https://honvedelem.hu/cikk/109551_azonnal_cselekedett_a_kozkatona
Na ilyen egy igazi katona...bátor, vakmerő és tudja mi a kötelessége.
Na ilyen egy igazi katona...bátor, vakmerő és tudja mi a kötelessége.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jimmy egy valódi terejáró.Vitara már korántsem bir ki annyit.Régen sx4-em volt, vadászni is jártam vele, szinte bárhol elment. Jelenleg egy jimnyt használok, kicsi de nem kell jobb terepjáró. A feleségem vitarával jár, volt már terepen is egy nagyon jó kis gép.
Ja és magyar, a mi gazdaságunkat növeli, a magyar embernek ad munkát.
Szóval celebra.....
Régen sx4-em volt, vadászni is jártam vele, szinte bárhol elment. Jelenleg egy jimnyt használok, kicsi de nem kell jobb terepjáró. A feleségem vitarával jár, volt már terepen is egy nagyon jó kis gép.
Ja és magyar, a mi gazdaságunkat növeli, a magyar embernek ad munkát.
Szóval celebra.....
Hát a kerítés mellett a toyoták vannak. Mivel az is többször ki lett emelve, hogy a vitarák a régi opel astrák helyett lesznek. De ettől függetlenül kéne rajkocsi is meg minden egyéb.Tudom.De az nem szabvány mezei tereppjáró.De összekeverni egy páncélozott járrkocsit egy sima katonai terejáróval árvitában,nem val sok észre.Mert arra,hogy a határon járörzésre egy rendes straabiró terepjáróval járörözön,ne egy aszfaltbetyár SUVval megjegyzésre ideirja egy ppáncélozott járőrjármű árát,és katonai terejáró személykocsinak beállitva.Mert 38 meg 50milcsiért speciális páncélozott járgány ára,ami meg full fölösleges egy a keritésnél járöröző,lényegében határőrjárörnek.Mintha a Bren gépkarabély árát egy preciziós Walter pontlövő fegyverével hasonlitaná.Sima,mezei raj G merci nem egy harctéri járörpáncélos.Feladatorientált járműkategria az ismeretlen fogalom?
Az volna egy erősebb, nyomatékosabb motorral. 110 nm elég lekvár.Jimmy egy valódi terejáró.
Na ,akkor most leirom,hogy szerintem miképpen kéne kinézni egy jármű közbeszerzésnek.1,Meghatározni,hogy mi a feledatkör,amit a járgánynak be kell töltenie.2,Kihirdeni egy közbeszerzési eljárást,a megállapitott feladatkör igényei,és az egyébb járulékos igények belefoglalásával(itt értem azt is,hogy az elbirálásnál elönyben részesűl a hazai gyártás/összeszerelés,többek között).3,Végrehajtani a beérkezett ajánlatok elbirálását,ls a pályázó járgányok gyakorlati összehasonlitását.4,Kihirdetni a pályázat gyöztesét,és azt,hogy miért az a pályázó lett a gyöztes.5,Végrehajtani a beszerzést,és használatba venni a plékasznikatHát a kerítés mellett a toyoták vannak. Mivel az is többször ki lett emelve, hogy a vitarák a régi opel a jstrák helyett lesznek. De ettől függetlenül kéne rajkocsi is meg minden egyéb.
Ugyanaz a helyzet,mint a Nivával.Dizelmotorral az igazi.De benzinmotorral is jobb,mint bármelik általam vezetett SUV.Beleértve a vitarát is.Az volna egy erősebb, nyomatékosabb motorral. 110 nm elég lekvár.
Na felhozok neked egy jó példát most. Májusban mennem kell egy 3 napos tereptan továbbképzésre, ami a Bükk-ben lesz, faszomfalvapusztán. Ott kell lenni reggel 8-ra. És tömegközlekedés arrafelé kurvára nem megoldott, hogy időben oda lehessen érni, max ha előző nap reggel elindulsz, 6 átszállással, ide alakulatonként 2 ember lesz delegálva, na szerinted oda mivel fognak kivinni, ha nem személyautóval?Na ,akkor most leirom,hogy szerintem miképpen kéne kinézni egy jármű közbeszerzésnek.1,Meghatározni,hogy mi a feledatkör,amit a járgánynak be kell töltenie.2,Kihirdeni egy közbeszerzési eljárást,a megállapitott feladatkör igényei,és az egyébb járulékos igények belefoglalásával(itt értem azt is,hogy az elbirálásnál elönyben részesűl a hazai gyártás/összeszerelés,többek között).3,Végrehajtani a beérkezett ajánlatok elbirálását,ls a pályázó járgányok gyakorlati összehasonlitását.4,Kihirdetni a pályázat gyöztesét,és azt,hogy miért az a pályázó lett a gyöztes.5,Végrehajtani a beszerzést,és használatba venni a plékasznikat
Namost ez az eljárásrend olan qrva nagy helikopterség?
És továbbra sem értem,hogy a honvégségi igényrendszerbe hogyan illeszkedik a Vitara.Rendörségnek,direkt rendöri felhasználásra hangolva,és nem igy kopaszon.Mert igy csak egy iróasztalhuszárló.Azoktol meg a hideg vizet is sajnálom.Járjanak tömegközlekedési járattal
Ha valamire qrva alergiás vagyok,az a rohadtsok iróasztalhuszár,akik a saját igényukre formálnak mindent.Persze,hogy kell adminisztrativ szolgálat,és van hátországi feladat is.De itt egy adminisztrativ szolgálat függeléke a tényleges hadsereg,és nem a hadseregnek van egy adminisztrativ szolgálata.És ez egy politikai intézményrendszeri probléma eredménye.Vitara megint pont az a kategória,ami valódi katonai feladatra kevés,adminisztrativ feladatra meg sok.Astrákat váltsa le dizel Audival.A vizfeji tintanyaló meg kapjon BKVbérletet.Celebra, kérlek próbáld egy kicsit értelmezni az a fogalma, hogy: "hátországi feladatok". A Vitarák erre lettek véve.
A dízel audi drágább mint a vitara, fenntartásra és árra is.Ha valamire qrva alergiás vagyok,az a rohadtsok iróasztalhuszár,akik a saját igényukre formálnak mindent.Persze,hogy kell adminisztrativ szolgálat,és van hátországi feladat is.De itt egy adminisztrativ szolgálat függeléke a tényleges hadsereg,és nem a hadseregnek van egy adminisztrativ szolgálata.És ez egy politikai intézményrendszeri probléma eredménye.Vitara megint pont az a kategória,ami valódi katonai feladatra kevés,adminisztrativ feladatra meg sok.Astrákat váltsa le dizel Audival.A vizfeji tintanyaló meg kapjon BKVbérletet.
1,Meghatározni,hogy mi a feledatkör,amit a járgánynak be kell töltenie.2,Kihirdeni egy közbeszerzési eljárást,a megállapitott feladatkör igényei,és az egyébb járulékos igények belefoglalásával
Ilyet nem köthetsz ki, sérti az unijós jogot, ez a feltétel egyenlő elbírálás alá kell hogy essen.elönyben részesűl a hazai gyártás/összeszerelés,többek között)
1 lehetőség,saját autó költségtéritéssel.2,Mint irtam,laktanyánként kell néhány személyautó,és személyszállitó-mindenes transporter.3,Mennyetek egy rajkocsival,legalább közben gyakoroljátok a kezelését.Na felhozok neked egy jó példát most. Májusban mennem kell egy 3 napos tereptan továbbképzésre, ami a Bükk-ben lesz, faszomfalvapusztán. Ott kell lenni reggel 8-ra. És tömegközlekedés arrafelé kurvára nem megoldott, hogy időben oda lehessen érni, max ha előző nap reggel elindulsz, 6 átszállással, ide alakulatonként 2 ember lesz delegálva, na szerinted oda mivel fognak kivinni, ha nem személyautóval?
1 lehetőség,saját autó költségtéritéssel.2,Mint irtam,laktanyánként kell néhány személyautó,és személyszállitó-mindenes transporter.3,Mennyetek egy rajkocsival,legalább közben gyakoroljátok a kezelését.
20 oldal még nem is sok.És egy jó adminisztrátor kincset ér.Nade 20000 egy 6000res seregnek?2000 is elég lenne.Különben meg ha a lengyel vagy az ohlá meg tudja ugy fogalmazni,hogy megfelel az EU szabályzatnak,és közel azonos ajánlatnál nyerhet a hazai,akkor képezze magát a magyar tintanyaló.Egy hadsereg elsőszámú jellemzője a harckészség.És minden mást ennek kell alárendelni.Vagy legalábbis kéne.Hát egy közbesz pályázati anyagban nem ily egyszerű. Amit én csináltam - és nem most - kb 20 oldal volt.
Ilyet nem köthetsz ki, sérti az unijós jogot, ez a feltétel egyenlő elbírálás alá kell hogy essen.
Támadható már a pályázati szakaszban.
Valahol szerintem se helyes, csak annak idején így írták alá a csatlakozási szerződést. Meg lehet kérdezni a volt főtárgyalót ...miért is mentek bele a régi tagállamok versenyelőnyének biztosításába minden területen..
Az árral lehet játszani, a meg a többi műszaki szempont súlyozásával, pontozási metódus etc.
Meg lehet oldani a hazai forrást, csak nagyon kell figyelni, mert egy pici nüansz és máris a román büdzsét gazdagítod.
Akkor inkább vegyenek a katonának rajkocsit,meg zoknit,gatyát,és használható bakancsot.Napersze,reális áron.És odavalót.És nem elég megvenni,levélnehezéknek.Legyen keret használni,gyakorlatozni vele.Hogyaztán az Merci G,Toyota HZJ,vagy IVECO M40,azt határozza meg a feladatkör,meg a felhasználló.És ne a segge kényelme legyen az első,hanem a hadimunka-használat.Két azonos közül már nyugottan választhatja a kényelmessebbet-de nem az alafeladat káráraNincs rajkocsi..... Szakadt uazok vannak amivel nem életbiztosítás közlekedni, a merci meg ritka mint a fehér holló és már az is lassan 20 éves.
Hát ez csővázas is, karbonos is, együléses is. Szóval csupa olyasmi, ami nekünk annyira nem jó. Még a zlin is jobb ennél, mert az legalább nagyrészt fémépítésű = meglévő eszközzel meg ismerettel olcsón lehet javítani a sárkányt.
Hát ez csővázas is, karbonos is, együléses is. Szóval csupa olyasmi, ami nekünk annyira nem jó. Még a zlin is jobb ennél, mert az legalább nagyrészt fémépítésű = meglévő eszközzel meg ismerettel olcsón lehet javítani a sárkányt.
Szerény véleményem szerint mifelénk az ilyen taknyolt repülőgép fétis még korai. (a mellékelt példák szerint a csehek félhéj gépet építenek lemezből, a szerbek is lemezből csinálják a lastát. Mindkettő exportképes termék. Nálunk meg pár eladott példány után az összes műanyagrepülőgyár beokádott eddig. Meg ugye emberhalál is volt. )
A brit Land Roverek soha nem kaptak valós páncélzatot, amit annak hívnak az Irakban nagyon leszerepelt Santcht kapott változat LRD 110 alaponDe nem annyita,hogy elbírjon + páncélt.
De,nagyon is érdemes lenne ragozni.Egy valódi független,az adófizetőktöl függő biróságon.Visszaélés,hütlen kezelés,sikkasztás,lopás vádkörében.Mert ez a katonaságtol,a valódi katonáktol ellopot pénz.Hány szakadt UAZ lecserélésére lett volna elég?És ez csak egy apró hirecske.Komolytalan az egész. 24 fő a dolgozói létszám, vagy mennyi ? Mit akarnak ezek sorozatban gyártani ? Indokolták valamivel, hogy mire kaptak állami ingyen pénzt. Szerintem ennyi. Nem érdemes túlragozni.