A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem téved a Wiki, ott is le van írva hogy a Turbomeca erősebb mint a Pratt Whitney. Tehát a T>P, és mi P-t vennénk.
 
Nyilvan nem veletlenul irta epp most Szorad Tamas ezt a cikket. Sok technikai aprosag kiderul belole.

Van a pilotaknak osszehasonlitasi alapja , tudjak hogy ami nem T2, az nyaron gyenge lesz...


http://nepszava.hu/cikk/1154916-legimentes-magyar-modra---hasznalt-uj-gepekkel-az-eletunkert
T-t meg P- t és a sulytobbletet meg a norvég időjárást félretéve azt írják hogy kissé korosak ha jól ertelmezem. Az osztrákoktol béreltek mennyi idosek jelenleg és mi a baj a szervizeléssel?
 
T-t meg P- t és a sulytobbletet meg a norvég időjárást félretéve azt írják hogy kissé korosak ha jól ertelmezem. Az osztrákoktol béreltek mennyi idosek jelenleg és mi a baj a szervizeléssel?
Őszintén? Az a baj ezzel az egésszel, hogy egy olyan kormány csinálja, amely nem kedves(finom voltam) a népszavának.

Én marha mód örülnék bármilyen helikopternek ami repül, az EC 135/145 más néven H 135/145 vonal kategóriájában a világ élvonala. Mindegy hogy francia vagy amerikai hajtóművel van szerelve, nagy - jelentős különbség nincs köztük, néhány lőerő.


Valamibe azért csak sikerült belekötniük a népszavánál...
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Én nem azt látom. T2 452kW, T2+ 473kW, P2 463kW, P2+ 498kW.
Jogos, én csak a legalsó összefoglaló részt néztem meg, ott 472 kW T és a 463kW P van összehasonlítva.

De van ebből is annyi féle fajta alváltozat, mint égen a csillag. Egy biztos, hogy akármelyiket vesszük, ez az erőkülönbség nem indolkolja az egyes altípusok közt azt a sírámot, amit a Népszava letolt, hogy majd egy max. 3kg-os gyermeket lehet vele elszállítani...

Ugyan már, kérem, szenzációhajhász cikk, semmi több...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
T-t meg P- t és a sulytobbletet meg a norvég időjárást félretéve azt írják hogy kissé korosak ha jól ertelmezem. Az osztrákoktol béreltek mennyi idosek jelenleg és mi a baj a szervizeléssel?
Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.
 
Nekik mondjuk olyan helikopterük is van, ami akkor is használható, ha véletlen beüt a sz.r
Ez is használható, ne csak az legyen már a használható helikoper, ami 16db Hellfire-t/Vikhrt elvisz egy kanyarral...

Mikor felröppent hogy lesz Mihu korszerűsítés, sokan pont ilyen kategóriás heliért nyígtak, és mondták hogy amúgy egy értelmetlen faszság a mihu-ra már 3 ft-ot is költeni, kicsi könnyű halk jól műszerezett és korszerű gépek kellenek nekünk. Erre úgy néz ki jön ilyen is, most ez is baj valakinek :D.

Urak, egy szaros Gazelle-ből/Bo-105ből is lehet AT helit csinálni ha szükséges, de mondjuk nem csak erre lehet használni egy helikoptert. Korszerű, agilis, elvisz egy rajt, fel lehet szerelni modern felderítő műszerekkel, akár dolgozhat a mihuk előtt etc.

A semminél ami eddig volt, pont sokkal többek ezek is.

Tessék örülni ha semmi helyett lesz valami!
 
krvára nem tudod, milyen állapotban vannak.
De gondolom, fotelszakértőkként helyből megállapítod,
"Ha a Népszava megírja hogy a helikoptes mentők szerint" nem megfelelőek" akkor máris felpattansz a döglött fehér lóra, fakard kivon, és ex cathedra kijelented, a Vezérnek mindig igaza van!
(Baszottul kicsi az esélye, hogy az orogo, vagy az agyarhírlap hozzon le ilyen írást)

Én részemről maradok az elveszti közpénz jellegét lehetőségnél.
 
krvára nem tudod, milyen állapotban vannak.
De gondolom, fotelszakértőkként helyből megállapítod,
"Ha a Népszava megírja hogy a helikoptes mentők szerint" nem megfelelőek" akkor máris felpattansz a döglött fehér lóra, fakard kivon, és ex cathedra kijelented, a Vezérnek mindig igaza van!
(Baszottul kicsi az esélye, hogy az orogo, vagy az agyarhírlap hozzon le ilyen írást)

Én részemről maradok az elveszti közpénz jellegét lehetőségnél.
Szíved joga. Nem a vezérnek van mindig igaza, hanem annak aki BÁRMIT vesz a semmi helyett, értsd már meg!
Ott tartunk hogy évekig nem volt lófasz sem, csak papíron. Ha Gyurcsány venné(bár őt mindenkinél jobban rühellem), akkor annak is örülnék, és ugyan azt mondanám amit most, hogy ne károgjunk, hanem örüljünk neki hogy jön valami.

Persze te fotelszakértő 2.-ként a Népszabinak hihetsz, és még viccet se csináljak belőled úgy, ahogy te belőlem akarsz ugye?

Kettőnk közt egy kurva nagy különbség van amúgy, az hogy én mindennek örülök amivel több lesz Magyarország, te viszont mindent köpködsz. Azt hiszem aki ezt a fórumot olvassa egy ideje már, az ezt pontosan láthatja, és be tud téged kategorizálni, szóval nekem nincs is szükség rá hogy helyre tegyelek, leírod te magad sokszor, hogy kinek a zsoldjában állsz, hová vagy elköteleződve érzelmileg...
 
Remélem nem találja ki valami nagyon hozzáértő katonánk az irodájából hogy jó lenne támogató helinek és vegyünk egy 10-20 db ot. Csak 2 fegyvertaró pilon van rajta és ha jól tudom AT képesség még nincs is.

Hát, pedig kezdhetsz megbarátkozni a típussal :D A HM-ben, ha az Airbus vonalat nézzük, akkor a H145 az aktuális kiskedvenc, egy ideje. Azelőtt az Aw139 volt, majdnem üzlet is lett belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and zsolti
Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.
Melyik pénzből mert azt nem olvastam hogy mennyi lesz a 9 helyi.
 
Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.

Biztos lehetsz benne, nem lesz hasonló kapacitású helyette. Amúgy ez a kapacitâs mikor, mennyit is van kihasználva itthon? Évente kétszer? Készültséget adni vagy homokzsákozni tudsz Blackhawkkal vagy Pumával is
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Tévedés, a helikopteres képességfejlesztésre szükségre van és felajánlhatjuk a NATOnak a speciális szaktudást.
IMG_1915.JPG
 
Pedig nagyon jó kis kopter ez... Az USA-nak pont megfelelt hozzá hogy rendszeresítse, meg licenszben gyártsa magának, akkor talán a mi igényeinknek is megfelelhet...
Nem azt mondom hogy nem jó csak szerintem nekünk nem jó minimális támogató képessége van.A horvát Kiowa Warrior sokkal jobb képességű könnyű támogató van AT lehetőség.Ha mi most H145M et veszünk soha a büdös életben nem lesz légi AT képességünk mert gondolom a MI24 hez nem tervezik.
 
Nem azt mondom hogy nem jó csak szerintem nekünk nem jó minimális támogató képessége van.A horvát Kiowa Warrior sokkal jobb képességű könnyű támogató van AT lehetőség.Ha mi most H145M et veszünk soha a büdös életben nem lesz légi AT képességünk mert gondolom a MI24 hez nem tervezik.
Na várjunk egy picit!

Az USA, tehát a gyártó ország a Kiowát már csak kiképzési céllal használja, tudod mivel váltották le őket? UH-72 Lakotával. Az viszont pont az a típus, amit miután megvették a licenszet és egy közös amerikai/eus vállalaton keresztül gyártanak, leánykori nevén még EC-145/H-145 volt.

Szóval ha úgy tetszik, nem a Kiowa Warriort vennénk meg, hanem annak a váltótípusát. Amit a Kiowára fel lehet tenni, azt ugyan úgy fel lehet tenni a váltótípusra is ha igény van rá, az a nagyobb kapacitású gép, nem a régi leváltott amcsi gép.

Fogadni mernék rá, hogy ha azt vennénk egyébként, akkor lenne már itt rögtön a fórumon is olyan ember, aki azért sajnálkozna, hogy a Kiowa már lejárt lemez, már az amcsik is állnak át a sokkal modernebb, és a jövőbe mutató EC-145 vonalra, mi meg olyan régi szart veszünk...

Jót itt nem lehet tenni :(.
 
Hát, pedig kezdhetsz megbarátkozni a típussal :D A HM-ben, ha az Airbus vonalat nézzük, akkor a H145 az aktuális kiskedvenc, egy ideje. Azelőtt az Aw139 volt, majdnem üzlet is lett belőle.
Hozzáteszem gyorsan, hogy mind a kettő kiváló kopter, s nekem még az is szimpi hogy Európai termékek. Indul a protekcionizmus a köbön, védjük mi is a "saját" ipart!

Jól teszi a HM!

Én örültem a Minyó/Mihu felújításnak is, örülök az Airbus vonalnak is.
 
  • Tetszik
Reactions: tomsinner and tonyo
Abból a pénzből simmán vehetnének újakat is normális szervíz hátérrel. Megint jó magyar szókás szerint egy közvetítő cég fog majd jól járni. Zsíros borítékokkal. Mi meg pár éven belül küldhetjük a heliket gyári ipari szintű felújításra. Szintén vaskos pénzekért.
Egyébként a Mi-8/17 ek utodjául mit szánnak ha kikopnak? Mert ahhoz hasonló légi szállítású kapacitás alig van a nyugati gèpeknél.
S92.Szerintem jó választás lenne.Az AH60-nal párban
 
Hozzáteszem gyorsan, hogy mind a kettő kiváló kopter, s nekem még az is szimpi hogy Európai termékek. Indul a protekcionizmus a köbön, védjük mi is a "saját" ipart!

Jól teszi a HM!

Én örültem a Minyó/Mihu felújításnak is, örülök az Airbus vonalnak is.
Ha már maradunk részben az airbus vonalnál,ami várható volt. Akkor H-215M vagy 225 M ek nem e jöhetnek szóba mint lehetséges váltótipus a Minyók helyett. Árban és üzemeltetési költségben biztosan jobban járnánk velük mint a AH 60 al.
 
Ha már maradunk részben az airbus vonalnál,ami várható volt. Akkor H-215M vagy 225 M ek nem e jöhetnek szóba mint lehetséges váltótipus a Minyók helyett. Árban és üzemeltetési költségben biztosan jobban járnánk velük mint a AH 60 al.
Meglátjuk. Nagyon az BH vonalat lehet hallani mindenhonna. Ha az kell hozzá hogy ne "tavaszodjon ki" idehaza, én szarok bele, jó lesz a BH-is, csak hagyjanak minket élni...