A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Hagyjad már ezt a román-mantrát.
Voltál te kint mostanában ? Iszonyat nagy presztizsberuházások, a háttérben meg akkora korrupció hogy az általatok "trónra emelt" mészáros is gyenge kezdő hozájuk képest.


Na most ha már ennyire bennfentes vagy, akkor áruld el, amin a fél internet csámcsog, hogy a Mészáros az most zseni vagy csak egy senkiházi?
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Na most ha már ennyire bennfentes vagy, akkor áruld el, amin a fél internet csámcsog, hogy a Mészáros az most zseni vagy csak egy senkiházi?
Ha nem gond a kantinban folytassátok :)
off: szpg véletlenül nem valami magasabb kormányközeli pozicióban voltál.
Kantiiiin.............
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Ha nem gond a kantinban folytassátok :)
off: szpg véletlenül nem valami magasabb kormányközeli pozicióban voltál.
Kantiiiin.............

OKÉ én a részemről itt ezt a témát befejeztem. De ha az infók az idő múlásával úgy ferdülnek itt, mint a népmesékben, néhány hét múlva én leszek még a miniszterelnök, persze kizárólag álruhában...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
T

Törölt tag 1586

Guest
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
D

danielblack

Guest
Nyilván a legideálisabb az lenne ha megyeszékhelyenként lenne egy 1000 fős Honvédségi alakulat. És a tartalékos rendszer is elég lenne ha megyei szinten lenne szervezve a járási helyett. Az új honvédségi buszokkal össze is lehetne őket szedni a járásokból...
Nyílván ez egy drága opció logisztikailag.... Mondjuk kevésbé hatná meg a háborús mozgósított állapot is a felkészült rendszert...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fip7

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 462
5 283
113
Ha nem derülnek ki durva konstrukciós hibák a gépnél akkor kétség kívül a legjobb választás lenne.
Szerencsére még ha ma megrendelnék a típust sem kezdődne el a magyar gépek gyártása még vagy 4-5 évig (előtte még le kell gyártani a már megrendelt gépeket) úgyhogy még sok idő van tapasztalatokat gyűjteni.
Szerencsére? Akkor mi lesz még 4-5 évig? És mintha olyanról lett volna szó, hogy a következő 3 éves költségvetésbe bele van kalkulálva a szállítórepülő csere.
https://444.hu/2018/02/13/75-milliardot-ad-a-kormany-katonai-szallitorepulokre
Nem tudom, hogy mennyire divat előre fizetni! Max. ha beszállunk mi is a gyártásba/fejlesztésbe!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Nyilván a legideálisabb az lenne ha megyeszékhelyenként lenne egy 1000 fős Honvédségi alakulat. És a tartalékos rendszer is elég lenne ha megyei szinten lenne szervezve a járási helyett. Az új honvédségi buszokkal össze is lehetne őket szedni a járásokból...
Nyílván ez egy drága opció logisztikailag.... Mondjuk kevésbé hatná meg a háborús mozgósított állapot is a felkészült rendszert...
Dani akkor szamoljunk. Del dunantulra kellene legalabb 2. Eszaki megyeket se felejtsuk ki. Eger, Miskolc. Plusz 2-3 db a nagyobb vonzaskorzetekbe. Legalabb 6 kellene. Ezekbol a reggieket vagyis egy reszuket rendbe lehetne hozatni. A maradek meg uj lenne. En nem nagy letszamra terveznem oket. Inkabb max csak zaszloalj (ezred) szinten. Max 300-500 fosre. Ez realisan kivitelezheto lenne. Megyei szinten. Koltsegben simman beleferne a Zrinyibe. Igen ehhez jonnenek a meglevok felujitasa amik mar elvileg folyamatban vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: danielblack

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 920
4 710
113

Különböző források szerint csehek is érdekeltek a típus gyártásában, szóval ez is erősítené a V4 együttműködést.

" A cseh Aero Vodochody a farokrész egy részét, a törzs ajtóit, a vészkijáratok ajtóit, a tehertér hátsó rámpáját és a szárnyak belépőéleit szállítja Brazíliába."


https://www.jetfly.hu/egyeb-repulos-hirek/a-brazil-mindenes
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 199
81 089
113

Az egész már megint úgy kezdődött, hogy Zord kinn volt Pozsonyban egy szakkiállításon és ott hallott valamit, amiről sejtelmesen írt valamit a blogján....

https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-66#post-453641

Ennek Gyömbér Béla elkezdett utánanézni az interneten és megírta, amit talált. (szimpatikus, hogy még portugálul is rákeresett.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 199
81 089
113
Azt azért tudni kell hogy a Boeing fel akarja vásárolni az Embraer-t, így végül ez sem lenne amerikafüggettlen megoldás.

Zord már régen hajtogatja a KC-390-est (de ez szerintem nem jelent semmit, a helikoptereknél is sok típust emlegetett és mi lett belőle... Mi-17 felújítás).
Gondolom a Honvédség megkapta az utasítást, hogy meg kell teremteni mindenre a képességet, ők meg kihozták legjobb típusnak a KC-390-t, mert univerzális.

Ugyanakkor 2017 nyarán a gyártó a típussal csinált egy európai bemutató körutat a potenciális vevőknél, de hozzánk nem jöttek el.
Lehet, hogy mi érdeklődünk, ők meg el akarják adni, de nem tűnik egyenlőre túl komolynak a dolog. (A Gripennél is felsorolnak mindig vagy 5-10 potenciális új vevőt. Marketing trükk: sokan akarnak venni, vegyél te is.)

És azt a következő kb. 5 évet valahogy át kellene még hidalni valamivel, mire kapunk a típusból. Az An-26 már nem sokáig repülhet.

Kérdés, hogy tényleg van-e szükségünk ekkora gépre. Az A319-esek mellett. Vagy helyett?
Tényleg szükségünk van saját légi utántöltő képességre és arra hogy 1-2 járművet vigyünk légi úton valahová?
Persze lehet hogy az van az égész hátterében, hogy inkább ilyen képességet ajánljunk fel a közös haderőbe, minthogy bombázni kelljen menni. Ez mégis csak biztonságosabb és békésebb.

Ha már összeesküvéselméletek.... a svédeknek a C-130-asaik helyett ajánlják a típust. Itt a fórumon meg felmerült egyszer valamilyen svéd-magyar katonai egyeztetés miatt hogy svéd használt C-130-asokat akarunk rendszeresíteni. (amelyek szintén univerzálisak)

Nekem ezek jutottak eszembe hirtelen az KC-390-ről.
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Szükség van a saját utántöltő képességre, kell a járőrözési idő ilyen kevés gép mellett. A kapacitás pedig nem egetrengető, úgyis csak 2-4 gépről beszélhetünk.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Celebra

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 199
81 089
113
Szükség van a saját utántöltő képességre, kell a járőrözési idő ilyen kevés gép mellett. A kapacitás pedig nem egetrengető, úgyis csak 2-4 gépről beszélhetünk.

És az ország felett hol lesz az a biztonságos légtér, ahol körözhet a tanker és megtörténhet a légi utántöltés, ha valamelyik szomszédunk megtámad minket? (Hány Gripent tud feltölteni és mennyi idő alatt? A tankernek milyen sűrűn kell leszállni? stb.)

Nyilván a nemzetközi szerepvállalásnál van ennek nagyobb jelentősége, amiatt kell a tanker, hogy előtte itthon tudják gyakorolni a légi utántöltést a Gripenek békeidőben.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Nem nagyon. Ezek csak jónak kommunikált számok, az igazi problémák struktúrálisak, azokat kell leginkább javítani.
Azonkívül a magyar gazdaság rendkívül nyitott, ami azt is jelenti hogy piszkosul sérülékeny, kitett a nemzetközi folyamatoknak. Tehát csak óvatosan lehet virgonckodni. A bérek emelkedése az a legfontosabb dolog és az is kell hogy maradjon. Nemcsak politikai okokból, hanem gazdaságiból is. A béremelkedéseket az tette lehetővé hogy lelassították a pénzszivattyút (a sokat szidott Matolcsy (alapkamat !) és Varga) és elkezdett termelni az ország, a különböző források jobban lettek befektetve, a makrogazdasági intézkedések elkezdték ösztönözni a tőkét. A fejlődés következő lépcsőfoka a magasabb hozzáadott érték növelése, az összeszerelő üzem helyett egy fejlettebb technológia meghonosítása. Ezért kell az oktatást meglocsolni, plusz a nagyobb béreket kicsengetni, hogy aki tanult az maradjon itt. Tehát a látszat csal, még van hova fejlődni, így az euró sem aktuális, mert az volna ebben az állapotban egy gigaszívás, mellékesen.
- A béremelkedések a munkaerőhiány miatt vannak.
- Magasabb hozzáadott értéket úgy elég nehéz lesz elérni, hogy 10-ből 9 magyar cég átakarja ugorni a digitalizációt.
- Oktatásban meg pont visszafele fejlődünk.