A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
De hiányzott már megint a turbó/nagymagyarozás.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 206
50 820
113
Saját oldaluk szerint a norvég légimentők 3 Beech KingAir B200 repülőgépet, 13 EC 135 P2-t, egy EC145-t C2-t és két H 145-ös gépet allkalmaz a flotta évi átlag 20 000 beteget szállít, fele kórházak közötti, és 18 000 órát repül.

Nem tudom, hány repóra fér a 135-be, de nem csak kivagyiságból kezdte el a norvég légimentés a modernebb típusra a cseréjüket.


Gondolom van valami ótvar szar elfekvő 40 éves Izreali UH-1, amit kurva jól járnánk ha megvennénk tőletek, miután tutira felújtanátok nekünk, és becsszó még azt a néhány sztrela repeszt is átkennétek egy kis gittel, ami benne figyel '82 óta, ugye??!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 206
50 820
113
De hiányzott már megint a turbó/nagymagyarozás.
Azért az árulkodó, hogy Sharid nagy barátja, előszeretettel mutogat Izraeli heliket alternatívának/példának :D.

Komolyan kezdek elgondolkodni azon, hogy ezek ketten valami neonáci szervezet tagjai, és direkt meg akarják utáltatni minden jóérzésű magyar emberrel Izraelt, de én nem ülök fel nekik, csak simán őket rühelltem meg :D!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 555
8 372
113
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
Más. A Minyó vonal részünkre még mindig számos előnyel jár il járhat. Logisztika szempontjából pláne. Tehát továbbra is azzon a véleményen vagyok hogy a későbbiekben is fent kellene tartanni legalább 4-5 db 17 est. Ja évenkénti pár polgári katasztrofa használat? Szerintem egy kicsit több is az. Mivel elsősorban polgári kutató mentő használatra lenne, másodsorban egyèb feladatokra. Nem hinném hogy annyira megorolnánk rá ha későbbiekben is rendszerbe tartanánk. Mivel nem "katonai" jelegű lenne a felhasználása szerintem ebben a formábban a szankciók nem lennének rá érvènyesek. Eddig se tartotta be senki. Vagy csak látszatból.
Tehát én egy ilyen felállást szívessen elképzelnék.
-BH 5-10 db (védelmi szolgáltatás megfizetése)
-új H145 ös 5-10 db (europai szájbefogásra)
-használt norvég helik (mentőknek, BM nek) esetleg osztozkodni a HM el.
-pár db Mi-17 es hogy a "nehéz" kategoria ne essen ki. Ez hülyeség lenne? Nem. Mert jelenleg ilyen kategoriájú gépek árra felegekben van nyugaton. És mint irtam. Nekünk csak gépek kellenének. A többi meg van hozzá. Ellenben a BH.
A számoknál probáltam realizálni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 327
81 341
113
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
.

A norvégoknál az egész flotta repül évi átlag 18 ezer órát. A repülőgépekkel együtt.

"Every year about 20 000 patients are assisted by the services. Almost half are transported by ambulance airplanes while a third are transported by ambulance helicopters. In total thethe airplanes and helicopters fly about 18 000 flight hours yearly. The remaining patients are assisted by the Search and Rescue Helicopters or Rapid Response cars."

http://www.luftambulanse.no/about-national-air-ambulance-services-norway
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 937
73 185
113
Ha már vadakat gondolunk akkor szerintem ne álljunk meg...
Itt van a CH-47F Chinook. 65-70 millió USD darabja, de ez aztán tényleg elvisz mindent (30-40 katona, 12 tonna külső függesztéssel, stb..) és egyszerűen elnyűhetetlen...

image.jpg
Ugyan nekünk egy tucat Mi-26- ra van szükségünk, abba belefér az egész Honvédség tokkal vonoval.:)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 937
73 185
113
Honnan tudod?Külnben elég baj az nekünk,hogy nem az ésszerüség,hanem a kilopható pénz számit nálunk.AH60 bőven veri a Mihut.S92vel meg közös logisztikai bázison van.Vagyis ésszerű.és rendszerélettartamra vetitve alighanem kltséghatékony megoldás is lenne.Vagyis nálunk szóba se jöhet.De a rovat a lehetséges fejlesztési irányokrol szol,nem az elb.szott nagymagyar valóságról
Bocsi, miben veri?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 937
73 185
113
Évente max 1800 órát repül és nem 18000 ezret. Ha havonta mindennap 8 órázzol akkor van meg az átlag 220-240 órád. Esetleg eddig 18 ezer üzemóra van bennük ez idáig.
Más. A Minyó vonal részünkre még mindig számos előnyel jár il járhat. Logisztika szempontjából pláne. Tehát továbbra is azzon a véleményen vagyok hogy a későbbiekben is fent kellene tartanni legalább 4-5 db 17 est. Ja évenkénti pár polgári katasztrofa használat? Szerintem egy kicsit több is az. Mivel elsősorban polgári kutató mentő használatra lenne, másodsorban egyèb feladatokra. Nem hinném hogy annyira megorolnánk rá ha későbbiekben is rendszerbe tartanánk. Mivel nem "katonai" jelegű lenne a felhasználása szerintem ebben a formábban a szankciók nem lennének rá érvènyesek. Eddig se tartotta be senki. Vagy csak látszatból.
Tehát én egy ilyen felállást szívessen elképzelnék.
-BH 5-10 db (védelmi szolgáltatás megfizetése)
-új H145 ös 5-10 db (europai szájbefogásra)
-használt norvég helik (mentőknek, BM nek) esetleg osztozkodni a HM el.
-pár db Mi-17 es hogy a "nehéz" kategoria ne essen ki. Ez hülyeség lenne? Nem. Mert jelenleg ilyen kategoriájú gépek árra felegekben van nyugaton. És mint irtam. Nekünk csak gépek kellenének. A többi meg van hozzá. Ellenben a BH.
A számoknál probáltam realizálni.
Végül is... Akár Trump, akár Merkel akár Putyin tiltaná le az alkatrész szállítást valami csak repülne. De ehhez a sok géphez kevesek vagyunk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
261
296
63
Na várjunk egy picit!

Az USA, tehát a gyártó ország a Kiowát már csak kiképzési céllal használja, tudod mivel váltották le őket? UH-72 Lakotával. Az viszont pont az a típus, amit miután megvették a licenszet és egy közös amerikai/eus vállalaton keresztül gyártanak, leánykori nevén még EC-145/H-145 volt.

Szóval ha úgy tetszik, nem a Kiowa Warriort vennénk meg, hanem annak a váltótípusát. Amit a Kiowára fel lehet tenni, azt ugyan úgy fel lehet tenni a váltótípusra is ha igény van rá, az a nagyobb kapacitású gép, nem a régi leváltott amcsi gép.

Fogadni mernék rá, hogy ha azt vennénk egyébként, akkor lenne már itt rögtön a fórumon is olyan ember, aki azért sajnálkozna, hogy a Kiowa már lejárt lemez, már az amcsik is állnak át a sokkal modernebb, és a jövőbe mutató EC-145 vonalra, mi meg olyan régi szart veszünk...

Jót itt nem lehet tenni :(.
Én nem azt mondtam hogy Kiowat kell venni az usa már ki is vonta próbálja eladogatni a maradékot.Én nagyon fontosnak tartom az AT képességet az meg jelenleg nincs a H145m en.az usa csak mentőnek és futárnak használja de nekünk harcra is kell esetleg persze jó kis gép de most még nem az.Ráadásul ha most meg vesszük egy fillért nem fejlesztünk később rajt leamortizáljuk és sírunk megint.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 868
6 069
113
Én nem azt mondtam hogy Kiowat kell venni az usa már ki is vonta próbálja eladogatni a maradékot.Én nagyon fontosnak tartom az AT képességet az meg jelenleg nincs a H145m en.az usa csak mentőnek és futárnak használja de nekünk harcra is kell esetleg persze jó kis gép de most még nem az.

Mire hozzánk kerülne, addigra már elérhető lesz hozzá AT. De ott lesznek AT-re a visszatérő Mihu-k, vagy akár a H145-nél nagyobb (pl BH) szállítóra is vehetünk AT.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Uu3.jpg

Ez is szimpatikus.De nem ártana ha egy logisztikai rendszerben lennének az eszközeink.És bár szép igy felfegyverezve,de elég nagy is.Csata/rohamdesszant célra szvsz jobb az AH60.Dedikált csatahelit nemhiszem,hogy lesz keretünk a közeljövőben venni.Mihu csatagépként különben korántsem egy sikertörténet.De ha a kiment gépek Mi35M szintre felhozzva jöönnek vissza,fegyverzettel,egy darabig nekünk még jó lesz.Ha be tud kapcsolódni a NATO szabvány datalink-rendszerbe.Ez mondjuk nekem kissé kérdjeles
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 937
73 185
113
Manőverezőképesség,elektronika,üzembiztosság,hatósugár,desszantol képesség,kompolás.Lényegében a páncélozottságot kivéve mindenben.Harci túlélőképesség meg összetettebb a beépitett páncélmennyiségnél.
Bocsi pontosan melyik Mi 24 változatra gondolsz? A,B,D,P,V..., Netán a Super Hind, esetleg a Mi 35M?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 206
50 820
113
Én nem azt mondtam hogy Kiowat kell venni az usa már ki is vonta próbálja eladogatni a maradékot.Én nagyon fontosnak tartom az AT képességet az meg jelenleg nincs a H145m en.az usa csak mentőnek és futárnak használja de nekünk harcra is kell esetleg persze jó kis gép de most még nem az.Ráadásul ha most meg vesszük egy fillért nem fejlesztünk később rajt leamortizáljuk és sírunk megint.
Hát pedig nekem nagyon úgy jött le a hozzászólásod, hogy e helyett az Airbus helyett BEZZEGH a horvátok, ők aztán milyen jól csinálták a Kiowa Warriorral...

Rendben, akkor mit vegyünk? Mihu ami telivér harci heli, extra kis rajos szállítási képességgel, hazai infracsapda szóró háttér megteremtéssel, opcionális NVG képességgel V4 en belülről, huhogás volt, elégedetlenség. Úgy néz ki jön mellé valóban korszerű, jó műszerezettségű kicsi, ügyes H 145, most is az van.
Próbálj meg itt okos lenni, mikor van aki komolyba bevágja ide hogy vegyünk 50 millerért per db dodóban huey-t, a másik meg S-92-t...
ATGM-et oda raksz egyébként, ahova akarsz. Üzemeltetni sem csak a H145-öt kerül pénzbe, amit te most kitalálnál hogy vegyünk helyette, az is ha nem költünk majd rá folyamatosan, ugyan úgy lerohadna. Ez van. Bármi lesz, ha akarjuk hogy működjön, megmaradjon a képesség, az vinni fogja a pénzt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 206
50 820
113
Mire hozzánk kerülne, addigra már elérhető lesz hozzá AT. De ott lesznek AT-re a visszatérő Mihu-k, vagy akár a H145-nél nagyobb (pl BH) szállítóra is vehetünk AT.
Így van. Pont arra lesz AT amire akarjuk, meg amire megvesszük. A H145 re is lehet. Leírtam már délelőtt, hogy ettől picsányibb, szerényebb képességű BO-105-ön, meg aztán tényleg csöpp Gazelle-n is megoldották már jóval korábban is.

Nyugodtság van emberek, nyugodtság!
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9