A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

https://honvedelem.hu/cikk/109382_atadtak_az_uj_katonai_buszokat
"A VOLVO alvázra szerelt új autóbuszokat Euro VI-os motorral szerelték. A járművek negyven személy vagy akár 12 sebesült szállítására alkalmasak. A most átadott tizenöt járművet még idén további negyven követi; 2019-ben pedig a tervek szerint már összesen 100 új busz áll majd a Magyar Honvédség rendelkezésére."

"Széles Gábor, az Ikarus Járműtechnika Kft. vezetője korszakhatárnak nevezte a buszok elkészültét, és elmondta, hogy a gyár egy növekedési pályára állt. Hozzátette, hogy nagy az érdeklődés az új buszok iránt, hiszen ilyen, moduláris, többféle célra alkalmas járműveket nem gyártanak a NATO tagállamaiban. A személy- és sebesültszállításra, illetve parancsnoki központként is használható buszok olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek máshol nem léteznek – hangsúlyozta. Elmondta azt is, hogy nemrégiben mintegy 2 milliárd forintból fejlesztették az Ikarus gyárat, amely várja az új megrendeléseket."

No ez érdekes...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
https://honvedelem.hu/cikk/109382_atadtak_az_uj_katonai_buszokat
"A VOLVO alvázra szerelt új autóbuszokat Euro VI-os motorral szerelték. A járművek negyven személy vagy akár 12 sebesült szállítására alkalmasak. A most átadott tizenöt járművet még idén további negyven követi; 2019-ben pedig a tervek szerint már összesen 100 új busz áll majd a Magyar Honvédség rendelkezésére."

"Széles Gábor, az Ikarus Járműtechnika Kft. vezetője korszakhatárnak nevezte a buszok elkészültét, és elmondta, hogy a gyár egy növekedési pályára állt. Hozzátette, hogy nagy az érdeklődés az új buszok iránt, hiszen ilyen, moduláris, többféle célra alkalmas járműveket nem gyártanak a NATO tagállamaiban. A személy- és sebesültszállításra, illetve parancsnoki központként is használható buszok olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek máshol nem léteznek – hangsúlyozta. Elmondta azt is, hogy nemrégiben mintegy 2 milliárd forintból fejlesztették az Ikarus gyárat, amely várja az új megrendeléseket."

No ez érdekes...

187 (vagy mennyi...) buszra van megrendelése ennek a faroknak.
A metrópótlásra kellettek volna. Budapest eredetileg lengyel buszokat vett volna készletről, de párton belül leszóltak, hogy Ikarust kell venni. Az Ikarus meg egyszerűen nem szállít és nem gyárt. Talán két prototípus készült el. A metrófelújítás meg vagy fél éve tart.
szélesnek azt se szabad elhinni, ha köszön.
 
Nem értek angolul,de a stratégiai rakétacsapatok kifejezést azért felismerem.DF31 nyerges vontatós változatának lényegében 0 a terepjáró képessége,amellé van némi értelmeDe valoszinűsitem,hogy a fő felhasználó ott is a belbiztonsági alakulatok.Eurpában mászkálva is láttam ilesféle pk buszt,a franci csendörség használatában.Hadseregnek röhej.Kivéve ha azt inkább csendőrsgnek tekintik.Széles meg jó kommunistak nomenklatúra tagként lett az Ikarus hübérura,a rablóváltás után jol meggazdagodot belőle.Ikarus ugyan meghalt eközben,de az nem számit.Most meg jó oligarhaként zsiros üzleteket köt,na nem éppen a kapitalista közgazdaságtan szabadpiaci elvei szerint.Ez itten kérem Magyarország.Ahogy Hobo énekelte:tolvajok röröme.
 
187 (vagy mennyi...) buszra van megrendelése ennek a faroknak.
A metrópótlásra kellettek volna. Budapest eredetileg lengyel buszokat vett volna készletről, de párton belül leszóltak, hogy Ikarust kell venni. Az Ikarus meg egyszerűen nem szállít és nem gyárt. Talán két prototípus készült el. A metrófelújítás meg vagy fél éve tart.
szélesnek azt se szabad elhinni, ha köszön.
Kevered a Mészáros Csaba féle Ikarus Egyedi Kft-vel. Nekem sem szívem csücske Széles Gábor, de most igaza van. Végre Székesfehérváron is karosszálnak buszokat, mégha VOLVO alvázra is.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Kevered a Mészáros Csaba féle Ikarus Egyedi Kft-vel. Nekem sem szívem csücske Széles Gábor, de most igaza van. Végre Székesfehérváron is karosszálnak buszokat, mégha VOLVO alvázra is.
Szélesne inkább arrol kéne elmondani az igazságot,hogy lett az ország akkor leggazdagabb embere,miközben az általa igazgatott vállalat meg tönkrement.....És nem alég,hogy hazai legyen,azt is kéretik nézzni,hogy megéri e az árát,jó e a feladatra?Ikarus különben karosszéri gyár volt mindig is.Fénykorában is a Csepel gyártotta neki az alvázat.
 
Ma hallottam a rádióban: Suzuki Vitara terepjárókat kap a Honvédség. Valami 200 darabról volt szó, amitmost adtak át, meg később lehet több is.
Igaz ez? Tudja azt használni a HM egyáltalán valamire?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ma hallottam a rádióban: Suzuki Vitara terepjárókat kap a Honvédség. Valami 200 darabról volt szó, amitmost adtak át, meg később lehet több is.
Igaz ez? Tudja azt használni a HM egyáltalán valamire?


"Általános ügyintézésre" Valahol így fogalmazott a HM részéről valaki... Elvileg a régi Astrákat akarják váltani velük.
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2
Ma hallottam a rádióban: Suzuki Vitara terepjárókat kap a Honvédség. Valami 200 darabról volt szó, amitmost adtak át, meg később lehet több is.
Igaz ez? Tudja azt használni a HM egyáltalán valamire?
Á!! Megelőztél!
https://444.hu/2018/03/26/bevallom-...y-a-t-olvasokhoz-fordulok-az-alabbi-kerdessel
78ZytuykT2tO1F5pAs.jpeg

Taktikai Suzuki-képesség :-D
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7
Nem értettem eddig ezt a honvédségi buszbeszerzést, azonban már látom a szükségességét amióta beléptem az ÖTT be. Hihetetlen összegekért kell az MH-nak buszokat bérelnie az alap feladatokhoz is, és akkor már nem is beszélve az ÖTT miatti plussz fuvarokról. A szentendrei eskütételre mindenfelől buszokkal jöttek a tartalékosok, hol Grand toursos emeletessel, hol mindenfele kis cégektől bérelt gépekkel, de még a szolgálati járatok is jó részt bérelve vannak... Szükség van azokra a buszokra, mert rengeteg pénz folyik ki jelenleg a logisztika ezen részére.
 
Ma hallottam a rádióban: Suzuki Vitara terepjárókat kap a Honvédség. Valami 200 darabról volt szó, amitmost adtak át, meg később lehet több is.
Igaz ez? Tudja azt használni a HM egyáltalán valamire?
Tudja, futár feladatokra, konferenciákra, kiképzésekre vinni katonákat. Parancsnokot fuvarozni. Stb. a régi opel astrák kb 700 000 km-körül vannak már.
 
Nem értettem eddig ezt a honvédségi buszbeszerzést, azonban már látom a szükségességét amióta beléptem az ÖTT be. Hihetetlen összegekért kell az MH-nak buszokat bérelnie az alap feladatokhoz is, és akkor már nem is beszélve az ÖTT miatti plussz fuvarokról. A szentendrei eskütételre mindenfelől buszokkal jöttek a tartalékosok, hol Grand toursos emeletessel, hol mindenfele kis cégektől bérelt gépekkel, de még a szolgálati járatok is jó részt bérelve vannak... Szükség van azokra a buszokra, mert rengeteg pénz folyik ki jelenleg a logisztika ezen részére.
Ezt kb 50 alkalommal elmagyaráztuk már dudival mégis kurva nehéz megérteni.
 
"Általános ügyintézésre" Valahol így fogalmazott a HM részéről valaki... Elvileg a régi Astrákat akarják váltani velük.
Ahol én voltam, ott is volt egy csomó ilyen öreg asztra, meg ezeréves vw transporterek is, elképesztően ratyi zöld festéssel. Mikor jöttek a szlovákok a szinte már luxus furgonjukkal, na akkor volt igen erős a kontraszt, mennyire elöregedett a MH ilyen jellegű szállítókapacitása is.
 
Ahol én voltam, ott is volt egy csomó ilyen öreg asztra, meg ezeréves vw transporterek is, elképesztően ratyi zöld festéssel. Mikor jöttek a szlovákok a szinte már luxus furgonjukkal, na akkor volt igen erős a kontraszt, mennyire elöregedett a MH ilyen jellegű szállítókapacitása is.
Ja, azt azért hozzá teszem, hogy céges Dustert is láttam.
 
Nem értettem eddig ezt a honvédségi buszbeszerzést, azonban már látom a szükségességét amióta beléptem az ÖTT be. Hihetetlen összegekért kell az MH-nak buszokat bérelnie az alap feladatokhoz is, és akkor már nem is beszélve az ÖTT miatti plussz fuvarokról. A szentendrei eskütételre mindenfelől buszokkal jöttek a tartalékosok, hol Grand toursos emeletessel, hol mindenfele kis cégektől bérelt gépekkel, de még a szolgálati járatok is jó részt bérelve vannak... Szükség van azokra a buszokra, mert rengeteg pénz folyik ki jelenleg a logisztika ezen részére.
Gondolom mind a járműbejárati kapun mentetek be, ott elég hosszú a placc, lehet férni buszokkal. Kint volt még a T-72-es, vagy a PTSZ? A "hangárokban" is láthattatok érdekes jószágokat. ;)
 
http://www.origo.hu/auto/20180326-uj-autokat-kapott-a-magyar-honvedseg-ezek-azok.html
Gondolom az meg alapból elvárás volt az Astrákat váltó járműveknek, hogy legyen valamilyen terepjáró képessége, mert néha terepen van a célállomás. Szerintem is jó húzás volt ez...ha már egyszer itt gyártjuk Magyarországon miért vennénk máshonnan.
http://www.suzuki.hu/pages/display/auto/cikk/cikk:gyartosorra_kerult_az_uj__vitara_
"A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A magyar kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban."