Hát a kerítés mellett a toyoták vannak. Mivel az is többször ki lett emelve, hogy a vitarák a régi opel astrák helyett lesznek. De ettől függetlenül kéne rajkocsi is meg minden egyéb.
Kifejezetten határőrizeti feladatokra, alapvetően a BM kellene hogy rendelkezzen a megfelelő technikával. Viszont céges autókra szükség van. A vitarák mennyisége nem sok, ha a cég méretét nézem. Nálunk a vállalatnál, talán 30 céges autó is van, ha nem több. Ebből 10 biztosan csak áll a parkolóban, ha kell bármikor, bárhova, azonnal legyen.
Ami a felszereltséget illeti. 2000 körül készültek az Opelnál a rendőrségi Astrák. Magam is ott dolgoztam akkor. Azok a kocsik is megerősített felfüggesztéssel, futóművel készültek. Nem beszélve, a beszerelt eszközökről tetőre a kék villogóról. Nem annyiba került, mint a sima katalógusban szereplő Astra.
Biztos hogy nem áraztak túl a Suzukikkal sem.
Ami a közbeszerzést illeti. A korrupció melegágya, nem csak hazánkban. Lehet olcsóbban és jobban jártunk, ha magunkban kiválasztottunk, a megfelelő szempontok alapján valamit, amit meg is rendeltünk és vettünk. Mint ha nagy csinnadrattával meghirdetünk egy tendert és erre megjelennek a lekenyerezők, minden illetékes és illetéktelen embernél.
Lehet így is jut zsebbe közpénz valakinek, vagy nem, de elképzelhető hogy kevesebb, mint egy tenderen, ahol a versenyzők, a döntésig, folyamatosan emelik esetleg a tétet.