T-t meg P- t és a sulytobbletet meg a norvég időjárást félretéve azt írják hogy kissé korosak ha jól ertelmezem. Az osztrákoktol béreltek mennyi idosek jelenleg és mi a baj a szervizeléssel?Nyilvan nem veletlenul irta epp most Szorad Tamas ezt a cikket. Sok technikai aprosag kiderul belole.
Van a pilotaknak osszehasonlitasi alapja , tudjak hogy ami nem T2, az nyaron gyenge lesz...
http://nepszava.hu/cikk/1154916-legimentes-magyar-modra---hasznalt-uj-gepekkel-az-eletunkert
Őszintén? Az a baj ezzel az egésszel, hogy egy olyan kormány csinálja, amely nem kedves(finom voltam) a népszavának.T-t meg P- t és a sulytobbletet meg a norvég időjárást félretéve azt írják hogy kissé korosak ha jól ertelmezem. Az osztrákoktol béreltek mennyi idosek jelenleg és mi a baj a szervizeléssel?
Nem téved a Wiki, ott is le van írva hogy a Turbomeca erősebb mint a Pratt Whitney. Tehát a T>P, és mi P-t vennénk.
Jogos, én csak a legalsó összefoglaló részt néztem meg, ott 472 kW T és a 463kW P van összehasonlítva.Én nem azt látom. T2 452kW, T2+ 473kW, P2 463kW, P2+ 498kW.
Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.T-t meg P- t és a sulytobbletet meg a norvég időjárást félretéve azt írják hogy kissé korosak ha jól ertelmezem. Az osztrákoktol béreltek mennyi idosek jelenleg és mi a baj a szervizeléssel?
Ez is használható, ne csak az legyen már a használható helikoper, ami 16db Hellfire-t/Vikhrt elvisz egy kanyarral...Nekik mondjuk olyan helikopterük is van, ami akkor is használható, ha véletlen beüt a sz.r
.Szíved joga. Nem a vezérnek van mindig igaza, hanem annak aki BÁRMIT vesz a semmi helyett, értsd már meg!krvára nem tudod, milyen állapotban vannak.
De gondolom, fotelszakértőkként helyből megállapítod,
"Ha a Népszava megírja hogy a helikoptes mentők szerint" nem megfelelőek" akkor máris felpattansz a döglött fehér lóra, fakard kivon, és ex cathedra kijelented, a Vezérnek mindig igaza van!
(Baszottul kicsi az esélye, hogy az orogo, vagy az agyarhírlap hozzon le ilyen írást)
Én részemről maradok az elveszti közpénz jellegét lehetőségnél.
Remélem nem találja ki valami nagyon hozzáértő katonánk az irodájából hogy jó lenne támogató helinek és vegyünk egy 10-20 db ot. Csak 2 fegyvertaró pilon van rajta és ha jól tudom AT képesség még nincs is.
A HM-ben, ha az Airbus vonalat nézzük, akkor a H145 az aktuális kiskedvenc, egy ideje. Azelőtt az Aw139 volt, majdnem üzlet is lett belőle.Melyik pénzből mert azt nem olvastam hogy mennyi lesz a 9 helyi.Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.
Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.
Nem azt mondom hogy nem jó csak szerintem nekünk nem jó minimális támogató képessége van.A horvát Kiowa Warrior sokkal jobb képességű könnyű támogató van AT lehetőség.Ha mi most H145M et veszünk soha a büdös életben nem lesz légi AT képességünk mert gondolom a MI24 hez nem tervezik.Pedig nagyon jó kis kopter ez... Az USA-nak pont megfelelt hozzá hogy rendszeresítse, meg licenszben gyártsa magának, akkor talán a mi igényeinknek is megfelelhet...
Na várjunk egy picit!Nem azt mondom hogy nem jó csak szerintem nekünk nem jó minimális támogató képessége van.A horvát Kiowa Warrior sokkal jobb képességű könnyű támogató van AT lehetőség.Ha mi most H145M et veszünk soha a büdös életben nem lesz légi AT képességünk mert gondolom a MI24 hez nem tervezik.
.Hozzáteszem gyorsan, hogy mind a kettő kiváló kopter, s nekem még az is szimpi hogy Európai termékek. Indul a protekcionizmus a köbön, védjük mi is a "saját" ipart!Hát, pedig kezdhetsz megbarátkozni a típussalA HM-ben, ha az Airbus vonalat nézzük, akkor a H145 az aktuális kiskedvenc, egy ideje. Azelőtt az Aw139 volt, majdnem üzlet is lett belőle.
S92.Szerintem jó választás lenne.Az AH60-nal párbanAbból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.
Ha már maradunk részben az airbus vonalnál,ami várható volt. Akkor H-215M vagy 225 M ek nem e jöhetnek szóba mint lehetséges váltótipus a Minyók helyett. Árban és üzemeltetési költségben biztosan jobban járnánk velük mint a AH 60 al.Hozzáteszem gyorsan, hogy mind a kettő kiváló kopter, s nekem még az is szimpi hogy Európai termékek. Indul a protekcionizmus a köbön, védjük mi is a "saját" ipart!
Jól teszi a HM!
Én örültem a Minyó/Mihu felújításnak is, örülök az Airbus vonalnak is.
Meglátjuk. Nagyon az BH vonalat lehet hallani mindenhonna. Ha az kell hozzá hogy ne "tavaszodjon ki" idehaza, én szarok bele, jó lesz a BH-is, csak hagyjanak minket élni...Ha már maradunk részben az airbus vonalnál,ami várható volt. Akkor H-215M vagy 225 M ek nem e jöhetnek szóba mint lehetséges váltótipus a Minyók helyett. Árban és üzemeltetési költségben biztosan jobban járnánk velük mint a AH 60 al.
Na ezt se gondoltam volna hogy az Ecu elbír egy szarvast... Ez nem a mi kepessegunk viszont.Tévedés, a helikopteres képességfejlesztésre szükségre van és felajánlhatjuk a NATOnak a speciális szaktudást.
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..