Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De hiányzott már megint a turbó/nagymagyarozás.Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
Saját oldaluk szerint a norvég légimentők 3 Beech KingAir B200 repülőgépet, 13 EC 135 P2-t, egy EC145-t C2-t és két H 145-ös gépet allkalmaz a flotta évi átlag 20 000 beteget szállít, fele kórházak közötti, és 18 000 órát repül.
Nem tudom, hány repóra fér a 135-be, de nem csak kivagyiságból kezdte el a norvég légimentés a modernebb típusra a cseréjüket.
Azért az árulkodó, hogy Sharid nagy barátja, előszeretettel mutogat Izraeli heliket alternatívának/példának .De hiányzott már megint a turbó/nagymagyarozás.
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
.
Ugyan nekünk egy tucat Mi-26- ra van szükségünk, abba belefér az egész Honvédség tokkal vonoval.Ha már vadakat gondolunk akkor szerintem ne álljunk meg...
Itt van a CH-47F Chinook. 65-70 millió USD darabja, de ez aztán tényleg elvisz mindent (30-40 katona, 12 tonna külső függesztéssel, stb..) és egyszerűen elnyűhetetlen...
Hahaha, az a vicc, hogy ez nem vicc .Ugyan nekünk egy tucat Mi-26- ra van szükségünk, abba belefér az egész Honvédség tokkal vonoval.
Bocsi, miben veri?Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
Hahaha, az a vicc, hogy ez nem vicc .
Egyébként igen, ez sem nagyobb hülyeség, mint az S-92/Chinook vonal, akkor már vegyünk 10000 db Mi-26-ot, igen, szerintem is !
Manőverezőképesség,elektronika,üzembiztosság,hatósugár,desszantol képesség,kompolás.Lényegében a páncélozottságot kivéve mindenben.Harci túlélőképesség meg összetettebb a beépitett páncélmennyiségnél.Bocsi, miben veri?
Végül is... Akár Trump, akár Merkel akár Putyin tiltaná le az alkatrész szállítást valami csak repülne. De ehhez a sok géphez kevesek vagyunk.Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
Más. A Minyó vonal részünkre még mindig számos előnyel jár il járhat. Logisztika szempontjából pláne. Tehát továbbra is azzon a véleményen vagyok hogy a későbbiekben is fent kellene tartanni legalább 4-5 db 17 est. Ja évenkénti pár polgári katasztrofa használat? Szerintem egy kicsit több is az. Mivel elsősorban polgári kutató mentő használatra lenne, másodsorban egyèb feladatokra. Nem hinném hogy annyira megorolnánk rá ha későbbiekben is rendszerbe tartanánk. Mivel nem "katonai" jelegű lenne a felhasználása szerintem ebben a formábban a szankciók nem lennének rá érvènyesek. Eddig se tartotta be senki. Vagy csak látszatból.
Tehát én egy ilyen felállást szívessen elképzelnék.
-BH 5-10 db (védelmi szolgáltatás megfizetése)
-új H145 ös 5-10 db (europai szájbefogásra)
-használt norvég helik (mentőknek, BM nek) esetleg osztozkodni a HM el.
-pár db Mi-17 es hogy a "nehéz" kategoria ne essen ki. Ez hülyeség lenne? Nem. Mert jelenleg ilyen kategoriájú gépek árra felegekben van nyugaton. És mint irtam. Nekünk csak gépek kellenének. A többi meg van hozzá. Ellenben a BH.
A számoknál probáltam realizálni.
Én nem azt mondtam hogy Kiowat kell venni az usa már ki is vonta próbálja eladogatni a maradékot.Én nagyon fontosnak tartom az AT képességet az meg jelenleg nincs a H145m en.az usa csak mentőnek és futárnak használja de nekünk harcra is kell esetleg persze jó kis gép de most még nem az.Ráadásul ha most meg vesszük egy fillért nem fejlesztünk később rajt leamortizáljuk és sírunk megint.Na várjunk egy picit!
Az USA, tehát a gyártó ország a Kiowát már csak kiképzési céllal használja, tudod mivel váltották le őket? UH-72 Lakotával. Az viszont pont az a típus, amit miután megvették a licenszet és egy közös amerikai/eus vállalaton keresztül gyártanak, leánykori nevén még EC-145/H-145 volt.
Szóval ha úgy tetszik, nem a Kiowa Warriort vennénk meg, hanem annak a váltótípusát. Amit a Kiowára fel lehet tenni, azt ugyan úgy fel lehet tenni a váltótípusra is ha igény van rá, az a nagyobb kapacitású gép, nem a régi leváltott amcsi gép.
Fogadni mernék rá, hogy ha azt vennénk egyébként, akkor lenne már itt rögtön a fórumon is olyan ember, aki azért sajnálkozna, hogy a Kiowa már lejárt lemez, már az amcsik is állnak át a sokkal modernebb, és a jövőbe mutató EC-145 vonalra, mi meg olyan régi szart veszünk...
Jót itt nem lehet tenni .
Én nem azt mondtam hogy Kiowat kell venni az usa már ki is vonta próbálja eladogatni a maradékot.Én nagyon fontosnak tartom az AT képességet az meg jelenleg nincs a H145m en.az usa csak mentőnek és futárnak használja de nekünk harcra is kell esetleg persze jó kis gép de most még nem az.
Bocsi pontosan melyik Mi 24 változatra gondolsz? A,B,D,P,V..., Netán a Super Hind, esetleg a Mi 35M?Manőverezőképesség,elektronika,üzembiztosság,hatósugár,desszantol képesség,kompolás.Lényegében a páncélozottságot kivéve mindenben.Harci túlélőképesség meg összetettebb a beépitett páncélmennyiségnél.
Hát pedig nekem nagyon úgy jött le a hozzászólásod, hogy e helyett az Airbus helyett BEZZEGH a horvátok, ők aztán milyen jól csinálták a Kiowa Warriorral...Én nem azt mondtam hogy Kiowat kell venni az usa már ki is vonta próbálja eladogatni a maradékot.Én nagyon fontosnak tartom az AT képességet az meg jelenleg nincs a H145m en.az usa csak mentőnek és futárnak használja de nekünk harcra is kell esetleg persze jó kis gép de most még nem az.Ráadásul ha most meg vesszük egy fillért nem fejlesztünk később rajt leamortizáljuk és sírunk megint.
Bocsi pontosan melyik Mi 24 változatra gondolsz? A,B,D,P,V..., Netán a Super Hind, esetleg a Mi 35M?
Így van. Pont arra lesz AT amire akarjuk, meg amire megvesszük. A H145 re is lehet. Leírtam már délelőtt, hogy ettől picsányibb, szerényebb képességű BO-105-ön, meg aztán tényleg csöpp Gazelle-n is megoldották már jóval korábban is.Mire hozzánk kerülne, addigra már elérhető lesz hozzá AT. De ott lesznek AT-re a visszatérő Mihu-k, vagy akár a H145-nél nagyobb (pl BH) szállítóra is vehetünk AT.