A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Olyan hogy levedlet technika "rajtunk kivül " V-4 ben alig van. Ami régi ex szovjet volt az mind modernizálva vagy részben felújítva konzerválva lett. Talán még a szlovákok dobáltak ki cuccot. Erre legjobb a lengyel példa. Tehát azok a "régi" viszonylag nem leharcolt részben modernizált vasak másodvonalba tartalékba a tartalékosoknak tökéletesek. A Godzvigykák se lettek szétvágva náluk. Az új 155 mm ek mellé kiegészítő közvetlen csapattámogatásra tökéletes még mindig. Felújítás és a tűztámogatás modernizálás után a mai napig az adott szerepkörben pöpec cucc lenne. Relatíve olcsón. Mi meg tankönybe illően ................ Hát bizony egy új önjáró még ha V 4 es is lesz az nem két fillér lesz.


Van egy ötletem a tüzérség gyors és olcsó fejlesztésére. Ki kellene küldeni Szíriába egy hadiipari delegációt, tanulmányozni az IÁ "pokol lövegeit, rakétáit", stb... Aztán gyorsan, és olcsón, a stadionokhoz képest fillérekből kiépíthető lenne az új ütőerőnk...
 
Van egy ötletem a tüzérség gyors és olcsó fejlesztésére. Ki kellene küldeni Szíriába egy hadiipari delegációt, tanulmányozni az IÁ "pokol lövegeit, rakétáit", stb... Aztán gyorsan, és olcsón, a stadionokhoz képest fillérekből kiépíthető lenne az új ütőerőnk...
Vagy a keceli haditechnikai parkból újraéleszteni pár eszközt. Ott már úgyis csak rohadnak!
Egyébként meglepődöm, amikor járva az országot még mindig több helyen, főleg bontók, céges telephelyek környékén, találkozom volt honvédségi technikával, lánctalpasokkal is. Vannak, amelyek félig-meddig le is vannak ponyvázva.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Vagy a keceli haditechnikai parkból újraéleszteni pár eszközt. Ott már úgyis csak rohadnak!
Egyébként meglepődöm, amikor járva az országot még mindig több helyen, főleg bontók, céges telephelyek környékén, találkozom volt honvédségi technikával, lánctalpasokkal is. Vannak, amelyek félig-meddig le is vannak ponyvázva.

Jaja, pl. Kecskemét szélén is teherautós(?) cég parkolójában leponyvázott VT-55, VT-34, BMP, bár azokat viszik is hm fesztre minden évben. De csomó Ural, Uaz, Gaz, Kraz, Praha van erdészeteknél meg tanyákon használatban.
 
Hagyjad már ezt a román-mantrát.
Voltál te kint mostanában ? Iszonyat nagy presztizsberuházások, a háttérben meg akkora korrupció hogy az általatok "trónra emelt" mészáros is gyenge kezdő hozájuk képest.


Na most ha már ennyire bennfentes vagy, akkor áruld el, amin a fél internet csámcsog, hogy a Mészáros az most zseni vagy csak egy senkiházi?
 
Na most ha már ennyire bennfentes vagy, akkor áruld el, amin a fél internet csámcsog, hogy a Mészáros az most zseni vagy csak egy senkiházi?
Ha nem gond a kantinban folytassátok :)
off: szpg véletlenül nem valami magasabb kormányközeli pozicióban voltál.
Kantiiiin.............
 
Ha nem gond a kantinban folytassátok :)
off: szpg véletlenül nem valami magasabb kormányközeli pozicióban voltál.
Kantiiiin.............

OKÉ én a részemről itt ezt a témát befejeztem. De ha az infók az idő múlásával úgy ferdülnek itt, mint a népmesékben, néhány hét múlva én leszek még a miniszterelnök, persze kizárólag álruhában...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
Nyilván a legideálisabb az lenne ha megyeszékhelyenként lenne egy 1000 fős Honvédségi alakulat. És a tartalékos rendszer is elég lenne ha megyei szinten lenne szervezve a járási helyett. Az új honvédségi buszokkal össze is lehetne őket szedni a járásokból...
Nyílván ez egy drága opció logisztikailag.... Mondjuk kevésbé hatná meg a háborús mozgósított állapot is a felkészült rendszert...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fip7
Ha nem derülnek ki durva konstrukciós hibák a gépnél akkor kétség kívül a legjobb választás lenne.
Szerencsére még ha ma megrendelnék a típust sem kezdődne el a magyar gépek gyártása még vagy 4-5 évig (előtte még le kell gyártani a már megrendelt gépeket) úgyhogy még sok idő van tapasztalatokat gyűjteni.
Szerencsére? Akkor mi lesz még 4-5 évig? És mintha olyanról lett volna szó, hogy a következő 3 éves költségvetésbe bele van kalkulálva a szállítórepülő csere.
https://444.hu/2018/02/13/75-milliardot-ad-a-kormany-katonai-szallitorepulokre
Nem tudom, hogy mennyire divat előre fizetni! Max. ha beszállunk mi is a gyártásba/fejlesztésbe!
 
Nyilván a legideálisabb az lenne ha megyeszékhelyenként lenne egy 1000 fős Honvédségi alakulat. És a tartalékos rendszer is elég lenne ha megyei szinten lenne szervezve a járási helyett. Az új honvédségi buszokkal össze is lehetne őket szedni a járásokból...
Nyílván ez egy drága opció logisztikailag.... Mondjuk kevésbé hatná meg a háborús mozgósított állapot is a felkészült rendszert...
Dani akkor szamoljunk. Del dunantulra kellene legalabb 2. Eszaki megyeket se felejtsuk ki. Eger, Miskolc. Plusz 2-3 db a nagyobb vonzaskorzetekbe. Legalabb 6 kellene. Ezekbol a reggieket vagyis egy reszuket rendbe lehetne hozatni. A maradek meg uj lenne. En nem nagy letszamra terveznem oket. Inkabb max csak zaszloalj (ezred) szinten. Max 300-500 fosre. Ez realisan kivitelezheto lenne. Megyei szinten. Koltsegben simman beleferne a Zrinyibe. Igen ehhez jonnenek a meglevok felujitasa amik mar elvileg folyamatban vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: danielblack

Különböző források szerint csehek is érdekeltek a típus gyártásában, szóval ez is erősítené a V4 együttműködést.

" A cseh Aero Vodochody a farokrész egy részét, a törzs ajtóit, a vészkijáratok ajtóit, a tehertér hátsó rámpáját és a szárnyak belépőéleit szállítja Brazíliába."


https://www.jetfly.hu/egyeb-repulos-hirek/a-brazil-mindenes
 

Az egész már megint úgy kezdődött, hogy Zord kinn volt Pozsonyban egy szakkiállításon és ott hallott valamit, amiről sejtelmesen írt valamit a blogján....

https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-66#post-453641

Ennek Gyömbér Béla elkezdett utánanézni az interneten és megírta, amit talált. (szimpatikus, hogy még portugálul is rákeresett.)
 
Azt azért tudni kell hogy a Boeing fel akarja vásárolni az Embraer-t, így végül ez sem lenne amerikafüggettlen megoldás.

Zord már régen hajtogatja a KC-390-est (de ez szerintem nem jelent semmit, a helikoptereknél is sok típust emlegetett és mi lett belőle... Mi-17 felújítás).
Gondolom a Honvédség megkapta az utasítást, hogy meg kell teremteni mindenre a képességet, ők meg kihozták legjobb típusnak a KC-390-t, mert univerzális.

Ugyanakkor 2017 nyarán a gyártó a típussal csinált egy európai bemutató körutat a potenciális vevőknél, de hozzánk nem jöttek el.
Lehet, hogy mi érdeklődünk, ők meg el akarják adni, de nem tűnik egyenlőre túl komolynak a dolog. (A Gripennél is felsorolnak mindig vagy 5-10 potenciális új vevőt. Marketing trükk: sokan akarnak venni, vegyél te is.)

És azt a következő kb. 5 évet valahogy át kellene még hidalni valamivel, mire kapunk a típusból. Az An-26 már nem sokáig repülhet.

Kérdés, hogy tényleg van-e szükségünk ekkora gépre. Az A319-esek mellett. Vagy helyett?
Tényleg szükségünk van saját légi utántöltő képességre és arra hogy 1-2 járművet vigyünk légi úton valahová?
Persze lehet hogy az van az égész hátterében, hogy inkább ilyen képességet ajánljunk fel a közös haderőbe, minthogy bombázni kelljen menni. Ez mégis csak biztonságosabb és békésebb.

Ha már összeesküvéselméletek.... a svédeknek a C-130-asaik helyett ajánlják a típust. Itt a fórumon meg felmerült egyszer valamilyen svéd-magyar katonai egyeztetés miatt hogy svéd használt C-130-asokat akarunk rendszeresíteni. (amelyek szintén univerzálisak)

Nekem ezek jutottak eszembe hirtelen az KC-390-ről.
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
Szükség van a saját utántöltő képességre, kell a járőrözési idő ilyen kevés gép mellett. A kapacitás pedig nem egetrengető, úgyis csak 2-4 gépről beszélhetünk.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Celebra