A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
Rendőrségi használatra jó a Vitara.Niva francia dizelmotorral terepen simán jobb.Vezettem mind a kettöt.Najó,nem ebben az évtizedben,de elég rendes terepen is.Ezek az aszfaltbetyár autók jobb földúton még elmennek,de egy lénián már bajban vannak.Ha tényleg terepre kell menni,akkor meghalnak.Saját tapasztalat
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
Mi nem nagyon szoktunk váltani anno kint. Kettes + felezo és el docogtunk egész nap hegyen, mezőn, aszfalton. De néha még ez a tempó is sok volt, olyankor egyes + felezo, az kb 3 km/h gazadas jelképes, inkább csak alapjárat, meg bologatni is lehetett közben. :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Mi nem nagyon szoktunk váltani anno kint. Kettes + felezo és el docogtunk egész nap hegyen, mezőn, aszfalton. De néha még ez a tempó is sok volt, olyankor egyes + felezo, az kb 3 km/h gazadas jelképes, inkább csak alapjárat, meg bologatni is lehetett közben. :)
Benzinest pörgetni kellet rendessen,de a peugeot 1,9es dizel motorral baromijó terepjáró.De nem egy üldöző tipus,az biztos.Dehát végülis tarló a neve,nem autóápálya:)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 535
20 233
113
Ha maradnak a jelenlegiek,az MH hamarossan királyi bandérium lesz.Humánerőferrást meg nyiltan jobbágynak fogják hivni.És a sereg legnehezzebb fegyverzete meg at olmosbot lesz.A V4 eggyütműködés keretében meg megvesszük az elfekvő lengyel t55 készletet,egy gondossan kiválasztott közvetitő cégen keresztűl.Természetessen közbeszerzési eljárás nélkül,99évre titkositva..Ja,es darabokban,hogy itthon összeszerelő üzemet lehessen alapitani hozzá.Emellet Ikarusz buszokra fognak Krab tornyokat szerelni,a Skoda művekben gyártott D20 tarackcsöves változatot.Tekintettel az Oo-bol beszerezhető,"jo+olcsó" hozzáférésű hh.-us legkor4szerűbb 1959mintájú elfekvő lőszerkészletekre.De csak az otimizmus beszél belőlem:cool:

Folyamatosan hülyeségeket hordasz itt össze, ez is elmegy köztük.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Sima rajkocsi 38 milla.
Nálunk.De nem a nagyvilágban.Az alap,nem páncélozott katonai változatok a Land Rover Defender árainál picit többek,de nem sokkal.
Az erősített futómű abban is alap mert úgy lett kialakítva hogy rá lehessen tenni pót páncélzatot + rádiók stb.
Mit értesz erősitett futmű alat?Mert mint terejáró,eleve erős a futómű.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
892
2 887
93
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik.Szaladgálló autónak személyautó is elég.50millábol meg egy nagy Unimogot veszel,full felszerelve.Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.


Ifjoncként volt balerina barátnőm.Vasággyal volt 40kiló,de volt benn energia,szivósság és erő.Elvittem koronglövészetre,simán megbirkózott a skeetpuskával.Pedig az már tényleg rug,ha nemjol fogod.Balerinák csak látszatra törékennyek,valójában rohatkemény csajok

A balerinák kemények. Az a 18-19 éves aki gyengébb mint egy 14 éves kislány meg se próbáljon balerinának menni, inkább a balerinák jöjjenek katonának is!

Így már értem.De nekem eddig csak pont az ellenkezőjével sikerült eddig találkoznom.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 915
85 511
113
Nálunk.De nem a nagyvilágban.Az alap,nem páncélozott katonai változatok a Land Rover Defender árainál picit többek,de nem sokkal.

Mit értesz erősitett futmű alat?Mert mint terejáró,eleve erős a futómű.

De nem annyita,hogy elbírjon + páncélt.
 

Sivatagiróka

Well-Known Member
2017. február 7.
276
603
93
Ki a f+szom ez az Celebra a fél fórum az Ő agyrémeivel van teli. Mindenki itt próbálja meggyőzni hogy a föld kerek. Ne szóljatok hozzá , bolondot ugy sem lehet, meggyőzni.

Szerintem a Vitara pont ideális , se nem Merci és se nem Dacia. hibátlan

@krisss amugy ilyen kompozit páncélok nem könnyebbek ? Nem mintha felkéne páncélozni a Vitarakat , félre ne értsd.
Néztem LEVEL III páncélokat, ami meg fogja elméletileg a 7,62x39mm lövedéket és Dynemaa szövet van benne és hát az nem tétel, bár hozzá még ablakok, hát máris csak 2 személyes lesz a Vitara :D :D
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
297
246
43
Régen sx4-em volt, vadászni is jártam vele, szinte bárhol elment. Jelenleg egy jimnyt használok, kicsi de nem kell jobb terepjáró. A feleségem vitarával jár, volt már terepen is egy nagyon jó kis gép.
Ja és magyar, a mi gazdaságunkat növeli, a magyar embernek ad munkát.
Szóval celebra.....
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
De nem annyita,hogy elbírjon + páncélt.
Tudom.De az nem szabvány mezei tereppjáró.De összekeverni egy páncélozott járrkocsit egy sima katonai terejáróval árvitában,nem val sok észre.Mert arra,hogy a határon járörzésre egy rendes straabiró terepjáróval járörözön,ne egy aszfaltbetyár SUVval megjegyzésre ideirja egy ppáncélozott járőrjármű árát,és katonai terejáró személykocsinak beállitva.Mert 38 meg 50milcsiért speciális páncélozott járgány ára,ami meg full fölösleges egy a keritésnél járöröző,lényegében határőrjárörnek.Mintha a Bren gépkarabély árát egy preciziós Walter pontlövő fegyverével hasonlitaná.Sima,mezei raj G merci nem egy harctéri járörpáncélos.Feladatorientált járműkategria az ismeretlen fogalom?