A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát ez csővázas is, karbonos is, együléses is. Szóval csupa olyasmi, ami nekünk annyira nem jó. Még a zlin is jobb ennél, mert az legalább nagyrészt fémépítésű = meglévő eszközzel meg ismerettel olcsón lehet javítani a sárkányt.
Szerény véleményem szerint mifelénk az ilyen taknyolt repülőgép fétis még korai. (a mellékelt példák szerint a csehek félhéj gépet építenek lemezből, a szerbek is lemezből csinálják a lastát. Mindkettő exportképes termék. Nálunk meg pár eladott példány után az összes műanyagrepülőgyár beokádott eddig. Meg ugye emberhalál is volt. o_O)

Komolytalan az egész. 24 fő a dolgozói létszám, vagy mennyi ? Mit akarnak ezek sorozatban gyártani ? :) Indokolták valamivel, hogy mire kaptak állami ingyen pénzt. Szerintem ennyi. Nem érdemes túlragozni.
 
De nem annyita,hogy elbírjon + páncélt.
A brit Land Roverek soha nem kaptak valós páncélzatot, amit annak hívnak az Irakban nagyon leszerepelt Santcht kapott változat LRD 110 alapon
1990es évek elején került ki a csapatokhoz, É-Írorszárgra, rendfenntartó feladatokra tervezve, kiskaliberű kézifegyverek, és kb gyalogsági akna méretű IED ellen védett, részben műanyag "páncélatal"Nem csoda hogy a katonáktól a Mozgó Koporsó gúnynevet kapta.
3746dd215a2d3b1d866eea34634104d9.jpg
 
Komolytalan az egész. 24 fő a dolgozói létszám, vagy mennyi ? Mit akarnak ezek sorozatban gyártani ? :) Indokolták valamivel, hogy mire kaptak állami ingyen pénzt. Szerintem ennyi. Nem érdemes túlragozni.
De,nagyon is érdemes lenne ragozni.Egy valódi független,az adófizetőktöl függő biróságon.Visszaélés,hütlen kezelés,sikkasztás,lopás vádkörében.Mert ez a katonaságtol,a valódi katonáktol ellopot pénz.Hány szakadt UAZ lecserélésére lett volna elég?És ez csak egy apró hirecske.
 
Hát a kerítés mellett a toyoták vannak. Mivel az is többször ki lett emelve, hogy a vitarák a régi opel astrák helyett lesznek. De ettől függetlenül kéne rajkocsi is meg minden egyéb.

Kifejezetten határőrizeti feladatokra, alapvetően a BM kellene hogy rendelkezzen a megfelelő technikával. Viszont céges autókra szükség van. A vitarák mennyisége nem sok, ha a cég méretét nézem. Nálunk a vállalatnál, talán 30 céges autó is van, ha nem több. Ebből 10 biztosan csak áll a parkolóban, ha kell bármikor, bárhova, azonnal legyen.
Ami a felszereltséget illeti. 2000 körül készültek az Opelnál a rendőrségi Astrák. Magam is ott dolgoztam akkor. Azok a kocsik is megerősített felfüggesztéssel, futóművel készültek. Nem beszélve, a beszerelt eszközökről tetőre a kék villogóról. Nem annyiba került, mint a sima katalógusban szereplő Astra.
Biztos hogy nem áraztak túl a Suzukikkal sem.
Ami a közbeszerzést illeti. A korrupció melegágya, nem csak hazánkban. Lehet olcsóbban és jobban jártunk, ha magunkban kiválasztottunk, a megfelelő szempontok alapján valamit, amit meg is rendeltünk és vettünk. Mint ha nagy csinnadrattával meghirdetünk egy tendert és erre megjelennek a lekenyerezők, minden illetékes és illetéktelen embernél.
Lehet így is jut zsebbe közpénz valakinek, vagy nem, de elképzelhető hogy kevesebb, mint egy tenderen, ahol a versenyzők, a döntésig, folyamatosan emelik esetleg a tétet.
 
Ha valamire qrva alergiás vagyok,az a rohadtsok iróasztalhuszár,akik a saját igényukre formálnak mindent.Persze,hogy kell adminisztrativ szolgálat,és van hátországi feladat is.De itt egy adminisztrativ szolgálat függeléke a tényleges hadsereg,és nem a hadseregnek van egy adminisztrativ szolgálata.És ez egy politikai intézményrendszeri probléma eredménye.Vitara megint pont az a kategória,ami valódi katonai feladatra kevés,adminisztrativ feladatra meg sok.Astrákat váltsa le dizel Audival.A vizfeji tintanyaló meg kapjon BKVbérletet.[/QUOTE
Szerintem- úgy látom- van bizonyos tudásod, vannak jó észrevételeid. CSAK mai aktuális politikai dolgokat szerintem nem látod jól a honvédséggel kapcsolatban(persze ez csak az én véleményem).
Nem bántásképpen mondom, de: NEM KÖNNYŰ VELED.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
De,nagyon is érdemes lenne ragozni.Egy valódi független,az adófizetőktöl függő biróságon.Visszaélés,hütlen kezelés,sikkasztás,lopás vádkörében.Mert ez a katonaságtol,a valódi katonáktol ellopot pénz.Hány szakadt UAZ lecserélésére lett volna elég?És ez csak egy apró hirecske.

Mit loptak el és kitől ? Szerintem semmit. Csináltak valamit, amire ennyi pénz jár az adott program keretein belül. Más kérdés hogy nem hiszek a hazai, saját repülőgépgyártásban. Mint a saját autógyártásban sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
1 lehetőség,saját autó költségtéritéssel.2,Mint irtam,laktanyánként kell néhány személyautó,és személyszállitó-mindenes transporter.3,Mennyetek egy rajkocsival,legalább közben gyakoroljátok a kezelését.

Cége ügyben nem saját autóval megyünk.
 
A brit Land Roverek soha nem kaptak valós páncélzatot, amit annak hívnak az Irakban nagyon leszerepelt Santcht kapott változat LRD 110 alapon
1990es évek elején került ki a csapatokhoz, É-Írorszárgra, rendfenntartó feladatokra tervezve, kiskaliberű kézifegyverek, és kb gyalogsági akna méretű IED ellen védett, részben műanyag "páncélatal"Nem csoda hogy a katonáktól a Mozgó Koporsó gúnynevet kapta.
3746dd215a2d3b1d866eea34634104d9.jpg
Törökök csináltak Land Rover alapon komolyabbat is.A Cobra kissebb elődje volt,még C+D kiállitásra is elhozták.Nemtudom,hogy gyártásban van e még.De a határkeritésnél járörözni elég a sima Defender is.
 
Mit loptak el és kitől ? Szerintem semmit. Csináltak valamit, amire ennyi pénz jár az adott program keretein belül. Más kérdés hogy nem hiszek a hazai, saját repülőgépgyártásban. Mint a saját autógyártásban sem.
Egy üzleti vállalkozásnak miért jár?És a másiknak akkor miért nem?Adófizető majd úgyis fizeti....
Cége ügyben nem saját autóval megyünk.
Akkor szokjatok rá.Ha a sima melóst el lehet küldeni igy tanfolyamra,akkor titeket is.Arra pár alkalomra olcsóbb kltségtéritést adni,mint küln ezért autot venni.De kapjatok használható rajkocsikat,és menjetek azzal.
 
Egy üzleti vállalkozásnak miért jár?És a másiknak akkor miért nem?Adófizető majd úgyis fizeti....
l.
Akkor érdeklődd már meg mennyit kapott a Suzuki, Nokia, Audi, General Electric, Hancook meg Mercedes és multi-társaik amikor ide települtek (elárulom: tízmilliárdokat!!), és harcold tőlük vissza az adófizetők zsebébe!! Akkor is így tiltakoztál mikor ezeket kitömték az adókból származó állampénzzel, vagy csak a magyar ipar támogatásával van problémád?!!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
C
Egy üzleti vállalkozásnak miért jár?És a másiknak akkor miért nem?Adófizető majd úgyis fizeti....

Akkor szokjatok rá.Ha a sima melóst el lehet küldeni igy tanfolyamra,akkor titeket is.Arra pár alkalomra olcsóbb kltségtéritést adni,mint küln ezért autot venni.De kapjatok használható rajkocsikat,és menjetek azzal.
Celebra véletlenül nem liberális képpen gondolkodol? Mert minden várható fejlesztéshez valamint beszerzéshez legalább 2-3 hozzászólásson keresztül sirsz hogy miért kell vagy van ez így stb.....Utánna meg szidod a rendszert. Egyébként ha üde egézségésen érzed magadat javaslom hogy probakép jelentkez tartalékosnak. Egészséges fit 50 nek ajánlom 60 éves korig. Utánna lehet rinyálni ha van már tapasztalat.
 
A brit Land Roverek soha nem kaptak valós páncélzatot, amit annak hívnak az Irakban nagyon leszerepelt Santcht kapott változat LRD 110 alapon
1990es évek elején került ki a csapatokhoz, É-Írorszárgra, rendfenntartó feladatokra tervezve, kiskaliberű kézifegyverek, és kb gyalogsági akna méretű IED ellen védett, részben műanyag "páncélatal"Nem csoda hogy a katonáktól a Mozgó Koporsó gúnynevet kapta.
3746dd215a2d3b1d866eea34634104d9.jpg

De Mercikről van szó.
 
Szerintem ahhoz, hogy rendőrségi vagy honvédségi hátországi feladatokhoz melyik típusú személygépkocsik jók, a nevezett feladatköröket valamikor is ellátók szóljanak hozzá! Vagy legalább konyítanak valamelyest a szakmához. Én személy szerint azt támogatom, hogy az a kevesebb mint 1 milliárd összeg nagyobb része a magyar gazdaságba lett visszaöntve.
 
Rendőrségi használatra jó a Vitara.Niva francia dizelmotorral terepen simán jobb.Vezettem mind a kettöt.Najó,nem ebben az évtizedben,de elég rendes terepen is.Ezek az aszfaltbetyár autók jobb földúton még elmennek,de egy lénián már bajban vannak.Ha tényleg terepre kell menni,akkor meghalnak.Saját tapasztalat

Niva Peugeot szívódízellel nincs már vagy 25 éve. Szerinted a honvédség/belügy részére a beszerzéseket a használtautó.hu-n kell bonyolítani?
 
Komolytalan az egész. 24 fő a dolgozói létszám, vagy mennyi ? Mit akarnak ezek sorozatban gyártani ? :) Indokolták valamivel, hogy mire kaptak állami ingyen pénzt. Szerintem ennyi. Nem érdemes túlragozni.
Tisztelettel, de ostobaság azt állítani, hogy komolytalan. Egy repülőgép építése, még ha csak a CS-23-nak is kell megfelelnie, nem annyira egyszerű dolog.
Elhiszem, hogy a targonca-raklap-plató szentháromságban otthon vagy, de azért létezik ennél bonyolultabb eszköz is a Föld kerekén.
Nemerson felvetette, hogy idézem: „Hazai fejlesztésű alapkiképzőgép?”
Erre felsoroltam az aggályaimat, mondjuk akarnak kétülésest, de a honvéccségnek műanyag kisgépre szerintem pont nincs szüksége, mert a javítása kissé bonyolultabb időigényesebb és költségesebb, mint a hagyományos építésű gépeké, és ezzel szemben gyakorlatilag nem ad annyi előnyt, hogy a „cég”-nek megérje.
Amire ki van találva, arra jónak ígérkezik. Egyszemélyes nagyteljesítményű sportgép.
24 fő is elég lehet. A Haley kft is sorozatban gyárt UL repülőgépeket és trike-okat és ők sincsenek többen 20 főnél. A sorozatgyártás nem csak azt jelentheti, hogy toljuk ki a gyárkapun számolatlanul a nagyvonalúan terméknek nevezett szemetet.
Ezt például egy fő készítette:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/09/11/article-1212783-01E14AB1000004B0-105_468x361.jpg
 
Akkor érdeklődd már meg mennyit kapott a Suzuki, Nokia, Audi, General Electric, Hancook meg Mercedes és multi-társaik amikor ide települtek (elárulom: tízmilliárdokat!!), és harcold tőlük vissza az adófizetők zsebébe!! Akkor is így tiltakoztál mikor ezeket kitömték az adókból származó állampénzzel, vagy csak a magyar ipar támogatásával van problémád?!!
Igen.Sőt,méginkább.
C

Celebra véletlenül nem liberális képpen gondolkodol? Mert minden várható fejlesztéshez valamint beszerzéshez legalább 2-3 hozzászólásson keresztül sirsz hogy miért kell vagy van ez így stb.....Utánna meg szidod a rendszert. Egyébként ha üde egézségésen érzed magadat javaslom hogy probakép jelentkez tartalékosnak. Egészséges fit 50 nek ajánlom 60 éves korig. Utánna lehet rinyálni ha van már tapasztalat.
Nemzeti szabadelvű a beállitottságom.És pártolom a liberális jogállamot.Hazai értelemben nem vagyok liberális,de Adam Smith értelmezésében igen.És pártolnám a sorköteles miliciarendszerű Nemzetőrség bevezetését.Különben nálunk amit liberalizmusnak neveznek,az valami naiv szocialista/államszocialista katyvasz.Különben megvan a képesitésem PA63,AK63,AKM63,AMD65,SVD fegyverekre,ezen fegyverekkel oktatásra és vizsgáztatására.Továbbá sörétes és vontcsövű vadászfegyverekre szintén.Na,akkor most erre varrjál gombot.
 
De,nagyon is érdemes lenne ragozni.Egy valódi független,az adófizetőktöl függő biróságon.Visszaélés,hütlen kezelés,sikkasztás,lopás vádkörében.Mert ez a katonaságtol,a valódi katonáktol ellopot pénz.Hány szakadt UAZ lecserélésére lett volna elég?És ez csak egy apró hirecske.
Ha szép nem vagy, hülye ne legyél! o_O
Miért nem olvasod el a cikket. Minek kell egyből őrjöngeni?
Szó sem volt róla, hogy a honvédségtől jön a cash.