A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Szűzmária-idesanyám Celebra, te aztán tudod mitől döglik a légy (meg a honvédelmi költségvetés), drágábbat nem találtál?!! Persze hogy nem, mert nincs is ebben a kategóriában.
Ja, a kéthajtóműves helikopterek közül kb. ez a Rolls Royce-kategória az árát tekintve.

Ha már vadakat gondolunk akkor szerintem ne álljunk meg...
Itt van a CH-47F Chinook. 65-70 millió USD darabja, de ez aztán tényleg elvisz mindent (30-40 katona, 12 tonna külső függesztéssel, stb..) és egyszerűen elnyűhetetlen...

image.jpg
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 185
113
Kapsz egy szemléletes példát:

Előbbre: Ha O. József megélhetési és színesfémkereskedő ahelyett hogy kölykét iskolába küldené, meg megjavítaná a szétrohadó tetőt, meglévő pénzén behoz Németből egy használt BMW-t, villog a haveroknak vele két kört, aztán ott rohad szét az udvaron, akkor semmivel sincs előrébb.
Ennyike.
Köszönjük a kiváló és szemléletes példát.
TE is kapsz egy szemléletes példát: Eddignem volt semmi, de tényleg semmi korszerű műszerezettségű helikopter, amivel pl. be lehetett volna csalogatni a hazai fiatalokat a most újra elinduló helikopter képzésbe, most majd lesz. Ha már a BMW meg a csillogás.

Amúgy te honnan tudod, hogy ha beszerezzük az adott gépeket, akkor két kör után szétrohadnak az udvaron? Látnok vagy?
Én nem ismerem a konkrét állapotokut azoknak az eszközöknek, ahogy azt sem tudom hogy milyen tárgyalások folynak a háttérben, és kivel. Nyilván minden szar neked, bármi történik nálunk beszerzés, ha nem zsidó cuccot veszünk tőletek, akkor az csak szar lehet köbön. Ebben az a durva, hogy eddig azt hittem veled kapcsolatban hogy csak az oroszokra vagy nagyon ráállva, és azért megy a folyamatos fikázás, de most már tisztán látom, hogy csinálhatunk mi bármit, vehetünk nyugati eredetűt, nyugati országtól, de abba is belekötsz.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 185
113
Ha már vadakat gondolunk akkor szerintem ne álljunk meg...
Itt van a CH-47F Chinook. 65-70 millió USD darabja, de ez aztán tényleg elvisz mindent (30-40 katona, 12 tonna külső függesztéssel, stb..) és egyszerűen elnyűhetetlen...

image.jpg
Ennek is csak az a baja, hogy a Mi-17 vonal ár/érték arányban megerőszakolja az anyja hátán. Amúgy jó.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Jó, rendben.
Nem ilyen lesz nekünk. Lapozzunk.
Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Köszönjük a kiváló és szemléletes példát.
TE is kapsz egy szemléletes példát: Eddignem volt semmi, de tényleg semmi korszerű műszerezettségű helikopter, amivel pl. be lehetett volna csalogatni a hazai fiatalokat a most újra elinduló helikopter képzésbe, most majd lesz. Ha már a BMW meg a csillogás.

Amúgy te honnan tudod, hogy ha beszerezzük az adott gépeket, akkor két kör után szétrohadnak az udvaron? Látnok vagy?
Én nem ismerem a konkrét állapotokut azoknak az eszközöknek, ahogy azt sem tudom hogy milyen tárgyalások folynak a háttérben, és kivel. Nyilván minden szar neked, bármi történik nálunk beszerzés, ha nem zsidó cuccot veszünk tőletek, akkor az csak szar lehet köbön. Ebben az a durva, hogy eddig azt hittem veled kapcsolatban hogy csak az oroszokra vagy nagyon ráállva, és azért megy a folyamatos fikázás, de most már tisztán látom, hogy csinálhatunk mi bármit, vehetünk nyugati eredetűt, nyugati országtól, de abba is belekötsz.
Köszönjük a kiváló és szemléletes példát.
TE is kapsz egy szemléletes példát: Eddignem volt semmi, de tényleg semmi korszerű műszerezettségű helikopter, amivel pl. be lehetett volna csalogatni a hazai fiatalokat a most újra elinduló helikopter képzésbe, most majd lesz. Ha már a BMW meg a csillogás.

Amúgy te honnan tudod, hogy ha beszerezzük az adott gépeket, akkor két kör után szétrohadnak az udvaron? Látnok vagy?
Én nem ismerem a konkrét állapotokut azoknak az eszközöknek, ahogy azt sem tudom hogy milyen tárgyalások folynak a háttérben, és kivel. Nyilván minden szar neked, bármi történik nálunk beszerzés, ha nem zsidó cuccot veszünk tőletek, akkor az csak szar lehet köbön. Ebben az a durva, hogy eddig azt hittem veled kapcsolatban hogy csak az oroszokra vagy nagyon ráállva, és azért megy a folyamatos fikázás, de most már tisztán látom, hogy csinálhatunk mi bármit, vehetünk nyugati eredetűt, nyugati országtól, de abba is belekötsz.

Saját oldaluk szerint a norvég légimentők 3 Beech KingAir B200 repülőgépet, 13 EC 135 P2-t, egy EC145-t C2-t és két H 145-ös gépet allkalmaz a flotta évi átlag 20 000 beteget szállít, fele kórházak közötti, és 18 000 órát repül.

Nem tudom, hány repóra fér a 135-be, de nem csak kivagyiságból kezdte el a norvég légimentés a modernebb típusra a cseréjüket.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
De hiányzott már megint a turbó/nagymagyarozás.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 185
113
Saját oldaluk szerint a norvég légimentők 3 Beech KingAir B200 repülőgépet, 13 EC 135 P2-t, egy EC145-t C2-t és két H 145-ös gépet allkalmaz a flotta évi átlag 20 000 beteget szállít, fele kórházak közötti, és 18 000 órát repül.

Nem tudom, hány repóra fér a 135-be, de nem csak kivagyiságból kezdte el a norvég légimentés a modernebb típusra a cseréjüket.


Gondolom van valami ótvar szar elfekvő 40 éves Izreali UH-1, amit kurva jól járnánk ha megvennénk tőletek, miután tutira felújtanátok nekünk, és becsszó még azt a néhány sztrela repeszt is átkennétek egy kis gittel, ami benne figyel '82 óta, ugye??!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 185
113
De hiányzott már megint a turbó/nagymagyarozás.
Azért az árulkodó, hogy Sharid nagy barátja, előszeretettel mutogat Izraeli heliket alternatívának/példának :D.

Komolyan kezdek elgondolkodni azon, hogy ezek ketten valami neonáci szervezet tagjai, és direkt meg akarják utáltatni minden jóérzésű magyar emberrel Izraelt, de én nem ülök fel nekik, csak simán őket rühelltem meg :D!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 395
7 921
113
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
Más. A Minyó vonal részünkre még mindig számos előnyel jár il járhat. Logisztika szempontjából pláne. Tehát továbbra is azzon a véleményen vagyok hogy a későbbiekben is fent kellene tartanni legalább 4-5 db 17 est. Ja évenkénti pár polgári katasztrofa használat? Szerintem egy kicsit több is az. Mivel elsősorban polgári kutató mentő használatra lenne, másodsorban egyèb feladatokra. Nem hinném hogy annyira megorolnánk rá ha későbbiekben is rendszerbe tartanánk. Mivel nem "katonai" jelegű lenne a felhasználása szerintem ebben a formábban a szankciók nem lennének rá érvènyesek. Eddig se tartotta be senki. Vagy csak látszatból.
Tehát én egy ilyen felállást szívessen elképzelnék.
-BH 5-10 db (védelmi szolgáltatás megfizetése)
-új H145 ös 5-10 db (europai szájbefogásra)
-használt norvég helik (mentőknek, BM nek) esetleg osztozkodni a HM el.
-pár db Mi-17 es hogy a "nehéz" kategoria ne essen ki. Ez hülyeség lenne? Nem. Mert jelenleg ilyen kategoriájú gépek árra felegekben van nyugaton. És mint irtam. Nekünk csak gépek kellenének. A többi meg van hozzá. Ellenben a BH.
A számoknál probáltam realizálni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 551
74 537
113
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
.

A norvégoknál az egész flotta repül évi átlag 18 ezer órát. A repülőgépekkel együtt.

"Every year about 20 000 patients are assisted by the services. Almost half are transported by ambulance airplanes while a third are transported by ambulance helicopters. In total thethe airplanes and helicopters fly about 18 000 flight hours yearly. The remaining patients are assisted by the Search and Rescue Helicopters or Rapid Response cars."

http://www.luftambulanse.no/about-national-air-ambulance-services-norway
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 021
66 483
113
Ha már vadakat gondolunk akkor szerintem ne álljunk meg...
Itt van a CH-47F Chinook. 65-70 millió USD darabja, de ez aztán tényleg elvisz mindent (30-40 katona, 12 tonna külső függesztéssel, stb..) és egyszerűen elnyűhetetlen...

image.jpg
Ugyan nekünk egy tucat Mi-26- ra van szükségünk, abba belefér az egész Honvédség tokkal vonoval.:)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 021
66 483
113
Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
Bocsi, miben veri?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 021
66 483
113
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
Más. A Minyó vonal részünkre még mindig számos előnyel jár il járhat. Logisztika szempontjából pláne. Tehát továbbra is azzon a véleményen vagyok hogy a későbbiekben is fent kellene tartanni legalább 4-5 db 17 est. Ja évenkénti pár polgári katasztrofa használat? Szerintem egy kicsit több is az. Mivel elsősorban polgári kutató mentő használatra lenne, másodsorban egyèb feladatokra. Nem hinném hogy annyira megorolnánk rá ha későbbiekben is rendszerbe tartanánk. Mivel nem "katonai" jelegű lenne a felhasználása szerintem ebben a formábban a szankciók nem lennének rá érvènyesek. Eddig se tartotta be senki. Vagy csak látszatból.
Tehát én egy ilyen felállást szívessen elképzelnék.
-BH 5-10 db (védelmi szolgáltatás megfizetése)
-új H145 ös 5-10 db (europai szájbefogásra)
-használt norvég helik (mentőknek, BM nek) esetleg osztozkodni a HM el.
-pár db Mi-17 es hogy a "nehéz" kategoria ne essen ki. Ez hülyeség lenne? Nem. Mert jelenleg ilyen kategoriájú gépek árra felegekben van nyugaton. És mint irtam. Nekünk csak gépek kellenének. A többi meg van hozzá. Ellenben a BH.
A számoknál probáltam realizálni.
Végül is... Akár Trump, akár Merkel akár Putyin tiltaná le az alkatrész szállítást valami csak repülne. De ehhez a sok géphez kevesek vagyunk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti