A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Továbbra sem értem miért nem lehet kimondani, hogy a jövőben minden katonának ez lesz a fegyvere (ha ez a cél).
Tervek mindíg készülnek, azzal jól állunk csak a valósággal van baj. Ami kevés megvalósul az sem sikerül soha tökéletesre.
Nem veszed figyelembe, hogy egy gyar telepul ide. Eloszor osszeszereles, majd teljes gyartas is lesz. 200 ezer darabrol volt szo elso korben. Ezek utan azon izgulni, hogy csak 10 darabot fogunk rendszeresiteni... o_O
 
Ha nem derülnek ki durva konstrukciós hibák a gépnél akkor kétség kívül a legjobb választás lenne.

Engem (mint laikust) eléggé lenyűgözött az, hogy ezt kibírta és nem esett darabokra egy ekkora méretű gép (és később némi javítás után újra repült is az adott példány):

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1376603#p19945797

Incidente-com-o-KC-390-poder-aereo.jpg


Persze ettől még, mint minden új típusnak, nyilván lehetnek komoly hibái. Amiket, ha vannak-találnak, akkor remélhetőleg ki is javítják, mire sorozatgyártásba kerül.
 
Engem (mint laikust) eléggé lenyűgözött az, hogy ezt kibírta és nem esett darabokra egy ekkora
A repülési jellemzőivel valószínű nincsenek gondok, és remélem a 003-as földi statikus terhelési tesztjeinél sem derül ki semmi komolyabb disznóság.
A gond hogy a 001 es kiesésével nagyon le fog lassulni az óra gyűjtés.
Tavaly év végéig kevesebb mint 2000 órát repült a két protó gép.
Ez nagyon kevés ahhoz hogy megnyugtatóan minden rendszerről ki lehessen jelenteni hogy strababíróan kiforrottan működik.
 
Engem (mint laikust) eléggé lenyűgözött az, hogy ezt kibírta és nem esett darabokra egy ekkora méretű gép (és később némi javítás után újra repült is az adott példány):

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1376603#p19945797

Incidente-com-o-KC-390-poder-aereo.jpg


Persze ettől még, mint minden új típusnak, nyilván lehetnek komoly hibái. Amiket, ha vannak-találnak, akkor remélhetőleg ki is javítják, mire sorozatgyártásba kerül.
Ezt a manőversort hogy sikerült összehozniuk?Hogy kibirta,és kijött belőle az ppozitivum,de hogy került bele?
 
Nem veszed figyelembe, hogy egy gyar telepul ide. Eloszor osszeszereles, majd teljes gyartas is lesz. 200 ezer darabrol volt szo elso korben. Ezek utan azon izgulni, hogy csak 10 darabot fogunk rendszeresiteni... o_O

Ezt értem, de azt senki nem mondta még ki, hogy azért települ ide egy üzem, mert az MH átáll a Bren karabélyokra.
(Merci gyár is Kecsón, még sincs mindenkinek Mercedes autója.)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ezt értem, de azt senki nem mondta még ki, hogy azért települ ide egy üzem, mert az MH átáll a Bren karabélyokra.
(Merci gyár is Kecsón, még sincs mindenkinek Mercedes autója.)
Ha csak egy attelepult gyar lenne akkor a darabszamrol nem esett volna szo.
 
Ezt értem, de azt senki nem mondta még ki, hogy azért települ ide egy üzem, mert az MH átáll a Bren karabélyokra.
(Merci gyár is Kecsón, még sincs mindenkinek Mercedes autója.)
Mondta a miniszter amikor volt a bemutató meg amikor bejelentették a szerződés aláírását a csehekkel.
 
Kisgépes gyakorlatomból annyit tudok mondani, hogy - talán szándékosan - túlhúzták, sebességvesztés, átesés.... volt elég magasság, így ki tudták venni. Szép pilóta teljesítmény......
 
A súlykorlátos útszakaszok és hidak térképei Magyarországról!

"Az országos közutak hídállománya mintegy 6000 darab, ezek közül csupán 2276 híd "A" teherbírású, azaz 80 tonna névleges terhelhetőségű.
A katonai csapatmozgásokra kijelölhető mintegy 3000 kilométer hosszú országos főúthálózaton mindössze 22 híd elégtelen teherbírású."

forrás

A magyarországi alap közúti infrastruktúra készen áll a hatvan tonnás harckocsik fogadására, a mozgósítás és a hadszíntér megközelítése semmilyen problémába nem fog ütközni már most sem. Viszont balkáni és keleti irányokba a magyar harckocsik nagyszámú hídvető járművet igényelnének, mint ezzel kapcsolatban Romániában egy amerikai tábornok panaszkodott is!
 
A súlykorlátos útszakaszok és hidak térképei Magyarországról!

"Az országos közutak hídállománya mintegy 6000 darab, ezek közül csupán 2276 híd "A" teherbírású, azaz 80 tonna névleges terhelhetőségű.
A katonai csapatmozgásokra kijelölhető mintegy 3000 kilométer hosszú országos főúthálózaton mindössze 22 híd elégtelen teherbírású."

forrás

A magyarországi alap közúti infrastruktúra készen áll a hatvan tonnás harckocsik fogadására, a mozgósítás és a hadszíntér megközelítése semmilyen problémába nem fog ütközni már most sem. Viszont balkáni és keleti irányokba a magyar harckocsik nagyszámú hídvető járművet igényelnének, mint ezzel kapcsolatban Romániában egy amerikai tábornok panaszkodott is!
Hm.Mivel a visszavonul,védekező fél sanszossan amúgy is tönkreteszi a hidakat,valamint a harcászati mozgékonyság növelése végett is szükség van mobilhidakra,hadihidverő kéességre és hidvető hk-ra,ez eléggé békeidös logisztikai panasz.És a védekező a támadó felvonulási területén lévő hidakat is támadni fogja,ha lehetőségében áll.De a támadó is a védekező fél mélységében lévő hidakat kiemelt célpontként fogja kezelni.Ha nem tudja birtokbavenni,hát megsemisiti,hogy elvágja az erősités,vagyéppen a visszavonulás útját.Sehogy sem lehet megsporolni a műszaki képességeket,ha valóban komolyanvehető haderőt akar valaki.
 
Hát elnézve Romulániában az állapotokat nagyon sokáig alig fog ott változni helyzet valamit is. A nato tabornoknak meg kellene értenie hogy a közútakra szánt pénzből F-16 ost, Patriót üteget és egyéb nyalánkságokat vásároltak. Nem érteni a nyafogás tárgyát. Hát igen nem a méretes nehézvasaknak kedvezne ott a terep. Sőt belegondolva azok a szép hegyek......
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Engem (mint laikust) eléggé lenyűgözött az, hogy ezt kibírta és nem esett darabokra egy ekkora méretű gép (és később némi javítás után újra repült is az adott példány):

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1376603#p19945797

Incidente-com-o-KC-390-poder-aereo.jpg


Persze ettől még, mint minden új típusnak, nyilván lehetnek komoly hibái. Amiket, ha vannak-találnak, akkor remélhetőleg ki is javítják, mire sorozatgyártásba kerül.


Uhhh...ez mi volt?
 
Nem érteni a nyafogás tárgyát. Hát igen nem a méretes nehézvasaknak kedvezne ott a terep. Sőt belegondolva azok a szép hegyek......

A terep kedvez a nehéztechnikának, csak az utak nem! Nem igazán van olyan terep, ami nem kedvez a lánctalpasoknak.