát nem a program tagjainak eladott gépek. A multis tapasztalatom azt mondja, hogy a hivatalos program tagok nagy valószinüséggel az amcsi gépekkel azonos áruak, míg a többi beszerzőre pedig vonatkozik az aktuális szerződésben rá megállapitott beszállítási ár....
Ami kicsit mulatságos az oldalon, az az, hogy a 2017-es 125db-os gyártásra azt írják, hogy LRIP, ami az alacsony intenzitású kezdeti gyártás jele..... 2018-tól jelzi az FPR a full production rate.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ez azért nem ilyen egyszerű. Az árak a gyártó pénzügyi zárása után nyilvánosak, a 2017-es szerintem valamikor március elején lesz majd fent az említett F 35 procurement wiki oldalon. A lista egyébbként 2 részből áll. Egyrészt országra/darabra/típusra megmondja hogy a programban benne levő országok mennyi gépet kaptak abban az évben, másrészt kiírja hogy 2016-ban 22db FMS (foreign milytary sales), tehát nem a program tagjainak eladott gépek. A multis tapasztalatom azt mondja, hogy a hivatalos program tagok nagy valószinüséggel az amcsi gépekkel azonos áruak, míg a többi beszerzőre pedig vonatkozik az aktuális szerződésben rá megállapitott beszállítási ár....
Ami kicsit mulatságos az oldalon, az az, hogy a 2017-es 125db-os gyártásra azt írják, hogy LRIP, ami az alacsony intenzitású kezdeti gyártás jele..... 2018-tól jelzi az FPR a full production rate.
A 125 db az mindhárom változat. Tekitva, hogy csak a jenkiknél kb. 15 éven belül kéne kb. 1800 db + export ennek függvényében kb. 50%-on, ha ketyegnek a szükséges ütemhez képest.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A 125 db az mindhárom változat. Tekitva, hogy csak a jenkiknél kb. 15 éven belül kéne kb. 1800 db + export ennek függvényében kb. 50%-on, ha ketyegnek a szükséges ütemhez képest.

A 2016-os megoszlás a 3 típusból, USA 74db partnerek 28db, az FMS vevők meg 22db. A summ az 124 (nem tudok összeadni, bár a wikin sem passzol...) Ami a különbséget fogja adni a következő években, hogy beindul az Olasz összeszerelő sor (tavaly talán csak az elsőt rakták össze), illetve valamilyen tempóban indul a Japán sor is,. Így az amcsi sor termeléséből nagyobb hányad marad otthon.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Nineteen months after the U.S. Air Force banned lightweight pilots from flying the F-35, the service is lifting the restriction....


LUKE AFB, Arizona - Jan 29, 2018

The U.S. Air Force finally is ready to welcome its second female F-35 pilot, now that enough aircraft have been upgraded with a new ejection seat designed to accommodate lightweight aircrew. As of Jan. 23, a government-industry team here at Luke AFB had retrofitted eight F-35As with the new ejection seat, which eventually will equip the entire fleet, maintainers told Aerospace DAILY during a recent visit. That is enough to allow the pilot, who is transitioning from another fighter, to begin training in the F-35 in February, Air Force spokeswoman Maj. Rebecca Heyse said. The Air Force declined to provide additional details on the pilot, including her name, or make her available for interviews until she progresses further in her training. The first and only other woman to fly the F-35, Lt. Col. Christine Mau, recently retired. Mau, a former F-15E Strike Eagle pilot and deputy commander of the 33rd Fighter Wing Operations Group, completed her first training flight in the F-35 at Eglin AFB, Florida, in May 2015. The Air Force banned pilots under 136 lb. from flying the F-35 in 2015, after discovering the design of the escape system posed a significant risk of neck damage or death during ejection to aircrew in that weight range. The service officially lifted the weight restriction in May 2017, after accepting seat-maker Martin-Baker’s plan to integrate a series of modifications to the seat that would allow lightweight pilots to safely fly the F-35. But integration of the modifications—a lightweight switch to delay deployment of the main parachute and a fabric “head support panel” between the parachute risers to protect the pilot’s head from moving backward during parachute opening—has been taking longer than planned due to challenges incorporating the new seat data into the fighter’s fleet management system, the Autonomic Logistics and Information System, Aerospace DAILY reported in September. Retrofitting more than 200 early versions of the F-35 already out in the fleet with the new configuration of the Martin-Baker seat will not be completed until about summer 2019, according to F-35 Joint Program Office spokesman Joe DellaVedova.

All new F-35s coming off the production line in Lot 10 and beyond will have the latest version of the seat, complete with the lightweight modification, DellaVedova noted. With the upgraded seat, the F-35 will be able to accommodate pilots weighing 103-245 lb. But until all the F-35s in the fleet are equipped with the new lightweight seat, the number of female F-35 pilots—who are typically smaller than their male counterparts—will be limited. “It is a significant problem,” said Lt. Col. Kathryn Gaetke, commander of the 309th Fighter Squadron and a career F-16 pilot, during a Jan. 24 interview here. Gaetke believes the danger posed by the unmodified ejection seat to lightweight pilots did not deter women from wanting to fly the F-35. But the weight restriction and lack of sufficient upgraded aircraft have "deterred people from choosing women to fly the F-35,” she said. Gaetke added that she “absolutely” saw women come through the pipeline who were routed to a different fighter instead of the F-35. “It’s not like they chose people and then said, ‘Oh, you were out because of your weight,’ but I think there’s definitely, absolutely been some tough decisions,” Gaetke said. “Nobody wanted to make that the reason, nobody wanted to exclude that population. It was just the nature of the beast.”
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Kirúgják állásából a Luftwaffe parancsnokát, ha még egyszer kiejti a száján az F-35 nevét....

F-35 Out as Germany Weighs Tornado Replacement Options

“Luftwaffe sources tell me, if Germany’s Air Force Chief says ‘F-35′ once again, he will likely be fired".


Még egy érdekes részlet, ami kicsit off:

"Seems political leadership is still learning towards EU-solution (either nuke-capable Typhoon upgrade or new European jet,”

o_Oo_O
 
  • Tetszik
Reactions: endre
"Seems political leadership is still learning towards EU-solution (either nuke-capable Typhoon upgrade or new European jet,”

o_Oo_O
Ez csak annyit jelent, hogy az EF számára nem integrálták a B61-et és nem azt, hogy Németország atomhatalommá válik. Ezért skizofrén hülyeség az egész.

  1. A B61-et az USA adja.
  2. Ezért kardoskodni egy nem jenki alapú platfromért marhaság, ha a B61 amúgy sem német ellenőrzés alatt van.
  3. A hh tanulsága az, hogy kurvára nem a harcászati kb. ma már kerekítési hibát jelentő B61 kicsit is számítana. A Tauruson lenne értelme nukifejnek, a B61-et sikeresen használni a kevés géppel és bombával egy orosz IADS csapatlégvédelem ellen elég marginális és, ha ez lenne, akkor már régen nem a B61 repülne el először.
Germániát teljesen kezdi elhagyni a józan ész. Hogyan lehet Európa vezető gazdasága az, ahol a politikai vezetés ekkora balfaszokból áll....???
 
Ha már a hírekben benne volt az AGM-158: F-35 van vagy lesz belső fegyvertérben hordozható cirkáló rakéta földi vagy tengeri célpontok ellen? F-35C csak külső függesztésen tud vinni komolyabb rakétát?
 
Ez csak annyit jelent, hogy az EF számára nem integrálták a B61-et és nem azt, hogy Németország atomhatalommá válik. Ezért skizofrén hülyeség az egész.

  1. A B61-et az USA adja.
  2. Ezért kardoskodni egy nem jenki alapú platfromért marhaság, ha a B61 amúgy sem német ellenőrzés alatt van.
  3. A hh tanulsága az, hogy kurvára nem a harcászati kb. ma már kerekítési hibát jelentő B61 kicsit is számítana. A Tauruson lenne értelme nukifejnek, a B61-et sikeresen használni a kevés géppel és bombával egy orosz IADS csapatlégvédelem ellen elég marginális és, ha ez lenne, akkor már régen nem a B61 repülne el először.
Germániát teljesen kezdi elhagyni a józan ész. Hogyan lehet Európa vezető gazdasága az, ahol a politikai vezetés ekkora balfaszokból áll....???


féoff... ugye régebben nem az iskolának, az életnek tanultunk... na most ezek szvsz az iskolának tanultak. a mostani politikus réteg nem vezető, mint mondjuk Brandt, hogy német példánál maradjak, hanem egyfajta "megélhetési politikus. pld arról vitáznak évekig. hogy legyen-*e óraátállíytás, de el se szarják, mi folyik mondjuk a Kurd területeken. A párt az első, és a várható jól fizető posztok, a józan ész és választó magasról leszrva.
Persze ehhez kell a szavazópolgár is..)
ON
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha már a hírekben benne volt az AGM-158: F-35 van vagy lesz belső fegyvertérben hordozható cirkáló rakéta földi vagy tengeri célpontok ellen? F-35C csak külső függesztésen tud vinni komolyabb rakétát?

JSM (=NSM behajtható szárnyakkal, picit nagyobb harci résszel (230->270kg), elvileg egy amraam még elfér mellé)
 
JSM (=NSM behajtható szárnyakkal, picit nagyobb harci résszel (230->270kg), elvileg egy amraam még elfér mellé)


Egy rakéta, az is külföldi? Arra gondolna az ember, hogy az F-35-öt eleve úgy tervezték, hogy tud vinni magával ilyen rakétát, mert ez elég fontos feladata lenne egy ilyen gépnek. Közben meg nem tervezték.
 
Egy rakéta, az is külföldi? Arra gondolna az ember, hogy az F-35-öt eleve úgy tervezték, hogy tud vinni magával ilyen rakétát, mert ez elég fontos feladata lenne egy ilyen gépnek. Közben meg nem tervezték.

Egy rakéta bőven elég a háttérben üzletileg meg nem tudjuk mi van.

De mért gondolod, hogy nem úgy tervezték? Elfér benne 2db 300nm+os 230kgs harci résszel ellátott LO CM. Ez sztem elég jó.
Mit kéne belső fegyvertérbe vinnie LRASMot? Könyörgöm ez egy multirole 5gen gép és nem B-52, B-1, B-2 vagy B-21.
Jah 2db NSM mellett kivül el tud vinni 2db LRASMet is. LRASM LO CM szóval annyira radarkeresztemtszetet se veri össze. Hatótávnak mondjuk tuti nem segít...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
De mért gondolod, hogy nem úgy tervezték?

Mert konkrétan egy ilyen fegyver sem passzol alapból hozzá. A norvég JSM utólag jön/jött hozzá. Meg közben azt találtam, hogy az európai SPEAR 3 is lehet később egy lehetőség.

Azért gondoltam erre, mert hogy ki akarják használni azt a poént, hogy lopakodva tudjanak támadni felszíni célpontok ellen is távolról.
 
SPEAR három egy évtized múlva kb, 2025re tették tavaly a rendszeresítését az angol gépeken...
 
Farnborough International Air Show 2014, F-35B makett 2 Meteor, 8 Spear.
MBDA_SPEAR_F35_JSF_Farnborough_2.jpg


bár azt írják róla, fregatt méretű hajókig elég lesz....
http://www.navyrecognition.com/inde...i-ship-capabilities-to-raf-and-faa-f-35s.html
 
Mert konkrétan egy ilyen fegyver sem passzol alapból hozzá. A norvég JSM utólag jön/jött hozzá. Meg közben azt találtam, hogy az európai SPEAR 3 is lehet később egy lehetőség.

Azért gondoltam erre, mert hogy ki akarják használni azt a poént, hogy lopakodva tudjanak támadni felszíni célpontok ellen is távolról.
JSM-F-35.jpg