A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Régen sx4-em volt, vadászni is jártam vele, szinte bárhol elment. Jelenleg egy jimnyt használok, kicsi de nem kell jobb terepjáró. A feleségem vitarával jár, volt már terepen is egy nagyon jó kis gép.
Ja és magyar, a mi gazdaságunkat növeli, a magyar embernek ad munkát.
Szóval celebra.....
 
De nem annyita,hogy elbírjon + páncélt.
Tudom.De az nem szabvány mezei tereppjáró.De összekeverni egy páncélozott járrkocsit egy sima katonai terejáróval árvitában,nem val sok észre.Mert arra,hogy a határon járörzésre egy rendes straabiró terepjáróval járörözön,ne egy aszfaltbetyár SUVval megjegyzésre ideirja egy ppáncélozott járőrjármű árát,és katonai terejáró személykocsinak beállitva.Mert 38 meg 50milcsiért speciális páncélozott járgány ára,ami meg full fölösleges egy a keritésnél járöröző,lényegében határőrjárörnek.Mintha a Bren gépkarabély árát egy preciziós Walter pontlövő fegyverével hasonlitaná.Sima,mezei raj G merci nem egy harctéri járörpáncélos.Feladatorientált járműkategria az ismeretlen fogalom?
 
Régen sx4-em volt, vadászni is jártam vele, szinte bárhol elment. Jelenleg egy jimnyt használok, kicsi de nem kell jobb terepjáró. A feleségem vitarával jár, volt már terepen is egy nagyon jó kis gép.
Ja és magyar, a mi gazdaságunkat növeli, a magyar embernek ad munkát.
Szóval celebra.....
Jimmy egy valódi terejáró.Vitara már korántsem bir ki annyit.
 
Régen sx4-em volt, vadászni is jártam vele, szinte bárhol elment. Jelenleg egy jimnyt használok, kicsi de nem kell jobb terepjáró. A feleségem vitarával jár, volt már terepen is egy nagyon jó kis gép.
Ja és magyar, a mi gazdaságunkat növeli, a magyar embernek ad munkát.
Szóval celebra.....

Mi most is használunk SX4-et agrárkár ellenőrzéshez.
Csak fronthajtás, de ne tudjátok milyen dzsuvás helyeken elmentunk velük.
Szántás közepére, ok kemény volt a föld, de nem akadt meg és nem akadt fel.
Mindezt, hogy nem kíméljük, ütjük mint a barom, tiszta sár belül is, 6.5-7 literes fogyasztással és üzembiztosan oldja meg, és a motorral soha nem volt gond. Télen kint alszik, garázst nem látott, nem rohad, pedig már 7 éves.
Viszont a Jimnyvel már volt elakadásunk, egy zsombékos sárgödörből ki kellett húzni, de csak a gyengusz motor miatt. Ha erősebb, 4x4-el simán kijön, nem is értem ezt az 1.3-as izémizét.
Szóval aki rendszeresen járja a terepet az tudja hogy Mo-n a honvédelmi szerepkörben is kiváló csúszómászó képességű járművel kellenek, ui az alsóbbrendű utak is zömében katasztrófa minőségűek. Erős motor, négykerék, nagy nyomaték. És (fél) lánctalpas se ártana, kismillió a belvízes terület, árterek, susnyások, gödrök, árkok, vízmosások, csatornák, még nyáron is alig átjárhatóak. Tehát Mo csak látszólag könnyű terep, monitoron, képernyőn pl. de kint a prérin már egészen más a leányzó fekvése ....
 
Tudom.De az nem szabvány mezei tereppjáró.De összekeverni egy páncélozott járrkocsit egy sima katonai terejáróval árvitában,nem val sok észre.Mert arra,hogy a határon járörzésre egy rendes straabiró terepjáróval járörözön,ne egy aszfaltbetyár SUVval megjegyzésre ideirja egy ppáncélozott járőrjármű árát,és katonai terejáró személykocsinak beállitva.Mert 38 meg 50milcsiért speciális páncélozott járgány ára,ami meg full fölösleges egy a keritésnél járöröző,lényegében határőrjárörnek.Mintha a Bren gépkarabély árát egy preciziós Walter pontlövő fegyverével hasonlitaná.Sima,mezei raj G merci nem egy harctéri járörpáncélos.Feladatorientált járműkategria az ismeretlen fogalom?
Hát a kerítés mellett a toyoták vannak. Mivel az is többször ki lett emelve, hogy a vitarák a régi opel astrák helyett lesznek. De ettől függetlenül kéne rajkocsi is meg minden egyéb.
 
Hát a kerítés mellett a toyoták vannak. Mivel az is többször ki lett emelve, hogy a vitarák a régi opel a jstrák helyett lesznek. De ettől függetlenül kéne rajkocsi is meg minden egyéb.
Na ,akkor most leirom,hogy szerintem miképpen kéne kinézni egy jármű közbeszerzésnek.1,Meghatározni,hogy mi a feledatkör,amit a járgánynak be kell töltenie.2,Kihirdeni egy közbeszerzési eljárást,a megállapitott feladatkör igényei,és az egyébb járulékos igények belefoglalásával(itt értem azt is,hogy az elbirálásnál elönyben részesűl a hazai gyártás/összeszerelés,többek között).3,Végrehajtani a beérkezett ajánlatok elbirálását,ls a pályázó járgányok gyakorlati összehasonlitását.4,Kihirdetni a pályázat gyöztesét,és azt,hogy miért az a pályázó lett a gyöztes.5,Végrehajtani a beszerzést,és használatba venni a plékasznikat
Namost ez az eljárásrend olan qrva nagy helikopterség?
És továbbra sem értem,hogy a honvégségi igényrendszerbe hogyan illeszkedik a Vitara.Rendörségnek,direkt rendöri felhasználásra hangolva,és nem igy kopaszon.Mert igy csak egy iróasztalhuszárló.Azoktol meg a hideg vizet is sajnálom.Járjanak tömegközlekedési járattal
 
Na ,akkor most leirom,hogy szerintem miképpen kéne kinézni egy jármű közbeszerzésnek.1,Meghatározni,hogy mi a feledatkör,amit a járgánynak be kell töltenie.2,Kihirdeni egy közbeszerzési eljárást,a megállapitott feladatkör igényei,és az egyébb járulékos igények belefoglalásával(itt értem azt is,hogy az elbirálásnál elönyben részesűl a hazai gyártás/összeszerelés,többek között).3,Végrehajtani a beérkezett ajánlatok elbirálását,ls a pályázó járgányok gyakorlati összehasonlitását.4,Kihirdetni a pályázat gyöztesét,és azt,hogy miért az a pályázó lett a gyöztes.5,Végrehajtani a beszerzést,és használatba venni a plékasznikat
Namost ez az eljárásrend olan qrva nagy helikopterség?
És továbbra sem értem,hogy a honvégségi igényrendszerbe hogyan illeszkedik a Vitara.Rendörségnek,direkt rendöri felhasználásra hangolva,és nem igy kopaszon.Mert igy csak egy iróasztalhuszárló.Azoktol meg a hideg vizet is sajnálom.Járjanak tömegközlekedési járattal
Na felhozok neked egy jó példát most. Májusban mennem kell egy 3 napos tereptan továbbképzésre, ami a Bükk-ben lesz, faszomfalvapusztán. Ott kell lenni reggel 8-ra. És tömegközlekedés arrafelé kurvára nem megoldott, hogy időben oda lehessen érni, max ha előző nap reggel elindulsz, 6 átszállással, ide alakulatonként 2 ember lesz delegálva, na szerinted oda mivel fognak kivinni, ha nem személyautóval?
 
Celebra, kérlek próbáld egy kicsit értelmezni az a fogalma, hogy: "hátországi feladatok". A Vitarák erre lettek véve.
Ha valamire qrva alergiás vagyok,az a rohadtsok iróasztalhuszár,akik a saját igényukre formálnak mindent.Persze,hogy kell adminisztrativ szolgálat,és van hátországi feladat is.De itt egy adminisztrativ szolgálat függeléke a tényleges hadsereg,és nem a hadseregnek van egy adminisztrativ szolgálata.És ez egy politikai intézményrendszeri probléma eredménye.Vitara megint pont az a kategória,ami valódi katonai feladatra kevés,adminisztrativ feladatra meg sok.Astrákat váltsa le dizel Audival.A vizfeji tintanyaló meg kapjon BKVbérletet.
 
Ha valamire qrva alergiás vagyok,az a rohadtsok iróasztalhuszár,akik a saját igényukre formálnak mindent.Persze,hogy kell adminisztrativ szolgálat,és van hátországi feladat is.De itt egy adminisztrativ szolgálat függeléke a tényleges hadsereg,és nem a hadseregnek van egy adminisztrativ szolgálata.És ez egy politikai intézményrendszeri probléma eredménye.Vitara megint pont az a kategória,ami valódi katonai feladatra kevés,adminisztrativ feladatra meg sok.Astrákat váltsa le dizel Audival.A vizfeji tintanyaló meg kapjon BKVbérletet.
A dízel audi drágább mint a vitara, fenntartásra és árra is.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
1,Meghatározni,hogy mi a feledatkör,amit a járgánynak be kell töltenie.2,Kihirdeni egy közbeszerzési eljárást,a megállapitott feladatkör igényei,és az egyébb járulékos igények belefoglalásával

Hát egy közbesz pályázati anyagban nem ily egyszerű. Amit én csináltam - és nem most - kb 20 oldal volt.
elönyben részesűl a hazai gyártás/összeszerelés,többek között)
Ilyet nem köthetsz ki, sérti az unijós jogot, ez a feltétel egyenlő elbírálás alá kell hogy essen.
Támadható már a pályázati szakaszban.
Valahol szerintem se helyes, csak annak idején így írták alá a csatlakozási szerződést. Meg lehet kérdezni a volt főtárgyalót ...miért is mentek bele a régi tagállamok versenyelőnyének biztosításába minden területen..
Az árral lehet játszani, a meg a többi műszaki szempont súlyozásával, pontozási metódus etc.
Meg lehet oldani a hazai forrást, csak nagyon kell figyelni, mert egy pici nüansz és máris a román büdzsét gazdagítod.
 
Na felhozok neked egy jó példát most. Májusban mennem kell egy 3 napos tereptan továbbképzésre, ami a Bükk-ben lesz, faszomfalvapusztán. Ott kell lenni reggel 8-ra. És tömegközlekedés arrafelé kurvára nem megoldott, hogy időben oda lehessen érni, max ha előző nap reggel elindulsz, 6 átszállással, ide alakulatonként 2 ember lesz delegálva, na szerinted oda mivel fognak kivinni, ha nem személyautóval?
1 lehetőség,saját autó költségtéritéssel.2,Mint irtam,laktanyánként kell néhány személyautó,és személyszállitó-mindenes transporter.3,Mennyetek egy rajkocsival,legalább közben gyakoroljátok a kezelését.
 
1 lehetőség,saját autó költségtéritéssel.2,Mint irtam,laktanyánként kell néhány személyautó,és személyszállitó-mindenes transporter.3,Mennyetek egy rajkocsival,legalább közben gyakoroljátok a kezelését.

Nincs rajkocsi..... Szakadt uazok vannak amivel nem életbiztosítás közlekedni, a merci meg ritka mint a fehér holló és már az is lassan 20 éves.
 
Hát egy közbesz pályázati anyagban nem ily egyszerű. Amit én csináltam - és nem most - kb 20 oldal volt.

Ilyet nem köthetsz ki, sérti az unijós jogot, ez a feltétel egyenlő elbírálás alá kell hogy essen.
Támadható már a pályázati szakaszban.
Valahol szerintem se helyes, csak annak idején így írták alá a csatlakozási szerződést. Meg lehet kérdezni a volt főtárgyalót ...miért is mentek bele a régi tagállamok versenyelőnyének biztosításába minden területen..
Az árral lehet játszani, a meg a többi műszaki szempont súlyozásával, pontozási metódus etc.
Meg lehet oldani a hazai forrást, csak nagyon kell figyelni, mert egy pici nüansz és máris a román büdzsét gazdagítod.
20 oldal még nem is sok.És egy jó adminisztrátor kincset ér.Nade 20000 egy 6000res seregnek?2000 is elég lenne.Különben meg ha a lengyel vagy az ohlá meg tudja ugy fogalmazni,hogy megfelel az EU szabályzatnak,és közel azonos ajánlatnál nyerhet a hazai,akkor képezze magát a magyar tintanyaló.Egy hadsereg elsőszámú jellemzője a harckészség.És minden mást ennek kell alárendelni.Vagy legalábbis kéne.
 
  • Tetszik
Reactions: Sharid
Nincs rajkocsi..... Szakadt uazok vannak amivel nem életbiztosítás közlekedni, a merci meg ritka mint a fehér holló és már az is lassan 20 éves.
Akkor inkább vegyenek a katonának rajkocsit,meg zoknit,gatyát,és használható bakancsot.Napersze,reális áron.És odavalót.És nem elég megvenni,levélnehezéknek.Legyen keret használni,gyakorlatozni vele.Hogyaztán az Merci G,Toyota HZJ,vagy IVECO M40,azt határozza meg a feladatkör,meg a felhasználló.És ne a segge kényelme legyen az első,hanem a hadimunka-használat.Két azonos közül már nyugottan választhatja a kényelmessebbet-de nem az alafeladat kárára
 
Hát ez csővázas is, karbonos is, együléses is. Szóval csupa olyasmi, ami nekünk annyira nem jó. Még a zlin is jobb ennél, mert az legalább nagyrészt fémépítésű = meglévő eszközzel meg ismerettel olcsón lehet javítani a sárkányt.
Szerény véleményem szerint mifelénk az ilyen taknyolt repülőgép fétis még korai. (a mellékelt példák szerint a csehek félhéj gépet építenek lemezből, a szerbek is lemezből csinálják a lastát. Mindkettő exportképes termék. Nálunk meg pár eladott példány után az összes műanyagrepülőgyár beokádott eddig. Meg ugye emberhalál is volt. o_O)